Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel een ruil voor: 1 week Barcelona-met-vriendinnen voor je vrouw in ruil voor een FJR of TDM voor jouw?


Het is nog veel erger.
Ze gaat in Juli 2010 2 weken naar Italie met een vriendin, En daarna mag ik ook 3 weken langs komen.
en in mei met jongste zoon weekje Turkije.
Ik ga dan wel weer in juni een week met oudste zoon naar Le Mans (24 heures) :+ :Y
Maar geen TDM hoor , ech nie :+

Groeten Ron
 
Heb je de originele sleutelset niet meer? daar zit/zat de correcte bougiesleutel in.

Ik haalde ze zo om de 6000km (6maand) uit om es na te zie, het stof eruit te kloppen en de electrodeafstand af te stellen. 2 x nieuwe bougies gestoken: op 24 en 48K.


Hoeveel is de electrodeafstand?

En ik rij niet zo veel, maar ik koop goede olie en kijk niet zo nauw wat er voorgeschreven staat, doe ik ook met mijn auto en ben nog nooit slecht eraf gekomen.
 
Ok dus zij gaat 2 weken en jij 3 ? bof jij effen maar ik gok dat je 2 maand bedoelt?:P

Zij gaat dus 5 weken achter elkaar + 1 week in het voorjaar de zon op zoeken.
En ik dus 3 weken zon en 1 week in juni autorace.

Dus er blijft niets over voor en nieuwe Div of TDM _O- .
Blijf dus maar gewoon met de oude 600 rondtuffen.

Groeten Ron
 
Je hebt gewoon 3 weken de tijd om een andere motor uit te zoeken, moet lukken lijkt me ;)
 
Zou je wel zeggen ja.
En die van haar ook gewoon inruilen. :+
Zal ze niet zo blij mee zijn.
Zij begon tenslotte dat het een ouwe lullen motor was.
Komt waarschijnlijk alleen maar door de kleur grijs.

Maar die andere motor komt er wel hoor , Als mijn zoons het huis uit zijn (22 en 24 jaar kan nooit meer lang duren :} )

groeten Ron
 
Zou je wel zeggen ja.
En die van haar ook gewoon inruilen. :+
Zal ze niet zo blij mee zijn.
Zij begon tenslotte dat het een ouwe lullen motor was.
Komt waarschijnlijk alleen maar door de kleur grijs.

Maar die andere motor komt er wel hoor , Als mijn zoons het huis uit zijn (22 en 24 jaar kan nooit meer lang duren :} )

groeten Ron
Wordt tijd dat ze weggaan! Je bent veel te aardig voor ze geweest, dat blijkt wel weer ;)
 
Zou je wel zeggen ja.
En die van haar ook gewoon inruilen. :+
Zal ze niet zo blij mee zijn.
Zij begon tenslotte dat het een ouwe lullen motor was.
Komt waarschijnlijk alleen maar door de kleur grijs.

Maar die andere motor komt er wel hoor , Als mijn zoons het huis uit zijn (22 en 24 jaar kan nooit meer lang duren :} )

groeten Ron


Koopt ge dan een XJ900?:P
 
Hoeveel is de electrodeafstand?

En ik rij niet zo veel, maar ik koop goede olie en kijk niet zo nauw wat er voorgeschreven staat, doe ik ook met mijn auto en ben nog nooit slecht eraf gekomen.

Kzou es moeten in het boekje kijken (heb de Haynes niet bij hier op het werk)
Ik gok op 0.80 +/- 0.05mm. Is meestal wel goed. Zolang je blok draait als een naaimachientje is er met de bougies ook niets aan de hand.

Qua OH bijhouden. Iedreen doet wat ie denkt te moeten doen, maar voor mij is de motor mijn woonwerk vervoer. Ik kan het me niet permiteren dat men motor er af en toe es geen zin in heeft. Daarom wat strikter onderhouden en checken. De div900 heeft in de bijna 6 jaar met elke dag woonwerk geen krimp gegeven.
 
HE HE!
full
 
Spammers in this treath *O*
gruwel, o gruwel ... :+
Maare hoe kun je die electroden afstand ofzo afstellen op je bougies dan :?

met een hamer of een schroevedraaier :Y
(wel voorzichtjes hé, je trekt de electrode zo kapot)

goede uitleg op
http://www.vtwinmama.com/spark_plugs.htm
scrollen & lezen

Trouwens, aan de "kleur" van de electrodes kun je ook de gezondheid van je blok/carbs/verbrandingsproces zien.
Hierzo (boven bougiefotoke zweven, en caption lezen
http://www.motorvitamine.eu/?q=node/70
Speedy had ook nog een andere pagina met bougiekleuren ....
 
Hallo luitjes. Toen ik vanmiddag in de file zeiknat stond te regenen viel me op dat de lichte rammel die in het blok zit, waar ik me volgens een collega die wel verstand heeft van motoren niet druk om moet maken, erger is als die in zijn vrij staat en de koppeling los dan wanneer ik de koppeling inhoud.

nog een bedenking ivm dat rammelen, naast nokkenasketting en koppelingsgroep:

een te laag stationair toerental kan ook aanleiding geven tot rammelen
stat rpm hoort tegenaan de 1200 te zijn voor een div600
 
Ik vind mijn mijlenteller toch wel erg irritant.... |( Weet iemand of kilometer en toerentellers van andere merken onderling uitwisselbaar zijn ? En welke dan wel zouden moeten werken. Heeft iets met een k-waarde te maken of zoiets...? :?
 
Hij loopt netjes stationar wullebolle. Als ik mijn nokkenas ketting eens wil checken , welke kap moet er dan af..? Echt geen idee. toch maar eens een werkplaatshandboek scoren.
 
Gisteravond sloeg mijn Div in de zeiknatte avondspits 2 x af toen ik bijna thuis was (had dus net 40 minuten snelweg gereden, dus lekker warm blokje).... dus ik dacht "ohoh, nu zal ik eraan moeten geloven; nu moet ik iets gaan doen aan m'n Div"

....maar even later zag ik dat ik de choke nog niet uitgedrukt (ingedrukt/uitgezet) had.
Niks aan de hand dus. :)

Ofwel: ik heb niks te melden, want mijn Div gaat ook niet stuk. :z


(en nu maar afkloppen, zal je zien dat er nou ineens wel iets stukgaat :o )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan