Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat moet ik er nou met 2 ?
Maar als je nieuwe uitlaten nodig hebt is het wel aantrekkelijk.
Koppakking vervangen is niet moeilijk.
Dus voor iemand die weinig te besteden heeft maar wel handig is is het aantrekkelijk.

Sorry

Groeten Ron


Reserve subject?
Hobby project?
Sleutel oefen object?

2000 *O*
 
diversion liefhebbers kom op nou!
koppakking wisselen is toch geen probleem?[mij ontbreken helaas de pegels op dit moment]

Koppakking zal niet heel moeilijk zijn! Maar de kosten? Overigens las ik in het verkoop-topic dat de carbs ook nog gereinigd moeten worden... Al met al is de div te duur ;( (en voor mij nog te ver weg ook)
Maar voor iemand die lowbuget een div wil rijden, SUPER
 
Even een ander vraagje heeft iemand een scottoiler op zijn div?

Kan iemand een foto posten of zeggen hoe het tuitje naar het tandwiel gericht is?
 
Reserve subject?
Hobby project?
Sleutel oefen object?

2000 *O*

Na 35 jaar nog oefenen ??? 8-)
Als ik het nou nog niet kan dan leer ik het nooit meer.
En ik heb geen zin meer in sleutelen dat heb ik genoeg gedaan.
Het hoog nodige bij mijn eigen Div.
En auto doe ik helemaal niets meer aan die breng ik wel weg.

Groeten Ron
 
Koppakking zal niet heel moeilijk zijn! Maar de kosten? Overigens las ik in het verkoop-topic dat de carbs ook nog gereinigd moeten worden... Al met al is de div te duur ;( (en voor mij nog te ver weg ook)
Maar voor iemand die lowbuget een div wil rijden, SUPER


Carbs reinigen valt ook wel mee hoor.
Goed kijken hoe alles zit.
alles schoonmaken.
En als ze echt verstopt zijn ff wegbrengen voor een ultrasoon bad.
Als ze al helemaal gedemonteerd zijn zullen dat ook de kosten niet zijn.
Zoals Wulle al schreef.
het is een mooi ding voor reserve onderdelen .

Groeten Ron
 
Na 35 jaar nog oefenen ??? 8-)
Als ik het nou nog niet kan dan leer ik het nooit meer.
En ik heb geen zin meer in sleutelen dat heb ik genoeg gedaan.
En auto doe ik helemaal niets meer aan die breng ik wel weg.

Groeten Ron
[me="foggie"]oefent nog elke week :+ [/me]
maar dat is een ander soort oefenen 8-)

voor de rest :^
 
Carbs reinigen valt ook wel mee hoor.
Goed kijken hoe alles zit.
alles schoonmaken.
En als ze echt verstopt zijn ff wegbrengen voor een ultrasoon bad.
Als ze al helemaal gedemonteerd zijn zullen dat ook de kosten niet zijn.
Zoals Wulle al schreef.
het is een mooi ding voor reserve onderdelen .

Groeten Ron

Is niet moeilijk maar wel weer extra en wel zo eerlijk om te vermelden m.i., zonde voor reserve onderdelen een div kan denk ik wel 150.000 aan:? Al met al dus net even te duur als je ehm rijdend wil hebben, en dat is naar mijn mening toch de minst slechte optie. Maar ik dat iemand uhm opknapt!
 
Is niet moeilijk maar wel weer extra en wel zo eerlijk om te vermelden m.i., zonde voor reserve onderdelen een div kan denk ik wel 150.000 aan:? Al met al dus net even te duur als je ehm rijdend wil hebben, en dat is naar mijn mening toch de minst slechte optie. Maar ik dat iemand uhm opknapt!


Valt wel mee hoor nieuwe koppakking olie e.d zal rond e€200 zijn .
arbeid doe je zelf heb je voor €550 toch een aardige fiets.

En Foggie
Ik oefen bijna iedere dag



Maandag bijna
Dinsdag bijna
Woensdag bijna
Donderdag bijna
Vrijdag bijna

enz enz. _O- _O- _O-

groeten Ron
 
Ik heb afgelopen weekend een nieuw setje Lasertecs besteld. Glibberde de laatste tijd iets te vaak door de droge bocht.
 
Is niet moeilijk maar wel weer extra en wel zo eerlijk om te vermelden m.i., zonde voor reserve onderdelen een div kan denk ik wel 150.000 aan:? Al met al dus net even te duur als je ehm rijdend wil hebben, en dat is naar mijn mening toch de minst slechte optie. Maar ik dat iemand uhm opknapt!


Ik sta verbaasd over de carburateurstory. Ik heb een aantal weken geleden een carburateur besteld ( heeft me nog 50,00 euro gekost) die hebben we geplaats, motortje startte en .......lopen......2 min daarna een lekke koppaking. Niet niets en niets minder.
Dus zitten er ook nog 2 carburateurs bij.
 
Valt wel mee hoor nieuwe koppakking olie e.d zal rond e€200 zijn .
arbeid doe je zelf heb je voor €550 toch een aardige fiets.

En Foggie
Ik oefen bijna iedere dag



Maandag bijna
Dinsdag bijna
Woensdag bijna
Donderdag bijna
Vrijdag bijna

enz enz. _O- _O- _O-

groeten Ron



Ik reken net even wat anders...
Aankoop 350
Vervoer 50
Koppakkingset 120
Olie+ filter 40
bougies 40 (ik zie net dat die vervangen zijn -40)
remvloeistof 15
evt onvoorzien (afstellen, kleppen of remblokken) 75
= +-€650
evt. verkoopprijs +- 700 a €750
rekensom 50 a €100 voordeel
Moet de klus niet tegenvallen, of de banden net wat te oud/ te vierkant!
MAAR dit is mijn mening en zo zou ik het aanpakken. Ieder ander zou het mss anders doen
Het is geen :] weer vandaag
 
Laatst bewerkt:
Ik sta verbaasd over de carburateurstory. Ik heb een aantal weken geleden een carburateur besteld ( heeft me nog 50,00 euro gekost) die hebben we geplaats, motortje startte en .......lopen......2 min daarna een lekke koppaking. Niet niets en niets minder.
Dus zitten er ook nog 2 carburateurs bij.

Oke excuus!
Misschien even je verkooptoppic aanpassen.
Heb je enig idee van het hoe en waarom die lek is gegaan? en lekt ie alleen olie naar buiten of ook naar binnen? Met andere woorden loopt ie nog en zo ja goed met lekkage.
Lijkt mij nuttige info!
 
Oke excuus!
Misschien even je verkooptoppic aanpassen.
Heb je enig idee van het hoe en waarom die lek is gegaan? en lekt ie alleen olie naar buiten of ook naar binnen? Met andere woorden loopt ie nog en zo ja goed met lekkage.
Lijkt mij nuttige info!


Waarschijnlijk een andere Diversion, of een oude advertentie. Heb na mij weten (recentelijk) geen topic geplaatst. Maar goed....excuus aanvaard. Ik zal je uitleggen wat er gebeurt is. Ik heb allen nieuwe onderdelen gekocht.....olie, oliefilter, luchtfilter, benzinefilter, Tankcure, nieuwe lichten en een nieuw zadel. Waarom? Ik wilde lekker rijden. Heb zelf de Diversion gekocht voor 600, heb 200 uitgegeven .
Heb tankje gereinigd( wat een klus, weekend bezig geweest) maar hij lekte ergens benzine. Aangezien ik niet technish ben, heeft een kennis die zelf motoren repareert gekeken,. Conclusie was dat er een klein onderdeeltje in de carb kapot was. Een onderdeel van waarschijnlijk 2 euro. Niet te vinden, dus nieuwe gebruikte carb uit 1998 besteld. Vol goed moed gemonteerd, startte en lopen........maar...... wat er waarschijnlijk fout ging, was dat mijn kennis even te veel gas gaf me een te koude motor. Daarna spoot de olie uit het blok en liet hij mij achter met het is een lekke koppakking.
Daar zat ik dus weer........nog steeds niet rijden, terwijl in de winter met de diversion wou overbruggen. Al met al heb ik voor mijn 800 euro , 1 weekend kunnen rijden.
That,s the story. Aangezien de Diversion er best nog mooi uitziet vindt ik het zonde om hem te "begraven"

Groet Frank.
 
dat moet je ook niet doen!
of nog een klein beetje water bij de wijn doen,dan weet ik zeker dat er vandaag of morgen een liefhebber komt.,zeker nu de sleuteltijd aanbreekt.
maar niet overhaast begraven!
succes.
 
........maar...... wat er waarschijnlijk fout ging, was dat mijn kennis even te veel gas gaf me een te koude motor. Daarna spoot de olie uit het blok en liet hij mij achter met het is een lekke koppakking.

Groet Frank.

Van teveel gas geven met een koude motor gaat je koppakking niet kapot.
lijkt mij eerder dat de o ringen die de kopbouten afsluiten

full



en Diversion 89

Als je een koppakking kan vervangen kan je zelf ook kleppen stellen toch ? :Y

groeten Ron
 
Maandag galblaas + steen van 1cm verwijderd. Niets ernstigs, enkel lastig.
tnx voor de 'beterschap', i'll pass on the message ...

En nu gaak kuisen '( :X

Hmm beterschap!

Ik lig wel met griep thuis sinds zaterdag al het forum niet gecheckt dus moet effen teruglezen:P
 
Van teveel gas geven met een koude motor gaat je koppakking niet kapot.
lijkt mij eerder dat de o ringen die de kopbouten afsluiten

[afbeelding]


en Diversion 89

Als je een koppakking kan vervangen kan je zelf ook kleppen stellen toch ? :Y

groeten Ron

Ja dat klopt maar ik zei onvoorzien zoals afstellen en syncroniseren(kan mss ook zelf) of remblokken of vlakken van de kop of...
Ik denk niet dat sahaja er wat aan heeft, dit hele verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een andere Diversion, of een oude advertentie. Heb na mij weten (recentelijk) geen topic geplaatst. Maar goed....excuus aanvaard. Ik zal je uitleggen wat er gebeurt is. Ik heb allen nieuwe onderdelen gekocht.....olie, oliefilter, luchtfilter, benzinefilter, Tankcure, nieuwe lichten en een nieuw zadel. Waarom? Ik wilde lekker rijden. Heb zelf de Diversion gekocht voor 600, heb 200 uitgegeven .
Heb tankje gereinigd( wat een klus, weekend bezig geweest) maar hij lekte ergens benzine. Aangezien ik niet technish ben, heeft een kennis die zelf motoren repareert gekeken,. Conclusie was dat er een klein onderdeeltje in de carb kapot was. Een onderdeel van waarschijnlijk 2 euro. Niet te vinden, dus nieuwe gebruikte carb uit 1998 besteld. Vol goed moed gemonteerd, startte en lopen........maar...... wat er waarschijnlijk fout ging, was dat mijn kennis even te veel gas gaf me een te koude motor. Daarna spoot de olie uit het blok en liet hij mij achter met het is een lekke koppakking.
Daar zat ik dus weer........nog steeds niet rijden, terwijl in de winter met de diversion wou overbruggen. Al met al heb ik voor mijn 800 euro , 1 weekend kunnen rijden.
That,s the story. Aangezien de Diversion er best nog mooi uitziet vindt ik het zonde om hem te "begraven"

Groet Frank.

Ai wel een heel lullig verhaal -O- (duur weekend ik denk dat een motorhuren goedkoper is :X )
Kan de kennis niet helpen met vervangen? dan heb je alsnog een div voor de winter!
Hier had ik de verkeerde info vandaan: Leuke opknapper (Yamaha Diversion) aangeboden is idd van even terug..
 
Wel helpen we zo het daggemiddelde van de posten op hoog en zo op peil te houden *O*
 
Laatst bewerkt:
Ai wel een heel lullig verhaal -O- (duur weekend ik denk dat een motorhuren goedkoper is :X )
Kan de kennis niet helpen met vervangen? dan heb je alsnog een div voor de winter!
Hier had ik de verkeerde info vandaan: Leuke opknapper (Yamaha Diversion) aangeboden is idd van even terug..


Ik heb een Piaggio Zip aangeschaft, oftewel opa op de scooter. Zit een 50 cc in waarmee ik 90 km per uur de fietspaden onveilig maak. Al die studentiekoos proberen me er uit te rijden... hiermee overbrug ik de winter. De Kawa,s blijven op stal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan