Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Och... 9 van de 10 keer zie je het toch gewoon aankomen?

Zie het anders zo: ga er sowieso 10 van de 10 keer vanuit op kruispunten met een rechterstrook die rechtdoor + naar rechts gaat, en dan ben je 1 van de tien keer blij verrast. Dan blijf je veel vrolijker :')

De zoveelste reden om altijd helemaal naar voren te gaan, ook bij stoplichten.

Met de motor overkomt het mij nooit, tenminste niet dat ik mij kan herinneren. Sta ook altijd vooraan (indien mogelijk) dus denk dat dat het verklaart.

Met de auto daarin tegen B| Is inderdaad een kwestie van niet opletten. Ben altijd na zo'n incidentje wel goed wakker, bijkomend voordeel. En nee ik ben niet 1 van die 'koekblikkers' die elke ochtend zichzelf klaar maakt om een aantal motorrijders van hun fiets af te rijden.

beperk me niet alleen tot de motorrijders, met mij in de buurt loopt iedereen gevaar

Laatst bewerkt:
Had ik vroeger ook.
Heeft me één keer een hitje gekost.
Bij zo'n kort invoegstrookje vanaf een ventweg naar de hoofdrijbaan.
Hij trekt op, ik had al gezien dat het kon, trek mee op en check even voor de zekerheid.
En op dat moment stopte hij weer |(

Ik vroeg nog; waarom stopte je nou weer?
Jaja, ik twijfelde was het antwoord. :/

Sindsdien wacht ik maar iets langer tot ze 5 meter weg zijn, en bij rechtsaf zie ik het al aankomen aan het type pruik wat erin zit.
Mij foppen ze niet meer..

_O-
Ik trap er nog steeds in. Ik zal het waarschijnlijk ook afleren na een schadeformuliertje.

Ik verbaas me nog wel eens over sommige automobilisten.
Trekken ze heel vlot op, en net als denkt dat ze voor de fietser langs afslaan stoppen ze toch nog.
Heb ik 's met de auto gehad. Scheve kruising, ik kijk over m'n schouder en besluit dat ik nog makkelijk met m'n voorganger mee kan invoegen, is 'ie gestopt. Blijkt die ochtend zijn roze papiertje (toen nog) te hebben ontvangen.

Mijn instructeur leerde me iets langer te wachten bij groen als je achter een auto staat, A) je trekt toch 3x sneller op dus je ben zo weer bij, B) het is een auto dus je kunt van alles verwachten: zie voorbeelden hierboven, C) je ziet veel beter wat voor asfalt er voor je ligt ivm putten, olie, dooie dieren en in Amsterdam straatafval en zwervers

Heb ik 's met de auto gehad. Scheve kruising, ik kijk over m'n schouder en besluit dat ik nog makkelijk met m'n voorganger mee kan invoegen, is 'ie gestopt. Blijkt die ochtend zijn roze papiertje (toen nog) te hebben ontvangen.

Ook nog eens meegemaakt in 2003.
Toen scheelde het 3 centimeter of ik had er ingezetten.
Meneer voor me rijdt een straat in en ziet dat ie halverwege niet verder kan.
Maakt een noodstop terwijl ik net over mijn schouder kijk, die heb ik echt ff aangesproken.
Sommige kijken echt op cruciale momenten alleen maar door de voorruit.

Mijn instructeur leerde me iets langer te wachten bij groen als je achter een auto staat, A) je trekt toch 3x sneller op dus je ben zo weer bij, B) het is een auto dus je kunt van alles verwachten: zie voorbeelden hierboven, C) je ziet veel beter wat voor asfalt er voor je ligt ivm putten, olie, dooie dieren en in Amsterdam straatafval en zwervers

Euhm... Zwervers? Ja, je struikelt er werkelijk over bij elk stoplicht dat je tegenkomt hier :Y

Wat betreft punt B) dit is natuurlijk wel een beetje een halve redenering. Achter jou staat namelijk (meestal) óók een auto, die er wel eens van zou kunnen uitgaan dat jij (juist omdat je een snelle motor hebt) lekker snel optrekt en ook alvast gaat rijden. Als hij dan net even in z'n spiegel kijkt uit routine kan het al te laat zijn. Laat staan als zijn telefoon gaat, er een mooie vrouw langsfietst, zijn sigaret uit z'n mond valt, whatever... Vlot optrekken (en mijn rijinstructeur zei altijd "vlot" is iets anders dan "snel" en zeker dan "te snel") is het best, en zeker als je vooraan staat.

Maakt een noodstop terwijl ik net over mijn schouder kijk, die heb ik echt ff aangesproken.
Je zat er al om te beginnen te dicht op?
Je keek niet voor je uit en je anticipeerde niet op het gedrag van de voorligger... _O-

Je zat er al om te beginnen te dicht op?
Je keek niet voor je uit en je anticipeerde niet op het gedrag van de voorligger... _O-

Wat heet te dicht, 15 meter.
En te dicht erop zitten betekend raken, *en dat was niet zo.

Maar vertel mij eens, zou jij net na een bocht bovenop je rem gaan staan als je ziet dat je 50 meter verderop niet verder kan?

* Daar is ie weer:P

Laatst bewerkt:
Op de A4 vanochtend, een autootje rijdt wel erg langzaam op de middenbaan. De auto erachter kan er niet links langs, en als 'ie er wel langs kan, haalt 'ie het autootje in, gaat er een meter voor rijden, gaat dan op de rem. Een psychopaat dus. Maar reed er achter en ik was net onderweg van de linkerbaan naar de rechterbaan om de afrit te nemen. Gelukkig weet je als motorrijder te anteciperen en hou je afstand en wat dies meer zij, maar je schrikt toch als zoiets vlak voor je gebeurt. Zo'n autootje moet geen 80 rijden op de snelweg, maar die andere automobilist is gestoord.

dat gestoord valt mee.. nix was er gebeurt als die ene mongool niet op een snelweg MIDDEN 80 gaat rijden.. daar had ik het dus eerder over, van die mensen die zulk soort gevaarlijk situaties creëren. schijtirritant is dat, dus kan de reactie van die ene die op z'n remmen gaat enigszins begrijpen (zal vast een hint zijn om op te krassen naar rechts..)

Laatst bewerkt:
Op de A4 vanochtend, een autootje rijdt wel erg langzaam op de middenbaan. De auto erachter kan er niet links langs, en als 'ie er wel langs kan, haalt 'ie het autootje in, gaat er een meter voor rijden, gaat dan op de rem. Een psychopaat dus. Maar reed er achter en ik was net onderweg van de linkerbaan naar de rechterbaan om de afrit te nemen. Gelukkig weet je als motorrijder te anteciperen en hou je afstand en wat dies meer zij, maar je schrikt toch als zoiets vlak voor je gebeurt. Zo'n autootje moet geen 80 rijden op de snelweg, maar die andere automobilist is gestoord.

:Y dat iemand de doorstroming belemmert is frustrerend, maar bewust onveilig gedrag valt nooit goed te praten :N

dat gestoord valt mee.. nix was er gebeurt als die ene mongool niet op een snelweg MIDDEN 80 gaat rijden.. daar had ik het dus eerder over, van die mensen die zulk soort gevaarlijk situaties creëren. schijtirritant is dat, dus kan de reactie van die ene die op z'n remmen gaat enigszins begrijpen (zal vast een hint zijn om op te krassen naar rechts..)

wat is er gevaarlijk aan iemand die 80 rijdt op de snelweg? nooit een vrachtwagen met zware lading tegengekomen? ... onnodig linksrijden wordt ook pas gevaarlijk door al die bumperklevers.. dat de linksrijder het gedrag uitlokt is 1 ding, maar dat je dan ook nog eens daarna een schepje er bovenop doet?... :')

In Hoogland iets hilarisch zien gebeuren.

Mevrouw in een station slaat rechtsaf bij het stoplicht zonder richting aan te geven. Achter haar rijdt, als sinds het vorige kruispunt, een opvallende agent op een motor. Opvallend in dit geval als tegenstelling van onopvallend.

Even later gaat mevrouw bovenop de rem en knalt, zonder richting aan te geven, rechts een parkeerplek op. De agent zit bijna bovenop mevrouw en slaat mee af en gaat naast haar aan de bestuurders kant staan.

Omdat ik wel benieuwd was naar de reactie van de vrouw, en omdat er niets achter mij was, ben ik heel traag gaan rijden om te kunnen kijken wat er gebeurde.

Mevrouw is heel druk bezig met op de passagiersstoel iets te zoeken.
De agent staat een beetje door haar raampje naar binnen te kijken.
Mevrouw is klaar, draait zich om, gooit het portier open, draait haar hoofd en schrikt zich volledig verrot. Ze kan nog net het portier tegenhouden voor dat tegen de agent aanknalt en ze kan ook gelijk weer alles bij elkaar gaan zoeken wat ze net gevonden had.

Waarom? Wat nog gestoorder is, is de figuur op de middenbaan die waarschijnlijk niks begrepen heeft en gewoon verder is blijven tuffen, op de middenbaan, ditmaal met 70 km/u want wat zijn er toch een hoop idioten op de weg!

Wat nog gestoorder is; Ik was die twee al lang voorbij geweest :+

wat is er gevaarlijk aan iemand die 80 rijdt op de snelweg? nooit een vrachtwagen met zware lading tegengekomen? ... onnodig linksrijden wordt ook pas gevaarlijk door al die bumperklevers.. dat de linksrijder het gedrag uitlokt is 1 ding, maar dat je dan ook nog eens daarna een schepje er bovenop doet?... :')

precies wat Xtine heeft meegemaakt. langzaam rijden op een ongeschikte plek lokt gevaarlijk situatie's uit.. tuurlijk mag je daar 80. maar doe het dan ook op een verantwoord plek (rechts dus, waar idd campers en vrachtwagens rijden)..

Mevrouw in een station slaat rechtsaf bij het stoplicht zonder richting aan te geven. Achter haar rijdt, als sinds het vorige kruispunt, een opvallende agent op een motor. Opvallend in dit geval als tegenstelling van onopvallend.

Even later gaat mevrouw bovenop de rem en knalt, zonder richting aan te geven, rechts een parkeerplek op. De agent zit bijna bovenop mevrouw en slaat mee af en gaat naast haar aan de bestuurders kant staan.

Omdat ik wel benieuwd was naar de reactie van de vrouw, en omdat er niets achter mij was, ben ik heel traag gaan rijden om te kunnen kijken wat er gebeurde.

Mevrouw is klaar, draait zich om, gooit het portier open, draait haar hoofd en schrikt zich volledig verrot. Ze kan nog net het portier tegenhouden voor dat tegen de agent aanknalt en ze kan ook gelijk weer alles bij elkaar gaan zoeken wat ze net gevonden had.

_O- _O-

god straft meteen :+

reed eergisteren van antwerpen naar breda over de A16. reed zelf een gangetje van 140, komt er een porsche voorbij met daarachter een bmw met zwitsers kenteken .. gangetje van 180 ofzo, ik dacht; leuk. spelen. dus ik erachter aan :$

op een gegeven moment was 't druk dus alles vertraagt een beetje.. en alles rijdt netjes 130.. komt er een hyundai i20 (lila!) die naar links wil, recht voor de neus van de bmw..

de zwitser ging geen cm aan de kant... en de hyundai drukte door... zwitser had op zich gelijk, knipperlicht is geen voorrangslicht, maar dat was echt een bijna ongeluk omdat 2 kerels op de snelweg allebei een minderwaardigheidscomplex hadden... ik heb alles maar van een flinke afstand gadegeslagen.... -O-

precies wat Xtine heeft meegemaakt. langzaam rijden op een ongeschikte plek lokt gevaarlijk situatie's uit.. tuurlijk mag je daar 80. maar doe het dan ook op een verantwoord plek (rechts dus, waar idd campers en vrachtwagens rijden)..

precies, en waarom lokt het die situaties uit? omdat sommige mensen in kleine kinderen veranderen als ze achter het stuur van een machine zitten... ik vind het ook achterlijk irritant gedrag, maar ik houd afstand en ga er voorbij (desnoods rechts) , maar ook nog ff wraak nemen is triest en 10x zo gevaarlijk...

precies, en waarom lokt het die situaties uit? omdat sommige mensen in kleine kinderen veranderen als ze achter het stuur van een machine zitten... ik vind het ook achterlijk irritant gedrag, maar ik houd afstand en ga er voorbij (desnoods rechts) , maar ook nog ff wraak nemen is triest en 10x zo gevaarlijk...

Niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan