Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Altijd weer jammer om te lezen over valpartijen, maar er zijn er maar weinig die zich hiervan kunnen vrijspreken en gelukkig valt de lichamelijke schade mee en rijdt de fiets nog.Schrap mij maar van de lijst: "mensen die nog nooit gevallen zijn", en zet me maar op de steeds langer worden lijst: "mensen die al wel gevallen zijn"...
Waarschijnlijk zou een meerstandenschakelaar om de temperatuur te regelen wel handig zijn, of het liefst traploos.Wat het elektrisch vest betreft: ik heb meteen kunnen testen of het draadje losschiet bij een val, het antwoord is ja
Verder had ik 1 ding niet voorzien: zo'n goedkope bodywarmer is van "plastic" aan de buitenkant, en ik was thuis dus al aan het zweten voordat ik m'n regenoverall aan had. Resultaat is dat ik na 30 km de stekker er uit trok omdat het veel te warm was, en na 60 km (voor ik aan het kettingsleutelen begon) bleek dat mijn overhemd binnenin letterlijk doorweekt was van het zweet (angstzweet? Of gewoon warmte?)! Gelukkig had ik meer kleding bij me, schoon t-shirt + fleecevest + verwarmde bodywarmer was beter te doen (verkleden op een parkeerplaats bij 0 graden ). Dit maakt het vest helaas niet hoe ik hoopte, misschien bij -8 nog eens proberen. Plus dat het dikke vest met de dikke kraag ver omkijken moeilijk maakt, wellicht heeft ook dat bijgedragen aan mijn crash. De klassieke "samenloop van omstandigheden".
Gelukkig dat het lichamelijk meevalt, maar toch, sterkte en beterschap. Jammer van de materiële schade maar dat is te herstellen.Tnx! Lichamelijk valt het heel erg mee hoor, die schouder is in de loop van de dag pas pijn gaan doen. Ik denk dat ik gewoon iets verrekt heb, volgens mij ben ik er (met 5 lagen kleding incl. motorjas) niet op gevallen.
Geweldig ??? Die jongen heeft PIJN en een beschadigde motorgeweldig idd, ben ook heel benieuwd naar de ervaringen!
Geweldig ??? Die jongen heeft PIJN en een beschadigde motor
Ik behoor nog steeds tot de categorie: "mensen die nog moeten vallen...".
Vanmorgen moest ik halverwege stoppen om het zout van mijn vizier af te poetsen bij een tankstation. Dat ging allemaal prima, mooie schone wegen. Tot ik daar wegreed: net voor ik de oprit op draaide, op het moment dat ik gas wou geven, bleek die bocht alsnog spekglad te zijn, en daar lag ik...
Tnx! En opstappen doe ik wel hoor, gisteren nog 70 km gereden, vandaag moet ik toch weer naar huis, alternatieven zijn trein of lopen, en ik ga nog eerder lopen dan dat ik de trein pak, maar daarvoor voel ik me iets te geradbraakt. Het voelt een beetje alsof ik 3 uur gefitnesst heb gisteren! Dus vanmiddag gewoon OP TIJD rijden, voor de spits, ik werk thuis wel verder.@Remco
Vervelend om te horen. Maar wel weer opstappen hoor!
Tnx! Jij hebt er natuurlijk ervaring mee (helaas maar gelukkig ).Ik heb 2 stukken kuip in m'n tanktas zitten, wellicht mis ik wat kleine stukjes zoals bevestigingsoogjes, ik neem later thuis de exacte schade wel op, incl. foto's.Sterkte met het herstel, zowel lichamelijk als dat van de motor. Als je hulp nodig hebt met de topkuip laat het me dan even weten. Met MEK kan je een hoop weer goed aan elkaar lassen.
Ik weet het... vorige week 3 dagen thuisgewerkt, ik zit nu heel erg te denken aan 2 dagen thuiswerken per week, 3 dagen op kantoor, waarvan 2 overnachtingen in (budget)hotel en dan vrees ik dat ik toch maar per vertragingsmobiel moet gaan reizen... 't Is nog maar een paar weken, mijn (nog niet eens ondertekende) contract loopt t/m 31-12. Daarna verder kijken hoe en wat.Ik heb zelf ook geen auto, maar gelukkig hoef ik voorlopig niet zoveel km's te maken. Maar ga de grens waarop je de trein pakt niet steeds hoger leggen. SOms is het gewoon veel verstandiger om een dagje niet te rijden.
Ja, dat kan even duren maar dat komt goed. Ik heb afgelopen zomer een highsider gemaakt waarbij ik nog net aan de zijkant van de motor bleef hangen en de zaak overeind hield, in de week (of 2) daarna was ik toch onbedoeld heel voorzichtig en ging soms met geknepen billen door bochten en andere situaties. Maar ook dat is weer helemaal goed gekomenVandaag weer gereden, ik heb 3 keer ruzie gehad met een veel te angstig evenwichtsorgaan, telkens het gevoel van "nu gaat mijn achterkant wegglijden", terwijl het daar helemaal niet glad was, zelfs op een kaarsrechte snelweg! Heel vreemd, en erg vervelend, ik hoop dat dat snel weer over is. Is dit wat hierboven met "vertrouwen terugkrijgen" bedoeld werd?
geweldig idd, ben ook heel benieuwd naar de ervaringen!