Het Honda Africa Twin Topic Deel *1*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van de week mijn rotte voorwiel er weer uit gehaald en opgestuurd naar HaanWheels in Schijndel. Krijg nu een nieuwe zwarte EXEL velg! Hoezo vet! Verwacht 'm volgende week een keer binnen.. zal dan wel ff piccies maken :Y
 
je moet voor de link ~
ing] anders kan je bij uitgebreide mogelijkheden het foto icoontje aanklikken dan hoef je alleen de link te doen
 
Van de week mijn rotte voorwiel er weer uit gehaald en opgestuurd naar HaanWheels in Schijndel. Krijg nu een nieuwe zwarte EXEL velg! Hoezo vet! Verwacht 'm volgende week een keer binnen.. zal dan wel ff piccies maken :Y

Vet hoor, wa kost da nou?


Ik heb vandaag mn k&n filter en bar rizers binnen gekregen, zondag er maar even op klussen. Binnenkort dan even op de testbank.



Dusss ik zit hier in mijn nachtdienst, moet even wat tijd vullen dus heb maar wat extra linkjes opgezocht voor in de OP.

Adventure rider AT thread, lang leesvermaak en veel goeie foto's

Africa Twin club zuid africa, voor wie die kant op gaat

Africa Twin Argentinie

Africa twin Hongarije, mocht je in het oostblok stranden

Africa Twin Spanje, met iets teveel popups op de site

Africa Twin Japan, the motherland..
 
Laatst bewerkt:
Vet hoor, wa kost da nou?

met omspaken en band omleggen en opsturen net iets meer dan 200 eus... 8-)


Ik heb vandaag mn k&n filter en bar rizers binnen gekregen, zondag er maar even op klussen. Binnenkort dan even op de testbank.



Dusss ik zit hier in mijn nachtdienst, moet even wat tijd vullen dus heb maar wat extra linkjes opgezocht voor in de OP.

Adventure rider AT thread, lang leesvermaak en veel goeie foto's

Africa Twin club zuid africa, voor wie die kant op gaat

Africa Twin Argentinie

Africa twin Hongarije, mocht je in het oostblok stranden

Africa Twin Spanje, met iets teveel popups op de site

Africa Twin Japan, the motherland..
 
Van de week mijn rotte voorwiel er weer uit gehaald en opgestuurd naar HaanWheels in Schijndel. Krijg nu een nieuwe zwarte EXEL velg! Hoezo vet! Verwacht 'm volgende week een keer binnen.. zal dan wel ff piccies maken :Y

Netjes valt qua prijs mee had het meer verwacht...

Greetszz :]
 
Vet hoor, wa kost da nou?


Ik heb vandaag mn k&n filter en bar rizers binnen gekregen, zondag er maar even op klussen. Binnenkort dan even op de testbank.



Dusss ik zit hier in mijn nachtdienst, moet even wat tijd vullen dus heb maar wat extra linkjes opgezocht voor in de OP.

Adventure rider AT thread, lang leesvermaak en veel goeie foto's

Africa Twin club zuid africa, voor wie die kant op gaat

Africa Twin Argentinie

Africa twin Hongarije, mocht je in het oostblok stranden

Africa Twin Spanje, met iets teveel popups op de site

Africa Twin Japan, the motherland..

ze staan erin :}
 
@ cas121..!! Leuke linkjes voor in de op..!!

Als ik niet zo n Nerd O-) met computers was, dan was ik echt het nl @T forum begonnen. :Y

Greetszz :W
 
Laatst bewerkt:
Ja blijven verzamelen die hap, we kunnen nog wel wat meer goede filmpjes en onderdelensites gebruiken.

Het topic hier loopt prima, dus wat mij betreft geen volledig NL AT forum nodig toch?

Ik heb net mijn luchtfilter verwisseld voor een K&N exemplaar, zodirect maar even kijken of daar iets van te merken is. Verders ook het stuur 20 mm omhoog gegooid

Zie hier, lijkt me goed te passen en stevige bouten erop
IMAG0362.jpg


Moet je hier trouwens loctite bij gebruiken? Heb ik niet gedaan overigens.

Als je de verpakking bekijkt is het niet een heel vertrouwenswekkend product, maar dat zal wel goed komen denk ik... RICER :? > made in... china? ;)

IMAG0363.jpg
 
Ja blijven verzamelen die hap, we kunnen nog wel wat meer goede filmpjes en onderdelensites gebruiken.

Het topic hier loopt prima, dus wat mij betreft geen volledig NL AT forum nodig toch?

Ik heb net mijn luchtfilter verwisseld voor een K&N exemplaar, zodirect maar even kijken of daar iets van te merken is. Verders ook het stuur 20 mm omhoog gegooid

Zie hier, lijkt me goed te passen en stevige bouten erop
[afbeelding]

Moet je hier trouwens loctite bij gebruiken? Heb ik niet gedaan overigens.

Als je de verpakking bekijkt is het niet een heel vertrouwenswekkend product, maar dat zal wel goed komen denk ik... RICER :? > made in... china? ;)

[afbeelding]

kan maar goed vastdraaien werkt net zo goed. loctite werk alleen als extraatje :Y


moet bijna me vliegbrevet gaan halen om nog te mogen rijden op me AT _O-
 
Beste Twinners,

Ik ben en vaste meelezer van dit topic en heb wel eens wat gepost maar ik bezit geen twin.
Mijn rij instructeur reed op een twin en deed daar de meest heftige dingen mee.
Daardoor heb ik los van het mooie uiterlijk altijd een zwak gehad voor een twin.

Aankomende dinsdag verkoop ik mijn motor aan een vriend en dan heb ik wat centen die nu al een gat in mijn zak branden want ik wil een twin :} :} :}

Nu loop ik tegen een aantal dingen aan:

- 1. Ik heb nog nooit op een twin gereden. (dat is op te lossen met een poefrit)
-2. Ik rijd niet zoveel km meer en is het zonde om vlak voor de winter een andere motor te
kopen want ik heb geen mogelijkheid tot binnenstalling.
- 3. Welk type twin moet ik kopen.

Ik heb altijd een zwak gehad voor deze kleurstelling:

http://link.marktplaats.nl/485510471

Maar als ik dan deze zie dan vind ik deze gewoon moderner en practig om te zien.:

http://link.marktplaats.nl/480924523

Ik vraag me af wat er mis is met deze omdat hij 1000 euro minder vraagt dan anderen met dit type?

Maar mijn vraag aan jullie wat voor type moet ik kopen zit er nog veel verschil in de types los van de tripmeter vanaf "91?

Het budget is nu rond de 3000 euro en na de winter wat meer.
Graag hoor ik jullie adviezen en menningen.
En als je een twin hebt waar ik een proefrit op mag maken is het ook goed O-)
 
Hoi bane, welkom!

Een at is een goede keus als je het mij vraagt.
Ik rij zelf een Rd07 uit '95. Ik vind dit type het mooist en heeft de beste gewicht/vermogen verhouding

Die blauwe is een rd07a en ziet er volgens mij goed uit.
Let bij het kopen op:
- remschijven (zijn best duur om te vervangen)
-uitgaande as (voortandwiel) kan speling op zitten en is zeer duur om te repareren.
Verder alles wat je bij een 2ehands motor in acht neemt.

Succes6
 
Hoi bane, welkom!

Een at is een goede keus als je het mij vraagt.
Ik rij zelf een Rd07 uit '95. Ik vind dit type het mooist en heeft de beste gewicht/vermogen verhouding

Die blauwe is een rd07a en ziet er volgens mij goed uit.
Let bij het kopen op:
- remschijven (zijn best duur om te vervangen)
-uitgaande as (voortandwiel) kan speling op zitten en is zeer duur om te repareren.
Verder alles wat je bij een 2ehands motor in acht neemt.

Succes6

Goeie tip van de uitgaande as daar had ik nog niet over nagedacht.
 
Beste Twinners,

Ik ben en vaste meelezer van dit topic en heb wel eens wat gepost maar ik bezit geen twin.
Mijn rij instructeur reed op een twin en deed daar de meest heftige dingen mee.
Daardoor heb ik los van het mooie uiterlijk altijd een zwak gehad voor een twin.

Aankomende dinsdag verkoop ik mijn motor aan een vriend en dan heb ik wat centen die nu al een gat in mijn zak branden want ik wil een twin :} :} :}

Nu loop ik tegen een aantal dingen aan:

- 1. Ik heb nog nooit op een twin gereden. (dat is op te lossen met een poefrit)
-2. Ik rijd niet zoveel km meer en is het zonde om vlak voor de winter een andere motor te
kopen want ik heb geen mogelijkheid tot binnenstalling.
- 3. Welk type twin moet ik kopen.

Ik heb altijd een zwak gehad voor deze kleurstelling:

http://link.marktplaats.nl/485510471

Maar als ik dan deze zie dan vind ik deze gewoon moderner en practig om te zien.:

http://link.marktplaats.nl/480924523

Ik vraag me af wat er mis is met deze omdat hij 1000 euro minder vraagt dan anderen met dit type?

Maar mijn vraag aan jullie wat voor type moet ik kopen zit er nog veel verschil in de types los van de tripmeter vanaf "91?

Het budget is nu rond de 3000 euro en na de winter wat meer.
Graag hoor ik jullie adviezen en menningen.
En als je een twin hebt waar ik een proefrit op mag maken is het ook goed O-)


Welcome..!!

Altijd goed weer een @T rijder erbij..!! :Y 8-)

Beide @Ts van de linkjes zijn er leuk de eerste oude is wat meer old-skool maar heeft wel 20d minder gelopen net wat jezelf belangrijk vind..

Echter de blauwe(rd-07a) die je laat zien is wel 1 van de mooiste @T die honda heeft gemaakt qua kleur.

mocht ik de keuze hebben ging ik voor de blauwe.. :Y maar dan praat ik natuurlijk puur voor mezelf..

En wat betreft de dingen waar je op moet letten bij proefrit/aanschaf.
Heeft iklastig al een goede opsomming gemaakt. :+

check de motor gewoon goed. met name deze dingen.

-banden,remmen,ketting set, uitgaande as.geen roest aan frame e.d.
boekjes cq bonne van onderhoud.

hoop dat je er wat mee kan.! ps wbt je budget moet het wel lukken hoor om een leuke @t te vinden.

Greetszz d }) :z
 
Laatst bewerkt:
Welcome..!!

Altijd goed weer een @T rijder erbij..!! :Y 8-)

Beide @Ts van de linkjes zijn er leuk de eerste oude is wat meer old-skool maar heeft wel 20d minder gelopen net wat jezelf belangrijk vind..

Echter de blauwe(rd-07a) die je laat zien is wel 1 van de mooiste @T die honda heeft gemaakt qua kleur.

mocht ik de keuze hebben ging ik voor de blauwe.. :Y maar dan praat ik natuurlijk puur voor mezelf..

En wat betreft de dingen waar je op moet letten bij proefrit/aanschaf.
Heeft iklastig al een goede opsomming gemaakt. :+

check de motor gewoon goed. met name deze dingen.

-banden,remmen,ketting set, uitgaande as.geen roest aan frame e.d.
boekjes cq bonne van onderhoud.

hoop dat je er wat mee kan.! ps wbt je budget moet het wel lukken hoor om een leuke @t te vinden.

Greetszz d }) :z

Die blauwe vind ik ook 1 van de mooiste kleurstellingen die ik gezien heb.
De km stand vind ik niet zo heel belangrijk hoewel ik niet gauw een motor zal kopen met (veel) meer dan 70.000 km.
De twin van mijn rij instructeur had 350.000km gelopen zonder revisie.
Hij had ook een Cagiva in lucky strike uitvoering echt :9~ om te zien maar die was al 3x uit elkaar geweest bij 32000km.

Hoewel ik eigenlijk wil wachten tot na de winter ga ik nu toch een bod plaatsen op de blauwe want geduld is mij totaal vreemd _O-
 
Die blauwe vind ik ook 1 van de mooiste kleurstellingen die ik gezien heb.
De km stand vind ik niet zo heel belangrijk hoewel ik niet gauw een motor zal kopen met (veel) meer dan 70.000 km.
De twin van mijn rij instructeur had 350.000km gelopen zonder revisie.
Hij had ook een Cagiva in lucky strike uitvoering echt :9~ om te zien maar die was al 3x uit elkaar geweest bij 32000km.

Hoewel ik eigenlijk wil wachten tot na de winter ga ik nu toch een bod plaatsen op de blauwe want geduld is mij totaal vreemd _O-


Ja die cagiva's zijn ook echt vet, maar doe mij maar een twin. Hier nog een link waar je alle kleuren per bouwjaar ziet, werkt goed om je voorkeursmodel mee uit te zoeken.

Vanaf de RD07 '93 kregen ze een iets rondere, meer moderne styling. Het is maar net wat je wil.. Zelf vind ik de bestickering van een RD07a dan net weer wat mooier.

Die blauwe, daar zou ik zeker ook op bieden. Is m.i. absoluut een van de mooiste varianten en je ziet ze niet vaak.

Veruit het belangrijkste is een proefrit, ik heb er ook een stuk of 4 bekeken voor ik de mijne kocht en ondanks dat deze de meeste km's op de teller had (toen 84d km), reed hij echt het lekkerst. Ik had er nog een gezien die stampvol rally accesoires zat maar die was niet vooruit te branden...

Ik zou naast de standaard slijtagedelen en eerder genoemde punten ook even kijken:
- is de benzinepomp al vervangen / gereviseerd > een van de weinige zwakke punten
- origineel zadel ja/nee > de originele kan soms letterlijk een pain in the ass zijn
- dan leuke extra's als valbeugels, progressieve voorveren, andere uitlaat, hoge ruit etc.

Zo te zien is het zadel op de blauwe wel aangepast trouwens

Oja, je mag hier best ff een stukje testen, AT verstlaving op eigen risico.

Edit: Die blauwe zit er op de foto's wel erg goed uit, alleen geen middenbok maar dat is niet onoverkomelijk. Als je hem voor zo'n bedrag op de kop kan tikken ben je echt een mazzelaar.
 
Laatst bewerkt:
idd zoals er hier meer zeggen ga voor de blauwe mits netjes en een beetje goed onderhouden..! gebruik als een afding argument dat de motor er anders na de winter nog zal staan.. :z })

En dat van geen geduld komt me heel erg bekent voor haha }) zeker als je een paar leuke fietsje op t oog hebt..

Suc6.!
 
Laatst bewerkt:
tripmeter staat nog op 0.0Km kan betekenen dat die niks meer registreert. en dat betekent dat je geen dagteller heb.
 
Das een goeie.
Zo veel orginele tripmeters zijn er niet in omloop.
Als je er een tegenkomt, dan betaal je de hoofdprijs.
 
Laatst bewerkt:
Das een goeie.
Zo veel orginele tripmeters zijn er niet in omloop.
Als je er een tegenkomt, dan betaal je de hoofdprijs.

maar €200 ofzo voor een 2e handsje :X voor een gok dat het aan de tripmaster ligt :Y

zoek nog steeds de oplossing met de soldeerbout. maar verwacht eerder storing aan de km teller kant dan in de tripmaster zelf?
 
Laatst bewerkt:
mss heeft hij de tripmeter wel op nul gezet voor de foto..?!? ik zou hem evengoed kopen mocht de trip meter defect zijn..
 
Ik heb nog geen reactie gehad op mijn "lage" bod dus ik ga nu maar even een mail eruit gooien want ik vind hem toch wel erg mooi.:9~
Zal meteen vragen over de tripmeter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan