Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hé hé...eindelijk weer eens wat meegemaakt *O*
En...op de motor nog wel, het moet niet gekker worden :]

Laatst bewerkt:

vroegah.gif

Hé hé...eindelijk weer eens wat meegemaakt *O*
En...op de motor nog wel, het moet niet gekker worden :]

Vandaag, vrij, en natuurlijk perfect weer om een stukkie te toeren.
Alleen die zon hé..is wel een beetje hinderlijk...maar hey Bikkels don't care, right ;)

Rij ik op een provinciale 80 km/u weg met gelijkvloerse voorrangskruisingen waar 50 km/u is toegestaan. En ja, op die kruisingen kan je er altijd weer van uitgaan dat je géén voorrang krijg. Zoals vandaag dus ook wéér niet, sterker nog, er draait met 40 km/u zo'n
Volvo Cross Country Station blik voor me de weg op, terwijl ik, met 60 km/u, aan kom rijden. Oke...in de remmen dan maar, ik had geen haast. Blijft tie gewoon met 40 km/u voor me rijden, ook waar inmiddels weer 80 km/u gereden mag worden.

Ik dacht, laat ik er gewoon is even achter blijven rijden, er reed verder niemand achter mij dus vooruit dan maar. Ik zag die bestuurder regelmatig in z'n spiegel naar mij kijken en het begon er op te lijken dat hij expres langzaam bleef rijden terwijl ik juist meer afstand nam en me niet liet provoceren om in te halen. Hij was ook niet aan het bellen, wat vaak wel het geval is. Gaat tie ineens boven op z'n rem staan en staat stil...op een weg waar je 80 km/u mag rijden :?

Ik zag dat er nog steeds niemand achter mij reed en stopte dus ook. Geen spier verroerend of enige reactie gevend bleef ik stil staan en hield m'n achterkant in de gaten of er geen ander blik aankwam. Het was die sukkel hier echt om te doen. Motorrijdertje pesten ofzo, ik weet het niet, hij bleef me in z'n binnenspiegel aankijken, zonder te reageren.

Zag, in mijn spiegel, dat er inmiddels ander verkeer aan kwam rijden.
Ik gaf toen gas er reed die mafkees in z'n Cross Country voorbij.
Zag toen in m'n spiegel dat die naderende auto, al claxonerend, bijna tegen die mafkees aanreed, want die verwachte natuurlijk geen stilstaand blik op een 80 km/u weggedeelte.

Was toch wel benieuwd over de afloop en maakte bij de volgende rotonde een 360 en reed terug. Zie ik dat er inmiddels een hele rij, claxonerende auto's, achter elkaar, achter die Cross Country en die eerste auto, stonden terwijl die mafkees met de bestuurder van die eerste auto aan het bekvechten was _O-

Stukkie verderop gestopt om het allemaal is op m'n gemakkie te bekijken en zag dat die andere bestuurders zich er ook mee begonnen te bemoeien. Het begon gewoon een ordinaire rel te worden. Maar deze duurde niet lang want, als een duvel uit een doosje, kwam er een politieauto aanrijden en stopte ter hoogte van de stilstaande auto's.
Alle bestuurders kropen snel terug in hun blik en die mafkees in die Cross Country reed ook weer door. Ben toen ook maar doorgereden. Het was wel een lachwekkende situatie.
Waarschijnlijk zal die mafkees "z'n lesje" wel geleerd hebben...Don't f**k with bikers :]

Dat had eigenlijk op de GoPro oid moeten staan :Y

geen camera op de foon? een foto had wel mooi bij het verhaal gepast

Tja... ;) zo'n situatie zal zich nog wel eens voordoen :Y
't komt zo vaak voor dat ze langzaam voor je blijven rijden en zomaar stoppen :]

Alleen deze situatie was inderdaad wel erg extreem })

Dat had eigenlijk op de GoPro oid moeten staan :Y

Heb geen camera op m'n motor maar die komt er wel op :Y zeker na wat ik vandaag heb meegemaakt :]

Laatst bewerkt:
Ik rij voorbij een rijtje koekblikkers bij het stoplicht en ga vooraan staan naar de oprit van de snelweg. Meneertje Passat pikt dat niet en rijdt rechts van me de enkelbaans oprit mee op tot aan de invoegstrook. Omdat het niet erg fijn is om met 120 een auto op 10cm naast je te hebben met invoegen maar even flink (nouja diversion 600) gas gegeven een een gaatje geslagen.

Daarna weer rustig aan 140 en daar kwam meneertje Passat al druk gebarend voorbij gestoven. Ik heb het lekker laten gaan, snap niet wat sommige mensen bezield.

Overigens kwam ik hem verderop in de file weer tegen, heb hem vrolijk gegroet toen ik hem voorbij reed :W

Ik rij voorbij een rijtje koekblikkers bij het stoplicht en ga vooraan staan naar de oprit van de snelweg. Meneertje Passat pikt dat niet en rijdt rechts van me de enkelbaans oprit mee op tot aan de invoegstrook. Omdat het niet erg fijn is om met 120 een auto op 10cm naast je te hebben met invoegen maar even flink (nouja diversion 600) gas gegeven een een gaatje geslagen.

Daarna weer rustig aan 140 en daar kwam meneertje Passat al druk gebarend voorbij gestoven. Ik heb het lekker laten gaan, snap niet wat sommige mensen bezield.

Overigens kwam ik hem verderop in de file weer tegen, heb hem vrolijk gegroet toen ik hem voorbij reed :W
Je gaf hem de "vinger" groet ;)

Er rijden inderdaad weer veel gefrustreerde (verkeersgevaarlijke) blikkers op de weg |(
Het zal wel december stress zijn })

Nee, geen vinger groet. Die lol wilde ik hem niet doen. Ik hoef niet af te dalen naar de krochten van zijn belevingswereld.

Rij net dit invoegstrookje op: Google Maps

Staat er een auto met alarmlichten aan nog voor het bushalte hokje stil. Dus ik denk: "Misschien heeft de beste man pech, dan kan ik altijd helpen met duwen." Loop ik naar em toe, hij doet z'n raampje open, zit-ie te gebaren dat-ie aan het bellen is. Dus ik zeg: "dit is een invoegstrook, kunt u niet beter even aan het einde gaan bellen" (wat ik ook dom vind, maar soit). Dus hij nog een beetje moeilijk doen, ik denk "fuck it", maar hij had toch de boodschap begrepen en besloot te gaan rijden. Maar ipv dat-ie aan het einde ging staan, reedt-ie weg. Naja, zal wel.

Ben ff stukkie toeren :]

Laatst bewerkt:
Omdat het niet erg fijn is om met 120 een auto op 10cm naast je te hebben met invoegen maar even flink (nouja diversion 600) gas gegeven een een gaatje geslagen.

Niet dat ik een Jezuscomplex heb of zo, maar ik keer in dit soort situaties altijd de andere wang toe door vaart te minderen, de bestuurder met een glimlach en een sierlijk armgebaar voorrang te verlenen en een beetje meewarig met mijn hoofd te schudden. Een beter signaal naar de andere automobilisten is er niet (het is heel kinderachtig maar je ouders zeiden het al: "het gaat er niet om wie er begint maar om wie er ophoudt"), en voor jezelf is het meestal de veiligste oplossing.

In mijn ervaring is trouwens bijna elke situatie (natte vinger: zeg 80 à 90 %) waar je alleen maar uit weg kunt door gas bij te geven het gevolg van een eerdere inschattingsfout van de rijder zelf. Bij mij in ieder geval wel en ik denk dat ik wel redelijk gemiddeld rijd.

Laatst bewerkt:
Vanmiddag een jonge scooterrijdster (zonder helm met blauw plaatje) in een slip zien raken en bijna onderuit zien gaan (miraculeuze herstelbeweging) over een of ander patatzakje of zo dat iemand zo maar uit zijn auto flikkerde in een bocht. Doet toch even je hart stilstaan :(

Scooterrijdster sprak automobilist aan bij volgende stoplicht. Ben er maar even naast gaan staan als "getuige", omdat zij nogal klein en teer was, en ik redelijk groot en imposant :) Scooterrijdster merkte dat niet eens want keek de auto in, maar automobilist zag mijn "strenge zwijgende blik" daarachter en wist niet hoe veel hij zich moest verontschuldigen. Wat een eikels heb je toch...

Dat zijn diezelfde lui die brandende peuken voor je uit het raam gooien en als je ze erop aanspreekt zeggen "ik had je niet gezien". O, dus je gooit alléén je brandende peuk NIET uit het raam als je een grote zwartgeklede motorrijder op een literfiets achter je ziet? Nee, jij bent echt het kersje op de taart van de mensheid, chapeau.

Maar ja, als er niets écht ergs is gebeurd moet je 't natuurlijk ook weer niet erger maken dan het is. Ben ook altijd snel weer rustig :)

Laatst bewerkt:
In mijn ervaring is trouwens bijna elke situatie (natte vinger: zeg 80 à 90 %) waar je alleen maar uit weg kunt door gas bij te geven het gevolg van een eerdere inschattingsfout van de rijder zelf. Bij mij in ieder geval wel en ik denk dat ik wel redelijk gemiddeld rijd.

Point taken, ik voelde me veiliger uit de buurt van die auto. Maar ik had hem idd ook langs kunnen laten gaan. Voelt dan wel aan alsof degene die me van de weg probeert te drukken zijn gelijk krijgt, maar anderzijds is het ook weer fijn om gewoon 's avonds weer thuis te komen zonder schade aan lijf en leden.

Point taken, ik voelde me veiliger uit de buurt van die auto. Maar ik had hem idd ook langs kunnen laten gaan. Voelt dan wel aan alsof degene die me van de weg probeert te drukken zijn gelijk krijgt, maar anderzijds is het ook weer fijn om gewoon 's avonds weer thuis te komen zonder schade aan lijf en leden.

Ach weet je... Ja hij krijgt z'n gelijk, maar dit zijn van die lui die hun gelijk bij voorbaat al hebben genomen. Die leer je niets meer. Wie je misschien (klein kansje maar je weet 't niet) nog wel wat leert is iemand die 't ziet gebeuren. En inderdaad, veiligheid.

Vanmiddag een jonge scooterrijdster (zonder helm met blauw plaatje) in een slip zien raken en bijna onderuit zien gaan (miraculeuze herstelbeweging) over een of ander patatzakje of zo dat iemand zo maar uit zijn auto flikkerde in een bocht. Doet toch even je hart stilstaan :(

Scooterrijdster sprak automobilist aan bij volgende stoplicht. Ben er maar even naast gaan staan als "getuige", omdat zij nogal klein en teer was, en ik redelijk groot en imposant :) Scooterrijdster merkte dat niet eens want keek de auto in, maar automobilist zag mijn "strenge zwijgende blik" daarachter en wist niet hoe veel hij zich moest verontschuldigen. Wat een eikels heb je toch...

Dat zijn diezelfde lui die brandende peuken voor je uit het raam gooien en als je ze erop aanspreekt zeggen "ik had je niet gezien". O, dus je gooit alléén je brandende peuk NIET uit het raam als je een grote zwartgeklede motorrijder op een literfiets achter je ziet? Nee, jij bent echt het kersje op de taart van de mensheid, chapeau.

Maar ja, als er niets écht ergs is gebeurd moet je 't natuurlijk ook weer niet erger maken dan het is. Ben ook altijd snel weer rustig :)

Dat soort ongein heb je hier ook regelmatig, heb vaak genoeg zo'n staaf op het koekblik..
Of de bek vol ruitenwisservloeistof omdat de ramen zo droog zijn van de luxewagen voor je :')

Blegh, scooters met blauwe plaatjes. Grote hekel aan.

Dat soort ongein heb je hier ook regelmatig, heb vaak genoeg zo'n staaf op het koekblik..
Of de bek vol ruitenwisservloeistof omdat de ramen zo droog zijn van de luxewagen voor je :')

Haha, ja, ik heb een keer met de glinsterende druppels nog op mijn vizier mijn voorganger bij het stoplicht bedankt voor de gratis wasbeurt. Duurde even voor 'ie het doorhad.

Blegh, scooters met blauwe plaatjes. Grote hekel aan.

Ah, vandaar, dat zal die automobilist ook gehad hebben. Dat rechtvaardigt zijn gedrag wel inderdaad.

Laatst bewerkt:
Het blijft me verbazen waarom veel mensen zo'n gedaantewisseling ondergaan

als ze in een auto rijden :?

Ah, vandaar, dat zal die automobilist ook gehad hebben. Dat rechtvaardigt zijn gedrag wel inderdaad.
Neuh, maar elke keer als ik over die mensen lees dan moet ik even over ze zeuren. Zat laatst achter eentje die bij me weg reed toen ik al 60km/u deed met trams, fietsers, auto's, obstakels, etc op de weg.

Een peugeot, met oudere dame erin, die meende te moeten draaien bij het stoplicht. Waardoor dus alles vast kwam te staan... En 2 auto's die extra voor me schoven bij het verkeerslicht!
Maar het was weer kkkoud aan de handjes....
Toch maar eens voor handvatverwarming gaan kijken...
zucht

:9

full

Neuh, maar elke keer als ik over die mensen lees dan moet ik even over ze zeuren. Zat laatst achter eentje die bij me weg reed toen ik al 60km/u deed met trams, fietsers, auto's, obstakels, etc op de weg.

Ben het met je eens hoor, als er een groep veelal uit kamikazepiloten bestaat is het die. Als die blauwtjes écht maar 25 konden (en niet zo makkelijk te ontgrendelen/opvoeren waren) zou het wel aardig werken denk ik, maar dit is zo'n idee dat in de praktijk totaal misloopt. Mijns inziens moeten ze dat onderscheid inderdaad z.s.m. opheffen. De meeste blauwtjes zijn toch al zo in geeltjes om te zetten qua constructie, en anders kun je een overgangsregeling verzinnen.

Wat mij betreft: brommer/scooter == helmplicht en rijbaan, dus zoals de regels voor bromfietsen nu zijn want die vind ik prima. Behalve, en vooral: gewoon Vmax op 50 zetten voor brommer/scooters, en niet constructiesnelheid limiteren op 45 waardoor je alsnóg last houdt van de mensen die zich nou net wel aan de regels houden.

Laatst bewerkt:
Vandaag meegereden bij een dame in de auto...ik heb doodsangsten uitgestaan. Zat me helemaal te verbijten.

Als ze remde..wham rem in neeeuh niet vloeiend maar schokkend en niet zon beetje ook waardoor ik steeds ongemerkt in de achteruitkijkspiegel keek of ze niet op de bumper zaten...

Als de koppeling laat op komen lijkt het wel of de auto ineens hydraulische vering heeft.

Vrouwen en auto's

..het bijt elkaar.

Laatst bewerkt:
Vandaag meegereden bij een dame in de auto...ik heb doodsangsten uitgestaan. Zat me helemaal te verbijten.

Als ze remde..wham rem in neeeuh niet vloeiend maar schokkend en niet zon beetje ook waardoor ik steeds ongemerkt in de achteruitkijkspiegel keek of ze niet op de bumper zaten...

Als de koppeling laat op komen lijkt het wel of de auto ineens hydraulische vering heeft.

Vrouwen en auto's

..het bijt elkaar.

Rij eens met mij mee. })

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan