Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had een BT020 als voorband op mn div900 en hetzelfde gevoel. Gebruik nu al een paar jaar MPR2 met volle tevredenheid.
 
Banden kunnen je vertrouwen maken of breken ja.. De BT020 ken ik niet, maar ik kan je bij voorbaat de Metzler Lasertec's afraden als je meer wil dan alleen rechtuit rijden in mooi weer. :P

Overigens rijd ik nu op BT45, naar redelijke tevredenheid, maar ik heb het gevoel dat het beter kan.
 
bt 020 vond ik wel goede banden voor de div 900

de 021 daarintegen :N

rij nu met de 045 rond bevalt tot nu toe goed

ga de laatste dagen wel met de trein trouwens O-)
 
Ik tel af tot ik de motor weer kan ophalen, want die staat sinds vorige week maandag nog op het werk. :$ Toen werd het ineens glad, maar nu het even is gaan dooien en weer vriezen is het pas écht glad. Met wat geluk durf ik er vrijdag weer mee te rijden, zodat ik in het weekend met de motor het halve land kan afrijden. Beter koud op de motor dan koud in de auto*. Ik heb met hoosbuien, forse windstoten en hagelbuien (hagelstenen ø >0,5cm) gereden en dat deerde me niet. Dat gladde wegdek echter wel. :(

* = Mijn auto heeft sinds kort geen werkende verwarming meer :X
 


Is de BT-020 niet het zelvde als de BT-45 met enkel het verschil dat de BT-020 meer vermogen aan kan dan de BT-45.... Volgens Bridgestone website toch.... Dus is volgens de grafiek de BT-020 idiaal voor de XJ900 en de BT-45 idiaal veer de XJ600 en grip zou zelvde moeten zijn daar het beide de zelvde klasse is (tour/sport).
 
Laatst bewerkt:
Banden kunnen je vertrouwen maken of breken ja.. De BT020 ken ik niet, maar ik kan je bij voorbaat de Metzler Lasertec's afraden als je meer wil dan alleen rechtuit rijden in mooi weer. :P

Overigens rijd ik nu op BT45, naar redelijke tevredenheid, maar ik heb het gevoel dat het beter kan.
Ik rij al zo'n 30 jaar met Metzeler en ben uiterst tevreden qua kostprijs, rijden en duurzaamheid, maar misschien is de volgende band ook een leuk alternatief:

Michelin Pilot Road2,

http://www.motorfreaks.nl/banden/michelin-pilot-road-2.html
 
Wat die bodywarmer betreft: je zou het hele experiment opnieuw kunnen doen door zelf een bodywarmer te naaien. Je kunt dan vochtdoorlatende buitenstof kiezen, géén dikke kraag en ruime armsgaten maken.
Dat heet gewoon een t-shirt! Ik ga echt niet zelf kleren naaien :P

@spanner: gedeelde smart...

@Oxi: uit een ander topic: Action stoelverwarming kost 7,95 :)
 
Ik had een BT020 als voorband op mn div900 en hetzelfde gevoel. Gebruik nu al een paar jaar MPR2 met volle tevredenheid.
Idem hier, in de zo'n 25.000km die ik met de mpr2 heb afgelegd nog geen stapje opzij gedaan :)
 
Banden kunnen je vertrouwen maken of breken ja.. De BT020 ken ik niet, maar ik kan je bij voorbaat de Metzler Lasertec's afraden als je meer wil dan alleen rechtuit rijden in mooi weer. :P

Overigens rijd ik nu op BT45, naar redelijke tevredenheid, maar ik heb het gevoel dat het beter kan.

Wat mij betreft grote onzin. De Metzeler Lasertec's hebben zich de afgelopen maanden onder mijn motor prima bewezen en dan rij ik alles behalve alleen maar rechtuit. De juiste spanning scheelt een hoop :p Maargoed, banden keus en beoordeling blijft natuurlijk subjectief.
 
Wat mij betreft grote onzin. De Metzeler Lasertec's hebben zich de afgelopen maanden onder mijn motor prima bewezen en dan rij ik alles behalve alleen maar rechtuit. De juiste spanning scheelt een hoop :p Maargoed, banden keus en beoordeling blijft natuurlijk subjectief.
Wat zie jij als de juiste spanning :?
 
Wat mij betreft grote onzin. De Metzeler Lasertec's hebben zich de afgelopen maanden onder mijn motor prima bewezen en dan rij ik alles behalve alleen maar rechtuit. De juiste spanning scheelt een hoop :p Maargoed, banden keus en beoordeling blijft natuurlijk subjectief.
Ik rijd door in elk nagenoeg weer en kom dagelijks wegen tegen die echt vol zooi liggen. Het verschil tussen de lasertec en de BT45 is echt enorm. Hij schuift minder op zooi en is stabieler op een doorweekt wegdek. Zeer merkbaar verschil! Moet alleen niet te gek doen, want mijn voorband is nog een lasertec. :X
 
Iemand hier ervaring/tips met aanleggen van een laadstekker naar je accu?

Mijn accu is nu definitief dood, heb een nieuwe staan, maar met deze koude wil ik hem regelmatig aan de druppelaar zetten, maar heb natuurlijk geen zin om dagelijks met mijn zadel te prutsen :P
 
Dat iedereen zo vol lof is over de BT45... oké, ze hebben genoeg grip in droog weer maar met regen is dat een ander verhaal. Bovendien hebben ze last van cuppen. Rijden jullie alleen maar rechtdoor ofzo? :)
 
Iemand hier ervaring/tips met aanleggen van een laadstekker naar je accu?

Mijn accu is nu definitief dood, heb een nieuwe staan, maar met deze koude wil ik hem regelmatig aan de druppelaar zetten, maar heb natuurlijk geen zin om dagelijks met mijn zadel te prutsen :P

Als je een optimate hebt, kun je de bijgeleverde kabel er vast op monteren.
 
Iemand hier ervaring/tips met aanleggen van een laadstekker naar je accu?

Mijn accu is nu definitief dood, heb een nieuwe staan, maar met deze koude wil ik hem regelmatig aan de druppelaar zetten, maar heb natuurlijk geen zin om dagelijks met mijn zadel te prutsen :P
Een druppelaar hoeft toch ook niet dagelijks? Als je 2 maanden niet rijdt, zadel er af, en anders gewoon zo laten staan.
Een kabeltje heeft het nadeel dat er altijd extern 12V te bereiken is, ook op ongure parkeerplaatsen.
 
@Nick Name,

Ik heb bij motozoom een 12V stopcontact besteld, dat zit nou aan een van de framebuizen (rechts). Maar dat is zo gekozen ivm de manier hoe m'n motor in de schuur geparkeerd staat. Twee draden naar de accu, met een zwevende zekering in de plus-draad - vlakbij de accu - want je wilt neem ik aan je accu niet opblazen bij eventuele sluiting. Dan alleen nog een 12V stekker aan je Lidl-lader en klaar is Nick... Zo'n stopcontact is een euro of 17 geloof ik, plus nog een paar euro voor zo'n stekker. Werkt perfect.

Bijkomend voordeel als ik mn motor uit z'n hok haal is dat die 12V stekker vanzelf uit het stopcontact gaat in plaats van dat ik de lader van de muur trek.

mvrgr
Peter
 
Bandje van de vorige eigenaar :9 vierkanter kan volgens mij niet? profiel in het midden was nog 0,1mm en aan de buitenkanten volgens mij nog als nieuw :9

full
 
Terugkomend op het uitvallen van de xenon;

Ik heb de accu door laten meten, en deze is ok. De laadspanning is te laag, het zou aan de spanningsregelaar kunnen liggen of aan de dynamo. De monteur zei dat ik de borstels kan vervangen in de dynamo. Heeft iemand hier ervaring mee of dit een beetje te doen is?
 
Had hier voor ook Michelin pilot er om liggen maar vond ze wat zwaar sturen maar voelde wel veel zekerder aan,de Bridgestone sturen wel veel lichter maar erg zenuwachtig.
Zal er nog eens over nadenken in de kerst vakantie gaan er nieuwe om, laat wel weten wat het geworden is en hoe ze bevallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan