Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Wegversmallingen heb ik met een motor veel meer last van dan met een auto (of zijspan)
Als ik met een motor ben denken automobilisten kennelijk dat het nog wel past of dat ik over de fietsstrook ga.
Dat is een lastige ja.
Ik kies er meestal voor om duidelijk ruimte te pakken, of duidelijk er rechts langs.
Als je je smal maakt pakken ze gelijk de ruimte.
 
Mijn ervaring is dat op je strepen staan niet bevorderlijk is voor een goede doorstroming van het verkeer, al was het alleen maar om de discussies die je gaat voeren of het maken van agressieve gebaren en licht- en geluidssignalen, waar je kostelijke tijd aan besteedt in plaats van ontspannen te doen wat je beter zou kunnen doen. Er zijn gevallen bekend dat bij die agressieve benadering doden vallen. Vandaar mijn pleidooi om liever de wijste te zijn zo mogelijk maar de ander de ruimte te geven.

Ik heb nooit haast, heb ook bijna nooit een probleem in het verkeer en wat mij betreft mag iedereen vóórgaan behalve degene die voordringt.

Ik heb er gewoon een ernstige hekel aan om mensen die voordringen hun zin te geven, het is een verkeerd signaal en je beloont daarmee dit gedrag. Daarom niet doen.
 
Dan snap je het niet helemaal geloof ik
Rijdt ook nog(voor hem) door rood weg, met de rest van het verkeer, die door hem de bocht dus niet konden nemen
 

Bijlagen

  • IMG_1130.jpeg
    IMG_1130.jpeg
    363,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1131.jpeg
    IMG_1131.jpeg
    353,8 KB · Weergaven: 0
Deelt de politie tegenwoordig ook al knuffels uit :?
Sterker nog, die ligt standaard in elke politieauto, als manier om kinderen te kalmeren bij bijvoorbeeld zware ongevallen. :Y De traumabeer heeft voor zover ik kan zien alleen geen t-shirt aan normaal gesproken.

Edit: gezien het verkeer dat Martin bij tijd en wijle meemaakt kan ik mij echter wel voorstellen dat ze voor hem een speciale editie in het leven geroepen hebben. _O-
 
Deelt de politie tegenwoordig ook al knuffels uit :?
Bekijk bijlage 1992300
Toen wij nog op onze oude locatie zaten, dichter bij het bureau, kwam er heel regelmatig politie langs (om te bestellen) zo vaak, dat er uit de buurt vragen kwamen " wat is er aan de hand" 5x op een avond politie aan de deur
Zoonlief was toen een druif van een jaar of 3-4 (of 5??) en zat vaak bij mij op de balie, kletsen met klanten, en als ik tijd had, spelen met mij
Een agente vond hem zo schattig, dat ze naar de auto liep, en hem, idd, een troost beertje gaf
Die ligt al, denk 13-14 jaar op deze manier bij mij in de auto (zijn idee)
 
Sterker nog, die ligt standaard in elke politieauto, als manier om kinderen te kalmeren bij bijvoorbeeld zware ongevallen. :Y De traumabeer heeft voor zover ik kan zien alleen geen t-shirt aan normaal gesproken.

Edit: gezien het verkeer dat Martin bij tijd en wijle meemaakt kan ik mij echter wel voorstellen dat ze voor hem een speciale editie in het leven geroepen hebben. _O-
Een blote beer mag hoogstwaarschijnlijk niet meer: seksueel grensoverschrijdende beer :Y .
 
nou, je kan duidelijk zien dat nu ook de mooi-weer-rijders hun machine weer tevoorschijn hebben gehaald :)
glanzende racers en glimmend chroom van harley's was er i.t.t een a twee weken geleden in overvloed.

niet echt wat meegemaakt onderweg.
botsmuts-bunny was er wel
full


en verder merk ik wel dat nu het mooie weer weer aantrekt, ik ook weer wat vaker tegen de beperkingen van mijn e-motor aan hik. |(
normaliter voldoet het wel prima, maar de beperkte laad snelheid i.c.m. gelimiteerde actieradius maakt dat ik in de middag al weer mag afstappen wegens lege accu. 🤔
met Gixxy kon ik gewoon de hele dag door....
 
Vandaag naar een ktm testdag gegaan. Ik had de adventure 390 en de vitpilen 401 geboekt. Wilde eens het 390 blok rijden om te zien of dat wat is voor bv een rc390(die stond er niet tussen).

Rijbewijs moest je daar achterlaten wat ik al apart vond. Daarna lag het tempo wel erg hoog voor een proefrondje, langdurig 80 in 60 gebieden etcetera. Bij een verkeerslicht gewacht voor rood terwijl de voorste helft door oranje vloog, toen een eind rechtdoor gereden voordat ik ze ergens langs de kant van de weg zag wachten.

Vervolgens vlogen ze er weer vandoor en werd er door de voorrijder nog een trekker ingehaald waarna er een hoop blind volgenden. Uiteindelijk veel te hard op wegen moeten rijden om ze bij te houden en af en toe verloor ik ze alsnog uit het zicht. Vlak voor de oprit van de snelweg stond ik weer voor rood dus was ik weer iedereen kwijt. Sommige kwamen met flinke snelheid nog voorbij om er nog achteraan gegaan maar we waren er bijna dus ik reed op mijn eigen tempo door.

Bij terugkomst meteen uitgeschreven voor de volgende rit. Dit was mij wat te asociaal rijden, vooral met een redelijke groep(15+).

Achteraf stonden er toch wel wat dikke motoren op de parkeerplaats en de meeste zaten in leren pakken dus het was wel te verwachten.
 
Met welke had je gereden, de Adventure of de Viltpilen :?
Ik heb een 390 Duke (2021) , waarmee ik echt heel veel lol heb :]
Maar straks mijn eerste rit op de (voor ons nieuwe) Scrambler, daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar :P
 
Vandaag ee
Vandaag naar een ktm testdag gegaan. Ik had de adventure 390 en de vitpilen 401 geboekt. Wilde eens het 390 blok rijden om te zien of dat wat is voor bv een rc390(die stond er niet tussen).

Rijbewijs moest je daar achterlaten wat ik al apart vond. Daarna lag het tempo wel erg hoog voor een proefrondje, langdurig 80 in 60 gebieden etcetera. Bij een verkeerslicht gewacht voor rood terwijl de voorste helft door oranje vloog, toen een eind rechtdoor gereden voordat ik ze ergens langs de kant van de weg zag wachten.

Vervolgens vlogen ze er weer vandoor en werd er door de voorrijder nog een trekker ingehaald waarna er een hoop blind volgenden. Uiteindelijk veel te hard op wegen moeten rijden om ze bij te houden en af en toe verloor ik ze alsnog uit het zicht. Vlak voor de oprit van de snelweg stond ik weer voor rood dus was ik weer iedereen kwijt. Sommige kwamen met flinke snelheid nog voorbij om er nog achteraan gegaan maar we waren er bijna dus ik reed op mijn eigen tempo door.

Bij terugkomst meteen uitgeschreven voor de volgende rit. Dit was mij wat te asociaal rijden, vooral met een redelijke groep(15+).

Achteraf stonden er toch wel wat dikke motoren op de parkeerplaats en de meeste zaten in leren pakken dus het was wel te verwachten.
Rijbewijs achterlaten is sowieso onzin. Dan zou ik al gelijk afhaken.
 
Vandaag naar een ktm testdag gegaan. Ik had de adventure 390 en de vitpilen 401 geboekt. Wilde eens het 390 blok rijden om te zien of dat wat is voor bv een rc390(die stond er niet tussen).

Rijbewijs moest je daar achterlaten wat ik al apart vond. Daarna lag het tempo wel erg hoog voor een proefrondje, langdurig 80 in 60 gebieden etcetera. Bij een verkeerslicht gewacht voor rood terwijl de voorste helft door oranje vloog, toen een eind rechtdoor gereden voordat ik ze ergens langs de kant van de weg zag wachten.

Vervolgens vlogen ze er weer vandoor en werd er door de voorrijder nog een trekker ingehaald waarna er een hoop blind volgenden. Uiteindelijk veel te hard op wegen moeten rijden om ze bij te houden en af en toe verloor ik ze alsnog uit het zicht. Vlak voor de oprit van de snelweg stond ik weer voor rood dus was ik weer iedereen kwijt. Sommige kwamen met flinke snelheid nog voorbij om er nog achteraan gegaan maar we waren er bijna dus ik reed op mijn eigen tempo door.

Bij terugkomst meteen uitgeschreven voor de volgende rit. Dit was mij wat te asociaal rijden, vooral met een redelijke groep(15+).

Achteraf stonden er toch wel wat dikke motoren op de parkeerplaats en de meeste zaten in leren pakken dus het was wel te verwachten.
Waarom zou je jouw rijbewijs moeten achterlaten?
Stel je wordt aangehouden of krijgt een ongeluk, kan je opeens niets meer overhandigen (en wellicht kwijtraken :+)

Vind het wel apart dat het bij (officiële) testdagen dan zo gereden wordt. Dat zijn juist de evenementen waar je verwacht dat men zich een beetje aan de regels houdt. Uiteraard zal dit wel met de groep ook te maken hebben en de voorrijder, maar zelf zou ik het ook niet verwachten.

Weet niet of leren pak per direct dit weggedrag bepaald, ken er namelijk zat (onder andere mezelf) die alleen wat sportiever rijden als er goed zicht en veel vrije ruimte is. Rood licht etc. pakken gaat mij dan echt wel te ver.
 
Ik rij in mijn textielpak sportiever dan menigeen in een leren pak.
Sportief rijden kan prima verantwoord, maar een hoop van die mooi weer helden gedragen zich als koeien die voor het eerst in de wei worden gelaten. Dit zijn de dagen dat ik bij voorkeur ook niet op de weg ben.
 
Waarom zou je jouw rijbewijs moeten achterlaten?
Stel je wordt aangehouden of krijgt een ongeluk, kan je opeens niets meer overhandigen (en wellicht kwijtraken :+)

Vind het wel apart dat het bij (officiële) testdagen dan zo gereden wordt. Dat zijn juist de evenementen waar je verwacht dat men zich een beetje aan de regels houdt. Uiteraard zal dit wel met de groep ook te maken hebben en de voorrijder, maar zelf zou ik het ook niet verwachten.

Weet niet of leren pak per direct dit weggedrag bepaald, ken er namelijk zat (onder andere mezelf) die alleen wat sportiever rijden als er goed zicht en veel vrije ruimte is. Rood licht etc. pakken gaat mij dan echt wel te ver.
De officiële testdagen verschillen onderling erg veel, van "ga maar rijden en kom over een uur terug" tot hele uitgezette routes met voor en achter rijders.

Een van de betere vond ik wanneer er een uitgepijlde route was die je op eigen gelegenheid kon rijden. De dealer wist dan hoe lang mensen er over zouden doen dus die had een idee van waar iedereen was. Onderweg kon je ook even alle functies op de motor uitproberen.
Met welke had je gereden, de Adventure of de Viltpilen :?
Ik heb een 390 Duke (2021) , waarmee ik echt heel veel lol heb :]
Maar straks mijn eerste rit op de (voor ons nieuwe) Scrambler, daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar :P
Met de 390 adventure. Bij het opstappen had ik zoiets van "meh" maar het reed verder wel lekker. Bij de 100 en met tegenwind merkte ik wel dat er wat minder vermogen in zat, vooral met de 790 en hoger die ook meededen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan