Ik had een tijd geleden voor de deur van mijn werk een gebroken ketting met de @, ketting was wel te organiseren, maar was een klinkketting, en daar heb ik geen spullen voor. Om de hoek bij mijn werk zat een crosstent, die KTM dealer is, de monteur daar is @ fanaat; heeft er zelf 2 waarvan hij er eentje getuned heeft tot ruim 80PK, maar dat terzijde.
Die zaak (hij) wilde de ketting wel even klinken en toen ik daar was kwamen we aan de praat over motoren uiteraard en @'s, en het gesprek ging ook deze richting uit, omdat ik eigenlijk nog steeds niet zou weten wat de @ zou kunnen gaan vervangen als hij tzt ooit eens 'op' zou zijn..
Ik opperde een KTM 950 of 990 adventure, omdat ik het gewoon een heel mooie machine vind, alles klopt aan zo'n ding, en die gast, nota bene KTM dealer, raadde mij ten zeerste af om de @ te gaan vervangen voor een KTM, temeer omdat de fiets veel te competitief afgesteld zou zijn, (lees: hij staat afgesteld op redelijk maximaal kunnen van onder andere het blok en de bak) en bij eenzelfde gebruik als mij @ (120 km per dag woon-werk en af en toe lekker offroad rijden) na een 40 à 50.000 km wel eens veel geld zou kunnen gaan zitten in het onderhoud ivbm slijtage, omdat de fiets daar niet geschikt voor zou zijn.
Ik heb dat goed in mijn oren geknoopt, want KTM is leuk, maar met de KTM prijzen in het achterhoofd, denk ik niet dat eraan zou beginnen
Diezelfde meneer heeft later mijn blok 'gereviseerd' omdat mijn uitgaande aslager aan baklappen was, en mijn blokkie weer technisch op 0 km gezet, en ik hoop er nog heeeeel lang mee te gaan doen