Vertel jij je auto dat hij onderhoud gehad heeft (VAG-com reset teller of zoiets?)Met als gevolg crash, killswitch?? oh ja, hallo schrikseconde.....
Mocht het gas geven dan wint de achterrem ook nog. VW schakelt overigens niet uit maar gaat in noodloop.
Oorzaak daarvoor is bijna altijd verkeerde info luchtmassameter.
En het gross rijd er verkeerd mee, hoeveel jammeraars ik al niet heb gelezen op Skodaforum die worden afgestraft door het nieuwe rijden....
Mijn VW heeft nog nooit een dealer gezien en staat nu op 62.000, de computer geeft bij iedere start aan dat er onderhoud gepleegd dient te worden.
Terwijl ik toch om de 20.000 de olie + filter vervang en verdere nodige werkzaamheden verricht volgens het boekje.
Kan niet anders, want alle vrachtwaggels rijden op 10 meter van elkaar, en geven nooit ruimte aan anderen.Vraag dat eens aan vrachtwagenchauffeurs die telkens weer op hun rem moeten stampen omdat een koekblikker zijn voertuig tussen 2 opeenvolgende vrachtwagens ramt om dan 5 meter verder de afrit te nemen.
Ja je bent gewoon te bangIk vind het tegenwoordig best eng worden met alle electronica, er wordt veel te veel op vertrouwd, als het nieuw is werkt het meestal wel goed, maar er zijn m.i. toch nog wat teveel problemen mee..
Net als dat ride by wire tegenwoordig, ben je mooi klaar mee als er een of andere rat in je bedrading heeft zitten knagen..
Maar misschien bn ik gewoon te bang.
Ja je bent gewoon te bangAllerlei voertuigen staan stijf van de electronica. Treinen, vliegtuigen enz. En dat geeft veel minder vaak problemen dan de gemiddelde bestuurder die niet oplet, eet, drinkt, social media bekijkt of telefoneert.
Mijn vorige auto had ook veel electronica, ik heb er 245k km meegereden en wat kapot ging was vrijwel immer de mechanica, door slijtage. De electronica heeft het prima volgehouden. Mijn nieuwe tufje met nu 120k op te teller voelt nog als nieuw aan en heeft ook nog geen enkel falen vertoond.
Ratten die aan je bedrading hebben geknaagd zullen echt wel direct een storing genereren en niet pas als je op de snelweg bent aangekomen.
Kijk eens hoeveel beter de electronica van je pc, je telefonon etc is t.ov. een aantal jaren geleden, het gaat toch zelden meer stuk?
Kan niet anders, want alle vrachtwaggels rijden op 10 meter van elkaar, en geven nooit ruimte aan anderen.
Vraag dat eens aan vrachtwagenchauffeurs die telkens weer op hun rem moeten stampen omdat een koekblikker zijn voertuig tussen 2 opeenvolgende vrachtwagens ramt om dan 5 meter verder de afrit te nemen.
Vertel jij je auto dat hij onderhoud gehad heeft (VAG-com reset teller of zoiets?)
Ja dan kom je dus met twee incidenten en dan komt het veel voor? En mechanische problemen niet? En dan is je voorbeeld ook nog een Renault, die natuurlijk bekend staan om hun narigheid met die Espace en een taxi met een niet origineel systeem er in, dat de electronica ontregeld. Goede voorbeelden ja
Wacht maar, totdat de generatie auto's met canbussystemen wat ouder wordt, ik heb inmiddels een artikel gelezen, over een mercedes, waar 500 manuren voor nodig waren, voordat alle elektronica weer naar behoren werkte.
Wacht maar, totdat de generatie auto's met canbussystemen wat ouder wordt, ik heb inmiddels een artikel gelezen, over een mercedes, waar 500 manuren voor nodig waren, voordat alle elektronica weer naar behoren werkte.
Met als gevolg crash, killswitch?? oh ja, hallo schrikseconde.....
Mocht het gas geven dan wint de achterrem ook nog. VW schakelt overigens niet uit maar gaat in noodloop.
Oorzaak daarvoor is bijna altijd verkeerde info luchtmassameter.
En het gross rijd er verkeerd mee, hoeveel jammeraars ik al niet heb gelezen op Skodaforum die worden afgestraft door het nieuwe rijden....
Mijn VW heeft nog nooit een dealer gezien en staat nu op 62.000, de computer geeft bij iedere start aan dat er onderhoud gepleegd dient te worden.
Terwijl ik toch om de 20.000 de olie + filter vervang en verdere nodige werkzaamheden verricht volgens het boekje.
dat is zelf heel makkelijk uit te zetten.
Voor je de sleutel in het contact doet het knopje van de kilometerstand reset ingedrukt houden,
dan de sleutel omdraaien als het servicecheck gaat branden loslaten en de knop van het klokje naar rechtsdraaien en hij verdwijnt.
Hierbij is de servicecheck [service jetz!] gereset.
Zijn die dingen nu al zó slim dat ze doorhebben dat je de sleutel omdraait terwijl die nog niet eens in het contact zit?
Can Bus zat bij Mercedes al begin jaren 90 ingebouwd. Wanneer bijv. BMW er mee begon weet ik niet, alleen dat de e39 en de e60/61 (mijn vorige auto) er al mee uitgerust waren. De e39 kwam halverwege de jaren 90 op de markt. Mijn vorige 5 touring was van 2006 en die heb ik weggedaan bij 245k. Mijn zwager rijdt sinds 2001 in een 535, die hij toen tweedehands kocht. Beide hebben we nooit een elektrisch probleem gehad. Ik ben dus nu aan de volgende bezig, Hoe oud moet het zijn, denk je voor er problemen optreden?
Met als gevolg crash, killswitch?? oh ja, hallo schrikseconde.....
Mocht het gas geven dan wint de achterrem ook nog. VW schakelt overigens niet uit maar gaat in noodloop.
Oorzaak daarvoor is bijna altijd verkeerde info luchtmassameter.
En het gross rijd er verkeerd mee, hoeveel jammeraars ik al niet heb gelezen op Skodaforum die worden afgestraft door het nieuwe rijden....
Mijn VW heeft nog nooit een dealer gezien en staat nu op 62.000, de computer geeft bij iedere start aan dat er onderhoud gepleegd dient te worden.
Terwijl ik toch om de 20.000 de olie + filter vervang en verdere nodige werkzaamheden verricht volgens het boekje.
Als je nooit bij de dealer komt, kijk dan wel even, of er terugroep acties zijn geweest, je zal niet de eerste zijn met een geknapte distributieketting.
Als je nooit bij de dealer komt, kijk dan wel even, of er terugroep acties zijn geweest, je zal niet de eerste zijn met een geknapte distributieketting.
Had ik nog maar een ketting, snaren heb ik nooit een succes gevonden.
Uiteraard hou ik dat in de gaten!
@ mr.old(s)cOOl! : Bedankt voor de tip!
Niemand doet het, maar distributiekettingen moeten ook vervangen worden eens in de zoveel tijd, officieel dacht ik bijna net zo vaak als een riem...
Twee eikels die elkaar even hadden aangetikt met de auto's, en vervolgens uitgebreid, midden op de weg, foto's gaan maken en de "schade" gaan afhandelenEn ja er was ook een vluchtstrook beschikbaar... sjonge jonge hoe dom kunnen mensen zijn