Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
slecht rijgedrag is 1 ding, maar als iemand van z'n fiets valt heb je toch gewoon een Artikel 5 te pakken?

Nee, dat zou een artikel 6 zijn. Artikel 5 is aan de orde als het nog net goed is gegaan.
 
Als je gelijk moest aftikken ben je genaaid ja :+

:+

Dat niet, was van een camera.
Nou moet ik toegeven, ik liet dat ding al 3 jaar lang voor jan lul flitsen door net over de streep te stoppen.
Op een kwade dag kwamen er 5 tegelijk binnen, twee weken later nog twee.
150 gulden per stuk.

En ja, ik heb ze netjes afgetikt.
 
Laatst bewerkt:
Niet stoppen voor stopstreep bij een verkeerslicht staat gelijk aan door rood rijden.
Je bent immers niet voor de stopstreep tot stilstand gekomen, dus door rood gereden.
Dat je daarmee het kruispunt niet bent overgestoken doet niets af aan het feit dat.....

Het kan zijn dat het inmiddels is veranderd, maar in 1994 was het nog wel zo.
Of ik ben toen gruwelijk in de maling genomen, dat kan ook.

Niet stoppen voor de stopstreep is niet stoppen voor de stopstreep.

Door rood rijden is het volledig passeren van de stopstreep.

Het verschil is -grofweg- je achterwiel(en).
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dat in Nederland ook zo is maar hier in de stad begin ik steeds meer hinder te ondervinden van mede "motor" rijders, meer dan van koekblikkers zelfs. Dit zijn dan over het algemeen motor scooters, Scoopy's en andere 15kW 125 4t. bakjes waar je hier ook met een auto rijbewijs op mag gaan rijden mits je 2 jaar ervaring hebt. Daardoor is het aantal scooters enorm gestegen in de laatste jaren, Die lui rijden zo slecht dat je je gaat afvragen hoe ze hun auto rijbewijs ooit haalden. Langzaam rijdend door de stad probeer ik enige afstand te houden, vooral achter bestel- en vrachtwagens, dat lukt dus niet, ze rijden links en rechts voorbij om vervolgens de ruimte tussen de bestelwagen en jezelf op te vullen en rijden dan ook nog constant in een soort zig zag lijn om elkaar te ontwijken. Ze houden zelf geen afstand, kruipen in dode hoeken van vrachtwagens. Als je naar een rood stoplicht rijd moeten ze er op het laatste nippertje nog net voorbij en snijden ze je af waardoor je op het laatste nipperje vol in de remmen moet. Ze halen ze je net voor een straathoek, waar je dan naar rechts wilt afslaan en al aan het voorsorteren bent (spiegel gebruikt, geen verkeer , RAW aan en voorsorteren natuurlijk) nog even rechts in, om alvorens rechtdoor te rijden. Je staat stil tussen rijen autos en ze moeter proberen toch nog even verder te dringen. Ik ga al van mijn gas af omdat ik bij het naderen van een druk kruispunt zie dat het stoplicht op oranje gaat. En die fases zijn echt veel korter dan in Nederland, dan komt zo'n eikel van achteren aan gereden, stopt niet en rijdt door rood, terwijl het overige verkeer al begonnen is met optrekken. Dit dan in combinatie met de "motor" rijders die al voordat het groen is optrekken. Geeft af en toe heel spannende situaties, je ziet het aankomen en het gaat meestal net goed. Ik erger me daar steeds meer aan, vooral omdat de meeste mensen alle "motor" rijders over een kam scheren. Je hebt echt ogen in je kont nodig om op je werk te komen. De "normale" motorrijders bezorgen totaal geen hinder het zijn vooral die "nieuwe" motor rijders met autorijbewijs, en gastjes op van die getuned scooterjes met de integraal helm op het hoofd als een soor petje. Weet niet of dit soort gespuis bij jullie ook rond "krioelt".
 
Nee, alle Nederlandse scooterrijders gedragen zich hier allemaal correct in het verkeer. Net zoals alle automobilisten en de "gewone" motorrijders. ;)

Ik zou emigreren.
 
Belgen kunnen natuurlijk sowieso (of zo?) al niet autorijden, laat staan scooteren.

Maar ja, (motor)scooters gedragen zich hier ook anders dan 'echte' motorrijders (hapt u maar).

Af en toe denk ik eraan ook zo'n ding te nemen, als ik zelf als een zo'n achterlijke door het verkeer ga, erger ik me misschien minder aan de rest.

Gebeuren er dan niet vreselijk veel ongelukken met die dingen in België?



:$ Ik ga er overigens klakkeloos vanuit dat je het over België hebt... Is dat wel zo, of ben ik echt zo bevooroordeeld...?
 
Het klote is dat ze altijd slachtoffers maken, zulk soort mongolen.
 
Gisteren in de avond was ik nog een stukje aan het rijden. Zie ik voor mij een politiebusje rijden, niks aan de hand. Vervolgens nader ik het stoplicht met voor mij een treuzelaar. Het stoplicht staat al enkele seconden op rood en de treuzelaar rijdt gewoon lekker door, het politiebusje staat naast mij...
Dus maak ik ruimte voor de politie (die zijn immers je beste vrienden) om de achtervolging in te zetten, helemaal niks dus.
En als klap op de vuurpijl staat er op de rechter rijstrook nog een ongeduldige muts die voor dat het groen is alvast even doorrijdt. Weer wekt dit geen interesse van de politie.
halve minuut later springt het een keer op groen en nog gaat de politie er niet op af, ze slaan zelfs gewoon rechtsaf naar het politiebureau. Waarschijnlijk zat de diensttijd er ruimschoots op en hadden ze geen zin om ook nog maar iets te doen. Ik vind het nogal een gevaarlijke kruising met taxi's, bussen en studenten om deze mensen er niet voor te bekeuren...Maarja, wie ben ik!

Ik snap er niks meer van.
 
neger tot vijf mentaliteit?
kan het alleen maar toejuigen. :+
 
Laatst bewerkt:
Gisteren in de avond was ik nog een stukje aan het rijden. Zie ik voor mij een politiebusje rijden, niks aan de hand. Vervolgens nader ik het stoplicht met voor mij een treuzelaar. Het stoplicht staat al enkele seconden op rood en de treuzelaar rijdt gewoon lekker door, het politiebusje staat naast mij...
Dus maak ik ruimte voor de politie (die zijn immers je beste vrienden) om de achtervolging in te zetten, helemaal niks dus.
En als klap op de vuurpijl staat er op de rechter rijstrook nog een ongeduldige muts die voor dat het groen is alvast even doorrijdt. Weer wekt dit geen interesse van de politie.
halve minuut later springt het een keer op groen en nog gaat de politie er niet op af, ze slaan zelfs gewoon rechtsaf naar het politiebureau. Waarschijnlijk zat de diensttijd er ruimschoots op en hadden ze geen zin om ook nog maar iets te doen. Ik vind het nogal een gevaarlijke kruising met taxi's, bussen en studenten om deze mensen er niet voor te bekeuren...Maarja, wie ben ik!

Ik snap er niks meer van.

Die mensen kunnen gewoon op kenteken een bekeuring krijgen. Da's veel makkelijker.

Daarbij is het mijn ervaring dat mensen in politiebusjes geen ijverige schrijvers zien. Die rij ik meestal gelijk waar met een beleefde overschrijding van de maximumsnelheid in en daar heb ik nog nooit wat van gehoord of gezien.
 
Nee, alle Nederlandse scooterrijders gedragen zich hier allemaal correct in het verkeer. Net zoals alle automobilisten en de "gewone" motorrijders. ;)

Ik zou emigreren.


Gedaan en geloof mij, Nederland valt nog wel mee...
Maar hier heb als voordeel dat ze alleen van de voorkant flitsen *O*
 
Die mensen kunnen gewoon op kenteken een bekeuring krijgen. Da's veel makkelijker.

Daarbij is het mijn ervaring dat mensen in politiebusjes geen ijverige schrijvers zien. Die rij ik meestal gelijk waar met een beleefde overschrijding van de maximumsnelheid in en daar heb ik nog nooit wat van gehoord of gezien.

Ik heb geprobeerd deze zinnen te lezen, maar ergens ontspoor ik.
 
Die mensen kunnen gewoon op kenteken een bekeuring krijgen. Da's veel makkelijker.

Daarbij is het mijn ervaring dat mensen in politiebusjes geen ijverige schrijvers zien. Die haal ik meestal gelijk waar met een beleefde overschrijding van de maximumsnelheid in en daar heb ik nog nooit wat van gehoord of gezien


hij bedoelt dat mensen als ze een politiebusje zien daarin geen ijverige bonnenschrijvers aan zullen treffen,


en als ie een politiebusje inhaalt iets boven toegestane snelheid, daar nooit een actie uit voortvloeit van het busje zelf met sirenes/lichten/stop etc. :]



en die ervaring heb ik zelf ook, gewoon maling hebben aan een politievoertuig wat net onder maximum gaat rijden, dan haal ik echt in, Politie of niet.


mits het mag van de strepen op de weg etc. :+ O-)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik vandaag toch mijn motor officieel 1 week in bezit, vanaf 13.07.
Gelukkig flik ik het nog om in de eerste week van mijn motorcarriere al lek te rijden. Om 10 uur alweer na school naar huis, merk ik bij het inhalen dat hij wel erg moeilijk stuurt/van baan wisselt.
Later bij het uitvoegen van de snelweg krijg ik hem amper de bocht in dus vol in de ankers om de bocht nog te halen. Toen bleek dat de band gewoon zo goed als leeg was.

Nu realiseer ik me eigenlijk pas dat ik dik 150+ heb gereden met een lekke voorband :o
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan