Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Honda Africa Twin Topic Deel *2*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heveltje heb je niet in de goede stand gezet bij het terugplaatsen van je koppelingsdeksel waarschijnlijk. Tenminste, dat is bij de suup hert probleem bij dit euvel
 
@nomiis

Wist niet dat er verschillende standen waren, maar die 5mm terugstellen heeft geholpen.

Bedankt Guido
 
Hebben jullie ook wat speling op je voortandwiel? Mijn kan paar mm heen en weer schuiven nadat ik hem vast heb gezet

Dat is dus mijn as en niet mijn tandwiel waar speling op zit.
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie ook wat speling op je voortandwiel? Mijn kan paar mm heen en weer schuiven nadat ik hem vast heb gezet.

Dat is dus mijn as en niet mijn tandwiel waar speling op zit.

Das niet best mijn tandwiel kan ik schuiven.. en niet de as.. is wel een 650 tov jou 750 maar dan moet niet uit maken gok ik. lekt er geen olie uit de keerring dan, die zal t niet lang uithouden gok ik zo..

hoor je geen rare geluiden als je aan t rijden bent dan.?
 

Ik ga gelijk even kijken of ik mij nou niet helemaal vergis moment


Je hebt gelijk, het is niet mijn as. Maar mijn tandwiel. Het tandwiel kan 1-2 mm op en af schuiven, nadat het vast is gezet. Maar dat is dus normaal?
 
Laatst bewerkt:
Collega van me heeft vandaag een twin gekocht, 97er met 35k op de teller. Bloedmooi ding. Zo zie je maar weer. Als je er maar vaak genoeg over lult...

Mijn blok zweet trw aan de linkerkant. Moet ff kijken waar het af komt
 
Hallo iedereen

Ik ben Jan, soort van nieuw op MF, en heb gisteren na maanden zoeken een AT uit 1997 gekocht bij Arjan Brouwer. Hiervoor Soes 500GS gereden, maar nu dan toch eindelijk een Twin. Volgende week ophalen en hopelijk 23juni voor t eerst mee!
 
Die overstap heb ik eerder gehoord

Welkom en veel plezier ermee
 
Hartelijk welkom op ons Africa Twin forum!
 


Welkom Jan!

Geen slechte keus, weet ik uit ervaring En die AT ritjes zijn verslavend, het enigste dat je daarna wil is zand, berm en bagger opzoeken
Collega van me heeft vandaag een twin gekocht, 97er met 35k op de teller. Bloedmooi ding. Zo zie je maar weer. Als je er maar vaak genoeg over lult...
Dat vraagt om foto's!!!
 
Ja dat is dus Jan die zich hier net meld. Ik denk dat we nog wel wat foto's zien zodra hij hem binnen heeft
 
Hoi,

Meld me ook ff. Rijd sinds jaar en dag AT (RD7A), eigenlijk vanaf 1997.
Leuke fiets, probleemloos ook, en erg goedkoop in onderhoud.

AT saai ? Misschien, maar na 15 jaar op dezelfde fiets rondrijden merk je dat niet eens meer

Jensen
 
Hoi,

Meld me ook ff. Rijd sinds jaar en dag AT (RD7A), eigenlijk vanaf 1997.
Leuke fiets, probleemloos ook, en erg goedkoop in onderhoud.

AT saai ? Misschien, maar na 15 jaar op dezelfde fiets rondrijden merk je dat niet eens meer

Jensen


Tof..! 15 jaar zal wel 3 ton op de klok hebben dan..

Fotos doen t altijd goed..
 
Hoi,

Meld me ook ff. Rijd sinds jaar en dag AT (RD7A), eigenlijk vanaf 1997.
Leuke fiets, probleemloos ook, en erg goedkoop in onderhoud.

AT saai ? Misschien, maar na 15 jaar op dezelfde fiets rondrijden merk je dat niet eens meer

Jensen
Welkom bij de club!

Hoewel ik het idee heb dat het met 15 jaar ervaring eigenlijk andersom moet zijn
 
Hoi,

Er zullen er wel niet veel meer bijkomen daar ik meer en meer op mijn klassiekers rijd , maar hij kost ook niet veel, dus wegdoen is zonde.

Jensen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
holly shit dat zijn pas km-standen.. sterke motortjes zijn het toch..
 
Welkom

Die andere klassieker is ook een Honda zo te zien?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja, ook nog een Kawasaki Kr1-S 1990 :



Nu weet je waarom de AT waarschijnlijk niet zoveel km's meer gaat maken,

Jensen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog 4 nachtdienstjes en dan vrijdag/zaterdag mijn Twin ophalen..w00t!!
Jullie allemaal lekker ah rijden met dit topweer of als slachtvee op t strand ah liggen in Scheveningen/Zandvoort?

Vraagje: adviseren jullie om gelijk bij aanschaf een andere benzinepomp er in te zetten? en zo ja, welk merk dan. Monteurs bij Arjan Brouwer waren niet echt fan vd vacuum benzine pomp...

Voltmeter is ook handig om in te bouwen gezien de spanningsregelaar wat onbetrouwbaar kan zijn??

Verder nog op zoek naar betere voetsteuntjes, alleen 160 euro is beetje veel mijns inziens, en handig met lassen ben ik ook niet.

Nog ideeen wat een must is om te vervangen?

Zin an!!!!!!
 
een reparatie set voor je orgineele benzine pomp kost maar rond de 20 euro op e-bay.en breedere voetsteuntjes voor 35 euro op marktplaats. grt andre
 
Hoi,

Wat is km stand en de onderhouds-histori ?
Is het nodig ? en wat ga je ermee doen ?

Hoe staat het met het belangrijkste ? te weten banden en remmen ?

Jensen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.