Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

En hoe bescherm je jezelf als iemand gewoon weigert het licht te dimmen :?
Beschermen? Het is geen laserstraal toch?

Ik neem aan dat als iemand je met groot licht tegemoet komt rijden dat je er niet heel lang last van hebt, het zal denk ik geen schade aanrichten verder. Dus even oogjes knijpen of, wanneer mogelijk en veilig, wegkijken en kun je na max. 10 seconden weer verder toch?
 
Beschermen? Het is geen laserstraal toch?

Ik neem aan dat als iemand je met groot licht tegemoet komt rijden dat je er niet heel lang last van hebt, het zal denk ik geen schade aanrichten verder. Dus even oogjes knijpen of, wanneer mogelijk en veilig, wegkijken en kun je na max. 10 seconden weer verder toch?
Met de led of xenon verlichting is het m.n in het buitengebied of op smallere wegen natuurlijk erg lastig als tegenliggers dat er vol op laten staan ,dus dat krijgen ze van mij dan ook terug ,eerst een seintje ,niets geen reactie, dan vol !:t
 
Met de led of xenon verlichting is het m.n in het buitengebied of op smallere wegen natuurlijk erg lastig als tegenliggers dat er vol op laten staan ,dus dat krijgen ze van mij dan ook terug ,eerst een seintje ,niets geen reactie, dan vol !:t
Ja snap ik, maar dan is het toch te kort tijd om er geen last van te hebben en jezelf te "beschermen", gezien ze je vaak al gepasseerd zijn of heel dichtbij zijn wanneer ze hun groot licht dimmen?
 
Ja snap ik, maar dan is het toch te kort tijd om er geen last van te hebben en jezelf te "beschermen", gezien ze je vaak al gepasseerd zijn of heel dichtbij zijn wanneer ze hun groot licht dimmen?
Nou zo kort is dat soms niet he’ ,er zijn er die denken alleen aan zichzelf ,ik doe m n groot al uit als ik t schijnsel van een andere auto ziet ,maar er zijn er genoeg die dat ff niet doen B|
 
Ik merk gewoon verbetering na een tijdje als ik sein, blijkbaar kom ik ze dagelijks tegen. Veel auto's hebben 1 lamp hoog staan terwijl de andere wel goed staat. Ik denk dat ze zelf een lamp hebben vervangen ofzo en dat die er niet goed in zit. De bestuurders zijn zich er soms niet van bewust en even kort seinen helpt soms.
 
Beschermen? Het is geen laserstraal toch?

Ik neem aan dat als iemand je met groot licht tegemoet komt rijden dat je er niet heel lang last van hebt, het zal denk ik geen schade aanrichten verder. Dus even oogjes knijpen of, wanneer mogelijk en veilig, wegkijken en kun je na max. 10 seconden weer verder toch?

Dat beschermen sloeg op de post van Groninger Meeuw waarop ik reageerde.
Voor mij heb je 2 keuzes als iemand je ook na een kort seintje vol in je bek blijft schijnen:
- proberen te negeren en buiten die bult licht nog wat te zien
- ook groot licht aan, blijkbaar hoort dat daar zo :+
 
Beschermen? Het is geen laserstraal toch?

Ik neem aan dat als iemand je met groot licht tegemoet komt rijden dat je er niet heel lang last van hebt, het zal denk ik geen schade aanrichten verder. Dus even oogjes knijpen of, wanneer mogelijk en veilig, wegkijken en kun je na max. 10 seconden weer verder toch?

Op een lange smalle weg heb je er misschien wel een minuut last van.
Daarbij komt dat je niet
goed kunt inschatten wat de afstand is.
Ik slinger dan meestal over de hele breedte van de weg terwijl ik sein met groot licht, met name fietsers krijgen daar schrik van.
Van fietsers heb ik het meeste last ook, die hebben helemaal niet door hoeveel hun lamp verblind.
 
Ik heb nu een nep bmw motor daar kan t licht niet van uit |(dat is waardeloos !als ik in t bos rijd rij ik liever zonder licht :t
bij bmw kan het licht wel uit. Is alleen een wat omslachtige handeling en kan dacht ik niet tijdens het rijden. In het boekje staat ergens hoe het moet.
 
bij bmw kan het licht wel uit. Is alleen een wat omslachtige handeling en kan dacht ik niet tijdens het rijden. In het boekje staat ergens hoe het moet.
Zit geen knop voor op bij mij :? ? dan moet ik t boekje is doorspitten ,en omslachtig is lastig natuurlijk,kom ik het bos uit eerst een kwartier bezig om t licht aan te doen ,is t ondertussen licht :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan