Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Aan de weg gemoeten voor politie-in-burger. Tenminste, ik ga er van uit dat het de smeris was, want ik verwacht brandweer en ambu niet in een dikke verduisterde zwarte Range Rover, en ik verwacht iets anders niet met sirene en zwaailamp.
 
Aan de weg gemoeten voor politie-in-burger. Tenminste, ik ga er van uit dat het de smeris was, want ik verwacht brandweer en ambu niet in een dikke verduisterde zwarte Range Rover, en ik verwacht iets anders niet met sirene en zwaailamp.
Hebben ze zich niet als zodanig gelegitimeerd dan ?
Wat was de reden dat je voor ze aan de weg moest, en hoe maakte ze dat bekend aan je, naast je rijden, gebaren, dat je aan de weg moest ?
 
Hebben ze zich niet als zodanig gelegitimeerd dan ?
Wat was de reden dat je voor ze aan de weg moest, en hoe maakte ze dat bekend aan je, naast je rijden, gebaren, dat je aan de weg moest ?
Veel licht en geluid: tweetonige sirene, blauwe zwaailamp op het dak (type magnetische kleefvoet), blauw flikkerende leds in de bumper.

Ik moest er voor aan de kant, maar ik was niet de enige hoor. Iedereen ging ervoor opzij.
 
Veel licht en geluid: tweetonige sirene, blauwe zwaailamp op het dak (type magnetische kleefvoet), blauw flikkerende leds in de bumper.

Ik moest er voor aan de kant, maar ik was niet de enige hoor. Iedereen ging ervoor opzij.
En dan nog twijfelen of het politie was…wellicht vervoerde ze een VIP.
Met dit soort auto’s worden toch ook (top) criminelen vervoerd, zoals tijdens het Merengo proces.
(Dacht eerst dat je bedoelde dat ze jou…aan de kant hadden gezet)
 
Laatst bewerkt:
En dan nog twijfelen of het politie was…wellicht vervoerde ze een VIP.
Met dit soort auto’s worden toch ook (top) criminelen vervoerd, zoals tijdens het Merengo proces.
Meh, het was politie genoeg voor mij op dat moment. Gewoon aan de kant en voorbij laten gaan. Dan nog, als het VIP vervoer is zullen ze toch wel wat rechterlijke macht hebben, anders zullen ze niet zo met sirene en zwaailicht mogen rijden toch?
 
Meh, het was politie genoeg voor mij op dat moment. Gewoon aan de kant en voorbij laten gaan.
Het was dan ook een voorrangs voertuig en ben je dat zelfs verplicht.
Dan nog, als het VIP vervoer is zullen ze toch wel wat rechterlijke macht hebben, anders zullen ze niet zo met sirene en zwaailicht mogen rijden toch?
Uiteraard krijgen en hebben dit soort transporten altijd toestemming om, als het nodig is, met optische- en geluidssignalen te rijden. Valt onder de bevoegdheden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Jammer dat de politie er niet bij was om de bestuurder van een taxibusje die me bij soest van de rotonde wilde rijden te bekeuren :(
Ik reed over de rotonde (moest rechtdoor), bestuurder komt aanrijden, en vlak voor me gewoon de rotonde oprijden.
Toeteren en tegelijkertijd afgeschuind moeten remmen is niet leuk, maar was gelukkig wel voldoende om er zonder sores vanaf te komen.
Taxibusje reed ongestoord verder... had blijkbaar niks gehoord/gezien.

Verder kwam ik onderweg naar huis langs vliegclub Hilversum en kon t niet laten even te stoppen.
full

full

Een momentje stil gestaan en wat herinneringen opgehaald van vroeger (heb leren vliegen destijds).

Nu weer thuis, bek af maar voldaan.
enfin, de (werk)dag zit er weer op :)
 
Laatst bewerkt:
Het was dan ook een voorrangs voertuig en ben je dat zelfs verplicht.

Uiteraard krijgen en hebben dit soort transporten altijd toestemming om, als het nodig is, met optische- en geluidssignalen te rijden. Valt onder de bevoegdheden.
Bedankt voor de uitleg, eigenlijk nooit zo over nagedacht. Voor mij was licht-en-geluid altijd pliesie, ambu of brandweer.

Het was rond kwart over vier op de Andrej Sacharov brug bij Arnhem, zuidelijke richting, mocht je nieuwsgierig zijn.
 
Het was dan ook een voorrangs voertuig en ben je dat zelfs verplicht.

Uiteraard krijgen en hebben dit soort transporten altijd toestemming om, als het nodig is, met optische- en geluidssignalen te rijden. Valt onder de bevoegdheden.
Hier in Apeldoorn raggen ze gewoon tussen t verkeer door, zonder signalen oid ,tja opleiding he ,dan mag alles 8)7
 
jammer dat de politie er niet bij was om de bestuurder van een taxibusje die me bij soest van de rotonde wilde rijden te bekeuren :(
ik reed over de rotonde (moest rechtdoor), bestuurder komt aanrijden, en vlak voor me gewoon de rotonde oprijden.
toeteren en tegelijkertijd afgeschuind moeten remmen is niet leuk, maar was gelukkig wel voldoende om er zonder sores vanaf te komen.
taxibusje reed ongestoord verder...
Dat aso en hufter verkeersgedrag zijn we van taxibestuurders toch wel gewend.
verder onderweg naar huis langs vliegclub Hilversum gekomen
full

full

wat herinneringen opgehaald van vroeger (heb lessen gehad) en toen weer verder gegaan.

enfin, de (werk)dag zit er weer op :)
Ja, leuk, ook je vliegbrevet gehaald ?
 
Ja, leuk, ook je vliegbrevet gehaald ?
Helaas niet.
Bij de medische keuring werd er moeilijk gedaan.
Uiteindelijk gaf het geworstel met keuringen etc. me zo'n domper dat ik toen met de luchtvaart brak en wat anders ging doen.
Maar de zucht naar vrijheid bleef kriebelen, en heb ik nu via het motorrijden alsnog gevonden.
 
Hier in Apeldoorn raggen ze gewoon tussen t verkeer door, zonder signalen oid ,tja opleiding he ,dan mag alles 8)7
Nouwwww…alles…dat mag dus niet zomaar, maar ze worden er inderdaad wel voor opgeleid om als het moet, ook ongemerkt naar een melding te kunnen rijden om de boeven op heterdaad in den kraag te kunnen vatten. Als ze dit doen met toeters en bellen en lichtsignalen, dan zouden de boeven wel eens op den vlucht kunnen slaan als ze, ze aan horen komen rijden.
Maar doorgaans worden er geen grote dikke gepantserde SUV’s ingezet voor eerste lijns meldingen, maar “gewone” burger auto’s met in burger geklede dienders en diensters :Y
 
Maar doorgaans worden er geen grote dikke gepantserde SUV’s ingezet voor eerste lijns meldingen, maar “gewone” burger auto’s met in burger geklede dienders en diensters :Y
Of die range rover gepantserd was weet ik niet. Zou wel eens kunnen. Hij was iig dik genoeg.
 
Hier in Apeldoorn raggen ze gewoon tussen t verkeer door, zonder signalen oid ,tja opleiding he ,dan mag alles 8)7
Klopt, ik zie dat ook af en toe. Ik zag onlangs ook een rijtje dikke zwarte Audi's met optische en geluidssignalen langs scheuren. Wie daar dan weer in zitten ... :?
 
Nouwwww…alles…dat mag dus niet zomaar, maar ze worden er inderdaad wel voor opgeleid om als het moet, ook ongemerkt naar een melding te kunnen rijden om de boeven op heterdaad in den kraag te kunnen vatten. Als ze dit doen met toeters en bellen en lichtsignalen, dan zouden de boeven wel eens op den vlucht kunnen slaan als ze, ze aan horen komen rijden.
Maar doorgaans worden er geen grote dikke gepantserde SUV’s ingezet voor eerste lijns meldingen, maar “gewone” burger auto’s met in burger geklede dienders en diensters :Y
Hier met po auto s ,en ze drukken overal gewoon door hoor :r of ze doen ff een u turn voor je neus, ben er wel aan gewend inmiddels ,wat ze niet leuk vinden ,als ze li naast je staan en ze willen rechtdoor en t dan niet redden omdat ik de stoplichten ken})
 
Hier met po auto s ,en ze drukken overal gewoon door hoor :r of ze doen ff een u turn voor je neus, ben er wel aan gewend inmiddels ,wat ze niet leuk vinden ,als ze li naast je staan en ze willen rechtdoor en t dan niet redden omdat ik de stoplichten ken})
Ze zullen je er dankbaar voor zijn, dat je er op anticipeert :t
 
Nee hoor, dat is vaak het arrestatieteam
Kan ook die dan met spoed moeten gaan arresteren :Y

Het principe is hetzelfde, zwarte, snelle, (SUV) wagens die, al dan niet met optische- en geluidssignalen rijden zijn speciale eenheden van opsporingsdiensten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan