Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vertel jij je auto dat hij onderhoud gehad heeft (VAG-com reset teller of zoiets?)
 
Vraag dat eens aan vrachtwagenchauffeurs die telkens weer op hun rem moeten stampen omdat een koekblikker zijn voertuig tussen 2 opeenvolgende vrachtwagens ramt om dan 5 meter verder de afrit te nemen.
Kan niet anders, want alle vrachtwaggels rijden op 10 meter van elkaar, en geven nooit ruimte aan anderen.
 
Ja je bent gewoon te bang Allerlei voertuigen staan stijf van de electronica. Treinen, vliegtuigen enz. En dat geeft veel minder vaak problemen dan de gemiddelde bestuurder die niet oplet, eet, drinkt, social media bekijkt of telefoneert.
Mijn vorige auto had ook veel electronica, ik heb er 245k km meegereden en wat kapot ging was vrijwel immer de mechanica, door slijtage. De electronica heeft het prima volgehouden. Mijn nieuwe tufje met nu 120k op te teller voelt nog als nieuw aan en heeft ook nog geen enkel falen vertoond.
Ratten die aan je bedrading hebben geknaagd zullen echt wel direct een storing genereren en niet pas als je op de snelweg bent aangekomen.
Kijk eens hoeveel beter de electronica van je pc, je telefonon etc is t.ov. een aantal jaren geleden, het gaat toch zelden meer stuk?
 
Eventjes heen-en-weer tussen Bloemendaal en Zandvoort gereden. Toen ik op de goede weg was stond daar een bord(staat er altijd al) dat en snelheidscontroles zijn(maar er staat volgens mij nergens een flitspaal). Dus ik dacht nog bij mezelf "op een maandag zullen ze wel niet laseren, dan komt er niet zoveel verkeer". ik heb die weg wel vaker met te hoge snelheid genomen en nog een bonnetje gehad
Dus ik vol gas opweg richting Zandvoort, staat er in de berm een heel mooi kastje wat verdacht veel op een mobiele flitser leek. Gelukkig stond hij naar de andere kant gerecht(voor die kant stond hij achter de bosjes).
Dus ik hoop dat alleen die er stond en niet eentje voor mijn kant want dan ben ik de l*l.
De terugweg maar gewoon netjes 80 gereden
 
Laatst bewerkt:


W210 Groot electronica mysterie - MercedesForum.nl/be


Renault Espace 3.5 V6 24V Privilège (2004) - AutoWeek.nl
 
Laatst bewerkt:
Ja dan kom je dus met twee incidenten en dan komt het veel voor? En mechanische problemen niet? En dan is je voorbeeld ook nog een Renault, die natuurlijk bekend staan om hun narigheid met die Espace en een taxi met een niet origineel systeem er in, dat de electronica ontregeld. Goede voorbeelden ja
 
Laatst bewerkt:
Vraag dat eens aan vrachtwagenchauffeurs die telkens weer op hun rem moeten stampen omdat een koekblikker zijn voertuig tussen 2 opeenvolgende vrachtwagens ramt om dan 5 meter verder de afrit te nemen.

Och dat begrijpt geen 1 koek blikker

Totdat ze door aanrijding met 80 kmh en 50.000 kg in de nek worden geattendeerd op hun gedrag.
 
Laatst bewerkt:


Wacht maar, totdat de generatie auto's met canbussystemen wat ouder wordt, ik heb inmiddels een artikel gelezen, over een mercedes, waar 500 manuren voor nodig waren, voordat alle elektronica weer naar behoren werkte.
 
Wacht maar, totdat de generatie auto's met canbussystemen wat ouder wordt, ik heb inmiddels een artikel gelezen, over een mercedes, waar 500 manuren voor nodig waren, voordat alle elektronica weer naar behoren werkte.

Er zijn uitzonderingen en die waren er altijd al.
De W210 was overigens niet zo'n beste serie....
 
Wacht maar, totdat de generatie auto's met canbussystemen wat ouder wordt, ik heb inmiddels een artikel gelezen, over een mercedes, waar 500 manuren voor nodig waren, voordat alle elektronica weer naar behoren werkte.

Can Bus zat bij Mercedes al begin jaren 90 ingebouwd. Wanneer bijv. BMW er mee begon weet ik niet, alleen dat de e39 en de e60/61 (mijn vorige auto) er al mee uitgerust waren. De e39 kwam halverwege de jaren 90 op de markt. Mijn vorige 5 touring was van 2006 en die heb ik weggedaan bij 245k. Mijn zwager rijdt sinds 2001 in een 535, die hij toen tweedehands kocht. Beide hebben we nooit een elektrisch probleem gehad. Ik ben dus nu aan de volgende bezig, Hoe oud moet het zijn, denk je voor er problemen optreden?
 

dat is zelf heel makkelijk uit te zetten.

Voor je de sleutel in het contact doet het knopje van de kilometerstand reset ingedrukt houden,
dan de sleutel omdraaien als het servicecheck gaat branden loslaten en de knop van het klokje naar rechtsdraaien en hij verdwijnt.

Hierbij is de servicecheck [service jetz!] gereset.


 
Laatst bewerkt:

Zijn die dingen nu al zó slim dat ze doorhebben dat je de sleutel omdraait terwijl die nog niet eens in het contact zit?

 

Dat zal per merk verschillen, maar kilometerstanden zeggen me hierin minder dan leeftijd.

En als je even googled zie je, dat er vaker problemen zijn met de canbus als zou moeten. Soms is er 1 sensor die defect is, waardoor het hele systeem in de war is, soms corrosie in stekkers. En het ene merk heeft meer storingen, als het andere. BMW komt bij storingen minder voor, maar mercedes en bijvoorbeeld renault en citroen, maar ook ford zie je langskomen. Jappanners zie je ook minder voorbij komen.
 


Als je nooit bij de dealer komt, kijk dan wel even, of er terugroep acties zijn geweest, je zal niet de eerste zijn met een geknapte distributieketting.
 
Als je nooit bij de dealer komt, kijk dan wel even, of er terugroep acties zijn geweest, je zal niet de eerste zijn met een geknapte distributieketting.

Had ik nog maar een ketting, snaren heb ik nooit een succes gevonden.
Uiteraard hou ik dat in de gaten!

@ mr.old(s)cOOl! : Bedankt voor de tip!
 
Twee eikels die elkaar even hadden aangetikt met de auto's, en vervolgens uitgebreid, midden op de weg, foto's gaan maken en de "schade" gaan afhandelen En ja er was ook een vluchtstrook beschikbaar... sjonge jonge hoe dom kunnen mensen zijn
 
Niemand doet het, maar distributiekettingen moeten ook vervangen worden eens in de zoveel tijd, officieel dacht ik bijna net zo vaak als een riem...

Dat klopt, behalve dat een ketting niet aan leeftijd gebonden is en een snaar wel.
En kettingen gingen sowieso langer mee.....

Een snaar moet je na iets van 120.000 vervangen of 10 jaar.....
En dan nog vind ik 120.000 discutabel, want technisch gezien heeft mijn blok dan 240.000 gedraaid bij 120.000 gereden kilometers.
 
Twee eikels die elkaar even hadden aangetikt met de auto's, en vervolgens uitgebreid, midden op de weg, foto's gaan maken en de "schade" gaan afhandelen En ja er was ook een vluchtstrook beschikbaar... sjonge jonge hoe dom kunnen mensen zijn

Nee Ze stonden mekaar niet te knuffelen hé, wat lullig nou

Daarin tegen was het "ego, ergo, ego" , elkaar de schuld geven, en stonden ze, de boel blokkerend, de auto's te inspecteren/fotograveren, zodat de andere maar geen krasje teveel vergoed zal krijgen, of erger nog, zal moeten vergoeden
 
Een peugeot, met oudere dame erin, die meende te moeten draaien bij het stoplicht. Waardoor dus alles vast kwam te staan... En 2 auto's die extra voor me schoven bij het verkeerslicht!
Maar het was weer kkkoud aan de handjes....
Toch maar eens voor handvatverwarming gaan kijken... zucht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.