Het Honda Africa Twin Topic Deel *1*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom heb ik ook een demper met E/keur

Hier nog Filmpje

Nog 1

Laatst bewerkt:
Enduro rijden in Duitsland

Aan alle Nederlandse Motocross,- Enduro,- en Offroadvrienden uit de regio Twente en Drenthe.

Wij, de MSC-Niedergrafschaft uit Itterbeck (Duitsland/Grafschaft Bentheim), willen uw aandacht vragen voor het volgende.

Wij, als organisator van de eerste voor het Duitse enduro kampioenschappen tellende enduro in de maand maart en een 2-uurs enduro in de herfst, hebben op dit moment gigantische problemen met de grondeigenaren. Zij zijn erg belangrijk voor ons omdat zij ieder jaar hun landerijen en zandafgravingen ter beschikking stellen voor onze evenementen waarbij natuurlijk ook het belang van de bewoners van de aangrenzende percelen niet mag worden vergeten.

De reden van deze enorme problemen is het wilde enduro- en offroad rijden in de zandafgravingen en bossen in de regio rondom Itterbeck.

Geen enkele landeigenaar of uitbater van de zandafgravingen staan het rijden toe en daarom is dit ook ten strengste verboden.

Door de landeigenaren is reeds gedreigd dat wanneer dit wildrijden geen halt toegeroepen wordt, zij in de toekomst geen toestemming meer zullen verlenen voor het gebruik van hun grondstukken tijdens een van onze evenementen.

Het enige excuus dat wij als club nog bij deze grondeigenaren kunnen aandragen is dat deze wildrijders geen lid van onze club zijn. Het wildrijden wordt binnen de MSC-Niedergrafschaft niet geaccepteerd. Leden die zich hier niet aan houden worden uit de club gezet. Verder kunnen wij de grondeigenaren helaas “slechts” adviseren aangifte te doen. Wij als club kunnen dit niet doen omdat wij in principe geen direct belanghebbende zijn omdat het niet onze grond is waarop gereden wordt.

Helaas moeten wij constateren dat deze wildrijders vrijwel uitsluitend uit Nederland komen. In groepen van 5 tot soms zelfs 20 man komen zij de grens over om zich in de bossen en zandafgravingen tussen Itterbeck en Wielen uit te leven. Ook komen er rijders met busjes of aanhangers naar de zandafgravingen om daar te gaan rijden alsof het normaal en legaal zou zijn.

Let wel! Wij zijn blij dat wij ieder jaar vele Nederlandse deelnemers op onze evenementen kunnen verwelkomen en ook in de toekomst willen wij dit graag zo houden. Echter wildrijden is bij ons ongewenst en verboden!

Er zijn bij ons reeds vele namen van wildrijders bekend en ook weten wij inmiddels waar de groepen zich verzamelen en vanuit welke plaats zij vertrekken. Ook is er bijvoorbeeld een facebook reactie van een bij iedereen wel bekende ex GP-coureur, ondersteund met diverse foto’s, waarin hij reclame maakt dat er in Duitsland maar op los gereden en getraind kan worden.

Stop met het wildrijden anders kunnen er weer enkele evenementen van de agenda geschrapt worden.

Wij willen absoluut geen Nederlandse wildrijders die door hun onacceptabele gedrag onze en uw sport versnelt uitroeien. Daarnaast denken wij dat ook in uw clubs het wildrijden niet geaccepteerd wordt.

Wie wil wildrijden moet dit maar doen in het Springendal, in de bossen en natuurgebieden rondom Nijverdal en Hellendoorn of een ander Nederlands natuurgebied. Daar heeft het inmiddels ook al tot enkele historische dieptepunten voor onze sport en hobby geleid. In onze omgeving willen wij ze in ieder geval niet meer zien.

Graag willen wij u verzoeken onze zorgen aan uw clubleden te kennen te geven en ons hiermee helpt de situatie zo snel mogelijk te verbeteren.

Wildcrossen, -enduro en -offroadrijden schaad onze sport en creëert een slecht imago bij de burgers. Op termijn zal dit leiden tot het verdwijnen van onze hobby en sport. Dit is aan bovengenoemde mensen te wijten.

Op een goed Noaberschap!

Met vriendelijke groet,

Johann Küper

Voorzitter MSC-Niedergrafschaft

Ben in bezit van beide; dat is ook onder andere de reden dat ik mijn Laser heb verruild voor een Leo met E-keur en killer ;)
In het westen was dat een non-issue, maar tegenwoordig kom ik nogal eens over de grens, en leek me dat wel verstandig.

Heb je geen mooie off-road route in jou omgeving dan..??

Greetszz :+

- knip, lang huilverhaal -

Da's een heel pokke eind hoger langs de grens als waar ik zit, en behelst meestal figuren die op hun crossertjes het bos aanzien voor een racetrack. Ik wil gewoon een ralaxte route rijden; ik hoef- en wil niet alles omploegen waar ik rijd. En wandelpaden vermijd ik liever; ik hoef niemand in de weg te rijden. Een mooie werkweg of 2-track vind ik prima :)

Heb je geen mooie off-road route in jou omgeving dan..??

Greetszz :+

Jawel, er kan hier wel wat 'offroad' gereden worden; zat paadjes en wegen die ze 'vergeten' zijn te asfalteren, maar ik vind het juist kewl om door het bos te rijden; mooie omgeving enzo. Die weggetjes langs boerderijen enzo vind ik niet zo interessant, die zie je overal; enige verschil is dat er geen asfalt voorlangs ligt ;)

Tevens ben ik een beetje nieuw hier in de regio, dus een échte route van een km of 40 - 50 achter elkaar weet ik ook zo snel niet :)

Laatst bewerkt:
in duitsland geld net als in nederland dat als je in af gesloten gebieden gaat rijden die zijn aan gegeven door verbods borden je net zo hard wordt gestraft als in nederland(zo niet nog veel harder als je in een beschermt natuurgebied gaat rijden. dan kun je wel eens de kans lopen zonder motor naar huis te gaan).er zijn nog best wel wat gebieden waar je mag rijden in duitsland maar die worden ook schaars om dat net als in nederland de boel wordt verpest door wild rijders die met niemand rekening houden.ik zelf ben met de quad in de duitse harz wezen rijden(voormalig oostblok)daar kun je nog goed terein rijden legaal zonder verbods borden.ik heb in twee weken 700 km gereden waarvan 420 km door de bossen en zand en blubberpaden.ik ben daar tijdens mij bos ritten maar 6 mensen tegen gekomen waarvan 3 boswerkers die nog even een boom die in de weg lag hebben weg gezaag voor mij dat ik weer kon vedder rijden.volgend dag heb ik ze nog even een sixs pack bier gegeven de nederlanders kunnen bij hun niet meer stuk. grt andre

Blijkbaar zit er iemand nu in een schuur of garage kratjes en bakjes te vullen met onderdelen :P

Heeft er iemand ervaring met het 'in das Wald' fahren bij de oosterburen? er liggen hier een paar mooie stukjes bos net over de grens die ik wel eens zou willen inspecteren, maar ik heb geen idee hoe ze daar denken over brommers in het bos :?

Ik heb gister samen met mijn broertje nog een heel stuk Wald gehad, hier net over de grens bij bourtange.

Geen grenswachter, of politie man gezien. Geen bordjes, wel slagbomen.
Maar ook slagbomen die gewoon open stonden, is voor mij een teken dat het mag, er staat immersch nergens dat het niet mag...

-Edit- En Natuurlijk rijden wij gewoon en doen niet aan racerij en dergelijke. Ik zie mezelf vooral als toerist en gedraag me ook zo, ik kijk rond, neem foto's rijd een stukje verder en geniet.

Ik zal zo even proberen de route van gister up te loaden.

Laatst bewerkt:
Heren,

Ik heb hulp nodig ;)

Ik neem nu al een tijdje routes op met MyTracks op mijn android telefoon.

Nu wil ik proberen een route up te loaden, dat kan ik volgens mij nu al maar...
De route is vanaf mijn huis en naar mijn huis, nu heb ik er toch stiekum geen belang bij dat heel de wereld weet waar mijn huis woont ;) dus wil ik de route aanpassen....

Hoe en wat en met welk programma doe je dit?
Ik heb basecamp gedownload en daarin krijg ik een kaart waar ik niets mee kan, detailloos.
Ik heb mapsource gedownload en daarin krijg ik geen kaart...

Wat moet ik doen? Hoe doen jullie het?

En met welk programma kan ik een route afrijden?
Op de telefoon wel te verstaan...

Heren,

Ik heb hulp nodig ;)

De route is vanaf mijn huis en naar mijn huis, nu heb ik er toch stiekum geen belang bij dat heel de wereld weet waar mijn huis woont ;) dus wil ik de route aanpassen....

Ik heb basecamp gedownload en daarin krijg ik een kaart waar ik niets mee kan, detailloos.

Ik heb er geen verstand van maar als ik google op MyTracks dan vind ik ook iets over Google-Maps. Misschien kun je daar wat mee?

Ik heb gister samen met mijn broertje nog een heel stuk Wald gehad, hier net over de grens bij bourtange.

Geen grenswachter, of politie man gezien. Geen bordjes, wel slagbomen.
Maar ook slagbomen die gewoon open stonden, is voor mij een teken dat het mag, er staat immersch nergens dat het niet mag...

-Edit- En Natuurlijk rijden wij gewoon en doen niet aan racerij en dergelijke. Ik zie mezelf vooral als toerist en gedraag me ook zo, ik kijk rond, neem foto's rijd een stukje verder en geniet.

Ik zal zo even proberen de route van gister up te loaden.

En precies dat ik wat ik bedoel en wil, gewoon lekker zonder iemand tot last te zijn door het bos pruttelen en genieten van de natuur. Ik heb geen haast en wil graag wat zien, af en toe lekker ergens stilstaan, onderuitgezakt op de brommert, peukie erbij, wat te drinken, fotootje maken, helemaal goed. :}
Als ik een Rally wil rijden schrijf ik me wel ergens in, maar dan moet ik eerst een brommer erbij die kapot mag. Deze mag wel vies worden, maar crashes zit ik niet op te wachten; ook niet zachtjes ;)

Ik rijd meestal ook geen routes, ik kijk waar ik het bos in kan op een legale manier, en zie wel waar ik terecht kom; als ik de weg kwijt raak kan ik altijd nog effe op de foon kijken waar ik ergens uithang en globaal een richting kiezen waar ik heen wil.. gewoon lekker freewheelen; heerlijk
heart.gif

Laatst bewerkt:
Heren,

Ik heb hulp nodig ;)

Je moet city navigator kaarten van Garmin o.i.d. installeren maar die kosten geld.
Zolang je geen kaarten installeert zul je in deze 2 programma's alleen de basiskaart zien die niet interessant is.

Je kunt een allroadmap van www.allroadmap.nl downloaden op tabblad Garmin. Deze is echter alleen voor Nederland geloof ik.
Als je die installeert ziet Mapsource of Basecamp automatisch de map en zal die laden.

Of je ritselt een City Navigator CD.

Laatst bewerkt:
Ik rijd meestal ook geen routes, ik kijk waar ik het bos in kan op een legale manier, en zie wel waar ik terecht kom; als ik de weg kwijt raak kan ik altijd nog effe op de foon kijken waar ik ergens uithang en globaal een richting kiezen waar ik heen wil.. gewoon lekker freewheelen; heerlijk [afbeelding]
Doe ik ook vaak, maar ik kom dan op de één of andere manier veel op dezelfde plekken. Het mooie van routes rijden is dat je ook op de mooie plekken wat verder van huis (of juist niet) komt. Als die allroad routes van Promotor overal hetzelfde zijn als nummertje 3 uit de lijst dan zijn dat zeker aanraders om een keer te rijden :Y

http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel1.html
http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel2.html
http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel3.html
http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel4.html
http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel5.html
http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel6.html

Laatst bewerkt:
Je moet city navigator kaarten van Garmin o.i.d. installeren maar die kosten geld.
Zolang je geen kaarten installeert zul je in deze 2 programma's alleen de basiskaart zien die niet interessant is.

Je kunt een allroadmap van www.allroadmap.nl downloaden op tabblad Garmin. Deze is echter alleen voor Nederland geloof ik.
Als je die installeert ziet Mapsource of Basecamp automatisch de map en zal die laden.

Of je ritselt een City Navigator CD.

Kijk ze zijn beste aardig die S10 rijderszz :+

Heren,

Ik heb hulp nodig ;)

Is het programa TYRE niet wat voor je, kun je zelf tracks maken of inladen van de garmin of tomtom

Is het programa TYRE niet wat voor je, kun je zelf tracks maken of inladen van de garmin of tomtom
:} die schrijft hem over google maps heen. alleen word het wel rete traag. als jeje log van 10 000punten inlaad _O-

Doe ik ook vaak, maar ik kom dan op de één of andere manier veel op dezelfde plekken. Het mooie van routes rijden is dat je ook op de mooie plekken wat verder van huis (of juist niet) komt. Als die allroad routes van Promotor overal hetzelfde zijn als nummertje 3 uit de lijst dan zijn dat zeker aanraders om een keer te rijden :Y

http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel1.html
http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel2.html
http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel3.html
http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel4.html
http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel5.html
http://www.motorroutes.net/routes/promotor_offroadroute_oost_nl_deel6.html

Hmm, er zijn er toch wel een paar aardig in de buurt hier ziet mijn neus ;)

Wel een beetje jammer dat je die routes alleen maar kunt gebruiken in een Garmin, want ik ben meer van de TomTom -O-

Ik moet binnenkort wel een nieuwe navi, maar ik vind Garmin's niet echt gewelidg qua gebruiksgemak. wel een heeeeeel groot pluspunt zijn die routes.. dat dan weer wel..

Kun je die trouwens in elke willekeurige Garmin uploaden? Of zijn dat weer specifieke types?

Wel een beetje jammer dat je die routes alleen maar kunt gebruiken in een Garmin, want ik ben meer van de TomTom -O-

Ik moet binnenkort wel een nieuwe navi, maar ik vind Garmin's niet echt gewelidg qua gebruiksgemak. wel een heeeeeel groot pluspunt zijn die routes.. dat dan weer wel..

Kun je die trouwens in elke willekeurige Garmin uploaden? Of zijn dat weer specifieke types?
Kan ook gewoon naar TomTom :)

http://motoeren.nl/faqs/73-naar-tomtom-bestand-omzetten.html

streetpilot en quest als je 2e hands zoek. en nu de zumo serie en een paar topmodellen uit de nuvi serie 510 en 550 zo uit mijn hoofd :Y

Hmm klinkt omslachtig als ik het zo lees; en dan nog heeft het zo zijn valkuilen. Zal me er eens een beetje in verdiepen, thanks! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan