- 29 mrt 2008
- 15.479
- 3
- Onderwerp starter
- #2.751
en andersom zonder de treetjes te rakenOok wel lache:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en andersom zonder de treetjes te rakenOok wel lache:
en andersom zonder de treetjes te raken
doe dat meer met trappetjes tot 5 tredenMoet nog komen.
Maar hier een hele mooie lange trap in de buurt.
Niet stijl en lekker oefenen
vandaag maar even nieuwe achterband erop (Heidenau K60 scout)
13.000 KM mee gereden, valt niet tegen
ook maar even de tandwielrubbers vervangen en wat lampjes in de cockpit...
zo maar even rijden....
Netjes, Hoe bevalt je hoog stuur.?
Net ook ff wezen touren maar dan op de vs800 intruder vd vrouw.. moet nog steeds mn achterwiellagers vervangen echter te weinig tijd aankomende 5 weken weer 4 in t buitenland fur das arbeid pff
Moet deel 3 van dit vette topic niet eens open...??
bevalt zeker goed, tis wel ff wennen maar al met al voelt het goed...
weet jij trouwens waar deze rallykuip/ruit vandaan komt?
ik zoek al een tijd naar een ruit/kuip die ik zonder alle koplampen etc te vervangen zo erop kan zetten. wil graag wat meer ruimte voor navigatie en roadbook...
Een paar posts terug stond dit....Mannen, als jullie je ketting spannen, hoeveel cm spelling geven jullie dan. (In de situatie op de middenbok met niemand erop) heb er en nieuwe op zitten maar heb het idee dat de monteur hem te strak heb gezet.. 1,5 cm speling......
Groetjessss
Er is al veel over geschreven, en ik heb veel manieren voorbij zien komen. Zelf laat ik mijn broer even op de motor zitten, dan staat de achterbrug (bijna) in lijn met de twee draaipunten (uitgaande as en draaipunt achterbrug zelf). Een ketting speling van 20 a 25 mm is dan voldoende.
Schoonhouden van de ruimte tussen as en tandwiel is het belangrijkste voor het behoud ervan.
Achteras los, wiel naar voren, schakelpookje los, plastic kapje eraf, tandwiel eraf. As en tandwiel schoonmaken met een tandenborstel en benzine of petroleum. Droogmaken en invetten, daarna weer monteren. Bij elkaar 15 minuten werk, en nog eens 15 minuten voor het schoonmaken van het ketting en opnieuw smeren.
Als je in het zand hebt gereden, of zoals mij door de pekel, zal je dit vaker moeten doen, bij rijden door veel regen ook (er komt altijd veel zand mee met het water van de weg).
Je ziet aan de foto dat ik veel op de motor af rem, getuige de slijtage aan beide kanten.
@ robinn vraag ff aan die gast op t adv forum waar hij die kuip weg heeft..
@ rijkers meeste monteurs laten een nieuwe ketting iets strakker ivm zgn het eerste inlopen,
anders kun je na bv 100 km weer keting spannen
Doneslotje jongens, open ff snel een nieuwe.
bel die pannekoek eens op voor een nieuwe uitgaande as als ik een goede drempel neem red ik het niet met 1,5cm speling. 3cm zal zelfs krap zijnMannen, als jullie je ketting spannen, hoeveel cm spelling geven jullie dan. (In de situatie op de middenbok met niemand erop) heb er en nieuwe op zitten maar heb het idee dat de monteur hem te strak heb gezet.. 1,5 cm speling......
Groetjessss