Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren en vandaag twee compleet tegenovergestelde ervaringen.

Gisteren rij ik in Utrecht rond een uur of vijf naar huis. Alles staat stil vanaf de Jaarbeurs tot de A12, dus ik tuf rustig tussen de stisltaande of zacht rijdende auto's door. Bij de stoplichten voor de oprit van de A12 tuf ik ook weer lekker tussen de auto's. Rechts valt een gat en ik zie de bui al hangen. De Porsche links van me komt naar me toe en zet zijn richtingaanwijzer aan, in die volgorde. Ik duik snel het gat rechts in om een aanrijding te vermijden en de Porsche probeert nog even of hij in hetzelfde gat past maar geeft dan op. Ondertussen springen de lichten op oranje, dus ik rem netjes af en de man in de Porsche, die aan de linkerkant stuurt, staat naast me en draait zijn raampje open. Ik ben al helemaal klaar om de man in vloeibaar Engels te woord te staan maar de hete aardappelklanken die me tegemoet komen brengen me van mijn stuk.

- Waah ben jeeh nou mee beisig mhan?
- Gewoon, ik rij rechtdoor en ik word afgesneden.
- Je komt van achteren, je moet opletten.
- Nee, ik rij rechtdoor en jij voert een bijzondere verrichting uit. Ik heb dus voorrang.
- Nee, je moet opletten. Ik zit voor je, dus ik heb voorrang.
- Nou mijnheer, misschien dat dat vroeger zo was, maar nu niet.
- Nee, je moet opletten!
- Ik rij rechtdoor en jij voert een bijzondere verrichting uit. Ik heb dus voorrang.
- Nah... Als we er maar allebei wat van geleerd hebben.
- Ik heb er niets van geleerd, want ik wist dit al.

Uiteindelijk zoemt het raam van het managerfiguur weer dicht en het is weer relatief stil.

Vanochtend rij ik achter een Audi station bij Rijnsweerd. Ik haal hem links in en wanneer ik bijna naast hem zit gaat zijn knipperlicht aan, geeft hij een slinger maar onmiddellijk gaat het knipperlicht ook weer uit (jaja, ik weet dat dat zo gaat bij een knipperlicht) en de man zwenkt terug zijn vak ik. In het voorbijrijden zie ik dat de man verontschuldigend een handje ophoudt en ik geef hem netjes een bedankend handje terug.

Vanmorgen op de A27 vanaf Hilversum bij Utrecht voelde ik ineens iets tegen mijn vinger vliegen. Ik denk een steentje. Even pijnlijk maar geen schade. Met al die vorstschade liggen er meer steentjes los. Dus extra opletten.

Vanmorgen op de A27 vanaf Hilversum bij Utrecht voelde ik ineens iets tegen mijn vinger vliegen. Ik denk een steentje. Even pijnlijk maar geen schade. Met al die vorstschade liggen er meer steentjes los. Dus extra opletten.

*O* Was het geen Gieter ?

:]

Gebeurt met enige regelmaat. "POK" tegen een vinger of een been, ook wel eens "TAK" tegen m'n helm ...

van de AH mini's zeker :')

*proest*

Zoiets?
full16447577.jpg

Net vanuit de auto een motorrijder even gewezen op een kapot achterlichtje... Staat zo lullig als je 's nachts op de motor zit en je lampje kapot is.. :P

Net vanuit de auto een motorrijder even gewezen op een kapot achterlichtje... Staat zo lullig als je 's nachts op de motor zit en je lampje kapot is.. :P

gisteravond 2x een auto in 't donker met alleen dagrijverlichting voor aan... B|

en dan maar je eigen licht aan en uit doen als je ervoor rijdt.. maar snappen wat je bedoelt, ho maar.

-O-

gisteravond 2x een auto in 't donker met alleen dagrijverlichting voor aan... B|

en dan maar je eigen licht aan en uit doen als je ervoor rijdt.. maar snappen wat je bedoelt, ho maar.

-O-

Heel herkenbaar... Helaas... -O-

Vandaag in het koekblik vanaf de A12 naar Utrecht Centrum in de lange bocht. Rijd een auto'tje voor (80 waar je 100 mag) van 'Traffic Service verkeersregelaars' (de ironie). Deze gaat in de bocht helemaal de binnenbocht in met een slakkengangetje helemaal op de vluchtstrook. Dus ik denk laat ik er voor de gein eens naast gaan rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Gaat die vent helemaal los, zwaaien en tieren in dat gebakje. Ik hoopte hem duidelijk te maken dat hij op een hele rare plek van de weg reed, maar volgens mij vond hij mij volledig fout :+ Dus nog maar even naast blijven rijden tot hij vol op de rem moest en mijn weg vervolgd.

-O-

je kan beter uit en dan weer aan doen , anders rij je zelf zonder licht :+

Scherp.

Vandaag in Eindhoven een vrouw aangereden door politie, dikke chaos overal.

Laatst bewerkt:
Vanochtend rij ik achter een Audi station bij Rijnsweerd. Ik haal hem links in en wanneer ik bijna naast hem zit gaat zijn knipperlicht aan, geeft hij een slinger maar onmiddellijk gaat het knipperlicht ook weer uit (jaja, ik weet dat dat zo gaat bij een knipperlicht) en de man zwenkt terug zijn vak ik. In het voorbijrijden zie ik dat de man verontschuldigend een handje ophoudt en ik geef hem netjes een bedankend handje terug.

Dat zijn van die kleine hartverwarmende momentjes hè? Zo van "grote mensen vergeven elkaar een op tijd gecorrigeerd foutje" en dat dan via een paar kleine gebaren. Zeer bekend. Laatst moest ik nogal hard remmen voor een fietser die door donkerrood reed en mij net te laat zag aankomen. De fietser keek schuldbewust, en ik zag hem tegelijk instinctief even in paniek twijfelen of hij hard moest remmen of hard moest doortrappen. Hij was "ready and willing" om vol in de rem te gaan en mij alsnog voorrang te verlenen, maar omdat ik toch al bijna stilstond gebaarde ik nog net op tijd van "tsja, rijd nou maar door ook, dan kan ik achter je langs zonder te helemaal te hoeven stoppen". Dat kwam overduidelijk over. Heeft mij misschien drie seconden vertraging opgeleverd en hem hopelijk wat geleerd, want hij bedankte me en verontschuldigde zich tegelijkertijd met een gebaar dat ik niet zou kunnen beschrijven maar toch meteen precies begreep.

Heerlijk toch *O* Geeft de burger moed.

Laatst bewerkt:
~[/b]
Vandaag in het koekblik vanaf de A12 naar Utrecht Centrum in de lange bocht. Rijd een auto'tje voor (80 waar je 100 mag) van 'Traffic Service verkeersregelaars' (de ironie). Deze gaat in de bocht helemaal de binnenbocht in met een slakkengangetje helemaal op de vluchtstrook. Dus ik denk laat ik er voor de gein eens naast gaan rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Gaat die vent helemaal los, zwaaien en tieren in dat gebakje. Ik hoopte hem duidelijk te maken dat hij op een hele rare plek van de weg reed, maar volgens mij vond hij mij volledig fout :+ Dus nog maar even naast blijven rijden tot hij vol op de rem moest en mijn weg vervolgd.
Volgens mij ben ik deze meneer óf zijn broer gistermiddag op de A5 naar haarlem tegengekomen.
Zat op de linkerbaan met een kilometer of 110,120.
Omdat ik wat haast had om maar mijn werk te komen reddenn ik daar met 140 op af ( oh, jij crimineel!!)
Rechterbaan was op wat verdwaalde vrachtwagens ja eigenlijk leegaar meneer bleef links hangen.
Ik heb wat geslingerd, beetje met mijn gassen gespeeld zodat ie koplamp wat meer opvalt maar geen reactie.
Omdat ik nu wel nieuwsgierig was wanneer ie me wél op zou merken ben ik naar rechts gegaan, ben naast hem gaan rijden en weer terug achter hem. Geen reactie...
Zelfde verhaal kaar dan met toeteren en zwaaien.
Tóen zag ie me! ( had weinig keus, ADHD is a blessing sometimes!...)
Ik er weer achter en slingeren en zwaaien en toen ging ie opzij.
Ik heb hem nog even overdreven bedankt en heb mijn weg vervolgd.
Eerste reactie van mijn collega was : je had je groot licht er toch gewoon op kunnen zetten?

Ja dat weet ik, MAAR DAT IS NIET LEUK!!
*O*

\[/b]Volgens mij ben ik deze meneer óf zijn broer gistermiddag op de A5 naar haarlem tegengekomen.
Zat op de linkerbaan met een kilometer of 110,120.
Omdat ik wat haast had om maar mijn werk te komen reddenn ik daar met 140 op af ( oh, jij crimineel!!)
Rechterbaan was op wat verdwaalde vrachtwagens ja eigenlijk leegaar meneer bleef links hangen.
Ik heb wat geslingerd, beetje met mijn gassen gespeeld zodat ie koplamp wat meer opvalt maar geen reactie.
Omdat ik nu wel nieuwsgierig was wanneer ie me wél op zou merken ben ik naar rechts gegaan, ben naast hem gaan rijden en weer terug achter hem. Geen reactie...
Zelfde verhaal kaar dan met toeteren en zwaaien.
Tóen zag ie me! ( had weinig keus, ADHD is a blessing sometimes!...)
Ik er weer achter en slingeren en zwaaien en toen ging ie opzij.
Ik heb hem nog even overdreven bedankt en heb mijn weg vervolgd.
Eerste reactie van mijn collega was : je had je groot licht er toch gewoon op kunnen zetten?

Ja dat weet ik, MAAR DAT IS NIET LEUK!!
*O*
Kortgeleden heb ik ook show van Jochem Meyer gezien, nog even en ik wou dat ik adhd had.

Ontopic: Vorige week in groningen rijd ik in een koekblik achter het umcg langs (gebouw 47 etc. - oostersingel). Het was 7 uur 's avonds en zoals gebruikelijk in Groningen veel fietsers, voetgangers en zebrapaden. Zie ik op een gegeven moment ineens een voetganger die net bij een zebrapad langs lijkt te lopen een 90 graden draai maken en begint dan ook meteen de oversteek. Ik vol in de ankers want dat zag ik niet aankomen. Krijg dan nog een boze blik ook van deze student ook dat ik blijkbaar beter had moeten opletten. :?

In Groningen kijkt iedereen sjaggo, zelden zoveel flessen ammoniak gezien als in Groningen.
Zal wel door t koude weer komen daar :+

Gistermiddag rij ik vanaf mijn werk lekker binnendoor richting huis. Rij ik langs een middelbare school met zo'n fietsers oversteek plaats waar de fietsers geen voorrang hebben. Staan daar een paar van die meiden naar mij te zwaaien, en springen net voor mijn motor de weg op om met de fiets over te steken. Achterband gleed, maar gelukkig hield ik hem wel overeind. Ik snap echt niet wat hun bezielde...

Eindelijk wat meegemaakt: mijn eerste alcoholcontrole! *O* *O* *O*
Een struise blonde agente maande mij tot stoppen en toen mocht ik blazen.
Mijn dag was gelijk goed, temeer daar ik tegen mijn gewoonte in niet gedronken had. O-) Het tijdstip lijkt wat vreemd: 16:20, op zondag, maar heeft misschien te maken met het verlaten van sportkantines. Er waren wel sportvelden in de buurt.

@leeqnl. Die meiden zwaaiden ws. niet naar jou en ws. zagen ze je ook nieteens.
Meisjes van die leeftijd letten alleen op jongetjes met hamsterkapseltjes en op elkaar. Niet op welwillende stoere motorrijders, die zijn dull :z *duh* *na aaah* *giggel*

@leeqnl. Die meiden zwaaiden ws. niet naar jou en ws. zagen ze je ook nieteens.
Meisjes van die leeftijd letten alleen op jongetjes met hamsterkapseltjes en op elkaar. Niet op welwillende stoere motorrijders, die zijn dull :z *duh* *na aaah* *giggel*

Jawel hoor. Hij had z'n systeemhelm open en keihard Justin Bieber op staan.

Bedankt Miss2. Nu heb ik op maandagmorgen al moeten huilen. *schrapt 848 van wishlist*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan