Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister 2x bijna ondersteboven gereden, terwijl ik niet eens lang onderweg was :') Toch wel mijn record.
2x Een automobilist die niet de aandacht bij de weg had maar bij de telefoon, en daardoor mijn rijbaan op zwabberden B|
Eerst volgende die ik met raam open tegen kom die een berichtje zit te tikken pak ik de telefoon af |(

Beter de autosleutels pakken aangezien zij bezig zijn met de telefoon hebben zij de auto niet nodig ;)

doodnormale dinsdag dus, je hebt mazzel dat je er niet op maandag was. dan zijn de doodsverwensingen in de uitverkoop.
Dinsdag 7 mei vanaf Bergen op Zoom naar Roukema in Wormerveer.
Voor de Beneluxtunnel rechts ingehaald op 5 cm van mijn spiegel door een range rover met 140 km per uur die tot de ontdekking kwam dat hij richting Maassluis moest en niet naar den Haag.
Enige kilometers voor het aquaduct een auto inhalen en weer naar rechts. Op het moment dat ik net over de streep ben een zwarte bmw met blauw zwaailicht die met 200 km + mij voorbij raast.
Niet gezien of gehoord (oordoppen in)
Bij Roukema wat spullen gekocht en weer op huis op aan. Ik dacht laat ik eens via Beverwijk-Haarlem naar huis rijden. Op de provinciale weg langs het Noordzeekanaal staan half in 2 verkeersregelaars het verkeer te regelen wegens werkzaamheden. De file aan mijn kant stond stil en er kwam geen verkeer van de andere kant, ik denk ga lekker vooraan staan. Maar daar was een koekblikker niet mee eens en kwam luid toeterend uit de file om mij de weg af te snijden. Omheen gereden en vooraan gaan staan.
Kom ik in Beverwijk een grote file richting Haarlem vanwege afsluiting van de rechter tunnelbuis.
Ik heel die file weer voorbij tot bovenaan bij het stoplicht. Komt er rechts van mij een auto voorbij die daar rechtdoor moest steekt er een middelvinger uit. Naar mij dus.
In de tunnel een heel langzaam rijdende jeep ingehaald, was even later net voor de bocht naar de rechter weghelft een opstopping. Komt die jeep naast me staan en komen er een hoop scheldwoorden uit.
Afijn, de rest van de reis is zonder noemenswaardige incidenten verlopen en voortaan bestel ik mijn spullen wel via de post bij Roukema. Wat een stelletje opgefokte aso's daar in de omgeving van Amsterdam. Die koekblikkers hebben daar dezelfde mentaliteit als fietsers in Amsterdam.
Als ik er noodgedwongen daar nog eens op de motor naar toe moet ligt er wel een koevoet in mijn tanktas.

Ach joh, Amsterdam is gewoon ff wennen.
Ik heb er ooit afgereden. Kwestie van de uitdaging aangaan, heel blijven en volgen.
De instelling " Gaat het ff niet?? " werkt ook erg goed.
En de gedachte " Tjsa ach, zo kan het natuurlijk ook.... " is ook aan te raden.

Volgende keer de bovenstaande instelling hanteren en dan gaat het een stuk soepeler, let maar op.

Jammer dat de mijne totaal niet op een mogelijke politiemotor lijkt :+
Dat zou het alleen maar mooier maken, met bordje "volgen" achterop uiteraard dan :+

Maar zonder gekheid, zelfs met "andere" motor lijkt het best effectief (en leuk uiteraard). En dan achter je donkere vizier met een grote grijns zitten die de koekblikker niet kan zien natuurlijk.

Ach joh, Amsterdam is gewoon ff wennen.
Ik heb er ooit afgereden. Kwestie van de uitdaging aangaan, heel blijven en volgen.
De instelling " Gaat het ff niet?? " werkt ook erg goed.
En de gedachte " Tjsa ach, zo kan het natuurlijk ook.... " is ook aan te raden.

Volgende keer de bovenstaande instelling hanteren en dan gaat het een stuk soepeler, let maar op.

Nou, inderdaad. Hoe vaak ik onderweg (rijd dagelijks over de A10 en dwars door allerlei Amsterdamse stadsbuurten) niet aan het :') - smiley moet denken... Dat smiley vat eigenlijk in één klap samen wat verreweg de beste en verstandigste (voor je bloeddruk) gedachte is bij 99% van de onverwachte acties van anderen.

Laatst bewerkt:
.....
mijn avatar staat ook gewoon op de achterkant van mijn helm.
dan heb ik mijn smile altijd bij de hand!
pistonheads.jpg

Alleen is die pistonheads smiley zo lastig zelf te zien achterop je helm...

Ik had het gisteren, rijd 90 op teller op de provinciale weg, lekker vlot maar had geen haast.. Zie in mijn spiegel een busje naderen... Gaat op 2 meter van mijn achterband af ineens vol in de remmen en blijft op die afstand rijden.. B|

Dus ik draai mij om, maak een gebaar met mijn hand dat 'ie op moet sodemieteren meer afstand moet houden, ondertussen laat ik mijn gas los aangezien meneer gewoon lekker op 2m bleef rijden... B| Gaat 'ie mij (gelukkig) inhalen, maar doet dat op zo'n moment, dat ik de tegenligger heb zien seinen omdat het nogal krapjes was... Sommige mensen :( :? Vraag me soms echt af wat er in het hoofd rondgaat van die mensen op zo'n moment...

Woensdag eind van de middag zeker 50 km door de file mogen worstelen, omdat de A27 vanuit Breda naar Utrecht was afgesloten. Ik moest daarom over de A16, A20 en A12 richting Utrecht. Was heel vermoeiend en heeft mij een uur extra gekost. Ik moet er niet aan denken als je met de auto was, dan was je nog uren extra kwijt geweest.

Ik had het gisteren, rijd 90 op teller op de provinciale weg, lekker vlot maar had geen haast.. Zie in mijn spiegel een busje naderen... Gaat op 2 meter van mijn achterband af ineens vol in de remmen en blijft op die afstand rijden.. B|

Dus ik draai mij om, maak een gebaar met mijn hand dat 'ie op moet sodemieteren meer afstand moet houden, ondertussen laat ik mijn gas los aangezien meneer gewoon lekker op 2m bleef rijden... B| Gaat 'ie mij (gelukkig) inhalen, maar doet dat op zo'n moment, dat ik de tegenligger heb zien seinen omdat het nogal krapjes was... Sommige mensen :( :? Vraag me soms echt af wat er in het hoofd rondgaat van die mensen op zo'n moment...

Je kunt zo'n klever beter lozen door ff flink gas te geven, dan halen ze ook niet in op een moment dat het niet kan.
Die gebaren hebben niet zoveel zin, die zorgen er juist alleen maar voor dat mensen in gaan halen op momenten dat dat niet kan.

Hoewel ik aan dat laatste nog twijfel, want menigeen gaat al seinen als er nog niets aan de hand is.
Vaak zijn dat die witte knokkeltypes...
Je komt ze vast wel eens tegen, zo verkrampt achter het stuur dat die handen gewoon licht geven.

Je kunt zo'n klever beter lozen door ff flink gas te geven, dan halen ze ook niet in op een moment dat het niet kan.
Die gebaren hebben niet zoveel zin, die zorgen er juist alleen maar voor dat mensen in gaan halen op momenten dat dat niet kan.

Hoewel ik aan dat laatste nog twijfel, want menigeen gaat al seinen als er nog niets aan de hand is.
Vaak zijn dat die witte knokkeltypes...
Je komt ze vast wel eens tegen, zo verkrampt achter het stuur dat die handen gewoon licht geven.

Ik had waarschijnlijk de klever er ook gewoon voorbij gelaten.
Waarom?
Dan zitten ze voor je en kun je ze in de gaten houden. Ze hebben haast dus ze lopen op je uit. Probleem opgelost.
Als jij een dot gas geeft als hij achter je zit rijdt hij weet bij en gaat ie weer kleven. Daar los je dus niets mee op.

meest effectieve bij klevers is, als jij ruimte laat vallen tussen jou en je voorganger. Gek, maar het werkt.
in de auto wil ik ook nog wel eens even de rem aantikken met de linkervoet, of de mistlamp even aan en uit doen.

een echte klever ben ik meestal snel kwijt want dan gaat bij mij het gas eraf net zolang tot we stil staan. 99% dat ze het zover niet laten komen en dan allang hebben ingehaald :)

meest effectieve bij klevers is, als jij ruimte laat vallen tussen jou en je voorganger. Gek, maar het werkt.
in de auto wil ik ook nog wel eens even de rem aantikken met de linkervoet, of de mistlamp even aan en uit doen.
Dat dus ook, maar dat kan op een tweewieler wel eens mis gaan helaas..

doe vaak niet anders..
Er rijden kudde's motoren met de achterrem links hoor.. ;)

Stukkie rijden, de zon schijnt vandaag, maar dan toevallig ff niet als ik goed en wel op de motor zit. Zag ook al weer donkere wolken verschijnen, en ja hoor, kwartiertje later, midden in een stortbui, kon ff nergens schuilen en het verkeer begon als een slak te rijden.
Binnen 5 minuten, zeik en zeik nat geregend.
Alle verkeerslichten op rood, netjes wachten. Tot het laatste verkeerslicht dicht bij m'n huis
springt ook op rood, ja deze pak ik dan nog wel ff mee hoor.
Staat er in tegenover gestelde richting een P-auto met 2 dienders erin, die daarvoor in geen velden of wegen te zien waren, zaten natuurlijk lekker binnen.
Als ze nu dan ook maar niet m'n kenteken gezien hebben.
Kom thuis aan, had het wel weer gezien, zet m'n motor in de berging, droog hem toch maar even een beetje af. Kom uit de berging, strak blauwe lucht met hier en daar een klein wolkje en een fel schijnende zon. Waarom nou niet ff wachten met die bui totdat ik goed en wel thuis was.
Ja nu mag het gaan hozen maar de zon schijnt nog steeds en de regen is in geen velden of wegen te zien..totdat ik weer een stukkie ga rijden zeker.
Moest deze |( toch even kwijt ;)

Laatst bewerkt:
Een chaggo koekblikker die je omver of de berm in rijdt wellicht?
Is een extreem geval misschien, maar het zal niet de eerste keer zijn dat het gebeurd.

Ben het met je eens dat je inderdaad omver gereden kan worden als je het als een lompe boer uitvoert. Maar dan ben je ook niet bezig je remlicht op te laten lichten maar ben je gewoon keihard aan het afremmen terwijl er iemand twee meter achter je rijdt.
Dat is inderdaad niet handig.

Je kan je remlicht op laten lichten zonder daadwerkelijk af te remmen, gewoon je remhendel heel zachtjes aanraken tot je een 'klikje' voelt (dat is je remlichtschakelaar) je remlicht brandt maar je remt niet daadwerkelijk af.

Daarnaast als je als motorrijder veel last hebt van bumperklevers moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Ik maak het echt zelden mee. En als ik het meemaak is 9 van de 10x achterom kijken duidelijk genoeg waar ik me aan stoor. Of ze halen me dan in of ze nemen afstand. Mocht dat niet geval zijn dan creëer ik zelf afstand door flink te accelereren. Dus niet van 70 naar 90 maar eerder van 70 naar 140.

Mocht al het bovenstaande niet werken/kunnen, dan maak ik ruimte door naar de rechterkant van me baan te gaan en een 'ga maar' handgebaar te maken. Ik snap dat de meeste stoere motorrijders dit niet doen, omdat jij als stoere motorrijder ruimte maakt voor een automobilist. Ik heb gelukkig geen last van een klein pikkie dus ik doe het nog weleens, zeker als ik in een goede bui ben.

Automobilist blij en ik blij.

En hey, niet alle automobilisten zitten in de auto om een aanslag op je leven te plegen, echt niet. Nergens voor nodig om in elke situatie te denken 'die koekblikker gaat me echt bewust kapot maken!' Is echt niet zo.

Hoop dat ik wat angsten heb weggenomen :j

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan