Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben het met je eens dat je inderdaad omver gereden kan worden als je het als een lompe boer uitvoert. Maar dan ben je ook niet bezig je remlicht op te laten lichten maar ben je gewoon keihard aan het afremmen terwijl er iemand twee meter achter je rijdt.
Dat is inderdaad niet handig.

Je kan je remlicht op laten lichten zonder daadwerkelijk af te remmen, gewoon je remhendel heel zachtjes aanraken tot je een 'klikje' voelt (dat is je remlichtschakelaar) je remlicht brandt maar je remt niet daadwerkelijk af.

Daarnaast als je als motorrijder veel last hebt van bumperklevers moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Ik maak het echt zelden mee. En als ik het meemaak is 9 van de 10x achterom kijken duidelijk genoeg waar ik me aan stoor. Of ze halen me dan in of ze nemen afstand. Mocht dat niet geval zijn dan creëer ik zelf afstand door flink te accelereren. Dus niet van 70 naar 90 maar eerder van 70 naar 140.

Mocht al het bovenstaande niet werken/kunnen, dan maak ik ruimte door naar de rechterkant van me baan te gaan en een 'ga maar' handgebaar te maken. Ik snap dat de meeste stoere motorrijders dit niet doen, omdat jij als stoere motorrijder ruimte maakt voor een automobilist. Ik heb gelukkig geen last van een klein pikkie dus ik doe het nog weleens, zeker als ik in een goede bui ben.

Automobilist blij en ik blij.

En hey, niet alle automobilisten zitten in de auto om een aanslag op je leven te plegen, echt niet. Nergens voor nodig om in elke situatie te denken 'die koekblikker gaat me echt bewust kapot maken!' Is echt niet zo.

:^ :} :^
 
Je kunt zo'n klever beter lozen door ff flink gas te geven, dan halen ze ook niet in op een moment dat het niet kan.
Die gebaren hebben niet zoveel zin, die zorgen er juist alleen maar voor dat mensen in gaan halen op momenten dat dat niet kan.

Hoewel ik aan dat laatste nog twijfel, want menigeen gaat al seinen als er nog niets aan de hand is.
Vaak zijn dat die witte knokkeltypes...
Je komt ze vast wel eens tegen, zo verkrampt achter het stuur dat die handen gewoon licht geven.

Ja, ik had gas kunnen geven, maar zoals al gezegd lost dat vaak ook niets op, en ze stonden verderop vaak te flitsen, dus deed effe rustigaan..

Vaak, nouja, wat is vaak, zovaak maak ik het gelukkig niet mee, maar meestal heeft het gebaren wel effect..

Toen ik nog achterom aan het kijken was, ging hij al inhalen, dus had eigenlijk niet gezien dat hij dus krap ruimte had :$ Mijn aandacht lag even meer bij het busje... Dus weet ook niet of de auto al aan het remmen was oid, maar ik zag hem/haar iig seinen, maar het scheelde geen 30cm ofzo, hij had nog wel aardig wat ruimte, maar tegenligger vond het schijnbaar toch niet zo fijn.. Begrijpelijk overigens...

een echte klever ben ik meestal snel kwijt want dan gaat bij mij het gas eraf net zolang tot we stil staan. 99% dat ze het zover niet laten komen en dan allang hebben ingehaald :)

Dat was mijn insteek dus ook...

Het stomme was ook, dat hij daarna ook gewoon 90 voor mij ging rijden :')
 
Daarnaast als je als motorrijder veel last hebt van bumperklevers moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Ik maak het echt zelden mee. En als ik het meemaak is 9 van de 10x achterom kijken duidelijk genoeg waar ik me aan stoor. Of ze halen me dan in of ze nemen afstand. Mocht dat niet geval zijn dan creëer ik zelf afstand door flink te accelereren. Dus niet van 70 naar 90 maar eerder van 70 naar 140.

Mocht al het bovenstaande niet werken/kunnen, dan maak ik ruimte door naar de rechterkant van me baan te gaan en een 'ga maar' handgebaar te maken. Ik snap dat de meeste stoere motorrijders dit niet doen, omdat jij als stoere motorrijder ruimte maakt voor een automobilist. Ik heb gelukkig geen last van een klein pikkie dus ik doe het nog weleens, zeker als ik in een goede bui ben.

Automobilist blij en ik blij.

Een (forse) snelheidsovertreding begaan voor zo'n [peeeeeee] :? Kom nou |(
Inhalen mogen ze, en daarna :W and good riddance.
 
Bumperklevers schud ik vaak af door ze lekker te laten passeren. Dat vind ik een veel betere optie dan hard accelereren. Die driftkikkers wil ik niets mee te maken hebben en nog verder van weg te blijven. Doe ik ook in de auto.

Sommige mensen zijn goed in het indrukken van jouw 'knoppen' waardoor je erg snel erg gefrustreerd raakt dus effe je irritatie opzij zetten en nadenken hoe je het beste uit deze situatie komt.
 
Op provinciale wegen schiet ik nog wel eens een parkeerhaven in om vervolgens direct achter de bumperklever de weg weer op te schieten. Werkt vaak ook goed, en veiliger dan het "kom er maar langs" teken.

Wel een enkele keer gehad dat iemand opeens heel braaf ging rijden toen ik achter hem schoot, waarschijnlijk de combinatie van grote zwarte motor en gele helm die het deed.....
 
Laatst bewerkt:
Bumperklevers lijken er ook de lol van in te zien en die vergaat ze snel als je ze laat passeren.
Dan rijden ze meestal weer rustiger...tot het volgende kleefslachtoffer die zich laat opfokken.
 
Had net toch wel redelijk unieks;
een pompmedewerker die niet vroeg of ik "de dagaanbieding wilde", omdat ze zowaar zelf begreep dat dat niet handig is op de motor.

Hulde! :Y
 
Op de Blaak in Rotterdam richting Churchillplein. Dat is een tweestrooksweg waar er voor de eerste zijstraat naar rechts een aparte rijstrook bij komt waarvoor verkeerslichten gelden, echter de twee stroken voor rechtdoor hebben geen verkeerslichten. Er reed daar dus een Belg die daar anders over dacht, en dus maar midden op de weg ging staan wachten voor dat stoplicht naar rechts _O-
 
Had net toch wel redelijk unieks;
een pompmedewerker die niet vroeg of ik "de dagaanbieding wilde", omdat ze zowaar zelf begreep dat dat niet handig is op de motor.

Hulde! :Y


Daarom tank ik altijd bij onbemande pompen.
Om die kassamedewerkers te vermijden die alleen met hun collega's praten en tussendoor, jou, een klant, moeten helpen en ook nog proberen die zooi aan te smeren die op de toonbank staat.
 
Op de Blaak in Rotterdam richting Churchillplein. Dat is een tweestrooksweg waar er voor de eerste zijstraat naar rechts een aparte rijstrook bij komt waarvoor verkeerslichten gelden, echter de twee stroken voor rechtdoor hebben geen verkeerslichten. Er reed daar dus een Belg die daar anders over dacht, en dus maar midden op de weg ging staan wachten voor dat stoplicht naar rechts _O-
Heb dat zelf ook wel eens. Ben ook al wel eens een paar keer zo'n situatie tegen gekomen dat voor rechtsaf geen stoplicht staat en de rest van het kruispunt wel. De eerste keer stond ik ook heel raar te kijken :') Zo van, moet ik nu wel stoppen, of niet? :') :+
 
bumperklever moet je lekker laten kleven bij de volgende :Y
:^ En het mooiste is dan als je even verderop, bij het stoplicht, hem tergend langzaam passeert. Misschien even groeten... hoiii :W

Daarom tank ik altijd bij onbemande pompen.
Om die kassamedewerkers te vermijden die alleen met hun collega's praten en tussendoor, jou, een klant, moeten helpen en ook nog proberen die zooi aan te smeren die op de toonbank staat.
En je kan je helm ophouden, zonder gezeik. Eigenlijk zou daar een topic over moeten komen...
Heb dat zelf ook wel eens. Ben ook al wel eens een paar keer zo'n situatie tegen gekomen dat voor rechtsaf geen stoplicht staat en de rest van het kruispunt wel. De eerste keer stond ik ook heel raar te kijken :') Zo van, moet ik nu wel stoppen, of niet? :') :+
:^ Rottepolderplein heeft er ook zo eentje. Heel zonde soms, want die zonder stoplicht is een aardig bochtje. Toch jammer als je dan zo'n twijfelaar voor je hebt, maar goed.
 
Laatst bewerkt:
Stond gister voor het stoplicht te wachten, komt er over de (verder lege) kruisende weg een Golf 4 aan, en ineens een hoop geslip en en gepiep, Golf draait 3/4 om zijn as, komt met de achterkant tegen een paaltje aan, rond de draai af tot 100% en rijd weer verder. Slaat mijn weg in, en ik zie volgens mij wat jongeren met lachende gezichten...

Bravoure? Bijna gelukte poging tot handrem-draai? Bijna-ongeluk? Vreemd was het in ieder geval :X
 
Stond gister voor het stoplicht te wachten, komt er over de (verder lege) kruisende weg een Golf 4 aan, en ineens een hoop geslip en en gepiep, Golf draait 3/4 om zijn as, komt met de achterkant tegen een paaltje aan, rond de draai af tot 100% en rijd weer verder. Slaat mijn weg in, en ik zie volgens mij wat jongeren met lachende gezichten...

Bravoure? Bijna gelukte poging tot handrem-draai? Bijna-ongeluk? Vreemd was het in ieder geval :X

Och, zo stond ik vrijdag voor het stoplicht te wachten, met 2 banen naar rechts... Auto stopt links naast me.. gaat langzaam wat de lijn over, wat een ongeduldige piet dacht ik nog.. En toen reed ie ineens door. Gewoon zo door rood :') Sukkel. Iets met vooroordelen, maar ik hoef denk ik al niet meer te zeggen wat voor auto het was O-)
 
Stond gister voor het stoplicht te wachten, komt er over de (verder lege) kruisende weg een Golf 4 aan, en ineens een hoop geslip en en gepiep, Golf draait 3/4 om zijn as, komt met de achterkant tegen een paaltje aan, rond de draai af tot 100% en rijd weer verder. Slaat mijn weg in, en ik zie volgens mij wat jongeren met lachende gezichten...

Bravoure? Bijna gelukte poging tot handrem-draai? Bijna-ongeluk? Vreemd was het in ieder geval :X
Haha, sjees, wtf-momentje.
 
Och, zo stond ik vrijdag voor het stoplicht te wachten, met 2 banen naar rechts... Auto stopt links naast me.. gaat langzaam wat de lijn over, wat een ongeduldige piet dacht ik nog.. En toen reed ie ineens door. Gewoon zo door rood :') Sukkel. Iets met vooroordelen, maar ik hoef denk ik al niet meer te zeggen wat voor auto het was O-)
Zal vast een Daff 66 rijder geweest zijn..aso's zijn dat ;)

2z4w8yf.jpg
 
Daarnaast als je als motorrijder veel last hebt van bumperklevers moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Ik maak het echt zelden mee. En als ik het meemaak is 9 van de 10x achterom kijken duidelijk genoeg waar ik me aan stoor. Of ze halen me dan in of ze nemen afstand. Mocht dat niet geval zijn dan creëer ik zelf afstand door flink te accelereren. Dus niet van 70 naar 90 maar eerder van 70 naar 140.

Dat zul je mij niet snel zien doen; ik ga me niet laten opjagen en/of kans op een grote boete, of erger nog een ongeluk lopen. Ik kies vaak voor jouw plan B:

Mocht al het bovenstaande niet werken/kunnen, dan maak ik ruimte door naar de rechterkant van me baan te gaan en een 'ga maar' handgebaar te maken. Ik snap dat de meeste stoere motorrijders dit niet doen, omdat jij als stoere motorrijder ruimte maakt voor een automobilist. Ik heb gelukkig geen last van een klein pikkie dus ik doe het nog weleens, zeker als ik in een goede bui ben. Automobilist blij en ik blij.

:^ !!!!!

/edit: zeker op van die 80 of 100 kmph wegen met één rijstrook per rijrichting en een doorgetrokken streep. Laat hun maar over de streep inhalen met Vmax + heleboel (ik rijd zelf eigenlijk altijd [Vmax+10]-op-de-teller), ze zoeken toch al naar een goed moment om dat te doen.
 
Laatst bewerkt:
Wel een enkele keer gehad dat iemand opeens heel braaf ging rijden toen ik achter hem schoot, waarschijnlijk de combinatie van grote zwarte motor en gele helm die het deed.....

_O- heb ik ook vaak, alleen de systeemhelm even openklikken doet 't 'm vaak al :)

Ik heb al zo vaak gehoord "je bent net een agent"... Terwijl ik op een oude NTV reed. Misschien helpt de lichaamsomvang ook O-) Ik vind 't zelf nogal meevallen hoe veel ik op een agent lijk, maar ach, vind 't niet zo erg dat ik blijkbaar zo overkom want ook ik heb vrijwel nooit last van bumperklevers.

punt16_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op de Blaak in Rotterdam richting Churchillplein. Dat is een tweestrooksweg waar er voor de eerste zijstraat naar rechts een aparte rijstrook bij komt waarvoor verkeerslichten gelden, echter de twee stroken voor rechtdoor hebben geen verkeerslichten. Er reed daar dus een Belg die daar anders over dacht, en dus maar midden op de weg ging staan wachten voor dat stoplicht naar rechts _O-

Kan me er iets bij voorstellen. In Belgie gaan de verkeerslichten voor rechtdoor en links/rechtsaf vaak tegelijk op groen. Dan rijden ze door op het kruispunt en moeten het rechtdoorgaande verkeer voor laten gaan. Om daarna gauw voordat de andere lichten op groen springen af te slaan.

Handig is anders...


( Overigens iets waar je in BE rekening mee moet houden. Je kunt dus gekruist worden ook al heb je groen. )
 
Zal vast een Daff 66 rijder geweest zijn..aso's zijn dat ;)

[afbeelding]

Hij doet hier iets waar heel wat automobilisten zich schuldig aan maken.
Uitmeten middels de buitenspiegel, dat doen heel wat bestuurders.
Beginnen 100 meter van tevoren in die buitenspiegel te loeren en missen daardoor het grote geheel.
 
( Overigens iets waar je in BE rekening mee moet houden. Je kunt dus gekruist worden ook al heb je groen. )

Dat is hier op heel wat locaties hetzelfde.
Rond verkeerslicht >> kruisend verkeer.
Pijl verkeerslicht >> conflictloos afslaan. ( als het goed is )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan