Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij zo'n ding zou ik toch eigenlijk wel eens een keer de ABS uit willen zetten en dan lekker hard de voorrem inknijpen op een mooi rechtdoorstukje *D *O*
Ik denk dat je dan als één groot wiel een flink eind doorrijdt, en dat je daarna misselijk bent.

Ik denk dat je dan als één groot wiel een flink eind doorrijdt, en dat je daarna misselijk bent.

dus dit principe... :9
vlcsnap675930.jpg

Normaal bijna altijd met het blik naar het werk. Vandaag een keer met de motor omdat het weer goed zou zijn en ik het rondje Tilburg Vianen Uden Tilburg moest doen. Richting Vianen altijd nog veel file op donderdag.

Lekker niets mee gemaakt alleen opvallend veel auto's die in de file plaats voor me maakte. :}

's Morgens het zonnentje op zien komen, 's middags met lekker weer naar Uden en 's avonds met een ondergaand zonnetje weer naar huis. Perfect dagje gehad. :Y

Ik had vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer eens een automobilst die in de file besloot per direct van rijstrook te wisselen, zonder richtingaanwijzer, zonder vooraankondiging op welke manier dan ook. Gewoon pats-boem naar rechts. Goeie remproef neergezet (geslaagd! *O*), en zonder toeters en gebaren doorgereden :)

Ik had m ook vanmorgen! *O* Reed die van jou ook op de a13? :+

Ik reed een stukje op de A10 eind van de middag, dikke file, maar bijna alle automobilisten hielden keurig een strook vrij voor mij en nog wat motorrijders. Maar toen de file weer wat harder ging, en ik naar links in wilde voegen, waren er twee autootjes die vastbesloten waren mij er niet tussen te laten. Eerst bij de ene, toen ging ik een auto naar voren, en toen de andere. Van die kleine toyotaatjes (zijn dat dan toyautootjes?). Inmiddels reed de file ruim boven de snelheid waarbij je als motorrijder moet invoegen. Zinloze actie van zulke toy-autootjes, want ik reed een halve seconde later natuurlijk wel gewoon voor ze, alleen met nog wat auto's ertussen. Je vraagt je dan af wat er in het hoofd van zo iemand omgaat. Misschien wel niks, en is dat het probleem.

Die balen dat ze in zo'n bagger koekblik zitten terwijl jij op een snelle brommer zit. Ik kan er altijd smakelijk om lachen. ;)

Komt ze de rotonde opfietsen en gaat driekwart rond. Blijft onverstoorbaar strak naar haar telefoon staren terwijl ze ten minste vier auto's bij de afslagen dwingt te stoppen.
Ja? Die auto's moeten stoppen als zij de rotonde willen oprijden/verlaten en daar rijdt een fietser die de rotonde blijft volgen. Dus.
Zei ik al dat ze nooit haar hand uitstak?
Hoeft ook niet als ze de rotonde blijft volgen, wel als ze de rotonde verlaat.

Laatst bewerkt:
Gisteren een snuiter die bij het stoplicht voor mij ging staan. Ik stond als eerste, dus gewoon voor de stopstreep, niet tussen de auto's. Collega had er gemakkelijk naast gekund.
Ik weet niet, maar persoonlijk vind ik dat motorrijders gewoon naast elkaar horen bij het stoplicht; als we nou ook al bij elkaar gaan voordringen :? Niet echt de motorgedachte denk ik :? En als het dan groen is, is het ieder voor zich, de snelsten zullen de eersten zijn!
Oja, en dan presteert meneer het dus ook nog om trager dan ik te zijn |(

En vanmorgen heb ik maar plastic zakken om m'n laarzen gedaan... had vandaag effe geen zin in natte sokken B|

Eens niet motor-gerelateerd.
lekker naar kantoor gereden vanochtend, zet de motor weg rook nog een sigaretje en loop naar binnen.
Wil mijn sleutel pakken om naar binnen te gaan (na de receptie) dus voel in mijn jaszak, geen sleutel.
Andere jaszak dan, geen sleutel, borstzak... geen sleutel
Nog maar een keer allemaal controleren dan, geen sleutel.

Naja, dan maar op en neer, zit die nog op de deur, dus vanaf de receptie ff collega gebeld dat ik op en neer moet.
Controleer alles nog 1 keer, zit die in mijn rechter broekzak |( |(
Voelde ik mij even lomp :X

Gisteren een snuiter die bij het stoplicht voor mij ging staan. Ik stond als eerste, dus gewoon voor de stopstreep, niet tussen de auto's. Collega had er gemakkelijk naast gekund.
Ik weet niet, maar persoonlijk vind ik dat motorrijders gewoon naast elkaar horen bij het stoplicht; als we nou ook al bij elkaar gaan voordringen :? Niet echt de motorgedachte denk ik :? En als het dan groen is, is het ieder voor zich, de snelsten zullen de eersten zijn!
Oja, en dan presteert meneer het dus ook nog om trager dan ik te zijn |(

Word jij daar ook zo kotsmisselijk van? En dan vooral als ze dwars gaan staan...
Van de zomer een hele groep voor me en een lol dat ze hadden.
Druk ouwehoeren maar op het verkeerslicht letten ho maar...
En toen het dan groen werd moesten ze, nadat er een attentie toetertje was gegeven dat het groen was, allemaal eerst nog inschakelen. |(
Het is ook helemaal niet raar dat een bepaald type motorrijder regelmatig in aanraking komt met een bepaald type automobilist.

Zoals jij het doet is trouwens prima, gewoon ertussen blijven en bij groen direct wegwezen. ;)

Eens niet motor-gerelateerd.
lekker naar kantoor gereden vanochtend, zet de motor weg rook nog een sigaretje en loop naar binnen.
Wil mijn sleutel pakken om naar binnen te gaan (na de receptie) dus voel in mijn jaszak, geen sleutel.
Andere jaszak dan, geen sleutel, borstzak... geen sleutel
Nog maar een keer allemaal controleren dan, geen sleutel.

Naja, dan maar op en neer, zit die nog op de deur, dus vanaf de receptie ff collega gebeld dat ik op en neer moet.
Controleer alles nog 1 keer, zit die in mijn rechter broekzak |( |(
Voelde ik mij even lomp :X

Gewoon volhouden dat ie thuis lag. Lijkt minder stom :+

Ik werk op een woonvorm voor mensen met een autistische stoornis.
Komt er gister een naar me toe :" het word koud 's avonds hè!"
( ik werk vaak tot half elf)
Dat ben ik met hem eens maar hoezo dat ineens?
" ik hoor je vaak langer doorstarten en de choke zit erop! "

Meneer heeft géén rijbewijs, nooit ook maar een brommer gehad maar dat hoort ie vanuit zijn bed!

Héérlijk volk, écht!

Niet vandaag maar wat een gevaarlijke mensen op de snelweg, sorteerde voor om van de A27 naar de A1 te gaan rechte stuk voor de bocht. De snelheid is daar 120 die overgaat in 100.
Dan snap ik best dat het voor sommige mensen "eng" oid is om met harder dan 80 een bocht te nemen en in te moeten voegen. Maar 60(!!) gaan rijden zonder duidelijk te remmen en vervolgens op de invoegstrook keihard de rem in te trappen waardoor ik (en de mensen achter mij ook) me kapot schrik.
Je gaat toch niet met 50 invoegen op de snelweg? Pff, wist niet hoe snel ik er langs moest komen.. Blij dat ik altijd veel afstand hou anders had ik er boven op gezeten :p

Niet vandaag maar wat een gevaarlijke mensen op de snelweg, sorteerde voor om van de A27 naar de A1 te gaan rechte stuk voor de bocht. De snelheid is daar 120 die overgaat in 100.
Dan snap ik best dat het voor sommige mensen "eng" oid is om met harder dan 80 een bocht te nemen en in te moeten voegen. Maar 60(!!) gaan rijden zonder duidelijk te remmen en vervolgens op de invoegstrook keihard de rem in te trappen waardoor ik (en de mensen achter mij ook) me kapot schrik.
Je gaat toch niet met 50 invoegen op de snelweg? Pff, wist niet hoe snel ik er langs moest komen.. Blij dat ik altijd veel afstand hou anders had ik er boven op gezeten :p
3 Dagen geleden reed er een ford ka voor mij op de oprit naar de autostrade, eerst nam ze de bocht om de oprit op te rijden aan 20 per uur, verhoogde haar snelheid tot een misselijkmakende 50km per uur en toen ze invoegde reed ze net 60 denk ik.(had ze geluk dat er geen vrachtwagen was..)

Gisteren ook een vrachtwagen keihard zien remmen voor een koekblik die opeens op de rijstrook kwam van de vrachtwagen en er niet aan dacht om zijn gaspedaal te gebruiken.

Eergisteren bijna omvergereden door een mpv, voor hem draaide er een bmw om omdat er een grote file was, dus ik blijf achter de mpv wachten. Ondertussen ga ik ook achteruit en meer richting de stoep terwijl ik me draai.
Opeens zie ik 1 wit licht branden bij die mpv, reed hij gewoon achteruit zonder mij gezien te hebben.( En ik stond al minstens 40 seconden achter hem te wachten...)
Niet alleen zag hij mij niet, hij keek ook helemaal niet. Achteruit en gaan dacht hij... Zijn vrouw zag er niet zo blij uit maar keek vlug star voor zich net zoals de bestuurder.(de bestuurder keek helemaal niet) :r

3 Dagen geleden reed er een ford ka voor mij op de oprit naar de autostrade, eerst nam ze de bocht om de oprit op te rijden aan 20 per uur, verhoogde haar snelheid tot een misselijkmakende 50km per uur en toen ze invoegde reed ze net 60 denk ik.(had ze geluk dat er geen vrachtwagen was..)

Gisteren ook een vrachtwagen keihard zien remmen voor een koekblik die opeens op de rijstrook kwam van de vrachtwagen en er niet aan dacht om zijn gaspedaal te gebruiken.(Ik dacht echt dat de vrachtwagen hem ging rammen, want de vrachtwagen was nu niet bepaald klein en reed 55, terwijl de auto met moeite de 10km per uur aantikte. Toen ik de banden hoorde piepen dacht ik dat het al te laat was...)

Eergisteren bijna omvergereden door een mpv, voor hem draaide er een bmw om omdat er een grote file was, dus ik blijf achter de mpv wachten. Ondertussen ga ik ook achteruit en meer richting de stoep terwijl ik me draai.
Opeens zie ik 1 wit licht branden bij die mpv, reed hij gewoon achteruit zonder mij gezien te hebben.( En ik stond al minstens 40 seconden achter hem te wachten...)
Niet alleen zag hij mij niet, hij keek ook helemaal niet. Achteruit en gaan dacht hij... Zijn vrouw zag er niet zo blij uit maar keek vlug star voor zich net zoals de bestuurder.(de bestuurder keek helemaal niet) :r

heb daar ook wel eens zo iets meegemaakt, je schrikt je de pleuris door die gasten. veel mensen zijn blijkbaar bang voor bochten ofzo.

Word jij daar ook zo kotsmisselijk van? En dan vooral als ze dwars gaan staan...
Van de zomer een hele groep voor me en een lol dat ze hadden.
Druk ouwehoeren maar op het verkeerslicht letten ho maar...
En toen het dan groen werd moesten ze, nadat er een attentie toetertje was gegeven dat het groen was, allemaal eerst nog inschakelen. |(
Het is ook helemaal niet raar dat een bepaald type motorrijder regelmatig in aanraking komt met een bepaald type automobilist.

Zoals jij het doet is trouwens prima, gewoon ertussen blijven en bij groen direct wegwezen. ;)

Snap het ook niet... Als je dan al voordringt, let dan wel gewoon op en zorg dat de rest niet ook nog is op jouw hoeft te wachten... Sowieso is het als groep niet echt handig om voor te gaan dringen... Reed gister ook met stuk of 5 andere motoren een rondje hier, bleven ook maar ff netjes wachten in de rij, want met z'n zessen vooraan komen en staan is ook niet echt handig :P

Als ze je rechts inhalen, dan rij je onnodig links...

mvg Rick
Niet altijd.Een tijdje geleden haalde ik op de A15 een vrachtwagen in. Bijna voorbij, komt er iemand met (blijkbaar) meer haast dan ik in een VW-busje vlak achter me rijden. Max. snelheid 120, ik reed 130 volgens de teller. Op het moment dat ik voorkant van de vrachtwagen in m'n binnenspiegel zag en naar rechts wilde zat hij al rechts naast me. Hoe hij tussen mijn blikje en die vrachtwagen doorgekomen is vraag ik me nog steeds af.
Hij nam de afslag naar het parallelstuk bij Gorinchem, haalde net voor de afslag richting Breda nog een auto in, om richting Breda te gaan. Dat was bijna de volgende voorbumper |(
Klaverblad op, en vanuit m'n ooghoek zag ik zijn remlichten aangaan. Ik kijk in zijn richting, en zie zijn linker voorband over de rand gaan, en de rest van het busje er achteraan. Voor mijn eigen veiligheid heb ik toen m'n blikje even op de vluchtstrook gezet, tot ik klaar was met lachen.

Gisteren nog een aardige vrachtwagen chauffeur tegen gekomen op de A59 ter hoogte van Knooppunt Hooypolder. Altijd drama daar met die stoplichten en hij gaf een mooie zwieper aan het stuur zodat ik er mooi tussendoor kon!
Komt niet vaak voor dat chauffeurs dat doen, maar wel erg fijn dat.

Verder nog weinig irritante mensen op de snelweg tegen gekomen, maar dat komt vast, rijd pas 2 maanden....

Ik werk op een woonvorm voor mensen met een autistische stoornis.
Komt er gister een naar me toe :" het word koud 's avonds hè!"
( ik werk vaak tot half elf)
Dat ben ik met hem eens maar hoezo dat ineens?
" ik hoor je vaak langer doorstarten en de choke zit erop! "

Meneer heeft géén rijbewijs, nooit ook maar een brommer gehad maar dat hoort ie vanuit zijn bed!

Héérlijk volk, écht!
:Y prachtig toch?

Mijn autistische buurjongen weet ook altijd hoe laat het is als hij de yoshi's hoort brullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan