Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zo serieus was het ook niet bedoeld, maar ik lees hier toch regelmatig over dergelijke 'eenzijdige' ongevallen.
Doordat je een aanrijding voorkomt en de directe 'aanleiding' niet raakt, zit jij met de schade.
Een eenzijdig ongeval had ik een paar jaar geleden ook bijna.
In een bocht komt een tegenligger-auto volledig op mijn weghelft.
Keus was er frontaal tegenaan of toch maar de bosjes in. Gekozen voor het laatste. Daarbij wel enige schade. Zelf had ik niets.
Gelukkig getuigen en 1 van mijn mede-motorrijders is achter de auto aan gegaan voor kenteken.
Via kenteken de bestuurder uiteindelijk aansprakelijk gesteld. De man wist helemaal van NIETS.

Was ik alleen geweest dan had ik die tegenligger nooit meer kunnen vinden. Ik lag tussen het kreupelhout.
Bij hem was nog niet 1 kras op de bumper. Ik zit dan met de schade van een eenzijdig <niet dus> ongeval.
 
Een eenzijdig ongeval had ik een paar jaar geleden ook bijna.
In een bocht komt een tegenligger-auto volledig op mijn weghelft.
Keus was er frontaal tegenaan of toch maar de bosjes in. Gekozen voor het laatste. Daarbij wel enige schade. Zelf had ik niets.
Gelukkig getuigen en 1 van mijn mede-motorrijders is achter de auto aan gegaan voor kenteken.
Via kenteken de bestuurder uiteindelijk aansprakelijk gesteld. De man wist helemaal van NIETS.

Was ik alleen geweest dan had ik die tegenligger nooit meer kunnen vinden. Ik lag tussen het kreupelhout.
Bij hem was nog niet 1 kras op de bumper. Ik zit dan met de schade van een eenzijdig <niet dus> ongeval.
ook al voor gehad, toen ik net mijn motor rijbewijs had, 3 vaks weg, ik reed in het midden (links en rechts waren voor af te draaien), komt een auto van rechts helemaal naar links terwijl ik ter hoogte van zijn achterwiel reed, uitgeweken, geremd, hem niet geraakt en onderuit gegaan, auto is doorgereden. Daar is een andere auto vol marokanen achter gegaan, hoop straten verder hebben ze hem kunnen tegen houden en terug gebracht, geen idee of hij iets gemerkt had, maar dankzij alle getuigen heb ik toen ook alles terug gekregen. Als ze hem niet waren gaan halen was het voor mij ook noppes geweest waarschijnlijk
 
Ik zie het niet als eenzijdig ongeval. Feitelijk werd ik gewoon afgesneden.
Kenteken is bij de berger bekend. Er zijn in ieder geval 2 getuigen.
En anders is er altijd nog een waarborgfonds.
We gaan het zien. Voor nu mag de rechtsbijstandverzekering gaan werken voor de premie.
Die laatste zou ik niet al te hard op rekenen.
Je hebt niemand geraakt dus dan wordt het snel een lastig verhaal. Maar ik duim mee voor een pitbull zonder koffie bij je rechtsbijstand!
 
Die laatste zou ik niet al te hard op rekenen.
Je hebt niemand geraakt dus dan wordt het snel een lastig verhaal. Maar ik duim mee voor een pitbull zonder koffie bij je rechtsbijstand!
1000027106.jpg

Motor is er tegen aan gegleden. Dus wel degelijk schade en bewijs.
 
J?-0?43-NX (is hem niet overigens)
Ik twijfel aan de J en de 0, maar de andere vrij zeker.
Even allemaal in ovi.rdw.nl duiken en kenteken combinaties proberen tot we een grijze (geimporteerde gezien zijn kentekenplaathouder) Audi hebben gevonden.

Waarborgfonds wordt een moeilijke denk ik.
 
Laatst bewerkt:
@Bikerizer

Wel een les voor de volgende keer.
Bij een ongeval of akkefietje langs de weg altijd direct beginnen met foto's maken en (als kan) bij getuigen NAW vragen.
Dat heeft mij al een paar keer flink geholpen.

Achteraf hoor je dan dat tegenpartij flink heeft lopen piepen, maar dat getuigenverklaring alles duidelijk maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan