Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er nog iemand een orginele taartschep waar hij/zij van af wil .
Komt toch aardig wat rotzooi omhoog zonder .
 
Laatst bewerkt:
Als jij ooit een keertje kortsluiting krijgt ga je ook wel met een geweldige flits en gemengde berichten op pagina 3 van de telegraaf . :}
Zo'n grote flits zal een smeltzekering niet maken hoor!
Ik ben eerder bang dat ik aan het maximum van de toch-wel-kleine generator (21A) kom...

Gisteren op de heenweg en vandaag op de terugweg gruwelijk koude voeten gehad! 's Avonds niet echt fut meer, dus het weekend knutselen.

Misschien nog twee ideeën om over na te denken:

1. Knip twee zooltjes voor je schoeisel en steek hier de weerstandsdraad in lussen doorheen :?

2. Of knip twee dunne zooltjes per schoen/laars en leg hier de lussen van de weerstandsdraad tussen :?

Succes. ;) 8-) :]
Tnx! Maar met "draden chaos" bedoel ik de aansluiting vanaf m'n schoenen naar m'n stuur, de draden binnenin wegwerken lukt wel (al zal het minder lekker lopen).
Vanaf m'n schoenen moet een stekkertje richting broek, dat moet nu vanwege m'n nieuwe regenoverall helemaal naar m'n nek, en van daaraf naar m'n stuur.
 
Bikkel hoor, met deze gladheid nog doorrijden. Mij te glad, gisteren durfde ik er niet mee naar huis te rijden. De twee motorrijdende collega's die gisteren met de motor waren hebben beiden dwars gegleden (voetjes op de grond en zonder te vallen), maar de scooterrijdende collega is wel onderuit gegaan. Die motorrijders zijn met hun decennia motorervaring vandaag met de auto gegaan, dan hoef ik het met mijn 4 maanden A'tje het ook niet te gaan proberen. :P
 
Bikkel hoor, met deze gladheid nog doorrijden. Mij te glad, gisteren durfde ik er niet mee naar huis te rijden. De twee motorrijdende collega's die gisteren met de motor waren hebben beiden dwars gegleden (voetjes op de grond en zonder te vallen), maar de scooterrijdende collega is wel onderuit gegaan. Die motorrijders zijn met hun decennia motorervaring vandaag met de auto gegaan, dan hoef ik het met mijn 4 maanden A'tje het ook niet te gaan proberen. :P


Heb gister ook de gok gewaagd, het eerste stuk ging prima maar zodra de file begon bij Amsterdam werd het toch wel met de billen knijpen. Ben uiteindelijk nog wel onderuit gegleden op een recht stuk. Zaten echt stukken tussen die spekglad waren! Gelukkig maar dat de achteropkomende auto wat afstand had gehouden. Vandaag maar even met de trein gegaan, en rest van de week lekker thuis werken.

Overigens lekker behulpzame automobilisten B| heb daar wel paar minuten op die rijstrook staan stuntelen om m'n motor rechtop te krijgen en op de vluchtstrook te krijgen. Niemand die ff uitstapt of gevraagd heeft of ik pijn had ofzo
 
Glad viel mee... Bij het werk was de meeste sneeuw weg, alle hoofdwegen waren schoon, en thuis het woonerf op was het enige echt gladde stukje, gevolgd door de poort richting schuur (ook glad). Oftewel het viel me niet tegen!
Maar er komen ongetwijfeld dagen dat ik thuis ga werken, of niet meer thuiskom... Ik zie wel hoe lang het duurt, heb al extra kleding op werk liggen en zie het maar gewoon als wat avontuurlijkers :P
En ja, als ik er een zou hebben en geen 130 km file hoefde af te leggen, zou ik met koekblik gaan :$
 
Ik had bijna mijn koekblik verkocht.. Maar aangezien het ding geen klap kost (een Golf2 uit '89), ik er winterbanden voor heb en hij in principe betrouwbaar is (dat is beetje verdwenen de laatste weken..) heb ik besloten 'm voorlopig te houden. Sinds ik verhuisd ben naar Arnhem hoef ik maar 8km naar mijn werk, en heb zelden vertraging. Als ik nu nog in Breda zou wonen had ik zeker de motor genomen, tegen beter weten in. :$
 
Ik hoef gelukkig nauwelijks de stad uit, en op de hoofdwegen is goed te rijden. De kleine straatjes kom ik nu niet meer. Parkeer 'em wel langs de gestrooide wegen en loop de rest.
 
Heeft er nog iemand een orginele taartschep waar hij/zij van af wil .
Komt toch aardig wat rotzooi omhoog zonder .
Misschien een domme vraag maar ik lees overal taartschep dit taartschep dat... maar wat is dit nou eigenlijk? sommige zinnen deden het vermoeden richting de knipperlichten gaan maar ik zou het niet weten :9 O-)
 
de taartschep is het uiterste stuk van het achterspatbord dat er origineel op zit. Bij velen is het eraf geschroefd of afgezaagd om de motor er sportiever te laten uitzien en om iets te hebben om bij een verjaardag taart mee op te scheppen dus. :z
 
Bij mij is die er ook af, maar ik had ook liever dat die erop was blijven zitten. Komt veel rotzooi tegen de onderkant van mijn topkoffer (waar ook het slot zit) aan.

Maar om er nu geld tegenaan te gooien een een taartschep te regelen? Neh.
 
taartschep verwijderen is bij iets ritueels... :+




hmja, het ding zat er dus niet voor niks. Modder...

Ook heb je een kleine kans op een boete van 60,- + admin. kosten omdat de reflector niet meer aanwezig is.
 
hij is er bij mij ook vanaf of niet? Weet ik dat ook weer :9
full
 
Ik heb een grote reflector in de topkoffer zitten, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Na de mooie zomer heb ik mijn taartschep terug geschroefd vanwege de opspattende rommel. In de lente gaat hij er weer af. :Y
 
taartschep verwijderen is bij iets ritueels... :+
hmja, het ding zat er dus niet voor niks. Modder...
Ook heb je een kleine kans op een boete van 60,- + admin. kosten omdat de reflector niet meer aanwezig is.
Maar die reflector is voor een paar euro zo weer te monteren.
full
 
Maar was het officieel niet iets van 30 cm boven het wegdek :?

Bekijk de vorige foto met taartschep. ;) 8-) :]


P.S. Ik kan mij een paar cm vergissen. -O-

Bij veel motoren zitten ze standaard direct onder het achterlicht. Bij de Triumph sprint en cbr f2 die ik hier uit mn raam kan zien staan iig wel :)

Volgens mij moet er gewoon een reflector opzitten, naar achteren gericht, in het rood. Zullen ook wel minimale maten voor staan, maar de hoogte :? :?
 
Zullen ook wel minimale maten voor staan, maar de hoogte :? :?
Bij fietsen is dat allemaal gespecificeerd, en bij motoren ongetwijfeld ook. De reden is simpel: standaardisatie vergroot de herkenbaarheid. Een rode reflector op 2 meter hoogte is moeilijker te herkennen als voertuig op een bepaalde afstand.
 
Van het wetsboek: Artikel 5.4.51

1.
Motorfietsen moeten zijn voorzien van:
  1. één groot licht;
  2. één dimlicht;
  3. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;
  4. één stadslicht indien het voertuig na 31 oktober 1997 in gebruik is genomen;
  5. één achterlicht;
  6. één remlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 26 november 1975;
  7. achterkentekenplaatverlichting;
  8. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

2.
Onverminderd het eerste lid, onderdeel c, mag, indien de motorfiets is voorzien van een zijspanwagen en in gebruik is genomen na 31 oktober 1997, de aan de motorfiets aangebrachte richtingaanwijzer aan de zijde van de zijspanwagen niet functioneren.

Hier staan geen extra eisen, maar misschien dat iemand anders die weet/weet te vinden?
 
Van het wetsboek: Artikel 5.4.51

1.
Motorfietsen moeten zijn voorzien van:
  1. één groot licht;
  2. één dimlicht;
  3. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;
  4. één stadslicht indien het voertuig na 31 oktober 1997 in gebruik is genomen;
  5. één achterlicht;
  6. één remlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 26 november 1975;
  7. achterkentekenplaatverlichting;
  8. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

2.
Onverminderd het eerste lid, onderdeel c, mag, indien de motorfiets is voorzien van een zijspanwagen en in gebruik is genomen na 31 oktober 1997, de aan de motorfiets aangebrachte richtingaanwijzer aan de zijde van de zijspanwagen niet functioneren.

Hier staan geen extra eisen, maar misschien dat iemand anders die weet/weet te vinden?
Zeer zeker zal Frazer hierover nog wat informatie hebben en even afwachten dus. ;) 8-) :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan