Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Neem nou gewoon een keer iets aan. Heb het er zelfs nog een keer met een agent erover gehad en die zij dat dat gewoon een manier van identificeren is.
Neem jij nou gewoon eens een keer iets aan. Een agent hoèft je geen bekeuring te geven als je je niet kunt identificeren maar hij màg het wel en het is ook meerdere malen gebeurd. Het hangt geheel af van de omstandigheden waaronder je wordt aangehouden en wat de instructie van tevoren is.
 
Neem jij nou gewoon eens een keer iets aan. Een agent hoèft je geen bekeuring te geven als je je niet kunt identificeren maar hij màg het wel en het is ook meerdere malen gebeurd. Het hangt geheel af van de omstandigheden waaronder je wordt aangehouden en wat de instructie van tevoren is.
Ik heb toen toch gewoon kunnen identificeren of niet? Als ze je rijbewijs/id kaart/paspoort scannen gaat het ook gewoon op BSN.
 
Neem nou gewoon een keer iets aan. Heb het er zelfs nog een keer met een agent erover gehad en die zij dat dat gewoon een manier van identificeren is.

Ik leen de auto van een kennis van ongeveer dezelfde leeftijd en hetzelfde geslacht, onthoud haar BSN en noem dat bij staandehouding. Dan moet een agent mij maar op mijn lieve blauwe ogen geloven dat ik inderdaad die persoon ben van wie ik het BSN opdreun?
Er zit niet toch niet voor niets een pasfoto op een ID-bewijs?
 
Nee, aan je BSN zitten je rijbewijs, identiteitskaart en paspoort gekoppeld in hun systeem met bij behorende pasfoto's. Met de controle vragen geboortedatum, adres en of er in 2019 iets met mijn rijbewijs was heb ik me kunnen identificeren.

Dus geen gelul of geluk.
Dus wat jou één keer gebeurd is is automatisch wet voor iedereen en altijd in Nederland?
 
gelijke monniken gelijke kappen zei een OVJ ooit tegen mij.
Dan mag je de volgende keer dat je een waarschuwing krijgt wel kenbaar maken dat je liever een bekeuring krijgt zoals zo veel andere mensen wel, waarom zou jij bevoordeeld worden voor iets waar anderen wel voor gestraft worden? Gelijke monniken ....
 
Ben ik ook zeker voor.
tMr27ze.gif


Alle gekheid terzijde, officieel staat het verbaal opriedelen van een BSN (welk ik trouwens wel uit mijn hoofd weet) niet gelijk aan het tonen van een ID kaart of RBW, natuurlijk - tenminste, voor zover ik weet. Zo ja dan zou dat online op allerlei sites waar ze wetten uitleggen wel te vinden zijn. Ik vind persoonlijk dan ook de vraag om het RBW achter te laten tijdens een proefrit dan ook 'sus' zoals de jeugd zegt. Het zal vast wel gebeuren ben ik van overtuigt, maar het draagt wel een risico met zich mee natuurlijk.

Misschien dat een hier postende wetsdienaar daar wat meer over zou kunnen vertellen?
 
Bekijk bijlage 1993209

Alle gekheid terzijde, officieel staat het verbaal opriedelen van een BSN (welk ik trouwens wel uit mijn hoofd weet) niet gelijk aan het tonen van een ID kaart of RBW, natuurlijk - tenminste, voor zover ik weet. Zo ja dan zou dat online op allerlei sites waar ze wetten uitleggen wel te vinden zijn. Ik vind persoonlijk dan ook de vraag om het RBW achter te laten tijdens een proefrit dan ook 'sus' zoals de jeugd zegt. Het zal vast wel gebeuren ben ik van overtuigt, maar het draagt wel een risico met zich mee natuurlijk.

Misschien dat een hier postende wetsdienaar daar wat meer over zou kunnen vertellen?
Heb het laatst nog aan een van de hier postende wetsdienaars gevraagd. Zijn antwoord heb ik al gegeven.
 
Ik leen de auto van een kennis van ongeveer dezelfde leeftijd en hetzelfde geslacht, onthoud haar BSN en noem dat bij staandehouding. Dan moet een agent mij maar op mijn lieve blauwe ogen geloven dat ik inderdaad die persoon ben van wie ik het BSN opdreun?
Er zit niet toch niet voor niets een pasfoto op een ID-bewijs?
Die foto kunnen ze in het systeem zien. Dan val je gelijk door de mand.
 
Dan zal je nog altijd andere gegevens moeten weten die jij iig niet weet.
Dat is wel een punt. Toch zou ik het niet proberen, rijden zonder RBW op zak.

Als een handelaar je RBW achter de hand wil houden tijdens een proefrit kan je dat natuurlijk altijd vermelden als je aangehouden word; even een belletje naar de handelaar en ze weten dat-ie daar ligt. Of ze daar genoegen mee nemen is aan hun.
 
Dat is wel een punt. Toch zou ik het niet proberen, rijden zonder RBW op zak.

Als een handelaar je RBW achter de hand wil houden tijdens een proefrit kan je dat natuurlijk altijd vermelden als je aangehouden word; even een belletje naar de handelaar en ze weten dat-ie daar ligt. Of ze daar genoegen mee nemen is aan hun.

Als ik het mij goed herinner, staat er op het RBW dat je het niet mag afgeven.
 
Dat is wel een punt. Toch zou ik het niet proberen, rijden zonder RBW op zak.

Als een handelaar je RBW achter de hand wil houden tijdens een proefrit kan je dat natuurlijk altijd vermelden als je aangehouden word; even een belletje naar de handelaar en ze weten dat-ie daar ligt. Of ze daar genoegen mee nemen is aan hun.
Normaal heb ik die ook gewoon bij. Dat ene moment lag mijn portemonnee met alles erin mijn toenmalig auto. Die feitelijk om de hoek stond. Meerdere keren aangeboden onder begeleiding die op te halen of dat een van de agenten de portemonnee kon halen en dat ik dan de auto sleutels mee gaf. Toen schoot mij dus te binnen dat dat ik mijn BSN uit mijn hoofd ken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan