Het Honda CBR 900RR Fireblade Topic deel II

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blade
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga dit jaar alleen maar Zandvoort doen en daar een scherpe tijd neer zetten. Kan helaas niet zo vaak dus plan er 3 en wie weet krijg ik in de loop van het jaar nog iets aangeboden.

Jammer dat er nu al zoveel vol is. Ik wacht nog op motorXtra.

Heb ook aan Zandvoort zitten denken, maar daar ga ik in 2008 wel rijden, eerst eens een scherpe tijd op Assen neerzetten :]

Vanmiddag een SC28 gekocht, in maart ga ik er mee naar Val de Vienne. Ik ben nu het Fireblade topic aan het lezen voor tips. Heb al een linkje gevonden over het instellen van de vering en demping, waarvoor dank. Wat zijn jullie ervaringen met banden? Voor heb ik maar een 16" velgje en volgens mij zijn super corsa's of pilot powers daarvoor niet leverbaar. Na een beetje surfen lijken bt012ss mij nog het meest geschikt, maar ik kan het natuurlijk veel beter vragen aan mensen met circuit ervaring... wat is de meest geschikte band?

Vanmiddag een SC28 gekocht, in maart ga ik er mee naar Val de Vienne. Ik ben nu het Fireblade topic aan het lezen voor tips. Heb al een linkje gevonden over het instellen van de vering en demping, waarvoor dank. Wat zijn jullie ervaringen met banden? Voor heb ik maar een 16" velgje en volgens mij zijn super corsa's of pilot powers daarvoor niet leverbaar. Na een beetje surfen lijken bt012ss mij nog het meest geschikt, maar ik kan het natuurlijk veel beter vragen aan mensen met circuit ervaring... wat is de meest geschikte band?

Ik heb zelf Bridgestone BT014 eropliggen, lekker plakbandje, snel op temperatuur :Y

En zo:

KLIKKIE!

ziet je BT014 er dan uit na een dagje gummen op Zandvoort whehehehehehe. Goed banden, maar ik wil graag de MPP proberen. Op zoek naar 17" dus.

Laatst bewerkt:
En zo ziet een BT014 eruit na 5 sessies Assen :P

47963ad0a76f62db70c6b6102b70c276

maar op de foto was ik er al mee naar huis gereden weer. Dus de echt dikke rullen waren er alweer af. O-)

Hattie maar geen band moeten worden.

Dusss..... 2 tevreden BT014 gebruikers en 1 tevreden Pirelli gebruiker. Dank voor jullie reactie en pics. Aan het profiel te zien is de Pirelli een Diablo of een Corsa, de Corsa III is er weer eens niet in 16". Pirelli en Bridgestone adviseren een bandenspanning van A2,9 en V2,5 . Is dat alleen voor op straat, of ook op circuit? Hoe voel je of de bandenspanning te hoog of te laag is?

[afbeelding]

Verkeerde vering afstelling met name de ingaande demping staat te hoog. :Y

heb er die dag helemaal geen last van gehad :+

een maand voor de circuitdag heb ik de achterveer helemaal laten repareren door HK suspension en ook meteen de hele vering laten afstellen. toen ook gezegd dat ik het circuit opging met de motor.

een noob vraagje, ingaande demping stel je die af door die ring op de schokdemper te stellen ? of dat kleine schroefje aan de boven/zijkant waar Hi/Low bij staat ?

een maand voor de circuitdag heb ik de achterveer helemaal laten repareren door HK suspension en ook meteen de hele vering laten afstellen. toen ook gezegd dat ik het circuit opging met de motor.

een noob vraagje, ingaande demping stel je die af door die ring op de schokdemper te stellen ? of dat kleine schroefje aan de boven/zijkant waar Hi/Low bij staat ?

Mijn bij elkaar geveegde aantekeningen van her en der zeggen dat de ingaande demping achter bovenaan zit :) :

Veerafstellingen
Veervoorspanning achter: maximaal
----
Voorvork:
Tension (uitgaande demping)[bovenkant vork]: 1,5 (1)
Compression (ingaande demping)[onderkant]: 1 (1,5)
Preload (veervoorspanning, aantal ringen): 3 (4)

Schokbreker:
Tension [onderkant]: 1,5 (2)
Compression [boven]: 1 (1)
Preload: 5 (4)
----
voorkant

Ingaand: max...halve slag terug
uitgaand weet ik zo ff niet
vorkhoogte: 2 ringen
----
sportrider.com
Honda CBR900RR ('97) 10/97
front preload front rebound damping front comp. damping rear preload rear rebound damping rear comp. damping
4 lines showing .5 turns out 2.5 turns out position 4 of 7 .5 turns out 2 turns out

ring is veervoorspanning, staat bij mij op max.
schroefje op "oliereservoirtje" (ben ff naam kwijt :X ) is ingaande demping
schroefje onderop schokdemper is uitgaand...

Ff over mijn veervoorspanning en mijn bandenspanning, ik weeg 110kg, enmet pak en helm natuurlijk nog ietsje meer...vandaar dat ik alles ietsje zwaarder/harder afstel.

Wel tijdens afgelopen circuitdag uitgaande demping minder gezet, dit vanwege verkeerde slijtage...
ingaand stond goed...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan