Ik reed vandaag op de N202 richting IJmuiden. Voor mij een touringcar, achter mij nog wat auto's. Plots komt uit het niets een tegenligger mijn rijstrook op, vlak voor de touringcar. De touringcar kan nog wel wat uitwijken, maar kan niet voorkomen dat de tegenligger op zijn achterkant klapt. Op dat moment vliegen de brokstukken rond m'n helm. De auto achter mij wijkt uit naar links, maar kan ook niet voorkomen dat de tegenligger op zijn achterkant klapt. De tegenligger komt uiteindelijk aan de rechter kant (mijn perspectief) van de weg tegen een boom tot stilstand. De persoon achter mij komt links in de berm tot stilstand.
Ik zat dus precies tussen de betrokken voertuigen, maar ben er gelukkig zonder schade vanaf gekomen. De man achter mij stapte zonder kleerscheuren uit (z'n auto was wel helemaal naar de klote) en de tegenligger zag er ook nog wel redelijk OK uit (kon zelfstandig zitten, maar is wel meegenomen in een ambulance). Uit een blaastest ter plekke zou zijn gebleken dat de man gedronken had. Ik heb ze wel de blaastest zien afnemen, maar van iemand anders (de bestuurder van de Renault) gehoord dat-ie ook echt gedronken had. Hij zag er iig wel bezopen uit.
Als die touringcar een normale auto was geweest of als ik er iets minder dicht op zat, dan had het voor mij een stuk anders afgelopen. Maar goed, dat is allemaal als, als, als.
Het staat (uiteraard) op film:
Meer foto's:
http://www.kovanleeuwen.nl/wp/2014/19-02-2014-forse-aanrijding-amsterdamseweg-velsen-zuid/