Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor revisie van de remklauw; zuigerringen. Die dingen zijn gewoon los te koop zonder "yamaha" erop en kosten dan nog maar 7,50.
Jean, om welke remklauw gaat het, achter of voor? Volgens mij (niet zeker) heb ik nog de oude remklauw in de garage in de afvalbak liggen, dan zal ik daar morgen even de zuiger van opmeten.
 
Ik ga nu wel even kijken of ie er nog ligt.

YEP, afvalbak op de kop gezet en hij zat er nog in, ligt nu wel een berg afval op de vloer maar dat ruim ik morgen wel op bij daglicht :)
De achter remklauw heeft zuigers met een diameter van 38 mm, een setje stof- en keerring voor één zuiger van die diameter kost bij on2wheels €9,50 , heb ik dus dik € 30 voor betaald :( :( :(
Dat scheelt nogal wat zeg: bij een complete revisie van de achter remklauw, 2 zuigers, €60,- bij de dealer ... €19,- bij on2wheels

Maar dat had je zelf ook heel eenvoudig kunnen opmeten, 2 bouten los en je pakt de remklauw van de schijf af, opmeten en terug zetten ... klaar !!!! |(

DSCF0002-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nu wel even kijken of ie er nog ligt.

YEP, afvalbak op de kop gezet en hij zat er nog in, ligt nu wel een berg afval op de vloer maar dat ruim ik morgen wel op bij daglicht :)
De achter remklauw heeft zuigers met een diameter van 38 mm, een setje stof- en keerring voor één zuiger van die diameter kost bij on2wheels €9,50 , heb ik dus dik € 30 voor betaald :( :( :(
Dat scheelt nogal wat zeg: bij een complete revisie van de achter remklauw, 2 zuigers, €60,- bij de dealer ... €19,- bij on2wheels

[afbeelding]

Kijk daar kom ik veder mee. Thanks Bensi. Maar achterremklauwzuigers :?
 
Laatst bewerkt:
Kijk daar kom ik veder mee. Thanks Bensi. Maar achterremklauwzuigers :?
Ja, hieronder de complete foto van de oude remklauw, beide helften, elk één zuiger. Op elke helft zit ook een ontluchtingsnippel.

DSCF0002-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat zie je in de Haynes niet duidelijk. Ook met het verwisselen van de remvoeringen niet opgevallen :$

maar waarom heb je ze in de bak gemikt eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Dat zie je in de Haynes niet duidelijk. Ook met het verwisselen van de remvoeringen niet opgevallen :$
maar waarom heb je ze in de bak gemikt eigenlijk?
één van de ontluchtingsnippels was afgebroken en de zuigers zijn behoorlijk rot / aangetast. Ik heb een andere, gebruikte remklauw voor een prikkie op de kop getikt, scheelt me een hoop werk :)
 
Hallo, ik ben naar een andere motor aan het zoeken. Heb al wat proef gereden. (honda "super" magna, genoeg power maar geen lekker stuur gedrag, honda cbr 600, wel aardig, beetje zenuwachtig op het gas, en een cbr 900, super veel power ook onderin de touren :) heerlijk sturen maar toch te sportief voor mij.
Er moet wel iemand achterop kunnen. En wat koffers mee voor vakantie. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een div 900. uit 2001. Op de foto's een aardige fiets. Staat alleen helemaal aan de andere kant van het land :(
Dus mijn vraag, hoe rijd zo'n 900?
Ik zoek iets dat vlot vooruit gaat (ook onderin). En relax rijd, ook met 130 op de snelweg. En lekker stuurt.

Met vriendelijke groet Jos
 
Hallo, ik ben naar een andere motor aan het zoeken. Heb al wat proef gereden. (honda "super" magna, genoeg power maar geen lekker stuur gedrag, honda cbr 600, wel aardig, beetje zenuwachtig op het gas, en een cbr 900, super veel power ook onderin de touren :) heerlijk sturen maar toch te sportief voor mij.
Er moet wel iemand achterop kunnen. En wat koffers mee voor vakantie. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een div 900. uit 2001. Op de foto's een aardige fiets. Staat alleen helemaal aan de andere kant van het land :(
Dus mijn vraag, hoe rijd zo'n 900?
Ik zoek iets dat vlot vooruit gaat (ook onderin). En relax rijd, ook met 130 op de snelweg. En lekker stuurt.
Met vriendelijke groet Jos
Hallo Jos
Ik rij zelf op een Div 600 dus kan je vraag niet beantwoorden. Daar zullen nog wel voldoende reacties op komen. Ik weet niet waar je woont maar er zal toch wel ergens een dealer in de buurt zitten of een andere motorzaak. Kijk eens op internet of die een Div900 hebben staan en maak eens een proefrit. Pas dan kun je zeggen of het voor jou de moeite waard is om naar de andere kant van het land te rijden. Is het een Div 900 die hier op het forum te koop staat? Wanr er staat op het forum ook een 900 uit 2001, en wel een hele mooie aparte uitvoering.
 
Jos,

Een Div 900 is prima geschikt voor rijden met een passagier, ook met koffers maar dan is het opstappen iets moeilijker. Koffers zijn niet standaard, maar er worden er 2e hands een boel met koffers verkocht. (Dan heb je meestal meer bagageruimte dan bij een motor die af fabriek met gestroomlijnde koffers komen.)

De zithouding is bij tourfiets zoals een diversion meer rechtop, dus wat comfortabeler voor lange afstanden. Bovendien hoef je niet iedere 500km de ketting te smeren omdat er een cardanas op zit. Je zal merken dat het best vlot gaat. Het is natuurlijk geen 1200 of 1300cc motor, maar het gewicht is daardoor ook wat lager waardoor je toch zeer vlot kan meekomen.

Relaxt rijden op de snelweg met 130 is geen probleem, maar misschien moet je dan nog wel investeren in een hogere ruit voor wat meer comfort. Maar dat kost niet veel. De Div 900 heeft slechts 5 versnellingen. De meeste nieuwe toerfietsen hebben er 6 waardoor deze bij veel snelweg kilometers wat zuiniger rijden. Ik rij bij veel snelweg kilometers ongeveer 1:17.

Let bij aankoop op de collector, dat is het stuk tussen de uitlaatbochten en de dempers. Dat is vaak een zwak punt. Ook de middenbok roest nog wel eens door, maar effe bij een lasser langrijden en een verfje doen wonderen.

Een ander minpuntje is trillingen bij 3500 toeren. Maar die zijn met een paar nieuwe rubbertjes meestal wel te minimaliseren.

Samengevat: Een zeer betrouwbare tourfiets.
 
Laatst bewerkt:
Heb even een vraag over het warmrijden...(Xj600s 1992)

Ben zelf de eerste km's behoorlijk rustig, want alles mag van mij wel eerst op temp. komen.
Maar als je 80km/h gaat rijdt je al bijna met 3700rpm.
Vind dit zelf nogal een hoog rpm.

Rijden jullie met 80km/h warm of wat rustiger?

O ja, is er een NL site waar je alle onderhoudsproduchten kan bestellen
voor de motor? (olie,filters)

Greetz,Streetlegal
 
Laatst bewerkt:
Heb even een vraag over het warmrijden...(Xj600s 1992)
Ben zelf de eerste km's behoorlijk rustig, want alles mag van mij wel eerst op temp. komen.
Maar als je 80km/h gaat rijdt je al bijna met 3700rpm.
Vind dit zelf nogal een hoog rpm.
Rijden jullie met 80km/h warm of wat rustiger?
O ja, is er een NL site waar je alle onderhoudsproduchten kan bestellen
voor de motor? (olie,filters)
Greetz,Streetlegal
Het gaat er meer om dat je de motor, wanneer die koud is, niet in de toeren jaagt met optrekken, rustig opschakelen en dan 80 rijden is geen probleem.
Er zijn heel veel sites voor onderhoudsproducten.

Motozoom
Roukema
Kommer
on2wheels
en nog heel veel meer
 
Ik rijdt hem meestal gedurende zo'n km of 5-8 warm en laat hem dan max 4500 toeren draaien. 3700 is absoluut geen probleem om hem warm te laten worden.
 
Hallo, ik ben naar een andere motor aan het zoeken.

Dus mijn vraag, hoe rijd zo'n 900?
Ik zoek iets dat vlot vooruit gaat (ook onderin). En relax rijd, ook met 130 op de snelweg. En lekker stuurt.

Met vriendelijke groet Jos

Heerlijk. Het grote verschil tussen een 600 en een 900 vind ik, Je kunt er goed sportief mee rijden (continue tussen de 6000 en 9500 toeren), maar je kunt er ook lekker rustig mee toeren (rond de 3000 toeren) terwijl hij nog steeds lekker trekt.

Mijn vrouw heeft een 600, en je merkt goed dat hij onderin wat vermogen mist. (sorry div 600 rijders, ik kraak de 600 niet af, maar als je een 900 gewend bent krijg je dat O-) )

Voor wat betreft het ruitje. Ik weet niet wat voor ruitje ik heb, maar je begint pas echt last van de rijwind op je helm te hebben bij ongeveer 180 Km/h.

full
 
@ Jess, ik weet niet hoe je een foto voor de OP met een PM mee moet sturen, dus hier istie:

full
 
Klopt, is net als de LASERTEC een sportief toerbandje, maar eventuele verschillen in prijs ontstaan door: De jouwe is breder, voor een zwaardere motor, voor een hogere snelheidsklasse en de winstmarge van de verkoper. ;) 8-) :]


P.S. En de jouwe is een modernere uitvoering. ;)

Ah ok, nu snap ik het haha. Dus het merendeel van he prijsverschil zal in de bredere band zitten...

Wat voor een type band krijg jij erop Jessica?
 
Volgens de weersberichten is het morgen regen en regen.
Dus op het MFMM zal het niet druk worden.
En met regen zal ik er dus niet zijn.
Dan hoop ik maar dat ik op de Diversion meeting van 30 mei niet hoeft te werken.
Dan kan ik tenminste nog daarheen gaan.
 
Ja, hieronder de complete foto van de oude remklauw, beide helften, elk één zuiger. Op elke helft zit ook een ontluchtingsnippel.
Vraagje hierover: bij het vervangen van de remblokken heb ik een slangetje op de ontluchtingsnippel gedaan, de nippel een stukje losgedraaid, bakje er onder, en met een lijmtang de zuiger naar binnen geduwd. Bij beide zuigers kwam er geen druppel olie uit, maar het olie-reservoir van de achterrem zat wel weer een stuk voller. M.a.w. de ontluchtingsnippel werkt niet. Doe ik hier iets fout (ter lering ende vermaek)?
 
Laatst bewerkt:
Dat wou ik eigenljik niet proberen :)
Als er genoeg druk op de rem zit, zou ik er verder niets aan doen. ;)

Maar het klonk raar dat er geen remolie uit kwam en misschien niet ver genoeg open gedraaid, :? maar de echte reden komt wel boven water bij een echte servicebeurt, zoals oliewissel. })

Succes. ;) 8-) :]
 
niemand weet toevallig de diameter van de demperstang ? ( uit de binnenpoot van een Div900s) ?

of heeft een oude poot liggen, om te meten ?
 
Maar het klonk raar dat er geen remolie uit kwam en misschien niet ver genoeg open gedraaid, :? maar de echte reden komt wel boven water bij een echte servicebeurt, zoals oliewissel. })
RemOliewissel heeft de vorige eigenaar gedaan, en hoeft volgend jaar pas weer :)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het niet mogelijk zou zijn de olie terug te duwen in het reservoir, maar blijkbaar dus wel. De achterrem voelt nu wel "anders" voor m'n gevoel, maar dat kan ook komen doordat ik er nu op let. Hij remt goed genoeg en als ik doortrap (bij lage snelheid) blokkeer ik het wiel.
 
Laatst bewerkt:
Oliewissel heeft de vorige eigenaar gedaan, en hoeft volgend jaar pas weer :)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het niet mogelijk zou zijn de olie terug te duwen in het reservoir, maar blijkbaar dus wel. De achterrem voelt nu wel "anders" voor m'n gevoel, maar dat kan ook komen doordat ik er nu op let. Hij remt goed genoeg en als ik doortrap (bij lage snelheid) blokkeer ik het wiel.
Ik heb net even de remvloeistof voor de voorrem vervangen na het monteren van de nieuwe remblokken, de voorrem voelt ook weer lekker stevig nu :Y
Laat nu de toertochten maar komen, ik ben er klaar voor *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan