TedLasso46
Op een dag gaan we dood. De andere dagen niet.
- 21 nov 2007
- 35.646
- 71.133
Ik heb in de bocht geremd, en ben door rood gereden.
Ik kwam via de Amsterdamse Vaart Haarlem binnenrijden. Ik ken Haarlem erg goed, er is daar ter hoogte van Joh Enschede een nieuw viaduct (nu ja, nieuw is relatief) waar ik altijd onderdoor ga, maar nu moest ik eroverheen. Mooie bocht omhoog naar rechts, twee banen goed asfalt, railing aan beide kanten, je mag er 70 en ineens nog maar 50, ik reed dus iets van 70. Dan kom ik de bocht uit en staat er na 30m een rood stoplicht. In de bocht, of liever, precies aan het eind van de bocht. Ik hard remmen, maar toen ik de stopstreep over ging en nog net niet stil stond, heb ik de rem losgelaten. Beter een boete wegens door rood rijden dan remmend in de bocht op de witte vlakken onderuit gaan.
Ik neem aan dat er borden staan "pas op, stoplichten", maar ik was met het verkeer bezig, heb geen borden gezien. Kan het op google streetview niet zien want doen was het hele viaduct er nog niet.
Ik denk dat wat ik fout deed was dat ik de bocht door keek zo ver ik de weg kon zien, maar hier had ik over de hekken heen moeten kijken, dan zie je de weg niet, maar dan zie je wel de stoplichten. Maar toch, een mooie bocht en dan stoplichten, moeten ze niet doen. Als ik geflitst ben laat ik het voorkomen.
Sorry maar ik geloof niet dat je maar 70 reed. De stoplichten staan een behoorlijk eind NA het viaduct en NA de bocht. Als je die wil missen moet je wel echt heel hard over dat viaduct zijn geveegd....
Ik moet even mijn eigen reactie rechtzetten. Net op de betreffende plek geweest en verdomd, ze hebben inderdaad bijna OP het viaduct, nog in de kromming van de weg opeens stoplichten gezet. Geen idee welk helder licht dat heeft verzonnen maar ik snap nu prima dat je, als je er door zulke omstandigheden niet helemaal bij bent met je hoofd, dat stoplicht mist.