Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Ik ben op zoek naar een ander stuur voor de 890 (wat rechter).

Ik heb op ADV-forum gekeken, maar daar loopt alles lekker chaotisch door elkaar.

Ik lees een paar sturen die zouden kunnen:
- Renthal 604-01-OR;
- Renthal 821-01-OR;
- Renthal 827-01-OR;
- ProTaper Evo Husqvarna stock bend;
- ProTaper Evo Factory Suzuki / KTM.

Iemand hier ervaring met één van deze sturen, of een ander stuur, die ook kan zeggen of het offroad een verbetering is t.o.v. het OEM-stuur?
 
Laatst bewerkt:
Feit is wel dat door het OEM stuur wat meer naar voren te draaien in de kroonplaatblokken je meer hoogte kan "winnen".
Klopt ja. Maar hoogte gaat het niet zo om. Vooral om staand wat meer comfort te hebben, en meer gedwongen te worden in actieve houding i.p.v. ellebogen naar binnen. Bijv. zoals met een standaard MTB-stuur, die zijn goed recht, dus je zit altijd in een actieve houding qua armen. En dan wordt sturen ook een stuk directer (MTB t.o.v. "oma"-fiets).

Heb zostraks even gebeld met een crosszaak, en die hebben een 827 op voorraad. Dus daar ergens komende dagen even naartoe om te kijken of het wat is, en of het past met de handkappen.
 
Ik ga straks de 890 weer ophalen na reparatie van de „immobilizer antenne failure“. Ben benieuwd wat er met dat ding aan de hand was.
 
Bijv. die TERRA FORCE-EX SM, die zitten 2.5 - 3. Dus dat zou moeten kunnen. Vraag me vooral al hoe nauw het komt qua het gewicht (140 is index 70, deze zitten op 65).
Zou ik me niet druk om maken, ik rij met Michelin desert race op de 890 op 1.2 bar achter en 1.5 bar voor zonder problemen.
 
Kettng en tantwielen aan vervanging toe
 

Bijlagen

  • IMG-20231007-WA0001.jpeg
    IMG-20231007-WA0001.jpeg
    196,3 KB · Weergaven: 3
  • IMG-20231007-WA0009.jpeg
    IMG-20231007-WA0009.jpeg
    231,3 KB · Weergaven: 3
Ik heb bij 35k pas de eerste kettingset laten vervangen, gesmeerd met een OSCO. Minimaal 1/3 van de afstand was TET.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan