Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic X

Status
Niet open voor verdere reacties.
2e reactie geen idee want dat gedeelte herinner ik me niet meer. Het enige wat je in dat geval kunt doen is je schrap zetten voor de klap
Gaan staan / springen?

Valt wel mee volgens mij. Ik vind dat Jogm het prima heeft gedaan,
Natuurlijk, het is ook zeker geen verwijt naar Jogm, maar hoeveel tijd / afstand was het?

Oh jawel hoor, daar denk je altijd over na maar dan heb je alsnog weinig keuze.
- Naar rechts sturen en de berm in tegen een boom klappen
Zou tussen de bomen door niet lukken?

Laatst bewerkt:
Dat hoeft niet perse, als de focus en de bus elkaar anders hadden geraakt of als de bestuurder van de focus direct flink compenseerd door het stuur hard naar links te draaien had hij best geraakt kunnen worden doordat de focus direct weer op de verkeerde rijbaan was gekomen.

Mondeo ;)

Gaan staan / springen?
Wilde ik ook zeggen...
Mij is geleerd, zie je een frontale botsing aankomen, meteen rechtop gaan staan en "over" de auto heen springen...
Meeste kans op minste letsel omdat je dan nog door kunt rollen ;)

(mits er geen auto's achter zitten die doorrijden natuurlijk :X )

@geenstijl post
ja jammer die reacties, maar gewoon niks van aantrekken :+

Mij is geleerd, zie je een frontale botsing aankomen, meteen rechtop gaan staan en "over" de auto heen springen...
Hoe heb je dat geleerd? Niet door het vaak te oefenen denk ik. :+
Theorie is leuk maar in de praktijk werken je hersenen helaas niet altijd even goed mee. :N

Als je mensen gaat corrigeren, zorg er dan voor dat je goed zit. Het is gewoon een Mondeo, maar dat is verder niet zo belangrijk.

Verder heeft ie toch wel erg veel geluk gehad, de motorrijder. :X :Y En een goede reactie van de buschauffeur. Als het een frontale botsing was geworden tussen de bus en de auto, is het ook nog maar de vraag hoe de motorrijder er vanaf was gekomen.

Als je in dat geval uitwijkt krijg je natuurlijk een invasie van brokstukken richting jezelf. :P

Laatst bewerkt:
Die buschauffeur is een professional :}

[afbeelding]

Tegenligger rijdt op de streep, buschauffeur reageert direct.

[afbeelding]

Tegenligger rijdt voor de bus, buschauffeur besluit om een frontale botsing te voorkomen.

[afbeelding]

Buschauffeur voorkomt een frontale botsing door tegen de berm aan de rijden en de auto zo langszij te krijgen in plaats van frontaal.

[afbeelding]

Dankzij de buschauffeur is een frontale botsing voorkomen.

Ook veel respect voor de bus bestuurder idd, zonder zijn reactie was de desbetreffende man waarschijnlijk morsdood geweest.

Tuurlijk wel, 1 miljard views = hard cash van Youtube toch?
Reclames staan bij mij uit. Ik verkoop op een gegeven moment de rechten en cash op die manier :P.

Een view is echt niets waard. En het aantal views valt me stiekem nog best tegen, al kan het ook zijn dat het algoritme van YouTube nu even niet meewerkt.

@Blogem; op de site van die Ko van Leeuwen staat wel dat de bus doorgereden is?
De touringcar was in eerste instantie niet genoemd omdat niet bekend was of deze geraakt was en omdat deze was doorgereden:

Hoe heb je dat geleerd? Niet door het vaak te oefenen denk ik. :+
Theorie is leuk maar in de praktijk werken je hersenen helaas niet altijd even goed mee. :N
ingeprent gekregen bij een VRO cursus....
en nee niet uit ervaring dus :+
ik zei ook mij IS geleerd :P
maar volgens mij zit het nu er zo in gestampt dat dat zinnetje als eerste in me opkomt :+

Mijn correctie was meer als grap bedoelt :P Natuurlijk maakt het type auto niets uit. Maar toch grappig dat ik dan nog een keer (foutief) gecorrigeerd wordt xD

@Blogem; op de site van die Ko van Leeuwen staat wel dat de bus doorgereden is?
Klopt niet. Er staat overal foute informatie. Dan zie je wel hoe goed de journalistiek het doet (niet heel erg goed ;)).

Meest kloppende verhaal staat hier: http://www.dichtbij.nl/noord-kennem...richt-ravage-aan-op-amsterdamseweg-video.aspx

Al klopt daar het tijdstip weer niet. Het was niet 19u, maar iets van 16u.

Overigens bevestigen ze in bovenstaand verhaal dat de bestuurder inderdaad flink dronken was.

Mooie theorie. Maar probeer maar 's in een halve seconde rechtop op je motor te staan. Ik zou meer vertrouwen hebben in uitwijken: bermvlucht, ook geleerd bij de VRO, maar dan ook echt geoefend.

Geen idee maar hij rijdt er niet dichter op dan ik iha doe.

Makkelijk te zien. Pak een duidelijk vast punt en als de bus er met de achterkant voorbij is begin je te tellen en stopt als Jogm er voorbij rijd. Is krap aan net geen twee seconden schat ik. Maar Jogm kan het op zijn materiaal exact nakijken als hij het aantal frames die er tussen zitten deelt door het aantal frames per seconden waarmee zijn camera opneemt.

Laatst bewerkt:
wat maakt die afstand nou uit, wees blij dat hij achter de bus reed en niet op de plek van de auto achter hem....

Makkelijk te zien. Pak een duidelijk vast punt en als de bus er met de achterkant voorbij is begin je te tellen en stopt als Jogm er voorbij rijd. Is krap aan net geen twee seconden schat ik. Maar Jogm kan het op zijn materiaal exact nakijken als hij het aantal frames die er tussen zitten deelt door het aantal frames per seconden waarmee zijn camera opneemt.

Kan je zo ook wel zien, hij zit er bijna 2 buslengte's achter.

ver zat in ieder geval, als je het gat nog groter laat worden, wordt je gegarandeerd ingehaald door mensen die 0.5 seconde eerder thuis willen zijn

en nee niet uit ervaring dus :+
ik zei ook mij IS geleerd :P
maar volgens mij zit het nu er zo in gestampt dat dat zinnetje als eerste in me opkomt :+

een collega van mijn rijinstructeur heeft zijn eigen leven dus zo gered bij een soortgelijke situatie... hij heeft nu wel een mank pootje omdat zijn been wel tegen de auto is gekomen, maar de rest van zijn lijf niet... maar beter dat dan dood..

overigens had ik hier ook een bermvlucht gepoogd ipv gaan staan... maargoed.. das allemaal achteraf praten, denk dat ik gewoon vol geschept was :')

goed dat je nog heel bent Blogem.. en mogen ze het rbw van die faalhaas maar gauw afpakken...

Laatst bewerkt:
Ook veel respect voor de bus bestuurder idd, zonder zijn reactie was de desbetreffende man waarschijnlijk morsdood geweest.
so? Dan gaat ie in ieder geval niet meer met alcohol op achter het stuur zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan