Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb weer een startvraagje over de 600cc '98 div... Vanochtend zette ik de choke aan en startte 'm door ongeveer een seconde de startknop in te drukken en dan een klein beetje gas bij te geven. Dat startte de motor wel, maar hij bleef heel lang (zeker 5s) rond de 1000rpm pruttelen en leek af te gaan slaan. Hij bleef gelukkig net lopen en ging daarna over naar 2500rpm. Prima dus.

Echter ben ik bang dat als het nog kouder wordt dat hij wél af gaat slaan, en dan zit ik dus met een verzopen motor. Dat wil ik voorkomen als het ff kan. Dus hoe kan ik dit voorkomen of is dit gedrag normaal? Hij stond nu 1 dag stil, want ik had zaterdagmiddag nog een rondje over de dijken gedaan.
Dat is een bekend verschijnsel van meerdere fietsen die ik heb gehad en als ik de mijne de garage uit duw, daarna start en de garagepoort sluit, dan draait ze als een zonnetje als ik terug kom. ;) 8-) :]
 
Oxi,

Mogelijk had je even last van ijsvorming in de carburateurs. Kan bij dit weer wel eens gebeuren.

mvrgr
Peter
 
Ok, maar er is dus niet echt de kans dat hij echt afslaat en ik daar met een beteuterd gezicht naar een verzopen motor sta te kijken? Hij staat overigens buiten in de elementen geparkeerd, niet in een garage of schuur...
 
Ok, maar er is dus niet echt de kans dat hij echt afslaat en ik daar met een beteuterd gezicht naar een verzopen motor sta te kijken? Hij staat overigens buiten in de elementen geparkeerd, niet in een garage of schuur...
Zie mijn eerdere bericht en datzelfde gold op het moment dat ik geen garage had. ;) 8-) :]
 
Ok, dat haalde ik er niet uit. :)

Er valt nu voor het eerst sneeuw hier in Arnhem dus ik ga zometeen op de terugweg voor het eerst door de sneeuw bikkelen. ;) 8-) :]
 
Het hoeft niet meer... De sneeuw zet nu zodanig door dat ik niet meer durf. Zometeen lift ik met een collega mee naar huis en pak morgen de auto met winterbanden. :P De motor staat op de zaak dan gelijk netjes binnen gestald.
 
Ik was gelukkig net voor de sneeuw binnen in Nijmegen. Hier ligt al een wit laken over de stad. Als het blijft liggen ga ik morgen ook thuis werken. Gelukkig kan dat :)

Alhoewel ik wel een auto ga kopen. Nog even wat onderhandelen en een Mazda 323F met verse APK is van mij :)
 
Mazda 323F en Diversion garant voor een boel kmtjes, diversion staat op 56000, mazda op bijna 240000 Niet slecht voor een benzineblik!
 
Mijn, zojuist overeengekomen met de garage, 323F heeft net geen 190.000 op de teller en mijn divje zit net boven de 70.000. En aangezien mevrouw boven mij de div probleemloos op de 100.000 heeft gezet kan ik met deze 2 vervoersmiddelen de komende 2 jaar nog wel aan :)
 
Ik heb weer een startvraagje over de 600cc '98 div... Vanochtend zette ik de choke aan en startte 'm door ongeveer een seconde de startknop in te drukken en dan een klein beetje gas bij te geven. Dat startte de motor wel, maar hij bleef heel lang (zeker 5s) rond de 1000rpm pruttelen en leek af te gaan slaan. Hij bleef gelukkig net lopen en ging daarna over naar 2500rpm. Prima dus.
Ik heb precies hetzelfde (maar dan zonder gasgeven tussendoor). Gewoon choke open, starten, pruttelen op 800-1000 rpm, handschoenen aan, ondertussen zit-ie op 3500 rpm, choke wat dichter, en met 1600 rpm ongeveer wegrijden.
 
Ik heb weer een startvraagje over de 600cc '98 div... Vanochtend zette ik de choke aan en startte 'm door ongeveer een seconde de startknop in te drukken en dan een klein beetje gas bij te geven. Dat startte de motor wel, maar hij bleef heel lang (zeker 5s) rond de 1000rpm pruttelen en leek af te gaan slaan. Hij bleef gelukkig net lopen en ging daarna over naar 2500rpm. Prima dus.
Ik heb precies hetzelfde (maar dan zonder gasgeven tussendoor). Gewoon choke open, starten, pruttelen op 800-1000 rpm, handschoenen aan, ondertussen zit-ie op 3500 rpm, choke wat dichter, en met 1600 rpm ongeveer wegrijden.

Vanavond hoef ik niet naar huis, morgenavond wel, ik hoop zooooo op beter weer dan nu (dunne maar gladde laag wit spul buiten)!

Even een andere vraag: ik zou m'n motorblok graag iets warmer houden ('s zomers is-ie tenslotte zo 40 graden warmer dan nu!), wat kan ik dan het beste doen? Ik dacht eerst aan het afplakken van wat koelribben, maar dan koelt-ie minder bij de cilinders, terwijl-ie het daar toch het hardst nodig heeft.
Ik kan nu namelijk niet eens m'n handschoenen warm houden op het motorblok tijdens het tanken...:+
 
Even een andere vraag: ik zou m'n motorblok graag iets warmer houden ('s zomers is-ie tenslotte zo 40 graden warmer dan nu!), wat kan ik dan het beste doen? Ik dacht eerst aan het afplakken van wat koelribben, maar dan koelt-ie minder bij de cilinders, terwijl-ie het daar toch het hardst nodig heeft.
Ik kan nu namelijk niet eens m'n handschoenen warm houden op het motorblok tijdens het tanken...:+
De olie in het blok komt heus wel op temperatuur, voel maar eens aan je oliefilter. })

Maar om je handen/handschoenen te verwarmen moet je waarschijnlijk aan iets anders denken:

Verwarmde handvatten, handkappen, moffen enzovoort.
 
De olie in het blok komt heus wel op temperatuur, voel maar eens aan je oliefilter. })

Maar om je handen/handschoenen te verwarmen moet je waarschijnlijk aan iets anders denken:

Verwarmde handvatten, handkappen, moffen enzovoort.
Dat heb ik allemaal al... Maar bij een tankstop is meer warmte fijn :)
M'n handen worden trouwens niet koud, m'n gevoerde (!) geelzwarte regenoverall van Louis.de (49,95!) doet het erg goed, het ding is aanzienlijk dikker dan verwacht.
Het enige wat nu echt koud wordt zijn m'n tenen...
 
Dat heb ik allemaal al... Maar bij een tankstop is meer warmte fijn :)
M'n handen worden trouwens niet koud, m'n gevoerde (!) geelzwarte regenoverall van Louis.de (49,95!) doet het erg goed, het ding is aanzienlijk dikker dan verwacht.
Het enige wat nu echt koud wordt zijn m'n tenen...
In ''OP3 Tips & trucs'' vind je ook een link naar verwarmde kleding, met o.a. verwarmde zooltjes voor in de schoenen/laarzen. ;) 8-) :]
 
Extra sokken had ik al. Ik zit nu inderdaad te denken aan een verwarmd zooltje (uiteraard zelf knutselen met m'n km weerstandsdraad). Groot nadeel is de draden-chaos.
 
Extra sokken had ik al. Ik zit nu inderdaad te denken aan een verwarmd zooltje (uiteraard zelf knutselen met m'n km weerstandsdraad). Groot nadeel is de draden-chaos.



Als jij ooit een keertje kortsluiting krijgt ga je ook wel met een geweldige flits en gemengde berichten op pagina 3 van de telegraaf . :}
 
hoi! :W

ik ben in dubio ;(

Er komt een nieuwe motor, een Allroad, waarschijnlijk een R1100GS. Wolve heeft er gister een gekocht en nu ben ik op zoek naar de juiste voor de juiste prijs.

Maarja, de Div.. emotioneel gezien kan ik geen afscheid van 'm nemen, wat een plezier heb ik met die fiets ;( Heb 'm over de 100.000km geholpen en was van plan 'm nog wel een keer de 0 te laten zien, maargoed.. financieel gezien is 't natuurlijk werkelijk waar onnodig om 2 dijken van fietsen te hebben staan, waarbij ik de nieuwe ook daarvoor kan gebruiken waar ik de Div voor gebruik..

En als ik 'm verkoop, wat zal ik er dan voor vragen? Heb gezocht en kan er zo'n 2500 euro voor vragen als ik de overige prijzen moet geloven..

Ik weet 't niet.. wat denken jullie?

Je hebt een div 900 die zijn al wat meer waard dan de 600tjes, maar ik kocht mijn 900 uit 95 met 30.000 op de teller voor € 3000

Kzou het proberen voor 1500 á 2000 :)

Daar beginnen ze met de verkoop van de 900's na 1995 ;)

succes!
 
Ik kocht een div900 uit 95 met 50.000 voor 2000,- eur (in perfecte staat).
 
Extra sokken had ik al. Ik zit nu inderdaad te denken aan een verwarmd zooltje (uiteraard zelf knutselen met m'n km weerstandsdraad). Groot nadeel is de draden-chaos.
Misschien nog twee ideeën om over na te denken:

1. Knip twee zooltjes voor je schoeisel en steek hier de weerstandsdraad in lussen doorheen :?

2. Of knip twee dunne zooltjes per schoen/laars en leg hier de lussen van de weerstandsdraad tussen :?

Succes. ;) 8-) :]
 
Bij Motoport Heerenveen lag de topkuip van een div 900, grijs met enige plekjes in de tweedehands afdeling, iets voor de liefhebber?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan