Beste,
Vanochtend was het nat en koud. Desondanks werd ik door de gelede bus met wagennummer 9417 bijna van de weg gedrukt. Deze bus kwam van de parallelbaan van de Europalaan, in de richting van de Jaarbeurs, de hoofdbaan opgereden. Ondanks het feit dat ik duidelijk zichtbare verlichting voer in de vorm van 1 xenon koplamp en 2 units dagverlichting komt de buschauffeur vlak voor mijn neus de weg opgereden. Ik moest helemaal links uitwijken om een aanrijding te vermijden. Er is hier slechts 1 baanvak. Met wat handigheid kon ik de motor in bedwang houden en kwam ik uiteindelijk weer voor de bus terecht waar ik met mijn vinger een tikkend gebaar tegen mijn helm maakte om de chauffeur duidelijk te maken wat ik van zijn actie vond.
Bij de volgende stoplichten moest ik wachten en tot mijn verbazing kwam de bus erg hard aanrijden zonder te remmen. Ik was blij dat het groen werd zodat ik een aanrijding kon vermijden door gas te geven. Bij het volgende stoplicht kwam de bus weer hard aanrijden en dreigde me weer aan te rijden. Ik heb weer op het laatste moment iets gas moeten geven zodat ik voorbij de stopstreep kwam te staan om een aanrijding te vermijden. Toen ik in mijn spiegel keek kreeg ik twee opgestoken middelvingens van de buschauffeur, gevolgd door een hoop vuisten en weer een middelvinger, waarbij hij ook niet nalaat om met zijn vinger tegen mijn hoofd te tikken. De bestuurder was een vrij forse man met kort geknipt haar. Toen ik duidelijk maakte dat ik zijn wagennummer zou onthouden is de man gekalmeerd, maar daar neem ik geen genoegen mee.
Ik vind dit compleet onaanvaardbaar gedrag. Het komt wel vaker voor dat de blauwe gelede bussen op dat punt op de Europalaan naar mijn mening onvoorzichtig de Europalaan oprijden. An sich heb ik daar begrip voor omdat ze log zijn en het, zeker in de spits, misschien anders moeilijk is om alsnog in te voegen. Maar deze actie was ronduit gevaarlijk. Door het koude, natte wegdek was een noodstop niet een optie en heb ik dus moeten vertrouwen op jaren ervaring en mijn motor. Een minder ervaren motorrijder was onderuit gegaan en onder de bus terecht gekomen. Als die buschauffeur het vervolgens waagt om mij tweemaal angst aan te jagen door te dreigen mij aan te rijden en vervolgens ook nog eens in z'n hoofd haalt om mij 2 middelvingers te geven dan is bij mij de maat vol.
Ik hoor graag van u hoe deze zaak intern afgehandeld wordt.
Met vriendelijke groeten,
Kristof Elst