Het Honda Africa Twin Topic Deel *1*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haas..!

ziet er goed uit man..! alleen niet echt erg centraal... O-)

Welke datum gaat t nu worden dan.??


Greetszz

Moi,

Ik had em niet echt bedoeld als route voor 23 juni hoor!

Meer als,

Alst doe ain keer ien de buurte bist, most em mor een keer prebair'n ;)


Ik stel voor een centralere route te nemen voor 23 juni ;)
 
Moi,

Ik had em niet echt bedoeld als route voor 23 juni hoor!

Meer als,

Alst doe ain keer ien de buurte bist, most em mor een keer prebair'n ;)


Ik stel voor een centralere route te nemen voor 23 juni ;)

Hehe beter van wel ja, want de Eiffel en Ardenne liggen voor mij dichterbij :P
 
/edit eerst even iets zelf proberen nog.
 
Laatst bewerkt:
Weekend..!!


20120411_142947.jpg
 
Nee geen dienst gelukkig maar moet veel lezen voor en soort jaarlijks examen..

En idd een 990 :) je hebt de komende tijd her en der KTM orange days, kan je zonder gedoe alles testen wat je wil. Hoop dus ook nog op een 530 en SM te rijden.

Ik heb geen poen voor een 990, en maar 1 plekje voor een motor dus ga met veel plezier door op mij twin. Die hou ik, das een ding wat zeker is



voor wie ff gratis ktm wil tuffen KTM Orange Days 2012 beginnen bij Vos Oss Motoren
 
Laatst bewerkt:
klopt elke off ktm dealer heeft jaarlijks een test dag.. pak ook eens een Super duke daar krijg je pas spierballen van *D
 
Nou 990 tof ding maar ik zou mijn twin er niet 123 op inruilen. Heeft wel een heerlijk blok, rauw en sterk. De superduke was steeds bezet. Heb nog wel op de 990 supermoto gereden die was pas echt fel, beetje nerveus in de bochten dat wel.

Uiteindelijk heel tevreden op de twin naar huis
 
Ik had een tijd geleden voor de deur van mijn werk een gebroken ketting met de @, ketting was wel te organiseren, maar was een klinkketting, en daar heb ik geen spullen voor. Om de hoek bij mijn werk zat een crosstent, die KTM dealer is, de monteur daar is @ fanaat; heeft er zelf 2 waarvan hij er eentje getuned heeft tot ruim 80PK, maar dat terzijde.
Die zaak (hij) wilde de ketting wel even klinken en toen ik daar was kwamen we aan de praat over motoren uiteraard en @'s, en het gesprek ging ook deze richting uit, omdat ik eigenlijk nog steeds niet zou weten wat de @ zou kunnen gaan vervangen als hij tzt ooit eens 'op' zou zijn..
Ik opperde een KTM 950 of 990 adventure, omdat ik het gewoon een heel mooie machine vind, alles klopt aan zo'n ding, en die gast, nota bene KTM dealer, raadde mij ten zeerste af om de @ te gaan vervangen voor een KTM, temeer omdat de fiets veel te competitief afgesteld zou zijn, (lees: hij staat afgesteld op redelijk maximaal kunnen van onder andere het blok en de bak) en bij eenzelfde gebruik als mij @ (120 km per dag woon-werk en af en toe lekker offroad rijden) na een 40 à 50.000 km wel eens veel geld zou kunnen gaan zitten in het onderhoud ivbm slijtage, omdat de fiets daar niet geschikt voor zou zijn. :X

Ik heb dat goed in mijn oren geknoopt, want KTM is leuk, maar met de KTM prijzen in het achterhoofd, denk ik niet dat eraan zou beginnen :)

Diezelfde meneer heeft later mijn blok 'gereviseerd' omdat mijn uitgaande aslager aan baklappen was, en mijn blokkie weer technisch op 0 km gezet, en ik hoop er nog heeeeel lang mee te gaan doen :+
 
Laatst bewerkt:
Vanwege de centjes? Of zijn er nog andere minpunten?


Ik vind mijn at veel lekkerder sturen, maar dat zal ook gewenning zijn, met die twin kan ik lezen en schrijven.. Wat ik vooral beter vind is dat je zwaartepunt net voor je ligt, grote tank die je goed kan klemmen waardoor de bochten echt als op rails gaan. De KTM was iets neutraler gebalanceerd met iets minder stabiliteit in de bochten.

Heb ook een stukje mul zand gereden, daar kwam ik op mijn twin op half afgereden anakees ook beter doorheen dan op de adventure met nieuwe pirelli scorpio MT A/T

Al met al denk ik vooral gewenning, gooi een setje bar risers op de 990, een iets ander stuur en je hebt ook echt een beest..



Ik rij nu dus veel testdagen af, vooral vanwege een maat die binnenkort zijn eerste motor gaat aanschaffen. Het is dan wel heerlijk als je merkt dat veel hagelnieuwe motoren het onderspit delven ten opzichte van de good ol' Africa Twin


XT660Z tenere
XT1200z super tenere
TDM
990 Adventure


to go
BMW F800GS
triumph tiger 800
duc multistrada

nog suggesties?


Anyhooo, 5 mei weer KTM rijden in krommenie


Maar ik hou het zeker bij mijn twin, er staat van de zomer weer een grote reis op het programma en dan is dit gewoon de enige juiste optie
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: bij de achterrem zitten 3 veertjes (die ijzeren plaatjes). Twee zijn een beetje rechthoekig en eentje is een beetje een halve maan. Een rechthoekige doe je onderin de remklauw zelf, de andere rechthoekige klem je vast op het stukje waarop de remklauw komt te zitten.

Maar waar moet dat halve maantje ergens komen? Ik zie er nergens plek voor :/

Het is #9 op deze exploded view:

Honda - XRV750 - 1994 - REAR BRAKE CALIPER - Parts

(Dus #6 valt in #3 en #8 aan bovenkant #7)
 
Laatst bewerkt:
Cas... je hebt dus ook gereden op de 1200 Super Tenere...? Hoe beviel die dan? Heb verschillende tests bekeken en vooral wat filmpjes en volgens vele is deze best een beetje off-road-waardig voor zo'n grote motor...? Wat vond jij ervan? 8-)

Ik vind mijn at veel lekkerder sturen, maar dat zal ook gewenning zijn, met die twin kan ik lezen en schrijven.. Wat ik vooral beter vind is dat je zwaartepunt net voor je ligt, grote tank die je goed kan klemmen waardoor de bochten echt als op rails gaan. De KTM was iets neutraler gebalanceerd met iets minder stabiliteit in de bochten.

Heb ook een stukje mul zand gereden, daar kwam ik op mijn twin op half afgereden anakees ook beter doorheen dan op de adventure met nieuwe pirelli scorpio MT A/T

Al met al denk ik vooral gewenning, gooi een setje bar risers op de 990, een iets ander stuur en je hebt ook echt een beest..



Ik rij nu dus veel testdagen af, vooral vanwege een maat die binnenkort zijn eerste motor gaat aanschaffen. Het is dan wel heerlijk als je merkt dat veel hagelnieuwe motoren het onderspit delven ten opzichte van de good ol' Africa Twin


XT660Z tenere
XT1200z super tenere
TDM
990 Adventure


to go
BMW F800GS
triumph tiger 800
duc multistrada

nog suggesties?


Anyhooo, 5 mei weer KTM rijden in krommenie


Maar ik hou het zeker bij mijn twin, er staat van de zomer weer een grote reis op het programma en dan is dit gewoon de enige juiste optie
 
Onderdeeltje moet op de rechter brake pad zo te zien.

Ik stuur een schema mee.

Groet Guido
full
 
Cas... je hebt dus ook gereden op de 1200 Super Tenere...? Hoe beviel die dan? Heb verschillende tests bekeken en vooral wat filmpjes en volgens vele is deze best een beetje off-road-waardig voor zo'n grote motor...? Wat vond jij ervan? 8-)


Ik reed er makkelijker op weg dan op de 990 adv, is duidelijk heel wat zwaarder maar heeft een soepele loop en is sterk, trok de ST op het gas zo op zijn achterwiel

Ach je kan overal mee offroad, moet alleen nog heel wat oefenen..

aardig stukje ST rijden:
 
Ik reed er makkelijker op weg dan op de 990 adv, is duidelijk heel wat zwaarder maar heeft een soepele loop en is sterk, trok de ST op het gas zo op zijn achterwiel

Ach je kan overal mee offroad, moet alleen nog heel wat oefenen..

aardig stukje ST rijden:

die weet wel hoe hij ermee kan gummen _O-
 
Onderdeeltje moet op de rechter brake pad zo te zien.

Ik stuur een schema mee.

Groet Guido[afbeelding]

Dan komt hij bij het remmen dus tegen de cilinder. Op zich klinkt dat logisch, aangezien er een halve maan aan krassen/beschadiging op zit die van de cilinder zou kunnen komen.

/edit
Heb net zitten passen en meten maar nog geen oplossing gevonden waar het deeltje moet komen :(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan