Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@remco: gave howto. Wat betreft die schokken, heb je dat ook wanneer je benzine gaat tanken?
 
Schrap mij maar van de lijst: "mensen die nog nooit gevallen zijn", en zet me maar op de steeds langer worden lijst: "mensen die al wel gevallen zijn"... ;(
Vanmorgen moest ik halverwege stoppen om het zout van mijn vizier af te poetsen bij een tankstation. Dat ging allemaal prima, mooie schone wegen. Tot ik daar wegreed: net voor ik de oprit op draaide, op het moment dat ik gas wou geven, bleek die bocht alsnog spekglad te zijn, en daar lag ik... Nu doet mijn schouder links pijn, maar verder heb ik niks, dus wat dat betreft valt het heel erg mee :)
Achteraf bleek dat de gladheid daar ook nauwelijks te zien was, een heel dun doorzichtig ijslaagje i.p.v. mooie zichtbare sneeuw.
Motor is er slechter aan doe, ik denk dat ik 20-30 reed, van de voorkuip zitten 2 stukken plastic in mijn tanktas, de rest zit met ducktape (ik heb standaard een klein stukje bij me) en een tie-rip vast. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen: repareren of vervangen (een naked vind ik wel leuk, maar dan moet ik de tellers e.d. vervangen dus dat wordt hem niet). Ik stel het in ieder geval uit tot na de winter.
Het stuur heeft een deukje in m'n tank gemaakt, de bok een deukje in m'n linker demper, er zit een schuurplek op m'n topcasedrager, op m'n spiegelstangetje, een schuurplek aan m'n koppelingshendel en stuurgewicht, en dankzij die schuurplekken 2 gaten in m'n gloednieuwe handlebarmuffs :(
De ketting lag er af (!), ik weet niet hoe dat heeft kunnen gebeuren. De spanning had ik juist pas gecontroleerd, en die was goed. Dat lijkt vooralsnog de enige mechanische schade, en de ketting heb ik er langs de weg weer opgekregen met alles wat in het standaard Yamaha gereedschapssetje zit. Totale vertraging: 2 uur. En een koekblik staat opeens 25 plaatsen hoger op m'n verlanglijstje, helaas is Sinterklaas net vertrokken.
Op de bok staat de motor nu scheef naar rechts, ik denk dat de linker poot naar binnen is gedrukt doordat de motor de stang waar je je voet op zet in de demper gedrukt heeft. Ook kan de motor als-ie op bok staat meer heen en weer bewegen. Hier kijk ik thuis naar, helaas is dat vrijdag pas. Vandaag hotel dicht bij het werk, morgen naar Amersfoort, en dan nog een ritje via het werk voor ik weer thuis ben. Aan het weerbericht te zien blijft het risico op gladheid. Vorig jaar reed ik gewoon niet als het glad is, omdat ik de poort/straat al niet uitkom. Dat heb ik vanmorgen heel voorzichtig gedaan. Nu ik een baan heb, en geen ander vervoer (wat qua files ook niet echt te doen is) en nog steeds een grafhekel aan treinen heb, heb ik netto weinig opties over.
Ironisch: Ik moest stoppen om het zout van mijn helm te poetsen, waardoor ik gevallen ben, terwijl dat zout bedoeld is om ongevallen te voorkomen :')
Zowel babylaptop in mijn (rollende) tanktas als werklaptop in mijn rugzak zijn heel gebleven, ik weet de details niet meer, maar voelde wel meteen de druk/klap op mijn handpalmpen, dus heb me netjes opgevangen. Voor zover ik weet heeft mijn helm de grond niet geraakt, en er is geen krasje te zien, dus die is dan nog goed. Wat wel vreemd is, is dat ik de hele dag totaal niet helder ben: concentreren en nadenken op het werk wou voor geen meter!
Mijn (3 keer gedragen) regenoverall is ook nog heel, de rechter knie heeft wat viezigheid, en dat is het. Qua kledingschade (waar ik wel voor verzekerd ben) valt het allemaal erg mee.
Locatie waar het gebeurde.
Kuddos voor de vriendelijke militair die stopte om te vragen of alles okee is!
Dat lees ik vaker trouwens: blijkbaar zijn militairen de weinige Nederlanders die nog opgevoed zijn...

Wat het elektrisch vest betreft: ik heb meteen kunnen testen of het draadje losschiet bij een val, het antwoord is ja :)
Verder had ik 1 ding niet voorzien: zo'n goedkope bodywarmer is van "plastic" aan de buitenkant, en ik was thuis dus al aan het zweten voordat ik m'n regenoverall aan had. Resultaat is dat ik na 30 km de stekker er uit trok omdat het veel te warm was, en na 60 km (voor ik aan het kettingsleutelen begon) bleek dat mijn overhemd binnenin letterlijk doorweekt was van het zweet (angstzweet? Of gewoon warmte?)! Gelukkig had ik meer kleding bij me, schoon t-shirt + fleecevest + verwarmde bodywarmer was beter te doen (verkleden op een parkeerplaats bij 0 graden *O* ). Dit maakt het vest helaas niet hoe ik hoopte, misschien bij -8 nog eens proberen. Plus dat het dikke vest met de dikke kraag ver omkijken moeilijk maakt, wellicht heeft ook dat bijgedragen aan mijn crash. De klassieke "samenloop van omstandigheden".
@Kees: je 25 watt soldeerbout heeft z'n vermogen natuurlijk op een zeer klein oppervlak, bij mijn vest zit het mooi verspreidt.
 
Laatst bewerkt:
awh... succes met lichamelijk en materieel herstel! :j
 
:( Hoop dat je er goed uitkomt! En als je kuipframe nog recht is gewoon rustig uitkijken naar een tweedehands kuip. Staan her en der best wat te koop. Kuipframe is echter een stuk lastiger te vinden.

Ben blij dat ik sinds afgelopen week dus een auto heb staan. Was her en der verraderlijk glad.
 
Schrap mij maar van de lijst: "mensen die nog nooit gevallen zijn", en zet me maar op de steeds langer worden lijst: "mensen die al wel gevallen zijn"... ;(
Altijd weer jammer om te lezen over valpartijen, maar er zijn er maar weinig die zich hiervan kunnen vrijspreken en gelukkig valt de lichamelijke schade mee en rijdt de fiets nog.
In ieder geval van harte beterschap.
Wat het elektrisch vest betreft: ik heb meteen kunnen testen of het draadje losschiet bij een val, het antwoord is ja :)
Verder had ik 1 ding niet voorzien: zo'n goedkope bodywarmer is van "plastic" aan de buitenkant, en ik was thuis dus al aan het zweten voordat ik m'n regenoverall aan had. Resultaat is dat ik na 30 km de stekker er uit trok omdat het veel te warm was, en na 60 km (voor ik aan het kettingsleutelen begon) bleek dat mijn overhemd binnenin letterlijk doorweekt was van het zweet (angstzweet? Of gewoon warmte?)! Gelukkig had ik meer kleding bij me, schoon t-shirt + fleecevest + verwarmde bodywarmer was beter te doen (verkleden op een parkeerplaats bij 0 graden *O* ). Dit maakt het vest helaas niet hoe ik hoopte, misschien bij -8 nog eens proberen. Plus dat het dikke vest met de dikke kraag ver omkijken moeilijk maakt, wellicht heeft ook dat bijgedragen aan mijn crash. De klassieke "samenloop van omstandigheden".
Waarschijnlijk zou een meerstandenschakelaar om de temperatuur te regelen wel handig zijn, of het liefst traploos.
 
@remco: auw, klote om te horen... succes met herstel. Je zei dat het stuur een deuk in de tank heeft geslagen. In principe kan dat niet, dus zit het stuur nu ook scheef?
 
Remco, beterschap! Allereerst aan jou, en ook aan je divje natuurlijk!
 
Tnx! Lichamelijk valt het heel erg mee hoor, die schouder is in de loop van de dag pas pijn gaan doen. Ik denk dat ik gewoon iets verrekt heb, volgens mij ben ik er (met 5 lagen kleding incl. motorjas) niet op gevallen.
 
Tnx! Lichamelijk valt het heel erg mee hoor, die schouder is in de loop van de dag pas pijn gaan doen. Ik denk dat ik gewoon iets verrekt heb, volgens mij ben ik er (met 5 lagen kleding incl. motorjas) niet op gevallen.
Gelukkig dat het lichamelijk meevalt, maar toch, sterkte en beterschap. Jammer van de materiële schade maar dat is te herstellen.
 
Shit!
Sterkte met auw ,het repareren en het terug krijgen van het vertrouwen .
Ik ben 1 1/2 jaar terug onderuitgegaan met gelijke snelheid , het heeft meer als een 1/2 jaar geduurd voor ik de schade durfde te verhelpen , aan de motor dan , de schouder voel ik nog geregeld .
 
@remco: ook veel sterkte gewenst. Ik was net zo blij je experimenten met die vest te zien want ik had ook al zo'n ideeën. Maar dan komt dit nieuws. Heel normaal dat je je niet kan concentreren.

Ik behoor nog steeds tot de categorie: "mensen die nog moeten vallen...".
 
@Remco

Vervelend om te horen. Maar wel weer opstappen hoor! Sterkte met het herstel, zowel lichamelijk als dat van de motor. Als je hulp nodig hebt met de topkuip laat het me dan even weten. Met MEK kan je een hoop weer goed aan elkaar lassen.

Ik heb zelf ook geen auto, maar gelukkig hoef ik voorlopig niet zoveel km's te maken. Maar ga de grens waarop je de trein pakt niet steeds hoger leggen. SOms is het gewoon veel verstandiger om een dagje niet te rijden.
 
Vanmorgen moest ik halverwege stoppen om het zout van mijn vizier af te poetsen bij een tankstation. Dat ging allemaal prima, mooie schone wegen. Tot ik daar wegreed: net voor ik de oprit op draaide, op het moment dat ik gas wou geven, bleek die bocht alsnog spekglad te zijn, en daar lag ik...

Slordig dat ze daar niet gestrooid hebben. Ik zie nog behoorlijk veel motoren op de weg.
 
@Remco

Vervelend om te horen. Maar wel weer opstappen hoor!
Tnx! En opstappen doe ik wel hoor, gisteren nog 70 km gereden, vandaag moet ik toch weer naar huis, alternatieven zijn trein of lopen, en ik ga nog eerder lopen dan dat ik de trein pak, maar daarvoor voel ik me iets te geradbraakt. Het voelt een beetje alsof ik 3 uur gefitnesst heb gisteren! Dus vanmiddag gewoon OP TIJD rijden, voor de spits, ik werk thuis wel verder.

Sterkte met het herstel, zowel lichamelijk als dat van de motor. Als je hulp nodig hebt met de topkuip laat het me dan even weten. Met MEK kan je een hoop weer goed aan elkaar lassen.
Tnx! Jij hebt er natuurlijk ervaring mee (helaas maar gelukkig :P ).Ik heb 2 stukken kuip in m'n tanktas zitten, wellicht mis ik wat kleine stukjes zoals bevestigingsoogjes, ik neem later thuis de exacte schade wel op, incl. foto's.

Ik heb zelf ook geen auto, maar gelukkig hoef ik voorlopig niet zoveel km's te maken. Maar ga de grens waarop je de trein pakt niet steeds hoger leggen. SOms is het gewoon veel verstandiger om een dagje niet te rijden.
Ik weet het... vorige week 3 dagen thuisgewerkt, ik zit nu heel erg te denken aan 2 dagen thuiswerken per week, 3 dagen op kantoor, waarvan 2 overnachtingen in (budget)hotel en dan vrees ik dat ik toch maar per vertragingsmobiel moet gaan reizen... 't Is nog maar een paar weken, mijn (nog niet eens ondertekende) contract loopt t/m 31-12. Daarna verder kijken hoe en wat.
 
Laatst bewerkt:
Na mijn laatste val in februari met die gladheid heb ik nog steeds last van een gekneusde duim...
Ook ik ben een doorrijder maar moet eerlijk bekennen morgen wordt me 8ste dag dat ik niet met de div erop uit ben gegaan naar mijn werk.
Probeer donderdag weer een poging te wagen.

Maar het komt ook vanwege die winterbandenverplichting in DLD.

Ik heb nu een band achterop die nog maar 30 km weg gezien heeft...dus profiel zat.
Hopelijk heeft die Polizei wat anders te doen dan dat Divje aan te houden wat op en neer pendeld
tussen Kleve en Nijmegen...

Anders moet ik gaan kiezen voor 4 banden in het winterseizoen...
 
Vandaag weer gereden, ik heb 3 keer ruzie gehad met een veel te angstig evenwichtsorgaan, telkens het gevoel van "nu gaat mijn achterkant wegglijden", terwijl het daar helemaal niet glad was, zelfs op een kaarsrechte snelweg! Heel vreemd, en erg vervelend, ik hoop dat dat snel weer over is. Is dit wat hierboven met "vertrouwen terugkrijgen" bedoeld werd?
 
Vandaag weer gereden, ik heb 3 keer ruzie gehad met een veel te angstig evenwichtsorgaan, telkens het gevoel van "nu gaat mijn achterkant wegglijden", terwijl het daar helemaal niet glad was, zelfs op een kaarsrechte snelweg! Heel vreemd, en erg vervelend, ik hoop dat dat snel weer over is. Is dit wat hierboven met "vertrouwen terugkrijgen" bedoeld werd?
Ja, dat kan even duren maar dat komt goed. Ik heb afgelopen zomer een highsider gemaakt waarbij ik nog net aan de zijkant van de motor bleef hangen en de zaak overeind hield, in de week (of 2) daarna was ik toch onbedoeld heel voorzichtig en ging soms met geknepen billen door bochten en andere situaties. Maar ook dat is weer helemaal goed gekomen ;)
 
geweldig idd, ben ook heel benieuwd naar de ervaringen!

O wat een ontzettend lullige reactie...tuurlijk weer niet goed opgelet en niet de laatste pagina gelezen. Dat 'geweldig' sloeg dus op de verwarmde bodywarmer!

Hoe dan ook, knap lullig voor je. Echt balen. Ik heb zelf een schuiver(tje) in mijn les gemaakt, lesmotor flink vern**kt en hoewel dat maar langzaam was, wordt het vertrouwen er niet beter van! Mss met gladheid toch maar de trein en zonder gladheid vooral tegen jezelf zeggen dat het niet glad is...?


Wat die bodywarmer betreft: je zou het hele experiment opnieuw kunnen doen door zelf een bodywarmer te naaien. Je kunt dan vochtdoorlatende buitenstof kiezen, géén dikke kraag en ruime armsgaten maken.
 
Sterkte er mee, ik ben vorige week donderdag ook gevallen,op de snelweg was er niks aan de hand maar hoe dichter ik bij Rotterdam kwam hoe beroerder het werd.
Het was in de stad zo glad ik reed stapvoets naar een stoplicht (daar heb je allemaal van die diepe spoorvorming voor de stoplichten)en voor ik het wist lag ik er naast.
Zelf had ik niks, en de schade aan de motor viel mee alleen een knipperlicht kapot en een paar krassen op de kuip.
Ben vandaag toch weer met de div 900 gegaan heb alleen op maandag en vrijdag de auto.
Maar nog een andere vraag?
Ik heb nu Bridgestone Battlax BT 020 radial 120/70 voor en Battlax BT 020 R 150/70 achter er om liggen,(div 900)maar ze bevallen mij niet goed.
Met droog weer sturen ze goed maar met nat weer vind ik ze onzeker aan voelen, ik vind de recht uit stabiliteit ook niet geweldig.
Zijn er die hier ook last van hebben of ben ik de enigste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan