Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik stond gisteren, in een beetje miezerregen, tussen de auto's bij het stoplicht. Keek eens in de auto naast me, en zag een modern interieurtje, met overal knopjes en lichtjes. Op dashboard, op het stuur. Overal zaten knopjes. En ineens was ik zo intens tevreden met mijn uitermate simpele motor. Het werd groen, en ik had zeker een dikke kilometer lang, 2 lege stroken voor mij alleen. Heerlijk :)
Fuck de modernistische consumptie cultuur :}
 
Gisteren,
Stervensdruk op weg naar huis, dus ik lekker naar voren.
Sta vooraan het stoplicht wachten op groen, rechts had nog groen.
Eerste auto's stoppen, dus ik kijk naar ons licht, groen.
Trek op, en zie vanuit mijn ooghoek een vrachtwagen vol door rood gaan.

Vol in de ankers, vol in de claxon, auto achter mij ook die gelukkig op zat te letten.
Vrachtwagen moest daarna nog wachten in de bocht tot de auto's ervoor ook weer gingen rijden.

Had echt even het idee om die trut (vrouw achter het stuur) uit die cabine te trekken en eens even goed uit te leggen wat ze nou verkeerd deed.
 
Ik stond gisteren, in een beetje miezerregen, tussen de auto's bij het stoplicht. Keek eens in de auto naast me, en zag een modern interieurtje, met overal knopjes en lichtjes. Op dashboard, op het stuur. Overal zaten knopjes. En ineens was ik zo intens tevreden met mijn uitermate simpele motor. Het werd groen, en ik had zeker een dikke kilometer lang, 2 lege stroken voor mij alleen. Heerlijk :)
de kleine dingen zijn het soms he *O*
 
Dat vind ik niet best, en als ik vooraan sta hebben die ook de keuze; rennen of twee stappen terug.
Fietsers flikken dat ook regelmatig en als je dit gedrag toe laat wordt het erger.

Begrijp je? ;)

Vraag mij eigenlijk af wie er echt verantwoordelijk is als een voetganger word aangereden die zich op dat moment midden op straat bevindt?

En ik begrijp het wel, Echter wil ik mijn motor graag blauw houden. :P
En gelukkig zijn er niet zo veel fietsers hier *O* , veelste gevaarlijk voor hen.
 
Gisteren,
Stervensdruk op weg naar huis, dus ik lekker naar voren.
Sta vooraan het stoplicht wachten op groen, rechts had nog groen.
Eerste auto's stoppen, dus ik kijk naar ons licht, groen.
Trek op, en zie vanuit mijn ooghoek een vrachtwagen vol door rood gaan.

Vol in de ankers, vol in de claxon, auto achter mij ook die gelukkig op zat te letten.
Vrachtwagen moest daarna nog wachten in de bocht tot de auto's ervoor ook weer gingen rijden.

Had echt even het idee om die trut (vrouw achter het stuur) uit die cabine te trekken en eens even goed uit te leggen wat ze nou verkeerd deed.
Blijkbaar heb je deze post gemist. Gebeurt vaker dan je denkt. Maar goed, dat is het risico van vooraan gaan staan bij een verkeerslicht. Je wilt, nee, je "moet" snel wegwezen om geen last te bezorgen aan de koekblikkers die je net voorbij gestoken bent. Was je gewoon in de rij blijven staan, had je geen noodstop hoeven te maken.
 
Blijkbaar heb je deze post gemist. Gebeurt vaker dan je denkt. Maar goed, dat is het risico van vooraan gaan staan bij een verkeerslicht. Je wilt, nee, je "moet" snel wegwezen om geen last te bezorgen aan de koekblikkers die je net voorbij gestoken bent. Was je gewoon in de rij blijven staan, had je geen noodstop hoeven te maken.

Klopt, echter.
Het stoplicht bij hun was al ruim rood (de stoplichten waar ik stond zit een vertraging van 4 tot 6 seconden tussen)

En als ik niet vooraan had gestaan had de auto die achter mij stond die noodstop wel kunnen maken.
Want hard optrekken zat er toch niet in, 100 meter verder stonden we alweer vast.

Oh, en hier het maps
Google Maps

De vrachtwagen kwam dus van rechts
 
Laatst bewerkt:
Vraag mij eigenlijk af wie er echt verantwoordelijk is als een voetganger word aangereden die zich op dat moment midden op straat bevindt?

Ik,als bestuurder, maar zo ver komt het niet hoor. :)

En ik begrijp het wel, Echter wil ik mijn motor graag blauw houden. :P
En gelukkig zijn er niet zo veel fietsers hier *O* , veelste gevaarlijk voor hen.

Lucky you! ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, echter.
Het stoplicht bij hun was al ruim rood (de stoplichten waar ik stond zit een vertraging van 4 tot 6 seconden tussen)

En als ik niet vooraan had gestaan had de auto die achter mij stond die noodstop wel kunnen maken.
Want hard optrekken zat er toch niet in, 100 meter verder stonden we alweer vast.

Oh, en hier het maps
Google Maps

De vrachtwagen kwam dus van rechts
Maakt niet uit waar het was en hoelang het voor haar al rood was.

Mijn punt in de post waar ik naar linkte was dat ik altijd links en rechts kijk of alles stilstaat, voordat ik bij groen wegrij. Komt er verkeer op het voor hun rode licht aan rijden en staat er nog geen buffer (lees: overig verkeer dat achteropkomend verkeer van mij afblokt), zorg ik ervoor dat ik óf weg ben, óf genoeg ruimte om me heen heb om fatsoenlijk te kunnen stoppen en/of uitwijken. Dat ik dit doe, komt waarschijnlijk door mijn rijinstructeur. Die heeft mij duidelijk gemaakt altijd een vluchtweg open moeten te houden. Is die er niet, moet je zorgen dat je er een krijgt.

Heb je jezelf in een positie gewrongen dat je snel weg "moet" (lees: je bent voorgekropen bij een verkeerslicht en staat nu tussen 2 auto's), hou je voor jezelf weinig marges over. Sterker nog, om het met de bewoordingen van mijn rijinstructeur te zeggen, je gooit je eigen vluchtwegen dicht.
 
PS

Wel eens blikmisbruikers / weg op de weg wegmisbruikers / blik op de weg gekeken? Vrijwel iedereen die aangehouden wordt voor het rijden door rood licht geeft als eerste reactie dat het nog oranje was. Zelfs als het licht al 8 seconden op rood stond. Dat zullen ze ook verklaren als ze jou van je fietsje gereden hebben, en omdat jij in coma een ambulance wordt ingedragen, kunnen ze jou niks vragen. Kijk, het is leuk om gelijk te hebben en in je recht te staan. Jij reed door groen, hij/zij reed door rood. Maar wat heb je aan die wijsheid als je 2 meter onder de grond komt te liggen door een fout van een ander die jij heel makkelijk had kunnen ontwijken? Helemaal niks! Of je moet het op je steen willen zetten.
 
Maakt niet uit waar het was en hoelang het voor haar al rood was.

Mijn punt in de post waar ik naar linkte was dat ik altijd links en rechts kijk of alles stilstaat, voordat ik bij groen wegrij. Komt er verkeer op het voor hun rode licht aan rijden en staat er nog geen buffer (lees: overig verkeer dat achteropkomend verkeer van mij afblokt), zorg ik ervoor dat ik óf weg ben, óf genoeg ruimte om me heen heb om fatsoenlijk te kunnen stoppen en/of uitwijken. Dat ik dit doe, komt waarschijnlijk door mijn rijinstructeur. Die heeft mij duidelijk gemaakt altijd een vluchtweg open moeten te houden. Is die er niet, moet je zorgen dat je er een krijgt.

Heb je jezelf in een positie gewrongen dat je snel weg "moet" (lees: je bent voorgekropen bij een verkeerslicht en staat nu tussen 2 auto's), hou je voor jezelf weinig marges over. Sterker nog, om het met de bewoordingen van mijn rijinstructeur te zeggen, je gooit je eigen vluchtwegen dicht.
Ik zit terwijl het nog rood is, continu de andere verkeersstromen te inspecteren: wie rijd, wie staat stil. Daardoor weet ik op het moment dat mijn licht groen is, al hoe de situatie is. Beetje raar om dat pas te gaan controleren op het moment dat je weg moet. Regeren is vooruit zien.

En stiekem vind ik het altijd heerlijk om de roodrijders de stuipen op het lijf te jagen door ze vol gas te naderen })
 
Ik zit terwijl het nog rood is, continu de andere verkeersstromen te inspecteren: wie rijd, wie staat stil. Daardoor weet ik op het moment dat mijn licht groen is, al hoe de situatie is. Beetje raar om dat pas te gaan controleren op het moment dat je weg moet. Regeren is vooruit zien.
Doe ik ook, daar niet van. Er zijn echter situaties waar je niet alle stromen in de gaten kunt houden. Krijg ik die mogelijkheid niet, door bebouwing en zo, benader ik het kruispunt voorzichtiger. Dan kijk ik of het kruispunt ook écht vrij is en blijft.
En stiekem vind ik het altijd heerlijk om de roodrijders de stuipen op het lijf te jagen door ze vol gas te naderen })
Ook daar zie ik de humor wel eens van in, waarbij ik wel rekening houd met onverwachte reacties.
 
Ik zit terwijl het nog rood is, continu de andere verkeersstromen te inspecteren: wie rijd, wie staat stil. Daardoor weet ik op het moment dat mijn licht groen is, al hoe de situatie is. Beetje raar om dat pas te gaan controleren op het moment dat je weg moet. Regeren is vooruit zien.

En stiekem vind ik het altijd heerlijk om de roodrijders de stuipen op het lijf te jagen door ze vol gas te naderen })

Vooral voetgangers/fietsers die nog snel door rood gaan })
 
En stiekem vind ik het altijd heerlijk om de roodrijders de stuipen op het lijf te jagen door ze vol gas te naderen })
Er vlak langs jekkeren }) gecontroleerd O-)
:^
 
Laatst bewerkt:
Ik zit terwijl het nog rood is, continu de andere verkeersstromen te inspecteren: wie rijd, wie staat stil. Daardoor weet ik op het moment dat mijn licht groen is, al hoe de situatie is. Beetje raar om dat pas te gaan controleren op het moment dat je weg moet. Regeren is vooruit zien.

En stiekem vind ik het altijd heerlijk om de roodrijders de stuipen op het lijf te jagen door ze vol gas te naderen })
Ik dacht dat ik erg was haha, ik doe dat dus ook. Zet ook vaak de motor in zijn vrij als er een auto achter mij staat een zet de motor in zijn 1vlak voor dat het groen wordt.
 
Vraag mij eigenlijk af wie er echt verantwoordelijk is als een voetganger word aangereden die zich op dat moment midden op straat bevindt?

In Nederland is bijna zonder uitzondering de eigenaar van een motorrijtuig aansprakelijk voor de schade ontstaan uit een aanrijding met een voetganger of fietser. Die eigenaar hoeft dus niet eens de bestuurder te zijn geweest en het staat dus ook volledig los van de schuldvraag.
 
Maak hier nog wel eens regelmatig mee dat ik bij een zebrapad met verkeerslicht sta te wachten en mensen toch nog even oversteken als het licht net rood is.
Goed dat vind ik best, Ze zijn immers zo weg. Maar dat volk achter mij begint dan gelijk te toeteren -O-

Oh please, laat me niet beginnen als het een doordeweekse dag is tussen 14:00 en 16:00 :N iets met scholieren, schijt aan iedereen en ik let op niks behalve op m'n mobiel :') :N

Sommige (vooruit.. vele) moeten eerst iets ernstigs voelen en meemaken voor ze het leren |(

edit; zowel lopend als te fiets. Alleen vind ik 't laatste een stuk gevaarlijker als dat ze lopend tegen een paal knallen terwijl ze met hun BB/Iphone spelen.
 
Laatst bewerkt:
Oh please, laat me niet beginnen als het een doordeweekse dag is tussen 14:00 en 16:00 :N iets met scholieren, schijt aan iedereen en ik let op niks behalve op m'n mobiel :') :N

Sommige (vooruit.. vele) moeten eerst iets ernstigs voelen en meemaken voor ze het leren |(

edit; zowel lopend als te fiets. Alleen vind ik 't laatste een stuk gevaarlijker als dat ze lopend tegen een paal knallen terwijl ze met hun BB/Iphone spelen.


Is hier in Polen toch wel anders, Je krijgt dan ook een beste boete voor door rood lopen. (Als je een Pools salaris heb natuurlijk)
Nu kom ik hier sws niet zoveel scholieren tegen kom. Meer studenten en werkend volk.

Al kan ik wel begrijpen dat scholieren in grote getallen vervelend kunnen zijn.

Ontopic:

Had vandaag een bestel busje die bij het stop licht naast mij op het verdrijvingsvlak kwam staan. :?
Denk dat hij een sprintje wou trekken want hij bleef maar gas geven terwijl hij in zijn vrij stond
 
Laatst bewerkt:
Maak hier nog wel eens regelmatig mee dat ik bij een zebrapad met verkeerslicht sta te wachten en mensen toch nog even oversteken als het licht net rood is.
Goed dat vind ik best, Ze zijn immers zo weg. Maar dat volk achter mij begint dan gelijk te toeteren -O-

En terecht!

Groen licht betekent: U moet doorrijden.
De voetganger die op dat moment het rode licht negeert, heeft geen voorrang, ook al loopt hij over een voetgangersoversteekplaats.

Gewoon doorrijden dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan