Wegmisbruiker
If things don't go right, go left.
- 26 jun 2005
- 31.071
- 2.348
Ben het met je eens dat je inderdaad omver gereden kan worden als je het als een lompe boer uitvoert. Maar dan ben je ook niet bezig je remlicht op te laten lichten maar ben je gewoon keihard aan het afremmen terwijl er iemand twee meter achter je rijdt.
Dat is inderdaad niet handig.
Je kan je remlicht op laten lichten zonder daadwerkelijk af te remmen, gewoon je remhendel heel zachtjes aanraken tot je een 'klikje' voelt (dat is je remlichtschakelaar) je remlicht brandt maar je remt niet daadwerkelijk af.
Daarnaast als je als motorrijder veel last hebt van bumperklevers moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Ik maak het echt zelden mee. En als ik het meemaak is 9 van de 10x achterom kijken duidelijk genoeg waar ik me aan stoor. Of ze halen me dan in of ze nemen afstand. Mocht dat niet geval zijn dan creëer ik zelf afstand door flink te accelereren. Dus niet van 70 naar 90 maar eerder van 70 naar 140.
Mocht al het bovenstaande niet werken/kunnen, dan maak ik ruimte door naar de rechterkant van me baan te gaan en een 'ga maar' handgebaar te maken. Ik snap dat de meeste stoere motorrijders dit niet doen, omdat jij als stoere motorrijder ruimte maakt voor een automobilist. Ik heb gelukkig geen last van een klein pikkie dus ik doe het nog weleens, zeker als ik in een goede bui ben.
Automobilist blij en ik blij.
En hey, niet alle automobilisten zitten in de auto om een aanslag op je leven te plegen, echt niet. Nergens voor nodig om in elke situatie te denken 'die koekblikker gaat me echt bewust kapot maken!' Is echt niet zo.
Je kunt zo'n klever beter lozen door ff flink gas te geven, dan halen ze ook niet in op een moment dat het niet kan.
Die gebaren hebben niet zoveel zin, die zorgen er juist alleen maar voor dat mensen in gaan halen op momenten dat dat niet kan.
Hoewel ik aan dat laatste nog twijfel, want menigeen gaat al seinen als er nog niets aan de hand is.
Vaak zijn dat die witte knokkeltypes...
Je komt ze vast wel eens tegen, zo verkrampt achter het stuur dat die handen gewoon licht geven.
een echte klever ben ik meestal snel kwijt want dan gaat bij mij het gas eraf net zolang tot we stil staan. 99% dat ze het zover niet laten komen en dan allang hebben ingehaald
Daarnaast als je als motorrijder veel last hebt van bumperklevers moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Ik maak het echt zelden mee. En als ik het meemaak is 9 van de 10x achterom kijken duidelijk genoeg waar ik me aan stoor. Of ze halen me dan in of ze nemen afstand. Mocht dat niet geval zijn dan creëer ik zelf afstand door flink te accelereren. Dus niet van 70 naar 90 maar eerder van 70 naar 140.
Mocht al het bovenstaande niet werken/kunnen, dan maak ik ruimte door naar de rechterkant van me baan te gaan en een 'ga maar' handgebaar te maken. Ik snap dat de meeste stoere motorrijders dit niet doen, omdat jij als stoere motorrijder ruimte maakt voor een automobilist. Ik heb gelukkig geen last van een klein pikkie dus ik doe het nog weleens, zeker als ik in een goede bui ben.
Automobilist blij en ik blij.
Had net toch wel redelijk unieks;
een pompmedewerker die niet vroeg of ik "de dagaanbieding wilde", omdat ze zowaar zelf begreep dat dat niet handig is op de motor.
Hulde!
Had net toch wel redelijk unieks;
een pompmedewerker die niet vroeg of ik "de dagaanbieding wilde", omdat ze zowaar zelf begreep dat dat niet handig is op de motor.
Hulde!
Heb dat zelf ook wel eens. Ben ook al wel eens een paar keer zo'n situatie tegen gekomen dat voor rechtsaf geen stoplicht staat en de rest van het kruispunt wel. De eerste keer stond ik ook heel raar te kijkenOp de Blaak in Rotterdam richting Churchillplein. Dat is een tweestrooksweg waar er voor de eerste zijstraat naar rechts een aparte rijstrook bij komt waarvoor verkeerslichten gelden, echter de twee stroken voor rechtdoor hebben geen verkeerslichten. Er reed daar dus een Belg die daar anders over dacht, en dus maar midden op de weg ging staan wachten voor dat stoplicht naar rechts
bumperklever moet je lekker laten kleven bij de volgende
En je kan je helm ophouden, zonder gezeik. Eigenlijk zou daar een topic over moeten komen...Daarom tank ik altijd bij onbemande pompen.
Om die kassamedewerkers te vermijden die alleen met hun collega's praten en tussendoor, jou, een klant, moeten helpen en ook nog proberen die zooi aan te smeren die op de toonbank staat.
Heb dat zelf ook wel eens. Ben ook al wel eens een paar keer zo'n situatie tegen gekomen dat voor rechtsaf geen stoplicht staat en de rest van het kruispunt wel. De eerste keer stond ik ook heel raar te kijkenZo van, moet ik nu wel stoppen, of niet?
Stond gister voor het stoplicht te wachten, komt er over de (verder lege) kruisende weg een Golf 4 aan, en ineens een hoop geslip en en gepiep, Golf draait 3/4 om zijn as, komt met de achterkant tegen een paaltje aan, rond de draai af tot 100% en rijd weer verder. Slaat mijn weg in, en ik zie volgens mij wat jongeren met lachende gezichten...
Bravoure? Bijna gelukte poging tot handrem-draai? Bijna-ongeluk? Vreemd was het in ieder geval
Haha, sjees, wtf-momentje.Stond gister voor het stoplicht te wachten, komt er over de (verder lege) kruisende weg een Golf 4 aan, en ineens een hoop geslip en en gepiep, Golf draait 3/4 om zijn as, komt met de achterkant tegen een paaltje aan, rond de draai af tot 100% en rijd weer verder. Slaat mijn weg in, en ik zie volgens mij wat jongeren met lachende gezichten...
Bravoure? Bijna gelukte poging tot handrem-draai? Bijna-ongeluk? Vreemd was het in ieder geval
Zal vast een Daff 66 rijder geweest zijn..aso's zijn datOch, zo stond ik vrijdag voor het stoplicht te wachten, met 2 banen naar rechts... Auto stopt links naast me.. gaat langzaam wat de lijn over, wat een ongeduldige piet dacht ik nog.. En toen reed ie ineens door. Gewoon zo door roodSukkel. Iets met vooroordelen, maar ik hoef denk ik al niet meer te zeggen wat voor auto het was
Daarnaast als je als motorrijder veel last hebt van bumperklevers moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Ik maak het echt zelden mee. En als ik het meemaak is 9 van de 10x achterom kijken duidelijk genoeg waar ik me aan stoor. Of ze halen me dan in of ze nemen afstand. Mocht dat niet geval zijn dan creëer ik zelf afstand door flink te accelereren. Dus niet van 70 naar 90 maar eerder van 70 naar 140.
Mocht al het bovenstaande niet werken/kunnen, dan maak ik ruimte door naar de rechterkant van me baan te gaan en een 'ga maar' handgebaar te maken. Ik snap dat de meeste stoere motorrijders dit niet doen, omdat jij als stoere motorrijder ruimte maakt voor een automobilist. Ik heb gelukkig geen last van een klein pikkie dus ik doe het nog weleens, zeker als ik in een goede bui ben. Automobilist blij en ik blij.
Wel een enkele keer gehad dat iemand opeens heel braaf ging rijden toen ik achter hem schoot, waarschijnlijk de combinatie van grote zwarte motor en gele helm die het deed.....
Op de Blaak in Rotterdam richting Churchillplein. Dat is een tweestrooksweg waar er voor de eerste zijstraat naar rechts een aparte rijstrook bij komt waarvoor verkeerslichten gelden, echter de twee stroken voor rechtdoor hebben geen verkeerslichten. Er reed daar dus een Belg die daar anders over dacht, en dus maar midden op de weg ging staan wachten voor dat stoplicht naar rechts
( Overigens iets waar je in BE rekening mee moet houden. Je kunt dus gekruist worden ook al heb je groen. )