Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben voor een rfid chip in mn kont met daaroverheen een Motor-forum tatoeage.

Graag zou ik de kleur blauw willen weten van die sticker.

Zeg nou zelf:

Al die dingen die je bij je moet hebben
Kentekenpapieren
Rijbewijs
ANWB pas
Ziekenpasje or whatever dat ding heet
Paspoort of id
Telefoon
Duitse Helm op
Sleutels van mn huis
Sleutels van mn motor
Lekke banden setje
Motorpak van 10 cm dik leer ..want stel dat
Motorhandschoenen
Motor laarzen


Hup alles in een rfid chip

En als ik een lekke band heb peuter ik die rfid chip uit mn aars en stop ik hem in mn buitenband...een soort nieuwe antilek buttplug


Schat ik ga ff motorrijden!

zij: heb je je buttplug bij je?




Nou ik ga ff rijden zei de ...vrijgezel.


Met dit soort weer vind ik het aanzienlijk onprettiger rijden.. je voelt dan ineens allemaal dingen in je stuur die je zomers niet voelde.

En ook van die rare lichamelijke reacties...
Dat ding wordt kleiner
En mn hoofd lijk wit af en toe
En nee het bloed is niet gezakt ..het is gewoon ..tja?
 
Laatst bewerkt:
En als ik een lekke band heb peuter ik die rfid chip uit mn aars en stop ik hem in mn buitenband...een soort nieuwe antilek buttplug

_O- Jij hebt ook overal verstand van he zelfs van buttplugs _O- wonder why :? 8-) :X
 
Geplaatst op vrijdag 06 december 2013 19:24
door Boevie.

Netto negatief _O- _O-

Mooi verhaaltje naar de buitenwereld. Ik geef ze geen ongelijk, Tata heeft gewoon giga veel energie nodig. Als er een VW door die aardgasleiding past, dan kun je nagaan wat er in 1 dag doorheengebrult word.
Er is op het moment geen andere manier dus dan moet je de mensen die er geen verstand van hebben maar een mooi verhaaltje voorschotelen.
Dat neutraal negatief dat haalt Tata op de slofjes.
Aluminium produceren kost inderdaad nog veel meer energie. Ik sta er niet van te kijken dat dat hier niet meer uitkan. Dat is echt iets voor een "apeland". Lage energiekosten, milieu hebben ze amper van gehoord. Daarom kan het in Nederland ook amper uit.

gelukkig heb je meer verstand van niet werkende muizen :)
die buis bevat geen grammetje aardgas. en stroomt nooit richting de tata fabrieken, enkel ervan af.

maar, ik zie dat deze discussie nutteloos is, ignorance is bliss, hou dat maar lekker zo :)
 
Geplaatst op vrijdag 06 december 2013 19:24
door Boevie.gelukkig heb je meer verstand van niet werkende muizen :)
die buis bevat geen grammetje aardgas. en stroomt nooit richting de tata fabrieken, enkel ervan af.

maar, ik zie dat deze discussie nutteloos is, ignorance is bliss, hou dat maar lekker zo :)


ik vraag me af hoe iedereen dat denkt te weten.
het is namelijk zo dat mijn oom daar al 20 jaar werkt en je er alles over kan vertellen, plus een behoorlijke functie bekleed,

opgeklommen van staalgieter tot en met, vul maar in.
fieldoperator, opperman.

het duurt een paar weken voordat een hoogoven is afgekoeld, iddg genoeg om naar binnen te kunnen.
ze werken daar met hittebestendige pakken, echter is het zo heet dat in die oven je maar max een paar minuten kan zijn.
voor noodreparaties enz.

mijn zwager die bij een overheidsbedrijf werkt heeft daar op de werkvloer fijnstofmetingen gedaan.
de uitkomst wil je niet weten, hij zei letterlijk; de meter sloeg in het rood waardes ver boven maximaal toegestaan, en die mannen lopen daar heel de dag in.

allemaal fijnmetaaldeeltjes die ingeademd worden.
is niet goed voor een mens, en dat jarenlang. O-) :N


denk je nu echt dat dat verteld wordt tegen die arbeiders? :')

ook wat Boevie zegt dat klopt; het zijn inderdaad behoorlijke energieverslinders, al maken ze daarmee weer mooi staal, dat dan weer wel.

inderdaad kunnen ze mooie verhaaltjes vertellen, de werkelijkheid is alles.

ignorance is bliss. 8-) ;)



sidenote;

ik ben ook in een bakstenenfabriek geweest dit jaar een aantal weken, waar ze met 3 hoogovens tegelijk 24hr per dag in 5 ploegendiensten stenen bakken.
enig idee hoeveel aardgas erdoorheen gaat?

er worden buizen aardgas binnengebracht ter grootte van een rioolbuis, deze wordt weer verkleind/vertakt naarmate hij de andere ovens bediend.

deze fabriek gebruikt net zoveel aardgas dan een complete stad.
e.e.a. is me verteld [ik ben namelijk altijd nieuwsgierig] door de opperman daar.

energiezuinig?? ehm, neuhh... ;)
 
Forget it jongens het is geen ik heb of jij hebt gelijk game.

Ieder zn waarheid

kwestie van cijfers opzoeken ..zover die waar zijn..
 
Laatst bewerkt:
offtopic;


Tatasteel kan best wel teveel energie geproduceerd teruggeven aan het electriciteitsnet, ipv af te fakkelen. maar je denkt toch niet dat ze meer energie leveren dan dat ze gebruiken?

alleen het aardgas gebruik.... :X
 
Forget it jongens het is geen ik heb of jij hebt gelijk game.

Ieder zn waarheid

kwestie van cijfers opzoeken ..zover die waar zijn..


die [echte] cijfers ga jij echt niet vinden. ;) ;)

ik zal het eens binnenkort uitvoerig aan m'n oom vragen en hier [ergens anders] posten,
dan zijn meteen alle misverstanden en spookverhalen de wereld uit. :W
 
Laatst bewerkt:
offtopic;


Tatasteel kan best wel teveel energie geproduceerd teruggeven aan het electriciteitsnet, ipv af te fakkelen. maar je denkt toch niet dat ze meer energie leveren dan dat ze gebruiken?

alleen het aardgas gebruik.... :X
Volgens mij ging het origineel om elektriciteit, niet om andere vormen van energie. Natuurlijk gebruikt een dergelijke fabriek veel meer energie dan eruit gaat. Zelfs bij stroomcentrales gaat er meer energie in dan dat eruit komt (verlies tijdens opwekken omdat ze niet 100% efficiënt zijn (is ook onmogelijk) en natuurlijk overhead van verlichting, koffiemachines, dat werk).
 
Wat ik meemaakte:
Ik bevond me op de digitale snelweg en dacht een bepaalde kant op te gaan, de richting die beloofd werd.
Onderweg werd me duidelijk dat ik vreselijk verdwaald was door een misleidende topictitel. :+
 
ik vraag me af hoe iedereen dat denkt te weten.
het is namelijk zo dat mijn oom daar al 20 jaar werkt en je er alles over kan vertellen, plus een behoorlijke functie bekleed,

opgeklommen van staalgieter tot en met, vul maar in.
fieldoperator, opperman.

het duurt een paar weken voordat een hoogoven is afgekoeld, iddg genoeg om naar binnen te kunnen.
ze werken daar met hittebestendige pakken, echter is het zo heet dat in die oven je maar max een paar minuten kan zijn.
voor noodreparaties enz.

mijn zwager die bij een overheidsbedrijf werkt heeft daar op de werkvloer fijnstofmetingen gedaan.
de uitkomst wil je niet weten, hij zei letterlijk; de meter sloeg in het rood waardes ver boven maximaal toegestaan, en die mannen lopen daar heel de dag in.

allemaal fijnmetaaldeeltjes die ingeademd worden.
is niet goed voor een mens, en dat jarenlang. O-) :N


denk je nu echt dat dat verteld wordt tegen die arbeiders? :')

ook wat Boevie zegt dat klopt; het zijn inderdaad behoorlijke energieverslinders, al maken ze daarmee weer mooi staal, dat dan weer wel.

inderdaad kunnen ze mooie verhaaltjes vertellen, de werkelijkheid is alles.

ignorance is bliss. 8-) ;)



sidenote;

ik ben ook in een bakstenenfabriek geweest dit jaar een aantal weken, waar ze met 3 hoogovens tegelijk 24hr per dag in 5 ploegendiensten stenen bakken.
enig idee hoeveel aardgas erdoorheen gaat?

er worden buizen aardgas binnengebracht ter grootte van een rioolbuis, deze wordt weer verkleind/vertakt naarmate hij de andere ovens bediend.

deze fabriek gebruikt net zoveel aardgas dan een complete stad.
e.e.a. is me verteld [ik ben namelijk altijd nieuwsgierig] door de opperman daar.

energiezuinig?? ehm, neuhh... ;)


Hoogoven op een steenfabriek :?


Als je nu eerst op Wikipedia kijk wat een hoogoven is......

Dan snap je ook gelijk dat ze een hele hoop warmte over hebben en waarschijnlijk weinig of zelfs geen aardgas gebruiken (electrisch koken)
 
Wordt blijkbaar maar weinig gereden.

Niemand rept wat over de wind van afgelopen week? Niet dat er iets aan de hand was (wellicht bij IJmuiden en Den Helder...), maar toch.
 
ik vraag me af hoe iedereen dat denkt te weten.
het is namelijk zo dat mijn oom daar al 20 jaar werkt en je er alles over kan vertellen, plus een behoorlijke functie bekleed,

opgeklommen van staalgieter tot en met, vul maar in.
fieldoperator, opperman.

het duurt een paar weken voordat een hoogoven is afgekoeld, iddg genoeg om naar binnen te kunnen.
ze werken daar met hittebestendige pakken, echter is het zo heet dat in die oven je maar max een paar minuten kan zijn.
voor noodreparaties enz.

mijn zwager die bij een overheidsbedrijf werkt heeft daar op de werkvloer fijnstofmetingen gedaan.
de uitkomst wil je niet weten, hij zei letterlijk; de meter sloeg in het rood waardes ver boven maximaal toegestaan, en die mannen lopen daar heel de dag in.

allemaal fijnmetaaldeeltjes die ingeademd worden.
is niet goed voor een mens, en dat jarenlang. O-) :N


denk je nu echt dat dat verteld wordt tegen die arbeiders? :')

ook wat Boevie zegt dat klopt; het zijn inderdaad behoorlijke energieverslinders, al maken ze daarmee weer mooi staal, dat dan weer wel.

inderdaad kunnen ze mooie verhaaltjes vertellen, de werkelijkheid is alles.

ignorance is bliss. 8-) ;)



sidenote;

ik ben ook in een bakstenenfabriek geweest dit jaar een aantal weken, waar ze met 3 hoogovens tegelijk 24hr per dag in 5 ploegendiensten stenen bakken.
enig idee hoeveel aardgas erdoorheen gaat?

er worden buizen aardgas binnengebracht ter grootte van een rioolbuis, deze wordt weer verkleind/vertakt naarmate hij de andere ovens bediend.

deze fabriek gebruikt net zoveel aardgas dan een complete stad.
e.e.a. is me verteld [ik ben namelijk altijd nieuwsgierig] door de opperman daar.

energiezuinig?? ehm, neuhh... ;)



wauw, jij hebt volgens mij elk beroep die er maar bestaat weleens uitgeoefend in je leven. En anders wel je neef/oom/tante/vriend of whatever wel.

Handig is dat.
 
Ik heb nog wel iets, viel me zojuist ook weer op toen ik van m'n werk naar huis reed: van die mensen die om de haverklap hun rem aantikken. En soms remmen ze niet, maar lijken ze zelf nog gewoon steady gas te geven. Eerst dacht ik altijd dat het mensen waren die met twee voeten een automaat aan het besturen waren, maar ik zie het ook regelmatig gebeuren bij rammelbakken die eruit zien alsof er niet eens een automaat-optie voor bestond.

Dus dat heb ik meegemaakt.

Ruimte voor discussie:
 
Gistermiddag vanaf Schiphol op weg naar huis, afslag Watergraafsmeer beneden linksaf. Midden op de kruising staat een stationwagen met een jonge gup er in met zo'n vergroeiing (GSM) aan zijn linkeroor. En jawel op het moment dat ik voor hem langs stuur trapt hij zijn gas in, zodat ik weer eens bijna gelanceerd word. En dan verontwaardigd naar mij gaan doen, zoiets als: "Hoe haal je het in je hoofd om te gaan rijden bij groen licht, terwijl ik hier nog zit te bellen en rijden tegelijk?"
 
Ik heb nog wel iets, viel me zojuist ook weer op toen ik van m'n werk naar huis reed: van die mensen die om de haverklap hun rem aantikken. En soms remmen ze niet, maar lijken ze zelf nog gewoon steady gas te geven. Eerst dacht ik altijd dat het mensen waren die met twee voeten een automaat aan het besturen waren, maar ik zie het ook regelmatig gebeuren bij rammelbakken die eruit zien alsof er niet eens een automaat-optie voor bestond.

Dus dat heb ik meegemaakt.

Ruimte voor discussie:

Zou dit niet komen doordat die mensen niet weten dat ze de cruise-control ook uit kunnen zetten zonder op de rem te trappen? Ik betrapte mijn pa er ook op dat hij dit deed, toen maar even duidelijk gemaakt dat je de cc gewoon met de hendel aan het stuur uit kunt zetten. Daarnaast heb je natuurlijk ook mensen die te pas en te onpas de rem aantikken (bijvoorbeeld als ze een tunnel inrijden/aan zien komen).
 
Gvd ik net rijden en helemaal blij met mn kettingsmeersysteem...

Denk he? waarom glimt mn ketting

is dat slangetje van rubber afgebroken? Hugh das weird..


mn hele standaard zeikes vd olie

kan ik gvd dat weer fixen..

wat is dat voor rubberslang kwaliteit..zat geen hoek in oid gewoon een nette bocht en ook geen tyrep die hem afsneed oid.

ff ander slangetje scoren dan... B|

Gelukkig check ik altijd want ik vertrouw geen enkel systeem.
 
Laatst bewerkt:
Olieaftapplug van de XT los getrild tijdens de eerste rit na een revisie van bij elkaar zo'n 1000 ballen.

Blok compleet vastgelopen dus.

Hierbij nomineer ik mezelf vast voor pechvogel van de maand :')
 
Ik heb nog wel iets, viel me zojuist ook weer op toen ik van m'n werk naar huis reed: van die mensen die om de haverklap hun rem aantikken. En soms remmen ze niet, maar lijken ze zelf nog gewoon steady gas te geven. Eerst dacht ik altijd dat het mensen waren die met twee voeten een automaat aan het besturen waren, maar ik zie het ook regelmatig gebeuren bij rammelbakken die eruit zien alsof er niet eens een automaat-optie voor bestond.

Dus dat heb ik meegemaakt.

Ruimte voor discussie:

Bekend euvel.
Vooral CD rijders hebben daar een handje van, voor alles wat beweegt bibeko wordt even de rem aangetikt.
En ook mensen op de snelweg doen dit regelmatig terwijl ik altijd denk, wat is er mis met gas los of desnoods een tandje terugschakelen?

Cruisecontrol is overigens ook uitschakelbaar door even de koppeling half in te trappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan