Het Honda Africa Twin Topic Deel *2*

Status
Niet open voor verdere reacties.
foto+4.JPG


Op naar grotere hoogtes!
})
 
Mogguh,
Ik hebt een RD04 uit 90 en mijn dekseltje van het zekeringenkastje ligt ergens op de A20 of A13 of A16 of A12.... nu heb ik op marktplaats een AfTw gezien (althans een maatje van me) met eenzelfde duct-tape-oplossing als ik op die plek.

Heeft er iemand (een adresje met) een sloopmotor of onderdelenrek of andere creatieve oplossing voor een nieuw dekseltje, of is dat via iedere dealer voor een paar eurootjes te bestellen?

ander vraagje: Koplamprooster van RD07, gaat die op RD04 passen?
 
Laatst bewerkt:
vandaag maar even nieuwe achterband erop (Heidenau K60 scout)
13.000 KM mee gereden, valt niet tegen

ook maar even de tandwielrubbers vervangen en wat lampjes in de cockpit...

zo maar even rijden.... :]
 
vandaag maar even nieuwe achterband erop (Heidenau K60 scout)
13.000 KM mee gereden, valt niet tegen

ook maar even de tandwielrubbers vervangen en wat lampjes in de cockpit...

zo maar even rijden.... :]


Netjes, Hoe bevalt je hoog stuur.?
Net ook ff wezen touren maar dan op de vs800 intruder vd vrouw.. :] moet nog steeds mn achterwiellagers vervangen :Z echter te weinig tijd aankomende 5 weken weer 4 in t buitenland fur das arbeid pff :? :r

Moet deel 3 van dit vette topic niet eens open...??

222210.jpg
 
stug doorgaan :Y

gladde noppe niet te stoppe })
 
bevalt zeker goed, tis wel ff wennen maar al met al voelt het goed...

weet jij trouwens waar deze rallykuip/ruit vandaan komt?

ik zoek al een tijd naar een ruit/kuip die ik zonder alle koplampen etc te vervangen zo erop kan zetten. wil graag wat meer ruimte voor navigatie en roadbook...



Netjes, Hoe bevalt je hoog stuur.?
Net ook ff wezen touren maar dan op de vs800 intruder vd vrouw.. :] moet nog steeds mn achterwiellagers vervangen :Z echter te weinig tijd aankomende 5 weken weer 4 in t buitenland fur das arbeid pff :? :r

Moet deel 3 van dit vette topic niet eens open...??

222210.jpg
 
bevalt zeker goed, tis wel ff wennen maar al met al voelt het goed...

weet jij trouwens waar deze rallykuip/ruit vandaan komt?

ik zoek al een tijd naar een ruit/kuip die ik zonder alle koplampen etc te vervangen zo erop kan zetten. wil graag wat meer ruimte voor navigatie en roadbook...

Een "rallykuip" is juist een stuk kleiner als de originele en dus minder ruimte voor roadbook e.d. Je kan beter het originele kuipframe verbouwen, kleinere km teller monteren en tripmeter gelijk verwijderen. Dan heb je ruimte zat voor een roadbook en navigatie.

Ik heb net mijn eigen kuip vervangen voor een "rallykuip" en weet dus dat er minder ruimte is.
 
klopt,
maar een rallykuip staat meer rechtop...
op die manier kan alles hoger geplaatst worden ipv diep begraven in de cockpit...
 
Mannen, als jullie je ketting spannen, hoeveel cm spelling geven jullie dan. (In de situatie op de middenbok met niemand erop) heb er en nieuwe op zitten maar heb het idee dat de monteur hem te strak heb gezet.. 1,5 cm speling......

Groetjessss
 
Dat is wel heel erg strak. Geloof dat ik 'm op minimaal 4cm hou.
 
Mannen, als jullie je ketting spannen, hoeveel cm spelling geven jullie dan. (In de situatie op de middenbok met niemand erop) heb er en nieuwe op zitten maar heb het idee dat de monteur hem te strak heb gezet.. 1,5 cm speling......

Groetjessss
Een paar posts terug stond dit....

Er is al veel over geschreven, en ik heb veel manieren voorbij zien komen. Zelf laat ik mijn broer even op de motor zitten, dan staat de achterbrug (bijna) in lijn met de twee draaipunten (uitgaande as en draaipunt achterbrug zelf). Een ketting speling van 20 a 25 mm is dan voldoende.

Schoonhouden van de ruimte tussen as en tandwiel is het belangrijkste voor het behoud ervan.
Achteras los, wiel naar voren, schakelpookje los, plastic kapje eraf, tandwiel eraf. As en tandwiel schoonmaken met een tandenborstel en benzine of petroleum. Droogmaken en invetten, daarna weer monteren. Bij elkaar 15 minuten werk, en nog eens 15 minuten voor het schoonmaken van het ketting en opnieuw smeren.

Als je in het zand hebt gereden, of zoals mij door de pekel, zal je dit vaker moeten doen, bij rijden door veel regen ook (er komt altijd veel zand mee met het water van de weg).

Je ziet aan de foto dat ik veel op de motor af rem, getuige de slijtage aan beide kanten.
 
Laatst bewerkt:
@ robinn vraag ff aan die gast op t adv forum waar hij die kuip weg heeft..

@ rijkers meeste monteurs laten een nieuwe ketting iets strakker ivm zgn het eerste inlopen,
anders kun je na bv 100 km weer keting spannen
 
Laatst bewerkt:
@ robinn vraag ff aan die gast op t adv forum waar hij die kuip weg heeft..

@ rijkers meeste monteurs laten een nieuwe ketting iets strakker ivm zgn het eerste inlopen,
anders kun je na bv 100 km weer keting spannen


Tegenwoordig worden normale kettingen voorgerekt. Dat inlopen zal wel meevallen.

Er staat een rallykuip op MP voor een belachelijk lage prijs.
 
Laatst bewerkt:
Mannen, als jullie je ketting spannen, hoeveel cm spelling geven jullie dan. (In de situatie op de middenbok met niemand erop) heb er en nieuwe op zitten maar heb het idee dat de monteur hem te strak heb gezet.. 1,5 cm speling......

Groetjessss
bel die pannekoek eens op voor een nieuwe uitgaande as :X als ik een goede drempel neem red ik het niet met 1,5cm speling. 3cm zal zelfs krap zijn :X

volgens mij zit ik ergens op de 6 cm ofzo :X en dan nog moet ik hem bij maximaal inveren lostrekken anders haalde hij dat niet(even testen voor projext)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan