ring is veervoorspanning, staat bij mij op max.
schroefje op "oliereservoirtje" (ben ff naam kwijt) is ingaande demping
schroefje onderop schokdemper is uitgaand...
Aan de bovenkant de ring verdraaien is de veervoorspanning
De schroef aan de bovenkant is de uitgaande demping (rebound)
Helemaal aan de onderkant van je veerpoot zit ingaande demping (compression)
Als je niet presies weet hoe je het moet doen, kan ik je de tip geven om aan de ingaande demping nog niets te doen. De invloed van de ingaande demping is minder dan de uitgaande. Als je eens flink op de demper duwt en hij komt vrij snel terug moet je je uitgaande demping wat zachter zetten. Schrijf altijd op wat je gedaan hebt, zodat -als de intelling helemaal niet bevalt- makkelijk terug kunt naar je oorspronkelijke instelling.
Aan de bovenkant de ring verdraaien is de veervoorspanning
De schroef aan de bovenkant is de uitgaande demping (rebound)
Helemaal aan de onderkant van je veerpoot zit ingaande demping (compression)
Als je niet presies weet hoe je het moet doen, kan ik je de tip geven om aan de ingaande demping nog niets te doen. De invloed van de ingaande demping is minder dan de uitgaande. Als je eens flink op de demper duwt en hij komt vrij snel terug moet je je uitgaande demping wat zachter zetten. Schrijf altijd op wat je gedaan hebt, zodat -als de intelling helemaal niet bevalt- makkelijk terug kunt naar je oorspronkelijke instelling.
Mijn bij elkaar geveegde aantekeningen van her en der zeggen dat de ingaande demping achter bovenaan zit:
Veerafstellingen
Veervoorspanning achter: maximaal
----
Voorvork:
Tension (uitgaande demping)[bovenkant vork]: 1,5 (1)
Compression (ingaande demping)[onderkant]: 1 (1,5)
Preload (veervoorspanning, aantal ringen): 3 (4)
Schokbreker:
Tension [onderkant]: 1,5 (2)
Compression [boven]: 1 (1)
Preload: 5 (4)
----
voorkant
Ingaand: max...halve slag terug
uitgaand weet ik zo ff niet
vorkhoogte: 2 ringen
----
sportrider.com
Honda CBR900RR ('97) 10/97
front preload front rebound damping front comp. damping rear preload rear rebound damping rear comp. damping
4 lines showing .5 turns out 2.5 turns out position 4 of 7 .5 turns out 2 turns out
ring is veervoorspanning, staat bij mij op max.
schroefje op "oliereservoirtje" (ben ff naam kwijt) is ingaande demping
schroefje onderop schokdemper is uitgaand...
Ff over mijn veervoorspanning en mijn bandenspanning, ik weeg 110kg, enmet pak en helm natuurlijk nog ietsje meer...vandaar dat ik alles ietsje zwaarder/harder afstel.
Wel tijdens afgelopen circuitdag uitgaande demping minder gezet, dit vanwege verkeerde slijtage...
ingaand stond goed...
Aan de bovenkant de ring verdraaien is de veervoorspanning
De schroef aan de bovenkant is de uitgaande demping (rebound)
Helemaal aan de onderkant van je veerpoot zit ingaande demping (compression)
Als je niet presies weet hoe je het moet doen, kan ik je de tip geven om aan de ingaande demping nog niets te doen. De invloed van de ingaande demping is minder dan de uitgaande. Als je eens flink op de demper duwt en hij komt vrij snel terug moet je je uitgaande demping wat zachter zetten. Schrijf altijd op wat je gedaan hebt, zodat -als de intelling helemaal niet bevalt- makkelijk terug kunt naar je oorspronkelijke instelling.
Voor afstellen vering zie ook: http://www.team-estoppey.nl/vering.htm , volgens mij heb ik die link ergens op dit forum gevonden.
Voor bandentest zie ook: Motorfreaks: De Motorfreaks Bandentest3
Duidelijke winnaars zijn hier MPP en Diablo's. Diablo's zijn er ook in 130/70 ZR 16 , MPP niet.
BT014, Dunlop Qualifier, Continental Sport Attack en Metzeler Sportec M3 komen ook prima uit de test, maar ik ga nu op zoek naar een goedkoop adresje voor Pirelli Diablo.
Zoek alleen nog een kettingbeschermer en een linker schetsplaat boven je schakel pookje en een rechte kuipbuigel voor extra stevigheid voor de kuip, toevallig nog iemand voor een 95'blade.
Koplamp heb ik wel die spuit ik waarschijnlijk zwart en plaats die er voor, of ik polyester de boel netjes dicht, als het maar stevig is, die voorkant is nu nog zo losjes.
Oja, eventuele crash protectors op welke ophanging kan je die het beste plaatsen je heb die ophangbeugel waar ook je kuip aan zit bij je radiator maar ben bang dat die zo af breekt bij een crash dacht zelf aan die bovenste in het blok dan heb je er ook nog een wat meer naar beneden bij je carterdeksel maar die ziet er ook weer zo slap uit.
Ideeën tips altijd welkom, dit is me eerste honda rij normaal soes gixer.
en dagje zandvoort
[afbeelding]
met de gixxer eerste keer, wel al nadat ik weer naar huis was gereden