Het Honda CBR 900RR Fireblade Topic deel II

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Blade
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan de bovenkant de ring verdraaien is de veervoorspanning
De schroef aan de bovenkant is de uitgaande demping (rebound)
Helemaal aan de onderkant van je veerpoot zit ingaande demping (compression)
Als je niet presies weet hoe je het moet doen, kan ik je de tip geven om aan de ingaande demping nog niets te doen. De invloed van de ingaande demping is minder dan de uitgaande. Als je eens flink op de demper duwt en hij komt vrij snel terug moet je je uitgaande demping wat zachter zetten. Schrijf altijd op wat je gedaan hebt, zodat -als de intelling helemaal niet bevalt- makkelijk terug kunt naar je oorspronkelijke instelling.
 
ring is veervoorspanning, staat bij mij op max.
schroefje op "oliereservoirtje" (ben ff naam kwijt :X ) is ingaande demping
schroefje onderop schokdemper is uitgaand...

Aan de bovenkant de ring verdraaien is de veervoorspanning
De schroef aan de bovenkant is de uitgaande demping (rebound)
Helemaal aan de onderkant van je veerpoot zit ingaande demping (compression)
Als je niet presies weet hoe je het moet doen, kan ik je de tip geven om aan de ingaande demping nog niets te doen. De invloed van de ingaande demping is minder dan de uitgaande. Als je eens flink op de demper duwt en hij komt vrij snel terug moet je je uitgaande demping wat zachter zetten. Schrijf altijd op wat je gedaan hebt, zodat -als de intelling helemaal niet bevalt- makkelijk terug kunt naar je oorspronkelijke instelling.


Wie heeft er gelijk? :P
Bij de mijne is het trouwens hetzelfde als The Benman.

Alleen dit klopt volgens mij niet. :N

Aan de bovenkant de ring verdraaien is de veervoorspanning
De schroef aan de bovenkant is de uitgaande demping (rebound)
Helemaal aan de onderkant van je veerpoot zit ingaande demping (compression)
Als je niet presies weet hoe je het moet doen, kan ik je de tip geven om aan de ingaande demping nog niets te doen. De invloed van de ingaande demping is minder dan de uitgaande. Als je eens flink op de demper duwt en hij komt vrij snel terug moet je je uitgaande demping wat zachter zetten. Schrijf altijd op wat je gedaan hebt, zodat -als de intelling helemaal niet bevalt- makkelijk terug kunt naar je oorspronkelijke instelling.

Namelijk als ie snel terugveert dan is de demping minimaal(zacht) ,dus moet de uitgaande demping hoger(harder) worden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Kan natuurlijk niet achterblijven

Een Piccy van een Paar klaverbladen...

Heb ik geen circuit voor nodig...

full
 
Mijn bij elkaar geveegde aantekeningen van her en der zeggen dat de ingaande demping achter bovenaan zit :) :

Veerafstellingen
Veervoorspanning achter: maximaal
----
Voorvork:
Tension (uitgaande demping)[bovenkant vork]: 1,5 (1)
Compression (ingaande demping)[onderkant]: 1 (1,5)
Preload (veervoorspanning, aantal ringen): 3 (4)

Schokbreker:
Tension [onderkant]: 1,5 (2)
Compression [boven]: 1 (1)
Preload: 5 (4)
----
voorkant

Ingaand: max...halve slag terug
uitgaand weet ik zo ff niet
vorkhoogte: 2 ringen
----
sportrider.com
Honda CBR900RR ('97) 10/97
front preload front rebound damping front comp. damping rear preload rear rebound damping rear comp. damping
4 lines showing .5 turns out 2.5 turns out position 4 of 7 .5 turns out 2 turns out


ring is veervoorspanning, staat bij mij op max.
schroefje op "oliereservoirtje" (ben ff naam kwijt :X ) is ingaande demping
schroefje onderop schokdemper is uitgaand...



Ff over mijn veervoorspanning en mijn bandenspanning, ik weeg 110kg, enmet pak en helm natuurlijk nog ietsje meer...vandaar dat ik alles ietsje zwaarder/harder afstel.

Wel tijdens afgelopen circuitdag uitgaande demping minder gezet, dit vanwege verkeerde slijtage...
ingaand stond goed...


Aan de bovenkant de ring verdraaien is de veervoorspanning
De schroef aan de bovenkant is de uitgaande demping (rebound)
Helemaal aan de onderkant van je veerpoot zit ingaande demping (compression)
Als je niet presies weet hoe je het moet doen, kan ik je de tip geven om aan de ingaande demping nog niets te doen. De invloed van de ingaande demping is minder dan de uitgaande. Als je eens flink op de demper duwt en hij komt vrij snel terug moet je je uitgaande demping wat zachter zetten. Schrijf altijd op wat je gedaan hebt, zodat -als de intelling helemaal niet bevalt- makkelijk terug kunt naar je oorspronkelijke instelling.


Thank all,

zal daar toch naar kijken als ik volgend jaar weer het circuit opga :Y


ik heb mij laten vertellen door HK suspension dat als je achterveer heel zachtjes en kort een soort van fluittoontje geeft als je snel even op de achterkant drukt dat de uitgaande demping dan in orde is,


bij die van mij hoor je het bijna niet, maar bij de CBR600 van mijn vriendin heel duidelijk :)


ze hebben bij HK wel de achterveer aangepast ( een aantal plaatjes vervangen door een aantal dunnere maar samen net zo dik als de originele ) omdat de standaard setting vanaf de fabriek veel te slap is volgens HK.
 
Morgen of zaterdag m'n blade weer ophalen.
Kleppen laten stellen. Zat op 25.000 km.
 
Morgen of zaterdag m'n blade weer ophalen.
Kleppen laten stellen. Zat op 25.000 km.


Bij die van mij vorig jaar laten doen, zat ik alweer iets over de 50000km...


Inmiddels bijna 60000km op de teller en loopt nog steeds als een naaimachientje aan de anabolen :Y
 
Voor afstellen vering zie ook: http://www.team-estoppey.nl/vering.htm , volgens mij heb ik die link ergens op dit forum gevonden.
Voor bandentest zie ook: Motorfreaks: De Motorfreaks Bandentest3
Duidelijke winnaars zijn hier MPP en Diablo's. Diablo's zijn er ook in 130/70 ZR 16 , MPP niet.
BT014, Dunlop Qualifier, Continental Sport Attack en Metzeler Sportec M3 komen ook prima uit de test, maar ik ga nu op zoek naar een goedkoop adresje voor Pirelli Diablo.
 
Voor afstellen vering zie ook: http://www.team-estoppey.nl/vering.htm , volgens mij heb ik die link ergens op dit forum gevonden.
Voor bandentest zie ook: Motorfreaks: De Motorfreaks Bandentest3
Duidelijke winnaars zijn hier MPP en Diablo's. Diablo's zijn er ook in 130/70 ZR 16 , MPP niet.
BT014, Dunlop Qualifier, Continental Sport Attack en Metzeler Sportec M3 komen ook prima uit de test, maar ik ga nu op zoek naar een goedkoop adresje voor Pirelli Diablo.



Denk ook dat bendenkeus persoonlijk is, voel me zelf lekker op BT014...terwijl iemand anders zweert bij MPP's
 
Nou het is dan eindelijk zo ver, hij staat er een Honda cbr 900 RR Fireblade Circuitfiets.

Had hem al in augustus, maar hij moest nog af gemaakt worden.

Veeren Afgesteld op me gewicht, dyno kit 7 Race en motor in goede staat.

Voor de rest is die nog vrij standaard maar hij rijd wel lekker.

Geen kenteken natuurlijk geen verlichting,spiegels en knippers een echte circuit fiets.

We gaan hem van de winter nog wat op leuken, nog niet te veel maar gewoon wat kleine dingen.

Nu nog een 16'' voor velg op, maar heb al een 17'' in me bezit nog even een nieuw bandje en we zijn er klaar voor.

trailertje staat ook al in de tuin maar moet nog een beetje aangepast worden.



achter.jpg


l%20zij%202.jpg


l%20zij%203.jpg


l%20zij.jpg


r%20schuin%20a.jpg


r%20schuin%20v.jpg


r%20zij%202.jpg


r%20zij%204.jpg


r%20zij.jpg


tank.jpg


voor%202.jpg


voor.jpg
 
Zoek alleen nog een kettingbeschermer en een linker schetsplaat boven je schakel pookje en een rechte kuipbuigel voor extra stevigheid voor de kuip, toevallig nog iemand voor een 95'blade.
Koplamp heb ik wel die spuit ik waarschijnlijk zwart en plaats die er voor, of ik polyester de boel netjes dicht, als het maar stevig is, die voorkant is nu nog zo losjes.


Oja, eventuele crash protectors op welke ophanging kan je die het beste plaatsen je heb die ophangbeugel waar ook je kuip aan zit bij je radiator maar ben bang dat die zo af breekt bij een crash dacht zelf aan die bovenste in het blok dan heb je er ook nog een wat meer naar beneden bij je carterdeksel maar die ziet er ook weer zo slap uit.

Ideeën tips altijd welkom, dit is me eerste honda rij normaal soes gixer.

en dagje zandvoort

DSC00499.JPG


met de gixxer eerste keer, wel al nadat ik weer naar huis was gereden
 
Laatst bewerkt:
Best een leuk fietsje. Ik heb valblokken van Bike Design, zitten met elkaar verbonden dmv een stuk massief, oogt wel stevig. Extra bescherming voor de deksels kun je oplossen door er carbon kapjes over te zetten.
 
Zoek alleen nog een kettingbeschermer en een linker schetsplaat boven je schakel pookje en een rechte kuipbuigel voor extra stevigheid voor de kuip, toevallig nog iemand voor een 95'blade.
Koplamp heb ik wel die spuit ik waarschijnlijk zwart en plaats die er voor, of ik polyester de boel netjes dicht, als het maar stevig is, die voorkant is nu nog zo losjes.


Oja, eventuele crash protectors op welke ophanging kan je die het beste plaatsen je heb die ophangbeugel waar ook je kuip aan zit bij je radiator maar ben bang dat die zo af breekt bij een crash dacht zelf aan die bovenste in het blok dan heb je er ook nog een wat meer naar beneden bij je carterdeksel maar die ziet er ook weer zo slap uit.

Ideeën tips altijd welkom, dit is me eerste honda rij normaal soes gixer.

en dagje zandvoort

[afbeelding]

met de gixxer eerste keer, wel al nadat ik weer naar huis was gereden

Voetsteunen en uitlaat omhoog! Dat en andere vering is het enige wat op mijn motor is gedaan en die stuurt prima!

full
 
Leuk spul, replica kitje :9~


Toch eens ff kijken of ik dat spul wat dichter bij huis kan kopen..

CBR900NSR_1.jpg
 
Ja, bedankt en een ieder ook vanuit Zwolle prettige dagen gewenst. Nu maar hopen dat ze snel weer voorbij zijn en dat we de lente mogen aanschouwen!
 
ik heb zelf een 1996 fireblade streetfighter en ben van plan om 1 orgienel te kopen. dus met kuipen enzo.

maar is de zithouding toch nog beetje redelijk recht? van een 94/95 model of een 96 model sc28 of een sc33 of hoe heten ze :9

ook wil ik graag weten of er veel verschil zit tussen rij gedrag tussen deze 2

bvd
 
Ik heb er één te koop:

CBR900RR_1998.JPG


CBR900RR.jpg


Mail maar brmeijers@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan