Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanochtend, komende vanaf de A27/A28 richting Breda en richting de Utrechtse ring. De baan splitst daar in 2 baanvakken rechts richting A12 Utrecht/Den Haag en 1 baanvak richting Arnhem aan de linkerkant.

Voor mij rijdt een klein koekblik. Op het moment dat we net lekker ingevoegd zijn besluit een kerel op de uiterste rechterbaan zijn blik naar links te verplaatsen. De auto voor mij kan nog net uitwijken naar de linkerbaan en ik kan nog net afremmen. Ik ben uiteraard niet te spreken dus ik hang lekker aan de claxon en het grootlicht. De persoon voor me blijft proberen om de auto die al op de linkerbaan zit nog verder weg te duwen, wat helaas niet lukt, en plots bindt hij in en gaat weer rechts rijden waardoor het koekblik links terug kan invoegen. Ik heb even heel erg uitgebreid met een aantal niet mis te verstane gebaren uitgelegd aan de zwalkende koekblikker wat ik van zijn acties vond, maar zijn gezicht was blijkbaar volgespoten met botox, wat zijn hersenverlamming zou verklaren. Wat een ongelofelijke klootzak. In de consternatie ben ik zelfs vergeten welke bedrijfsnaam er op z'n auto stond, anders had er even een gepeperde mail richting dat bedrijf gegaan.

Ik had vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer eens een automobilst die in de file besloot per direct van rijstrook te wisselen, zonder richtingaanwijzer, zonder vooraankondiging op welke manier dan ook. Gewoon pats-boem naar rechts. Goeie remproef neergezet (geslaagd! *O*), en zonder toeters en gebaren doorgereden :)

Laatst bewerkt:
Op de dag dat de politie heeft aangekondigd dat ze streng gaan optreden tegen handheld telefoneren, sms'en en internetten achter het stuur, had ik bijna zo'n SMS'ende Truus achterop toen ik voor het rode stoplicht stond te wachtten. Met gierende banden kwam ze tot stilstand met de bumper net naast mijn been.

En dan nog, inplaats van te kijken of verontschuldigend de hand op te steken, duikt ze onder het stuur om die K* telefoon op te rapen. B|

Laatst bewerkt:
Vanochtend, komende vanaf de A27/A28 richting Breda en richting de Utrechtse ring. De baan splitst daar in 2 baanvakken rechts richting A12 Utrecht/Den Haag en 1 baanvak richting Arnhem aan de linkerkant.

Voor mij rijdt een klein koekblik. Op het moment dat we net lekker ingevoegd zijn besluit een kerel op de uiterste rechterbaan zijn blik naar links te verplaatsen. De auto voor mij kan nog net uitwijken naar de linkerbaan en ik kan nog net afremmen. Ik ben uiteraard niet te spreken dus ik hang lekker aan de claxon en het grootlicht. De persoon voor me blijft proberen om de auto die al op de linkerbaan zit nog verder weg te duwen, wat helaas niet lukt, en plots bindt hij in en gaat weer rechts rijden waardoor het koekblik links terug kan invoegen. Ik heb even heel erg uitgebreid met een aantal niet mis te verstane gebaren uitgelegd aan de zwalkende koekblikker wat ik van zijn acties vond, maar zijn gezicht was blijkbaar volgespoten met botox, wat zijn hersenverlamming zou verklaren. Wat een ongelofelijke klootzak. In de consternatie ben ik zelfs vergeten welke bedrijfsnaam er op z'n auto stond, anders had er even een gepeperde mail richting dat bedrijf gegaan.
Het maakt niet uit wat je typt, het is altijd een sensatie om al jouw berichten te lezen _O- .

Gistermiddag op weg naar huis over de A9 bij Amstelveen direct na de afslag A2 ri Utrecht, word ik ingehaald door een V50 van het KLPD. Niets bijzonders zou je denken maar nu had de V50 allerlei blauwe lampen aan en kwam er ook geluid uit.

Nadat de betreffende V50 mij en enkele auto's voor mij ingehaald had, verplaatste de bestuurder van de V50 de auto naar de stippellijn die loopt tussen de twee rijstroken. Het bordje "Stop Politie" gaat aan en de snelheid gaat eruit totdat het geheel stil staat. Hierbij staat de KLPD auto midden op de rijbaan op de stippellijn stil. :?

Een diender springt uit de auto en rent naar voren. Enkele meters verder raapt deze een serieus grote balk op en werpt deze over de geleiderail. Mijn schatting is dat de balk ongeveer 3 mtr lang was en zeker 15 cm in het vierkant. Daar had ik niet graag over heen gereden met de motor.

In het begin staan je wat vreemd te kijken naar de actie van het KLPD. Wanneer je dan de balk ziet die in de berm wordt geworpen valt alles op z'n plaats en snap je waarom. :Y

Goeie actie!!! :}

Enige tijd geleden mee gemaakt, maar nooit gemeld.

Op de A2 bij den bosch, richting Eindhoven. Ik de snelweg op; het had geregend maar verder niets spannends gebeurd. Toyota Aygo of Peugeor !07 / Citroen C1 rijdt op de 2de, de middelste baan. Ik erbij op de rechter baan. Auto gaat sneller dan mij en haalt me dus in; ik zie een bellende figuur in de auto zitten. Dit ging nog goed....

Automobilist begint van baan te raken en rijdt richting middelste vangrail, ik zie dat ie een onbenullige correctie doet omdat ie nog steeds aan het bellen was. Het gevolg: een rondje van 540 graden op de snelweg over 2,5 baan. Ik heb mijn motor de vluchtstrook opgehoekt (die is mede mogelijk gemaakt door de snelle uitwijkoefening van VRO2 ;) ) en ben er langs gereden. Tijdens zijn draai heb ik nog een blijk in zijn ogen kunnen werpen. Zag de telefoon vallen en de angst in zijn gezicht. Dat kwam best heftig over...

Pas toen ik op mijn werk kwam zat mijn hart niet meer in mijn keel....

Bellen en rijden is geen goede combi; ik hoop dat desbetreffende man rijbewijs of gsm inlevert.

Op de dag dat de politie heeft aangekondigd dat ze streng gaan optreden tegen handheld telefoneren, sms'en en internetten achter het stuur, had ik bijna zo'n SMS'ende Truus achterop toen ik voor het rode stoplicht stond te wachtten. Met gierende banden kwam ze tot stilstand met de bumper net naast mijn been.

En dan nog, inplaats van te kijken of verontschuldigend de hand op te steken, duikt ze onder het stuur om die K* telefoon op te rapen. B|

Zo'n 5 tot 20 procent van de auto-ongelukken is volgens schattingen terug te voeren op afleiding tijdens het rijden. Van Hasselt: "Mensen overschatten hun eigen corrigerend vernmorgen en onderschatten het gevaar van de telefoon achter het stuur".

Ik stond vanmorgen te wachten voor een open brug, stuk ruimte voor mij gelaten. Zie in mijn spiegel dat er een VW Golf aankomt maar die maakt gaan aanstalten om te gaan remmen. Snel zelf aan de kant gegaan. De Golf stond stil waar ik eerst met mijn motor stond en mevrouw was heel druk met haar make up... |( :X

Ik stond vanmorgen te wachten voor een open brug, stuk ruimte voor mij gelaten. Zie in mijn spiegel dat er een VW Golf aankomt maar die maakt gaan aanstalten om te gaan remmen. Snel zelf aan de kant gegaan. De Golf stond stil waar ik eerst met mijn motor stond en mevrouw was heel druk met haar make up... |( :X

Na zo'n moment probeer je het engeltje weer terug op je schouder te takelen. :( :N

Automobilist begint van baan te raken en rijdt richting middelste vangrail, ik zie dat ie een onbenullige correctie doet omdat ie nog steeds aan het bellen was. Het gevolg: een rondje van 540 graden op de snelweg over 2,5 baan.

Bellen en rijden is geen goede combi; ik hoop dat desbetreffende man rijbewijs of gsm inlevert.
heb soortgelijke situatie meegemaakt op de A58
linker rijbaan, witte bestelauto van stucadoorsbedrijf die steeds dichter richting de vangrail ging rijden, schrok, hard corrigeerde naar rechts en vervolgens dwars over beide rijbanen weer overcorrigeerde terug naar links.
rijd tegen de vangrails en tolt 2x over de kop om achterstevoren maar weer op 4 wielen tegen de vangrails tot stilstand te komen.

Ik zag het aankomen dus was al meer afstand gaan houden anders hadden deze knuppels mij ook van de weg af gekegelt :X

Ik heb een gruwelijke, primitief beestachtige hekel aan witte bedrijfswagen busjes. Bijv die van een stucadoorsbedrijf, schilders, timmerlieden en dergelijke. *stereotype aan* Deze ventjes zijn bijna altijd twintigers, hebben een grote bek, zijn ontzettend ongeduldig, aggresief, zitten te bellen met hun vriendin, hebben altijd geld tekort terwijl ze een pakje per dag oproken, halen de meest nekbrekende toeren uit in hun bedrijfswaggel op de weg zoals voordringen, afsnijden, bumperkleven, afslaan zonder knipper, racen met motoren, voorrang nemen (nooit geven), asociaal parkeren, draaien altijd afgrijselijke kut hardstyle en veel te hard, nul respect voor andere weggebruikers, nep diamant oorbelletjes, bontkraag jassen, ga zo maar door. *stereotype uit*

Ben al zo vaak van me sokken gereden in de auto, motor, te voet en op de fiets door deze klootzakken dat ik meer dan normaal op mijn hoede ben zodra ik zo'n wit gedrocht de weg op zie rollen. Het is soms erg moeilijk om rustig en beheerst te blijven wanneer je zulk totaal onverantwoord gedrag op de weg ziet...

Oh ja, wat ik vandaag had meegemaakt...

Zie een absoluut supermooi mokkel op de fiets zitten dus ik blijf even kijken vanuit me auto. Komt ze de rotonde opfietsen en gaat driekwart rond. Blijft onverstoorbaar strak naar haar telefoon staren terwijl ze ten minste vier auto's bij de afslagen dwingt te stoppen. Zei ik al dat ze nooit haar hand uitstak? Met enig oponthoud kom ik dezelfde weg oprijden als zij fietst en komt ze bijna in botsing met een fietser die van rechts uit een steegje kwam (die ik vanuit mijn auto ALLANG aan zag komen)... Trekt een grote bek open zeg, niet te geloven.

Superknap of niet, holy sh*t wat een dom kreng. Had serieus de gedachte om haar expres aan te rijden zodat ze leert op het verkeer te letten. Helaas zal zelfreflectie nooit tot haar lijst van vaardigheden behoren.

Superknap of niet, holy sh*t wat een dom kreng. Had serieus de gedachte om haar expres aan te rijden zodat ze leert op het verkeer te letten. Helaas zal zelfreflectie nooit tot haar lijst van vaardigheden behoren.

Volgen keer gewoon charmant zwaaien, wie weet wat je er aan over houd :j

Volgen keer gewoon charmant zwaaien, wie weet wat je er aan over houd :j

Mwoa, daar gaat mijn stick toch echt niet in!
Voor hetzelfde geld heeft ze een virus en wordt die domheid ineens gedownload.

Alleen laten zuigen dus....

's ochtends wel geteld 4 motoren gezien, 2 op de A16 richting Dordrecht en 2 op dezelfde A16 maar dan als tegemoet kommers.

Rijd je 's middags dezelfde weg naar huis, denk we; 50 motors gezien....
Waar waren die 's ochtends dan :O

Mwoa, daar gaat mijn stick toch echt niet in!
Voor hetzelfde geld heeft ze een virus en wordt die domheid ineens gedownload.

Alleen laten zuigen dus....

als je je stick er in steekt ligt ze aan de hoofdcomputer, wordt ze alleen maar slimmer van :9

Vandaag reed ik de snelweg op gelijk met zo'n overdekte scooter, een scooter met een dakje. Zat een dame op (in?) zonder helm of motorkleren, maar reed wel 120. Zou daar wel een airbag en een veiligheidsgordel in zitten? Zou zo iemand echt denken dat als je daarmee onderuit gaat, dat je dan keurig onbeschadigd in je hokje blijft zitten?

Mensen die zichzelf in zo'n situatie brengen weten / begrijpen niet dat er de mogelijkheid bestaat dat ze in een ongeluk betrokken kunnen raken en hun nagels breken.

Vandaag reed ik de snelweg op gelijk met zo'n overdekte scooter, een scooter met een dakje. Zat een dame op (in?) zonder helm of motorkleren, maar reed wel 120. Zou daar wel een airbag en een veiligheidsgordel in zitten? Zou zo iemand echt denken dat als je daarmee onderuit gaat, dat je dan keurig onbeschadigd in je hokje blijft zitten?

Bij zo'n ding zou ik toch eigenlijk wel eens een keer de ABS uit willen zetten en dan lekker hard de voorrem inknijpen op een mooi rechtdoorstukje *D *O*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan