Het Grote XJ / XS Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, dat wil ik niet werkelijk, maar als je een bod van 150 euro krijgt ga je je wel even achter je oren krabbelen.... In onderdelen moet ie meer opbrengen.
De motor hoeft niet weg, ware het dat ik nog meer projecten heb (wie niet O-) ). En ik gebruik hem gewoon niet, ding staat maar te verstoffen buiten..... :X
Maar die rooie van MP ziet er ook een stuk beter uit. Ik zal de mijne eens oppoetsen en nieuwe fotootjes maken, maar dan krijg ik dat bedrag er nog niet voor. Ik hoop op de helft.

200 dan? *D *D *D



:o
 
:W

kaal zonder bovenste kroonplaat remmen wiel en dat soort shit..en wat lager dan gewoon, maar dat is een kwestie van de poten weer omhoog schuiven in de kroonplaat.. :Y
maar eigenlijk heb ik die nodig voor een (te) lang lopend projectje. ruilen voor het gare ding van jou met een handje geld erbij?

:?

Even voor de duidelijkheid: je hebt een voorvork voor een XJ900 die korter is dan een normale voorvork, maar dat is op te lossen door de vork weer in de kroonplaten te schuiven? Deze voorvork heb je zelf nodig, maar wil je ruilen voor de mijne met wat geld erbij?

Kun je wat duidelijker zijn? Mocht je bedoelen dat je een goede voorvork hebt en wil ruilen met de mijne met bijbetaling, dan ben ik geinteresseerd ;)
 
:?

Even voor de duidelijkheid: je hebt een voorvork voor een XJ900 die korter is dan een normale voorvork, maar dat is op te lossen door de vork weer in de kroonplaten te schuiven? Deze voorvork heb je zelf nodig, maar wil je ruilen voor de mijne met wat geld erbij?

Kun je wat duidelijker zijn? Mocht je bedoelen dat je een goede voorvork hebt en wil ruilen met de mijne met bijbetaling, dan ben ik geinteresseerd ;)


bingo :Y
 
Dat is duidelijk ja :+

Ik stuur je zo even een PM :)

~[edit]

Ik zie dat ik je geen PM kan sturen, kan ik je emailen?
 
Laatst bewerkt:
help, we hebben een bus of taxichauffeur in ons midden

Run for your lives !!!!!!!!


:)
 
Sinds gisteravond hoor ik een rateltje in mijn blok. Het is geen 'harde' ratel, lijkt op lucht wat ergens onder druk ontsnapt. Gisteravond even de motor gestart en niet gereden alleen goed geluisterd, toen hoorde ik echter niets.

Vanmorgen toen ik op weg was naar mijn werk, hoorde ik het weer. Alleen met optrekken, hoe meer gas hoe meer aanwezig. Dus bij rustig optrekken is het niet aanwezig. Ik had mijn oordoppen in, dus ik kon niet gericht luisteren. Vanmiddag rij ik zonder oordoppen terug.
Iemand ideeen wat het kan zijn? Ik dacht aan kruiskoppeling, lekke uitlaat of niet goed aansluiten bij cilinderblok, gare uitlaatdempers. Nokkenasketting kan het niet zijn, dan zou je het ook moeten horen als ik in z'n vrij aan het gas zou hangen.

Het is niet het standaard rammeltje bij lage toeren de eerste 5 seconden van de primaire ketting.

Eerst gedoe met mijn voorvork en nu dit :N Maar goed, we gaan het even uitzoeken :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de terugweg even goed kunnen luisteren. Het geratel is niet alleen te horen bij belasting, maar dit maakt het wel luider. Dus de kruiskoppeling kan geen oorzaak zijn.

Het is een hoog geratel/getik, het neemt toe evenredig met het toerental en lijkt uit de cilinderkop te komen.... Ik heb gehoord dat de nokkenaskettingspanner een zwakke plek is bij een XJ900. Weten jullie er meer van en hoe op te lossen?
 
Ik zit hier in mezelf te lullen, maar dat mag de pret niet drukken!

Ik ben erachter wat het probleem is. Het is een lekkende uitlaatpakking *O* Dat verklaard waarom het alleen onder belasting hoorbaar is. Ben blij, want het vervangen kost geen drol....
 
Kettingspanner kan wat slap staan, heeft de XJ900 een automatische of half automatische spanner? In het laatste geval zit er een stukje metaal op je cilinders met een schroef op bout erin, die moet je los draaien, niet eruit, en weer vast draaien. Check vooral je WPH even hiervoor. Baat het niet dan schaad het niet.
 
XJ900 heeft een automatische spanner. Ik dacht dat het een aandachtspunt is bij een xj900, maar dat is echter bij een xj600 het geval. Die heeft geen automatische spanner (volgens mijn WPHB). Rij vanmorgen naar mijn werk toe, is er een tapeind verdwenen die de uitlaat tegen de uitlaatpoort houdt. Nu klinkt het alsof ik op een tractor rij :)

Vanavond uitlaat loshalen, schade bekijken en mogelijk wat nieuw schroefdraad tappen. Morgen nieuwe uitlaatpakkingen en de boel weer monteren.
 
Hoi maar weer eens.

Mijn XS750 loopt nu lekker. Als ie goed warm is en ik even wat rustiger heb gereden, met een gangetje van zo´n 40 a 50 door de bebouwde kom, en ik draai dan het gas snel open dan pruttelt de motor tegen en houdt wat in.
Bij dat rustig rijden loopt de motor ook wat rauwer. Kan ook te maken hebben met de sportluchtfilters en misschien de erg open megaton uitlaatjes?
Ik heb de electronische ontsteking wat versteld maar dat maakt niet echt wat uit.
Bij flink doorrijden is er niets aan de hand en loopt ie mooi. Ploft wel wat bij het gas dichtdraaien.

Iemand tips?
 
Vanwege een nieuw project moet de XS nu toch echt de deur uit (geld, ruimte en tijd nodig).
Het verkopen van de motor als geheel lukt niet echt, daarom wil ik eens polsen of er belangstelling is dat ik de motor in onderdelen verkoop. Mocht dat zo zijn dat start ik in het verkoopdeel een topic met inschrijflijst (ik heb weinig zin de motor te slopen als ik alleen een uitlaatset en een achterwiel kwijtraak zeg maar O-) )

Het betreft een rode XS 750 C(E) van het laatste type uit 1978.
Het ding is gewoon goed alleen het voorspatbord is doorgerot.
Laat maar horen of er belangstelling is!
[afbeelding]

Belangstelling is er wel, na de vakantie in de Eifel besloten dat ik of een lekkere triple of een dikke tweepitter wil. Ik moet alleen eerst het een en ander kwijt.
 
Ik heb op de terugweg even goed kunnen luisteren. Het geratel is niet alleen te horen bij belasting, maar dit maakt het wel luider. Dus de kruiskoppeling kan geen oorzaak zijn.

Het is een hoog geratel/getik, het neemt toe evenredig met het toerental en lijkt uit de cilinderkop te komen.... Ik heb gehoord dat de nokkenaskettingspanner een zwakke plek is bij een XJ900. Weten jullie er meer van en hoe op te lossen?

op zich je had het probleem al gevonden. :Y

maar XJ's hebben ook vaak na een tonnetje gereden te hebben een rare ratel in het blok zitten als hij koud is.. dit is de primaire ketting die staat te klapperen. niets ernstigs en kan er gerust een tonnetje mee bij draaien :Y

dit ter info :P
 
Laatst bewerkt:
Ivm wellicht verkoop van de XJ600('88) wilde ik nog kijken of ik de ontsteking beter kan krijgen.Nooit gedaan bij een motor(vruger wel met brommerkes :') )
Kan iemand me stapsgewijs uitleggen hoe ik de ontsteking moet nakijken/stellen?
Ik heb wel een Engelstalig WPB, maar zo goed is mijn Engels nu ook weer niet :N


Ik heb nog niet gekeken, maar het is, naar ik dacht, toch een electronische ontsteking?
Maar daar ga ik wat later op de dag wel even na kijken :Y
 
Ivm wellicht verkoop van de XJ600('88) wilde ik nog kijken of ik de ontsteking beter kan krijgen.Nooit gedaan bij een motor(vruger wel met brommerkes :') )
Kan iemand me stapsgewijs uitleggen hoe ik de ontsteking moet nakijken/stellen?
Ik heb wel een Engelstalig WPB, maar zo goed is mijn Engels nu ook weer niet :N


Ik heb nog niet gekeken, maar het is, naar ik dacht, toch een electronische ontsteking?
Maar daar ga ik wat later op de dag wel even na kijken :Y
Begin jaren 80 begonnen ze met de elektronische ontsteking en daar is handmatig weinig aan te veranderen, bij mijn weten.
 
Dus m.a.w.: een nieuwe ontsteking met vervroeger er in?
Is dat 'plug&play' ? ;)

Ik dacht trouwens dat het wel aftestellen was??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan