Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Ligt het aan mij of zijn (allroad) banden momenteel bijzonder slecht verkrijgbaar...

Als set (gelijke voor en achterband) is er nauwelijks keuze, of alleen voorbanden of alleen achterbanden zijn op voorraad.

Kom ik er voor nu toch bij uit dat ik een set Karoo 3's moet bestellen waar ik eigenlijk niet echt over tevreden ben.
 
En naast de beschikbaarheid zijn de prijzen voor sommige banden ook extreem gestegen, niet leuk meer zo :?

Ik denk dat ik nu tijdelijk maar voor een 'goedkoop' meer straatgericht setje ga op dit moment, en hopelijk ergens in de winter / voorjaar weer de gewenste banden voor normaal geld op de kop kan tikken.
Ik wil hem ook niet op een volle nop zetten.
 
En naast de beschikbaarheid zijn de prijzen voor sommige banden ook extreem gestegen, niet leuk meer zo :?

Ik denk dat ik nu tijdelijk maar voor een 'goedkoop' meer straatgericht setje ga op dit moment, en hopelijk ergens in de winter / voorjaar weer de gewenste banden voor normaal geld op de kop kan tikken.
Ik wil hem ook niet op een volle nop zetten.
Niét goedkoop, maar wel uitstekend op de weg en heel licht off-road (gravelpaden) en leverbaar in onze maat zijn de PIRELLI Scorpion Trail 2 banden ,
 
Ja maar jij bent 1.62m hè en ik een halve meter langer :+

Het oude model past letterlijk en figuurlijk beter ;) nieuwe tft is wel erg nice btw
Zoveel schelen wij niet, met verhoogd zadel zit je als een koning. Mijn neef van 2.06 zit er ook heerlijk op
 
Zoveel schelen wij niet, met verhoogd zadel zit je als een koning. Mijn neef van 2.06 zit er ook heerlijk op
Top, kom ik bij jou ff proefrijden :+

Nee ja kijk, om nou weer €21.000 neer te tellen voor een hobby product..

Eigenlijk des te langer ik er naar kijk hoe vetter ik hm vindt :9~ Owjeej… hier begint het mee hè :X :$

Nee, een basic model Africa Twin lijkt me wel tof. No nonsens, betrouwbaar, sterk/soepel/zuinig blok. Of de Tiger 900 Rally, die past letterlijk als een handschoen. Alleen dat relatief futloze motorblok, tja.
 
Heeft de Africa Twin dan zo’n begeesterend motorblok ?
Begeesterend (warempel de iPhone spellingcontrole kent dat woord wél…)?

Ik vond met de proefrit het motorblok zeker wel heel fijn, onwijs soepel en lekkere sound, blijkbaar een eigenschap van een parallel twin.

Niet de warp speed van een 1290, maar óók niet het onrustige stationair lopen en geen mechanische geluidjes (gewoon echt géén).
 
Top, kom ik bij jou ff proefrijden :+

Nee ja kijk, om nou weer €21.000 neer te tellen voor een hobby product..

Eigenlijk des te langer ik er naar kijk hoe vetter ik hm vindt :9~ Owjeej… hier begint het mee hè :X :$

Nee, een basic model Africa Twin lijkt me wel tof. No nonsens, betrouwbaar, sterk/soepel/zuinig blok. Of de Tiger 900 Rally, die past letterlijk als een handschoen. Alleen dat relatief futloze motorblok, tja.
21k aan een hobby product is toch juist top? Aan wat anders? Je werk? Kleding? Iets saais?
En als je dan toch in den buidel tast, ga dan voor iets waarvan je een lach op je snuitje krijgt. Ik hoor niets van geluid en merk niets van stationair, omdat ik te hard aan het lachen ben tijdens vlammen.. maar goed, ieder zijn eigen ding 😃
Net weer even op de sdr gestapt en dan is die sar eigenlijk maar een lompe trage tank
 
Top, kom ik bij jou ff proefrijden :+

Nee ja kijk, om nou weer €21.000 neer te tellen voor een hobby product..

Eigenlijk des te langer ik er naar kijk hoe vetter ik hm vindt :9~ Owjeej… hier begint het mee hè :X :$

Nee, een basic model Africa Twin lijkt me wel tof. No nonsens, betrouwbaar, sterk/soepel/zuinig blok. Of de Tiger 900 Rally, die past letterlijk als een handschoen. Alleen dat relatief futloze motorblok, tja.
Kennis van me heeft tijdje geleden ook een CRF1100 gekocht, wel zo'n tank met alles erop en eraan. Hij kwam effe langs toen hij een proefritje deed met de standaardversie, die is zeker niet verkeerd, misschien toch eens proberen.
 
Kennis van me heeft tijdje geleden ook een CRF1100 gekocht, wel zo'n tank met alles erop en eraan. Hij kwam effe langs toen hij een proefritje deed met de standaardversie, die is zeker niet verkeerd, misschien toch eens proberen.

Doen. Ik reed hm direct na de 890R en dat was een snel uitgemaakte zaak.
 
Uit nieuwsgierigheid: wat zijn de grootste verschillen? Wat waren jouw beweegredenen om voor de AT te gaan?
Mooi ding ook hoor :)

Vooropgesteld, ik ben nog voor niks gegaan, de proefrit heeft me alleen heel positief verrast.

Beweegredenen om voor een Africa Twin te gaan; het gevoel van kwaliteit en zorgeloosheid van Honda.
Heb te vaak 'iets' gehad aan mijn motoren, ik wil gewoon rijden, rijden en rijden. Niet naar de dealer voor issues.
Daarbij vind ik de afwerking echt mooi, het motorblok loopt werkelijk als een zonnetje zonder bijgeluiden en ik als gadget freak vind het
TFT scherm erg mooi/helder met vele optie's tot Apple Carplay aan toe.
Ondanks slechts een krappe 100 pk voelt de motor wel echt sterk aan, vooral van onderuit. Bij 105 km/h draait 'ie maar 3500 rpm.
Nadeel wel vond ik de zitpositie, de voetsteunen staan (te) ver naar voren en het stuur wat te dichtbij.
Ook een nadeeltje vind ik dat een bagagedrager/handgrepen niet standaard is (en peperduur). Vanaf model 2022 is dat wel standaard.

De KTM Adventure 890R voelde als een te kleine motor voor mij. Hij is weliswaar hoger dan de Honda, maar hij voelt smal en gedrongen.
Op toeren - vanaf zegmaar 4500 - gaat ie wel goed vooruit, daaronder is 'ie wat lui. Bij wegrijden moet je zelfs oppassen dat hij niet afslaat.
Past wel goed bij de slogan Ready to Race! maar voor mij als woon-werk en tour rijder ben ik daar niet naar opzoek.
Ook het KTM scherm is mooi helder, maar wel een beetje te klein voor het mooie.
Het hielp misschien ook niet mee dat de fiets op Metzelers Karoo stond, dat stuurde nogal ehm apart...
 
Voor mij is het meer omdat ik overweeg weer woonwerk met de motor te gaan doen en daar ga ik natuurlijk m'n KTM's niet aan verzieken, dus denk ik er over na om daar zo'n sufkutriceburner voor te kopen:P
Ook zo'n moffenhangtietenjagdpanzerGS en zelfs een HomoDyson EV zijn optie's.
 
Thanks DanMan. Leuk om te lezen waar je naar kijkt qua argumenten enzo.
Vind de Honda ook een mooie machine. Heb er zelf ook nog 1 trouwens. En het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde kiest.
Succes met je keuze en post nog eens een foto als ie voor de deur staat :)
 
Thanks DanMan. Leuk om te lezen waar je naar kijkt qua argumenten enzo.
Vind de Honda ook een mooie machine. Heb er zelf ook nog 1 trouwens. En het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde kiest.
Succes met je keuze en post nog eens een foto als ie voor de deur staat :)

Geen probleem! We zijn hier om elkaar te helpen niet waar ;)

Ik als liefhebber vind KTM nog steeds het ruigste merk hoor, supervet die oranje frames en goede componenten :9~

Maar soms moet je weleens bij de buren over het gazonnetje lopen om te zien dat sommige dingen daar wel degelijk beter zijn (of toch lijken..?) :t
 
Voor mij is het meer omdat ik overweeg weer woonwerk met de motor te gaan doen en daar ga ik natuurlijk m'n KTM's niet aan verzieken, dus denk ik er over na om daar zo'n sufkutriceburner voor te kopen:P
Ook zo'n moffenhangtietenjagdpanzerGS en zelfs een HomoDyson EV zijn optie's.
Ik heb thans mijn uit F meegebrachte 790 Adventure R voor winters (geen pekel) gebruik , maar ik zit nu al bijna 2 maanden te sukkelen met een pogoënde voorzijde, die niemand opgelost krijgt.

Ik overweeg dan ook (het luide vloeken in de kerk begint nu) om voor dat winters en slecht weer-gebruik die dansende derwisj in te ruilen voor een …. Vespa.… meer beschutting en volgens een andere, overtuigde multimotorrijder, een onuitputtelijke bron van lol …
 
Ligt een beetje aan de afstand.
Mijn huidige WW afstand (enkele reis) is 18km en wordt doorgaans gewoon met de trapfiets afgelegd. WW afstand 'dreigt' echter 50km, waarvan 40 snelweg, te worden en dan is zowel de trapfiets als een Vespa geen optie.
 
Voor mij is het meer omdat ik overweeg weer woonwerk met de motor te gaan doen en daar ga ik natuurlijk m'n KTM's niet aan verzieken, dus denk ik er over na om daar zo'n sufkutriceburner voor te kopen:P
Ook zo'n moffenhangtietenjagdpanzerGS en zelfs een HomoDyson EV zijn optie's.
Heb je niets anders geschikt in je garage? Rninet ? Of de smt? Woon werk mag best leuk zijn met beetje pit toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan