reinhoud
MF veteraan
Als je je daar niet prettig bij voelt, gewoon niet doen.
Tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je je daar niet prettig bij voelt, gewoon niet doen.
Dat hoeft niet perse, als de focus en de bus elkaar anders hadden geraakt of als de bestuurder van de focus direct flink compenseerd door het stuur hard naar links te draaien had hij best geraakt kunnen worden doordat de focus direct weer op de verkeerde rijbaan was gekomen.ik zou zeggen , zoek een lege stille straat , leg daar een kartonnen doos , rij er met 80 recht opaf om dan op 22 meter van te voren te gaan uitwijken.
bedenk, je weet van te voren al wat je ga doen, en de doos komt niet op je af. ( de auto zou dan dus nog 44 meter van je af zijn)
dit komt dan overeen met 1 sec actietijd ( dus geen reactie tijd )
ik denk dat de bus zijn redding was en er schuil achter gaan was slim.
Hoezo niet? Op wegen zonder gescheiden rijbanen komen dit soort ongelukken (volgens mij) regelmatig voor. Dus altijd tegenliggers in de gaten houden en soms eens denken: wat als?
Achteraf is altijd makkelijk lullen
Op de video lijkt Jogm trouwens aardig dicht achter die bus te zitten, in dit geval waarschijnlijk mazzel.
Welnee, je ziet hem dan toch aankomen?
Wegsturen naar rechts kan dan altijd nog, of misschien wel naar links.
Afhankelijk van de lijn die de tegenligger zal gaan rijden, en dat kun je al aan de wielen zien.
Tuurlijk joh, even aan de kant sturen. In zo'n situatie kun je nooit zo snel reageren of überhaupt helder nadenken, je reflexen/instinct neemt het over en in het ergste geval krijg je een blackout. Ik heb 5 maanden geleden precies het zelfde meegemaakt en zag hem 1 à 2 seconden van te voren aankomen. 1e reactie: "wtf gebeurt er", 2e reactie geen idee want dat gedeelte herinner ik me niet meer. Het enige wat je in dat geval kunt doen is je schrap zetten voor de klap en hopen dat je een beetje goed terecht komt.
Uiteraard zag ik de auto al eerder maar toe reed 'ie nog op z'n eigen weghelftDat is ook veel te laat, sufferd!
Uiteraard zag ik de auto al eerder maar toe reed 'ie nog op z'n eigen weghelft
Valt wel mee volgens mij. Ik vind dat Jogm het prima heeft gedaan, en die buschauffeur ook, en die renault bestuurder ook. Alleen was het misschien voortaan veiliger op de weg geweest als die bus niet was uitgeweken.
Dat had ik me idd niet voorgenomen .Zolang je de reacties daar niet leest
Oh jawel hoor, daar denk je altijd over na maar dan heb je alsnog weinig keuze.En toen heb je niet gedacht; Wat als....
Die buschauffeur is een professional
[afbeelding]
Tegenligger rijdt op de streep, buschauffeur reageert direct.
[afbeelding]
Tegenligger rijdt voor de bus, buschauffeur besluit om een frontale botsing te voorkomen.
[afbeelding]
Buschauffeur voorkomt een frontale botsing door tegen de berm aan de rijden en de auto zo langszij te krijgen in plaats van frontaal.
[afbeelding]
Dankzij de buschauffeur is een frontale botsing voorkomen.
Oh jawel hoor, daar denk je altijd over na maar dan heb je alsnog weinig keuze.
- Naar rechts sturen en de berm in tegen een boom klappen
- Rechtdoor blijven rijden en tegen hem aan klappen
- Naar links sturen en tegen een andere tegenligger klappen
Via de rechterkant er langs kan alleen als daar de ruimte voor is of als hij op het laatste moment terugstuurt maar dat zal vaak niet zo zijn. Is mij overigens wel een keer gelukt dus mijn tegenligger-ontwijk-ratio ligt op 50%
Ja precies, daar zou ik ook bang voor zijn. Of je nou naar links of rechts stuurt, je moet maar hopen dat de tegenligger voor de andere kant kiestNadeel daarvan is dat je altijd nog de kans hebt dat de persoon plots wel reageert en dan sowieso jouw kant opstuurt als je net naar links uitwijkt...
Links de berm in deed dus de persoon achter mij. De weg was verder helemaal leeg.
De grap is eigenlijk dat mensen altijd geneigd zijn naar links uit te wijken ipv naar rechts.