Wegmisbruiker
If things don't go right, go left.
- 26 jun 2005
- 31.071
- 2.348
Ben het met je eens dat je inderdaad omver gereden kan worden als je het als een lompe boer uitvoert. Maar dan ben je ook niet bezig je remlicht op te laten lichten maar ben je gewoon keihard aan het afremmen terwijl er iemand twee meter achter je rijdt.
Dat is inderdaad niet handig.
Je kan je remlicht op laten lichten zonder daadwerkelijk af te remmen, gewoon je remhendel heel zachtjes aanraken tot je een 'klikje' voelt (dat is je remlichtschakelaar) je remlicht brandt maar je remt niet daadwerkelijk af.
Daarnaast als je als motorrijder veel last hebt van bumperklevers moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Ik maak het echt zelden mee. En als ik het meemaak is 9 van de 10x achterom kijken duidelijk genoeg waar ik me aan stoor. Of ze halen me dan in of ze nemen afstand. Mocht dat niet geval zijn dan creëer ik zelf afstand door flink te accelereren. Dus niet van 70 naar 90 maar eerder van 70 naar 140.
Mocht al het bovenstaande niet werken/kunnen, dan maak ik ruimte door naar de rechterkant van me baan te gaan en een 'ga maar' handgebaar te maken. Ik snap dat de meeste stoere motorrijders dit niet doen, omdat jij als stoere motorrijder ruimte maakt voor een automobilist. Ik heb gelukkig geen last van een klein pikkie dus ik doe het nog weleens, zeker als ik in een goede bui ben.
Automobilist blij en ik blij.
En hey, niet alle automobilisten zitten in de auto om een aanslag op je leven te plegen, echt niet. Nergens voor nodig om in elke situatie te denken 'die koekblikker gaat me echt bewust kapot maken!' Is echt niet zo.