Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

De vraag is of dat wel zo onschuldig is. In mijn ogen praat je normaal met elkaar. In boosheid (of is het in dergelijke situaties van schrik?) kun je inderdaad wel eens een krachtterm laten vallen, maar in principe spreek je elkaar gewoon netjes aan.
Vaak hebben mensen een andere, aan de situatie geldende emoties onderhevige, definitie van wat 'netjes' is.
 
Ik zat dus vanochtend achter een vuilniswagen op de Dordtselaan. B|
Het is daar te smal om in te halen, de wagen vult de hele breedte van de straat.
Heb alleen een vergunning voor de snelweg op Zuid.
Verder mag ik niet komen als NoordelingO-)
 
De vraag is of dat wel zo onschuldig is. In mijn ogen praat je normaal met elkaar.
Na mijn laatste knuffel partij met een hoogbejaarde kerel (blik vs Motor = Motor verliest)
liep ik eerst ook in de helm vol te tieren op zijn 010's.
Tot 'Opa' uit stapte en zichtbaar nog meer geschrokken was dan ik zelf, en direct al zei dat ie mij niet had zien staan wachten..
Kan gebeuren, zeggen we dan maar..

Niet veel later wel uit gevallen tegen een kerel in pak, stond wat in de weg, en kerel begon direct te blazen, 'ken je niet ergens anders gaan staan"
waarop mijn opmerking direct was "stap lekker uit en verplaats hem zelf dan" (op een ietwat opgefokte toon), kerel bekeek de motor..
Bood direct zijn excusses aan en hielp de motor wat te verplaatsten.
En vroeg direct of ik iets van koffie etc wilde.

In boosheid (of is het in dergelijke situaties van schrik?) kun je inderdaad wel eens een krachtterm laten vallen,
Van schrik, helemaal mee eens, maar dan moet het daarna wel weer fatsoenlijk worden..


maar in principe spreek je elkaar gewoon netjes aan.
Klopt, en dat gaat dan keurig op zijn 010's..
Niets mis mee..
 
De vraag is of dat wel zo onschuldig is. In mijn ogen praat je normaal met elkaar. In boosheid (of is het in dergelijke situaties van schrik?) kun je inderdaad wel eens een krachtterm laten vallen, maar in principe spreek je elkaar gewoon netjes aan.
:^

Als je gaat schelden ben je af.
 
Dat is niet meer , misschien in t verre oosten waar jij zit , hier allang niet meer -O-

Ik heb hier anders ook wel eens road parking rage meegemaakt. O.a. van een 'dame' die bang was dat ik 'haar' plekje wilde gaan pikken en te blind van woede was om in te zien dat ik de plek even nodig had om goed uit te komen in het wel door mij gekozen vak, omdat zij recht voor mij stond en ik dus niet even vooruit kon gaan om voldoende ver voorbij het vak te komen om achteruit in te parkeren. Dan in plaats van vooruit maar even de neus opzij in het vak waar zij haar zinnen op had gezet. En ja, daar deed ik langer over dan strikt noodzakelijk :+
Op dat moment vond ik het wel jammer dat ik niet kan liplezen, dan had ik vast een hoop nieuwe Duits/Turkse scheldwoorden bijgeleerd _O-
Maar goed, die hele situatie was sowieso mijn eigen schuld, had ik maar niet de dag voor kerst met de auto naar het centrum moeten gaan |(
 
Ik heb hier anders ook wel eens road parking rage meegemaakt. O.a. van een 'dame' die bang was dat ik 'haar' plekje wilde gaan pikken en te blind van woede was om in te zien dat ik de plek even nodig had om goed uit te komen in het wel door mij gekozen vak, omdat zij recht voor mij stond en ik dus niet even vooruit kon gaan om voldoende ver voorbij het vak te komen om achteruit in te parkeren. Dan in plaats van vooruit maar even de neus opzij in het vak waar zij haar zinnen op had gezet. En ja, daar deed ik langer over dan strikt noodzakelijk :+
Op dat moment vond ik het wel jammer dat ik niet kan liplezen, dan had ik vast een hoop nieuwe Duits/Turkse scheldwoorden bijgeleerd _O-
Maar goed, die hele situatie was sowieso mijn eigen schuld, had ik maar niet de dag voor kerst met de auto naar het centrum moeten gaan |(
Jij betaalt wegenbelasting en zij blijkbaar niet als buitenstaander dus dan heeft ze toch geen recht van spreken :+
 
Vandaag tijdens woon- werk verkeer op de A28-A50 veel walmend en stinkend diesel blik gepasseerd. Niet eens oude wrakken, maar wel opvallend meer dan anders.
 
Vandaag tijdens woon- werk verkeer op de A28-A50 veel walmend en stinkend diesel blik gepasseerd. Niet eens oude wrakken, maar wel opvallend meer dan anders.
Hoezo stinkend diesel-blik?
Het gros van het vrachtverkeer is diesel.

Mijn bedrijfsbus is ook diesel nadat ik een tijdje elek heb gereden.
Ik heb de zaak gebeld om de EV weer terug te nemen. Teveel gezeik met opladen.
Voorlopig blijf ik lekker in het dieseltje rijden. Na tanken weer 1000+ km verder.
 
Gisteren rond 19.00 uur reed ik achter een frod busje zonder achterlichten. Al een paar keer geknipperd, geen reactie. Op een gegeven moment kon ik hem inhalen en zag dat hij alleen dagrijlicht aan had staan. Toen ik voor hem reed even het licht uit gedaan en hij begreep het meteen. Maar 3 keer raden wat mijn koplamp deed nadat ik hem weer aan zette...
 
Hoezo stinkend diesel-blik?
Het gros van het vrachtverkeer is diesel.

Mijn bedrijfsbus is ook diesel nadat ik een tijdje elek heb gereden.
Ik heb de zaak gebeld om de EV weer terug te nemen. Teveel gezeik met opladen.
Voorlopig blijf ik lekker in het dieseltje rijden. Na tanken weer 1000+ km verder.
Niet dieselblik in z'n algemeenheid, dat valt reuze mee met de uitstoot. Maar het viel me op dat er vandaag - meer dan anders - walmende en stinkende exemplaren tussen zaten. Zal toeval geweest zijn.
 
Niet dieselblik in z'n algemeenheid, dat valt reuze mee met de uitstoot. Maar het viel me op dat er vandaag - meer dan anders - walmende en stinkende exemplaren tussen zaten. Zal toeval geweest zijn.
Half-rotte exemplaren zitten er natuurlijk altijd tussen.
Onlangs reed ik achter een diesel-camper die ook duidelijk z'n beste tijd heeft gehad.
Kwamen ook veel ongewenste walmen uit de uitlaat.
 
Wat voor de één een scheldwoord is, is voor de ander een koosnaampje.
:^
Voor mij staat schelden ook niet per se gelijk aan het gebruik van scheldwoorden.
Je kan ook prima schelden zonder scheldwoorden te gebruiken.

“Wat ben jij toch een afgewerkte pannenlap”
Zoiets zegmaar :+

En andersom kan je ook scheldwoorden gebruiken zonder dat het per se schelden is.
“hejjj ouwe klootzak, jij ook hier joh!”
:+
 
Ik merk ook dat een toenemend aantal auto’s weer de ouderwetse diesel- of benzinegeur verspreid. Oftewel, de katalydinges is verwijderd.
Zal wel beter knallen bij schakelen.
 
Zo... net terug van een goede-nacht-rit met de E-broh.
En gezien het grote aantal motorrijders onderweg was ik niet de enige die er nog even tussenuit wilde :)
Ik merk ook dat een toenemend aantal auto’s weer de ouderwetse diesel- of benzinegeur verspreid. Oftewel, de katalysator is verwijderd.
viel me ook al op :/
maar meer dan dat viel op dat steeds meer blikkers doodleuk met grootlicht blijven rijden.
sommigen schakelen dan wel weer terug naar dimlicht als je (of je voorligger) seint.
maar er zijn er ook die daar niet op reageren (of seinen terug).
moedwillig anderen verblinden ofzo?? wat scheelt die mensen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan