Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

2takt begrenst niet op CDI, maar door een prop in de uitlaat
Niet standaard uitlaat = veel harder
Een Yamaha Tzr 50 wel. Die heeft een weerstand zitten, als je door de O van Morini boort, komt er groen spul uit en is de begrenzer eraf.
Een Yamaha TZR 50.
Waterkoeling, 6 versnellingen, losse olietank.
Mooi stil LeoVinci uitlaatje er op.

Ze moet afrijden op een scooter. Daar baalt ze nu al van.
Cdi ontgrenzen, sproeiertje afstellen, beetje spelen met de tandwielen en je haalt normaal wel een 105 a 110 met de 50cc. (Mijne liep toch zo snel vroeger :+ )
Leuk spul die TZR's!
 
Dat ze recht achter je kont rijuh. Was ooit zelf n durfal maar snap dit maar alte goed.
Maar, hè, Hybride (kutnaam trouwens maar wie weet waarom), ook in het dagelijkse leven ga je het niet winnen als je dimt.
Of dat kwalijk is is n tweede.

deeerste
“Hybride” is gewoon een term voor meerdere dingen of technieken die elkaar aanvullen; mooi toch?

Ik bedoel met dit verhaal maar aan te geven dat bumper- en nummerplaatkleven niet zo onschuldig is als het lijkt; ongeveer al die kop-staart botsingen ontstaan door te weinig afstand houden en niet door snelheid waar altijd meteen van wordt uitgegaan.
 
Een Yamaha Tzr 50 wel. Die heeft een weerstand zitten, als je door de O van Morini boort, komt er groen spul uit en is de begrenzer eraf.

Cdi ontgrenzen, sproeiertje afstellen, beetje spelen met de tandwielen en je haalt normaal wel een 105 a 110 met de 50cc. (Mijne liep toch zo snel vroeger :+ )
Leuk spul die TZR's!
Hoe lang houdt ie dat vol?
 
Gelezen toen en nu.
Geen idee dat het er zo in gehakt heeft. Goede actie om er zo tussen uit te geraken.
Maar laat je niet op je kop zitten. Weer lekker veel km maken. Slijten doet het, maar helemaal weg nooit.
Ben ooit van achter aangereden.
Kijk meer in mn achteruitspiegels dan vooruit.
Maar rij toch zo vaak als ik zelf wil.....
 
Gelezen toen en nu.
Geen idee dat het er zo in gehakt heeft. Goede actie om er zo tussen uit te geraken.
Maar laat je niet op je kop zitten. Weer lekker veel km maken. Slijten doet het, maar helemaal weg nooit.
Ben ooit van achter aangereden.
Kijk meer in mn achteruitspiegels dan vooruit.
Maar rij toch zo vaak als ik zelf wil.....
Van 't zelfde: Stond (gelukkig ingeblikt) te wachten achter een auto met aanhanger die linksaf wilde slaan maar even moest wachten, zie ik in mijn spiegel een auto aankomen met NIEMAND achter het stuur! Dus draai naar rechts om de berm in te schieten, maar toch... te laat! Wordt vol van achter aangereden, maar omdat mijn wielen al naar rechts stonden gelukkig alleen links vooraan met de punt tegen de aanhanger voor me. Achterkant wel finaal in elkaar, dat dan weer wel (Nissan Micra oude model, met recht een koekblik). Meneer was "iets van de grond aan het oprapen"..

Sindsdien krijgt de spiegel inderdaad bij stilstand héél véél aandacht. Gelukkig ben ik er niet zo een die bij elk stoplicht 3 meter ruimte houdt, en zodra je er achter staat dan 2 meter weer oprijdt. Daar heb ik toch een bloedhekel aan! En ik vraag me af waar ze dát geleerd hebben.
 
Van 't zelfde: Stond (gelukkig ingeblikt) te wachten achter een auto met aanhanger die linksaf wilde slaan maar even moest wachten, zie ik in mijn spiegel een auto aankomen met NIEMAND achter het stuur! Dus draai naar rechts om de berm in te schieten, maar toch... te laat! Wordt vol van achter aangereden, maar omdat mijn wielen al naar rechts stonden gelukkig alleen links vooraan met de punt tegen de aanhanger voor me. Achterkant finaal in elkaar, dat wel (Nissan Micra oude model, met recht een koekblik). Meneer was "iets van de grond aan het oprapen"..

Sindsdien krijgt de spiegel inderdaad bij stilstand heel veel aandacht. Gelukkig ben ik er niet zo een die bij elk stoplicht 3 meter ruimte houdt, en zodra je er achter staat dan 2 meter weer oprijdt. Daar heb ik toch een bloedhekel aan, en ik vraag me af waar ze dát geleerd hebben.
Hier ook een, stond gelukkig al een meter of 20 achter de laatste in de file toen er een Chrysler voyager aankwam met een bestuurder die alleen op zijn telefoon keek. Ford Focus aan barrels, zelf gelukkig alleen helemaal beurs. En ook ik zit veel in de spiegel te kijken
 
Jaren.

Die dingen zijn alleen voor NL zo idioot begrensd.
Cdi begrenzer. Prop in de uitlaat.

Haal die weg en het blokje doet gewoon waar ie voor gemaakt is.

Maar dit is geen brommertopic dacht ik.
Er waren destijds toch ook 50cc'tjes die niet begrensd waren en met een motorkenteken reden?
 
Van 't zelfde: Stond (gelukkig ingeblikt) te wachten achter een auto met aanhanger die linksaf wilde slaan maar even moest wachten, zie ik in mijn spiegel een auto aankomen met NIEMAND achter het stuur! Dus draai naar rechts om de berm in te schieten, maar toch... te laat! Wordt vol van achter aangereden, maar omdat mijn wielen al naar rechts stonden gelukkig alleen links vooraan met de punt tegen de aanhanger voor me. Achterkant wel finaal in elkaar, dat dan weer wel (Nissan Micra oude model, met recht een koekblik). Meneer was "iets van de grond aan het oprapen"..

Sindsdien krijgt de spiegel inderdaad bij stilstand héél véél aandacht. Gelukkig ben ik er niet zo een die bij elk stoplicht 3 meter ruimte houdt, en zodra je er achter staat dan 2 meter weer oprijdt. Daar heb ik toch een bloedhekel aan! En ik vraag me af waar ze dát geleerd hebben.
Inmiddels ruim 17 jaar geleden,........
Audi A4 ('96)
Vrouwlief werkte vrijdag, zaterdag en zondag in een restaurant in apeldoorn, met ov heen, ik haalde haar op, weekend brengen en halen
Pa paste dan op zoonlief, op vrijdag, tot ik thuis was

Die betreffende vrijdagmiddag (ik was vrij, of vroeg thuis, weet ik niet meer, maar ik bracht vrouwlief naar het werk)
Had tegen pa gezegd, neem zoonlief gezellig mee, NEE !!! zegt pa, mijn kleinzoon, mijn oppasdag, zoek het uit, hij blijft bij mij

Oke, vrouwlief weg gebracht, terug naar huis, idd auto met aanhanger die linksaf wil, en staat te wachten, ik sta er achter (automaat, dus poot op de rem)
Auto achtermij, 2 vrouwen die zitten te beppen, rijden bij het stoplichtweg, schakelt zonder nadenken op, rijdt 90+ km/u in 50 gebied
Passagier heeft pas op ! geroepen, bestuurder heeft niet geremd
Met 90+ achterin gereden, kofferbak kon niet open, stond schuin naar beneden, maxicosi gecrushed tussen achterbankleuning en voorstoel, thv de B stijl, diverse golven in het dak
Dashboard, radio, bedieningspanelen, alles lag los uit het dashboard en hing aan de draadjes

Aanhanger voor mij niet geraakt, met je poot op de rem, schuift die auto blijkbaar weinig tot niet

Zoonlief was toen een maand of 5-6 oud, als hij in de maxicosi had gezeten, was het niet die leuke spontane jongen van nu geworden, 100% dat er een ambulance heli op de kayersdijk had gestaan

Zo blij dat pa eigenwijs was, zijn oppasdag

En, ja, tot op de dag van vandaag, rechter schouder, ik kan niet vertikaal bv met een spons een muur wassen, horizontaal wel,
Links wordt tegen gehouden door de gordel, rechts krijgt een flinke klap
 
Kun je je ff schrapzetten :t :+
idd, of zoals eerder gezegd, snel uitwijken naar de berm zodat ie jou niet tegen je voorligger plet...

zo heb ik destijds mn eerste auto verloren door een apper (achterligger zat op zn telefoon).
ik kon op dat moment geen kant op vanwege voorligger die de straat blokkeerde voor ie afsloeg.
einde van het liedje is dat apper gewoon heeft moeten dokken, ondanks zn smoesjes dat ik ´daarvoor al met een ingedeukte achterkant rond reed´
yeah right...

maar minstens net zo erg zijn voorliggers die zonder te kijken gewoon achteruit komen rijden.
full

zowel met dode hoek als die wel ahterom kunnen kijken.
gewoon in de achteruit, en vlot optrekken.
en dan als t fout gaat pas ´oh f*ck, er is ook nog ander verkeer achter me´.
gelukkig had ik de camera en kon ik uitwijken naar links, auto achter me kon slechts flink toeteren...
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je geluk dat je uit kúnt wijken.
Er zijn straten met van die enorm hoge steile stoepranden, wel 40 cm hoog of zo. Daar kun je geen kant op, je kunt er niet overheen in geval van nood.

Voorbeeld was de Diependaalselaan in Hilversum waar ik wel eens langs kom. Daar hadden ze de zaak heringericht met zulke enorm hoge stoepranden. Ik heb daar vanaf het begin een hekel aan; het betekent dat je niet kunt vluchten, je kunt daar helemaal niet uitwijken in geval van nood.
Ik heb erover gebeld, situatie uitgelegd en de ambtenaar begreep er helemaal niets van, hij had er ook nog nooit van gehoord.
We zijn nu een paar jaar verder en die hoge randen zijn gelukkig al weer weg, het heeft alleen maar een hoop geld gekost.
 
idd, of zoals eerder gezegd, snel uitwijken naar de berm zodat ie jou niet tegen je voorligger plet...

zo heb ik destijds mn eerste auto verloren door een apper (achterligger zat op zn telefoon).
ik kon op dat moment geen kant op vanwege voorligger die de straat blokkeerde voor ie afsloeg.
einde van het liedje is dat apper gewoon heeft moeten dokken, ondanks zn smoesjes dat ik ´daarvoor al met een ingedeukte achterkant rond reed´
yeah right...

maar minstens net zo erg zijn voorliggers die zonder te kijken gewoon achteruit komen rijden.
full

zowel met dode hoek als die wel ahterom kunnen kijken.
gewoon in de achteruit, en vlot optrekken.
en dan als t fout gaat pas ´oh f*ck, er is ook nog ander verkeer achter me´.
gelukkig had ik de camera en kon ik uitwijken naar links, auto achter me kon slechts flink toeteren...
... en de persoon erin flink foeteren.
 
Sowieso begrijp ik hoge randen of gedeelde rijbanen met verhoging op de weg niet , waar moet je heen als er b.v hulpdiensten aankomen :?
Ik wel. Net als drempels, omdat we tegenwoordig geen kuilen meer hebben. Is een poging om "idioten op de weg" in bedwang te houden. Niet dat 't veel helpt.. Daarbij zie je steeds meer huftergedrag (schijnt er bij te horen) of mensen die domweg niet anders kunnen dan vasthouden aan wat voor hen "veilig" voelt. Dat krijg je met steeds meer ouderen, jong heetgebakerd volk en nieuwe NL's die hun rijbewijs in een blote voetenland gehaald hebben onderweg. Het enige wat we kunnen doen is zelf koel blijven en goed anticiperen.
 
Ik wel. Net als drempels, omdat we tegenwoordig geen kuilen meer hebben. Is een poging om "idioten op de weg" in bedwang te houden. Niet dat 't veel helpt.. Daarbij zie je steeds meer huftergedrag (schijnt er bij te horen) of mensen die domweg niet anders kunnen dan vasthouden aan wat voor hen "veilig" voelt. Dat krijg je met steeds meer ouderen, jong heetgebakerd volk en nieuwe NL's die hun rijbewijs in een blote voetenland gehaald hebben onderweg. Het enige wat we kunnen doen is zelf koel blijven en goed anticiperen.
Die idioten gaan hun gang toch wel ,daar helpt niets tegen ,misschien iets meer blauw op straat :t
 
Die idioten gaan hun gang toch wel ,daar helpt niets tegen ,misschien iets meer blauw op straat :t
Dat is een beetje het probleem, er wordt steeds minder gehandhaafd en de oplossing wordt in technische middelen gezocht. Hier in Den Haag ook, overlast van drugsverslaafden die op bankjes hangen zodat de gewone burger daar niet meer wil zitten. Oplossing: bankjes weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan