Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zo rustig als het gisteren was, was het vandaag slechter.

Eerst lekker optrekken bij groen (rotonde vanaf de A12 de N325 naar Nijmegen op) komt er een busje vlak achter mij langs (reed door rood :( )
Op de terugweg weer lekker laatste stuk binnendoor, op de 60 weg reed een auto echt in het midden en bij elke inhaalpoging ging hij naar links toe. Blijkbaar moest ik 60 en mocht er niet langs. tja, gelukkig tegenligger, gaatje en hop erlangs.
Vlakbij huis, bocht naar links, kom ik een auto tegen op mijn helft , zelfs met zijn wielen half in de berm, ruimte dus 0.
Even flink remmen (hij ook) bijna boem, Maar ging goed. Kijkt hij ook nog boos naar mij :? zal wel een Engelsman geweest zijn :+

Lekkere dag, wel lekker gereden verder. :]

Het is wel een zeldzaamheid, meestal maak ik niets mee tijdens een rit. eigenlijk beter ;)
 
Gisteren eerste rondje met eigen motor gedaan, staat er op onderstaand kruispunt een trekker met oplegger met zijn neus voor het zebrapad, tegen rijrichting in, op zijn gemakje zijn wandplanken te plaatsen en zijn zeilen (waarschijnlijk net klaar met lossen) dicht te schuiven. achterzijde trailer stond dus bijna over de gehele kruising. Echt fantastisch met wat verkeer van links en rechts.
Google Maps
 
Gisteren eerste rondje met eigen motor gedaan, staat er op onderstaand kruispunt een trekker met oplegger met zijn neus voor het zebrapad op zijn gemakje zijn wandplanken te plaatsen en zijn zeilen (waarschijnlijk net klaar met lossen) dicht te schuiven. achterzijde trailer stond dus bijna over de gehele kruising. Echt fantastisch met wat verkeer van links en rechts.
Google Maps
Dat is het verkeer ,soms niet logisch ,keer schudden met je kop en doorrrrr:]
 
Vandaag ingeblikt (printer is wat lastig meenemen op de motor) naar moeders in Emmen. Ik wil rechtdoor naar Emmen, het was groen, schuift er hier
Scherm­afbeelding 2024-03-27 om 18.00.38.png

nog even een vrachtwagen van links voor mij. Het moet voor de bestuurder echt wel heel erg donkeroranje geweest zijn.
Normaal boeit me dat niet zo heel erg, maar met een lege weg voor mij waar je 100 mag en vanwege slecht zicht maar op enkele plekken kunt inhalen als je de mazzl hebt dat er net even geen tegenliggers zijn (redenen om het niet te proberen zijn voldoende aanwezig in de berm, in de vorm van kruisjes :X ) , baalde ik toch een beetje van die 70-sukkelaar voor mij B|
 
Ik ook weer bijna van mn fietsje gereden. Zag het al gebeuren gelukkig....
Voor mij was het al even groen, voor rechtdoor. Auto moest naar rechts, had rood. Werd groen, dus begint te rijden. Geeft flink gas...
Als ik niet had opgelet had ik eronder gelegen :N Moest nog flink remmen namelijk.
 
Ik ook weer bijna van mn fietsje gereden. Zag het al gebeuren gelukkig....
Voor mij was het al even groen, voor rechtdoor. Auto moest naar rechts, had rood. Werd groen, dus begint te rijden. Geeft flink gas...
Als ik niet had opgelet had ik eronder gelegen :N Moest nog flink remmen namelijk.
Kwam vanmiddag van de Lidl naar de zaak, twas erg druk bij dat ene kruispunt met lichten
Mag bijna oprijden, komt er een motor met " blauw" aan, en stopt op het fietspad, had een auto een scooter plat gereden (veel ramptoeristen)
Ja, jongens,... it wasn't me, it wasn' t me
 
Kwam vanmiddag van de Lidl naar de zaak, twas erg druk bij dat ene kruispunt met lichten
Mag bijna oprijden, komt er een motor met " blauw" aan, en stopt op het fietspad, had een auto een scooter plat gereden (veel ramptoeristen)
Ja, jongens,... it wasn't me, it wasn' t me
Iemand over het hoofd zien kan gebeuren, maar een hoop kijken gewoon niet.
Deze knakker zag ik ook niet kijken, keek namelijk al steeds naar links/hem.
Zag hem constant stoïcijns voor zich uit staren, achja...... Ik leef nog.

Zag vanmorgen ook een oefening van een militaire fanfare, incl koetsen etc. Leuk om te zien :)
 
Kwam vanmiddag van de Lidl naar de zaak, twas erg druk bij dat ene kruispunt met lichten
Mag bijna oprijden, komt er een motor met " blauw" aan, en stopt op het fietspad, had een auto een scooter plat gereden (veel ramptoeristen)
Ja, jongens,... it wasn't me, it wasn' t me
Het is ook nooit andersom.
 
_O-
Ik moet zeggen ik kom op de A50 wel langs Apeldoorn, ik let altijd wel extra op bij de oprit als ik niet een kleine Toyota met bestellingen zie komen.
Na al die verhalen ben ik er wel bang voor geworden :+
Bestellingen rijden zijn zeldzaam met die kleine toyota, doen we gewoon met scooters
 
_O-
Ik moet zeggen ik kom op de A50 wel langs Apeldoorn, ik let altijd wel extra op bij de oprit als ik niet een kleine Toyota met bestellingen zie komen.
Na al die verhalen ben ik er wel bang voor geworden :+
“They say……: His wife makes Thai food hotter than Taylor Swift… His Toyota Starlet has suffered more damage than the Titanic and produces more smoke than a starting Russian diesel train at -45 degrees Celsius in Siberia. His delivery scooters can do 125 miles per hour and have no brakes… We call him Martin117 !”

IMG_1293.png
 
vanochtend, op de boterham-aangedreven-fiets: ik zie een knul, jaar of 15, in de berm liggen, iemand was er gelukkig al bij gestopt.
-"gaat het?
-"joah, gaat wel"
-"heb je pijn?"
-"valt wel mee, maar m'n nek doet wel zeer"
Goed, dan gaan we het anders doen. Knul laten liggen, tas -waar hij half scheef op lag- onder z'n hoofd kunnen leggen en hem eerst maar eens even stil laten liggen. Z'n moeder gebeld, die woonde om de hoek. Z'n moeder had ondertussen de huisarts gebeld. Die zeiden: bel 112 maar (waarom verbinden die niet gewoon door?...) Z'n moeder had de schrik er ook goed in, dus ik heb de ambu maar gelijk gebeld. Met mogelijk nekletsel wilde ik geen risico nemen.
Een aantal ander omstanders -met EHBO- stopten gelukkig ook en hebben zijn nek/hoofd vast kunnen houden (en een dekentje kunnen regelen) tot de ambu er was. Die hebben hem uiteindelijk meegenomen. Als ik zie hoe stijf hij toen z'n nek hield was dat geen overbodige luxe.
Gelukkig was er genoeg adequate hulp en ik denk dat ik er verstandig aan gedaan heb om snel de ambu te laten komen. In eerste instantie hield hij zich -als een beetje stoere puber- flink genoeg, maar zoals gezegd: mogelijk nekletsel
Hopelijk valt het mee met de verwondingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan