Jean, om welke remklauw gaat het, achter of voor? Volgens mij (niet zeker) heb ik nog de oude remklauw in de garage in de afvalbak liggen, dan zal ik daar morgen even de zuiger van opmeten.Voor revisie van de remklauw; zuigerringen. Die dingen zijn gewoon los te koop zonder "yamaha" erop en kosten dan nog maar 7,50.
Heeft iemand nog een link van die trillen dempende boutjes/rubbers voor de kuip? Die stonden in forum deel 7 maar kan ze niet meer vinden.
Ik ga nu wel even kijken of ie er nog ligt.
YEP, afvalbak op de kop gezet en hij zat er nog in, ligt nu wel een berg afval op de vloer maar dat ruim ik morgen wel op bij daglicht
De achter remklauw heeft zuigers met een diameter van 38 mm, een setje stof- en keerring voor één zuiger van die diameter kost bij on2wheels €9,50 , heb ik dus dik € 30 voor betaald
Dat scheelt nogal wat zeg: bij een complete revisie van de achter remklauw, 2 zuigers, €60,- bij de dealer ... €19,- bij on2wheels
[afbeelding]
Ja, hieronder de complete foto van de oude remklauw, beide helften, elk één zuiger. Op elke helft zit ook een ontluchtingsnippel.Kijk daar kom ik veder mee. Thanks Bensi. Maar achterremklauwzuigers
één van de ontluchtingsnippels was afgebroken en de zuigers zijn behoorlijk rot / aangetast. Ik heb een andere, gebruikte remklauw voor een prikkie op de kop getikt, scheelt me een hoop werkDat zie je in de Haynes niet duidelijk. Ook met het verwisselen van de remvoeringen niet opgevallen
maar waarom heb je ze in de bak gemikt eigenlijk?
Hallo JosHallo, ik ben naar een andere motor aan het zoeken. Heb al wat proef gereden. (honda "super" magna, genoeg power maar geen lekker stuur gedrag, honda cbr 600, wel aardig, beetje zenuwachtig op het gas, en een cbr 900, super veel power ook onderin de tourenheerlijk sturen maar toch te sportief voor mij.
Er moet wel iemand achterop kunnen. En wat koffers mee voor vakantie. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een div 900. uit 2001. Op de foto's een aardige fiets. Staat alleen helemaal aan de andere kant van het land
Dus mijn vraag, hoe rijd zo'n 900?
Ik zoek iets dat vlot vooruit gaat (ook onderin). En relax rijd, ook met 130 op de snelweg. En lekker stuurt.
Met vriendelijke groet Jos
Het gaat er meer om dat je de motor, wanneer die koud is, niet in de toeren jaagt met optrekken, rustig opschakelen en dan 80 rijden is geen probleem.Heb even een vraag over het warmrijden...(Xj600s 1992)
Ben zelf de eerste km's behoorlijk rustig, want alles mag van mij wel eerst op temp. komen.
Maar als je 80km/h gaat rijdt je al bijna met 3700rpm.
Vind dit zelf nogal een hoog rpm.
Rijden jullie met 80km/h warm of wat rustiger?
O ja, is er een NL site waar je alle onderhoudsproduchten kan bestellen
voor de motor? (olie,filters)
Greetz,Streetlegal
Hallo, ik ben naar een andere motor aan het zoeken.
Dus mijn vraag, hoe rijd zo'n 900?
Ik zoek iets dat vlot vooruit gaat (ook onderin). En relax rijd, ook met 130 op de snelweg. En lekker stuurt.
Met vriendelijke groet Jos
Klopt, is net als de LASERTEC een sportief toerbandje, maar eventuele verschillen in prijs ontstaan door: De jouwe is breder, voor een zwaardere motor, voor een hogere snelheidsklasse en de winstmarge van de verkoper.
P.S. En de jouwe is een modernere uitvoering.
Vraagje hierover: bij het vervangen van de remblokken heb ik een slangetje op de ontluchtingsnippel gedaan, de nippel een stukje losgedraaid, bakje er onder, en met een lijmtang de zuiger naar binnen geduwd. Bij beide zuigers kwam er geen druppel olie uit, maar het olie-reservoir van de achterrem zat wel weer een stuk voller. M.a.w. de ontluchtingsnippel werkt niet. Doe ik hier iets fout (ter lering ende vermaek)?Ja, hieronder de complete foto van de oude remklauw, beide helften, elk één zuiger. Op elke helft zit ook een ontluchtingsnippel.
Dat wou ik eigenljik niet proberenEn als je een paar keer de rem induwt? (met geopende nippels natuurlijk)
Als er genoeg druk op de rem zit, zou ik er verder niets aan doen.Dat wou ik eigenljik niet proberen
RemOliewissel heeft de vorige eigenaar gedaan, en hoeft volgend jaar pas weerMaar het klonk raar dat er geen remolie uit kwam en misschien niet ver genoeg open gedraaid,maar de echte reden komt wel boven water bij een echte servicebeurt, zoals oliewissel.
Ik heb net even de remvloeistof voor de voorrem vervangen na het monteren van de nieuwe remblokken, de voorrem voelt ook weer lekker stevig nuOliewissel heeft de vorige eigenaar gedaan, en hoeft volgend jaar pas weer
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het niet mogelijk zou zijn de olie terug te duwen in het reservoir, maar blijkbaar dus wel. De achterrem voelt nu wel "anders" voor m'n gevoel, maar dat kan ook komen doordat ik er nu op let. Hij remt goed genoeg en als ik doortrap (bij lage snelheid) blokkeer ik het wiel.