- Onderwerp starter
- #76
Een moderne olie heeft vanwege de dopes juist wat temperatuur nodig voordat die dopes gaan werken.
65 graden is voor olie wel echt erg weinig. 80 tot 100 graden is echt heel normaal zeker voor een lucht of olie gekoeld blok..
En bij piekbelasting kan/ mag de temperatuur wel oplopen tot 130 - 150 graden.
Maar nogmaals dan moet hij wel goed gemeten worden.
Een meter in de vuldop is dus niet zo nauwkeurig maar je kan prima kijken wat de bedrijfstemperatuur voor die motor met die meter is om een volgende keer te kunnen bepalen of de motor op bedrijfstemperatuur is...
65 graden is voor olie wel echt erg weinig. 80 tot 100 graden is echt heel normaal zeker voor een lucht of olie gekoeld blok..
En bij piekbelasting kan/ mag de temperatuur wel oplopen tot 130 - 150 graden.
Maar nogmaals dan moet hij wel goed gemeten worden.
Een meter in de vuldop is dus niet zo nauwkeurig maar je kan prima kijken wat de bedrijfstemperatuur voor die motor met die meter is om een volgende keer te kunnen bepalen of de motor op bedrijfstemperatuur is...