Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Effe buiten de spits een controle rondje na klein onderhoud gereden. Man man man, het lijkt wel of heel ingeblikt NL onderweg is! De rondweg is geen pretje meer: Vrijwel alle verkeerslichten zijn groen, daar rijdt een kudde blik doorheen maar al rap oranje waar de helft van het blik dan ook weer in de ankers moet. Want alle zijwegen staan ook vol met ongeduldig spul, bij groen voor ons zie je nog 3 a 4 auto's die doodgemoederd (en dus door rood) de kruising nog over moeten, waardoor het rijtje vóór me dus nog niet kan oprijden. En vervolgens is groen weer verleden tijd.. B|
 
Effe buiten de spits een controle rondje na klein onderhoud gereden. Man man man, het lijkt wel of heel ingeblikt NL onderweg is! De rondweg is geen pretje meer: Vrijwel alle verkeerslichten zijn groen, daar rijdt een kudde blik doorheen maar al rap oranje waar de helft van het blik dan ook weer in de ankers moet. Want alle zijwegen staan ook vol met ongeduldig spul, bij groen voor ons zie je nog 3 a 4 auto's die doodgemoederd (en dus door rood) de kruising nog over moeten, waardoor het rijtje vóór me dus nog niet kan oprijden. En vervolgens is groen weer verleden tijd.. B|
één van de meest irritante dingen: oprijden als het niet meer kan en vervolgens alles op de kruising blokkeren. Nekschot moesten ze die geven
 
JE begrijpt dus niet hoe het werkt.

Lees dit deel eens ff een keer goed door.

Hoe moet flitsmeester/tomtom/garmin anders weten waar wat staat? Het moet ergens door gemeld zijn toch? Of mensen moet standaard melden dat ie er staat.

Las die montitor op de A12 weer eens als flitser erin staat duurt het 5 dagen met melden dat er geen flitser staat voor ie weg is.
Ben blij dat jij het zo goed weet
 
Dit, en de vraag of de chauffeur van de bus moet betalen, of diegene die de sleper heeft gebeld, en dus opdracht gegeven tot wegslepen??
dat hebben we nagevraagd.
omdat het busje op een officiele oprit/uitrit geparkeerd staat is bontkraagje in overtreding
hij belemmert onze officiele uitrit/oprit

dus kosten voor bontkraagje.
 
Vandaag was weer een bontkraagje de klos bij Dordrecht afslag dordt west. Langs de kant gezet door onderkoffer motorpolitie.
Of beter gezegd met koffers. Zwarte GSA met zwarte koffers. Tekstbord netjes met extra donker glas weggewerkt in de topkoffer.
Zwart pak en zwarte helm (en wat smalle gele strepen). _O- Go get them! 👍
 
Vandaag was weer een bontkraagje de klos bij Dordrecht afslag dordt west. Langs de kant gezet door onderkoffer motorpolitie.
Of beter gezegd met koffers. Zwarte GSA met zwarte koffers. Tekstbord netjes met extra donker glas weggewerkt in de topkoffer.
Zwart pak en zwarte helm (en wat smalle gele strepen). _O- Go get them! 👍
Je zal die "discussie" die daarop volgt elke dag maar weer moeten aanhoren... Zou niks voor mij zijn, heb dat geduld en/of die dikke huid niet.
 
één van de meest irritante dingen: oprijden als het niet meer kan en vervolgens alles op de kruising blokkeren. Nekschot moesten ze die geven

In de jaren 90/00 stonden er in Nijmegen op de Oranjesingel bij alle kruisingen borden: bij file kruising vrij houden.
Triest dat het nodig was, nog triester dat ze die op een gegeven moment weer weg hebben gehaald |(
Ergste is daar: als je een van de afvoerwegen van het Keizer Karelplein blokkeert (wat je in feite doet met kruisingen blokkeren), dan blokkeer je in no-time het plein, en dankzij die stervorm vanuit het plein kort daarna de hele stad :X
Zelfs met de motor was het regelmatig priegelen en slalommen om 's middags na werk de stad uit te komen.

Kan zijn dat het inmiddels met de nieuwe stadsbrug wat beter is, daarvoor ben ik al te lang uit Nijmegen weg.
 
In de jaren 90/00 stonden er in Nijmegen op de Oranjesingel bij alle kruisingen borden: bij file kruising vrij houden.
Triest dat het nodig was, nog triester dat ze die op een gegeven moment weer weg hebben gehaald |(
Ergste is daar: als je een van de afvoerwegen van het Keizer Karelplein blokkeert (wat je in feite doet met kruisingen blokkeren), dan blokkeer je in no-time het plein, en dankzij die stervorm vanuit het plein kort daarna de hele stad :X
Zelfs met de motor was het regelmatig priegelen en slalommen om 's middags na werk de stad uit te komen.

Kan zijn dat het inmiddels met de nieuwe stadsbrug wat beter is, daarvoor ben ik al te lang uit Nijmegen weg.
Daar is het beslist een stuk beter van geworden. De file staat nu voor de kruising achter het grote zware Van der Valkhotel.
 
Kan zijn dat het inmiddels met de nieuwe stadsbrug wat beter is, daarvoor ben ik al te lang uit Nijmegen weg.
Nee hoor, helaas niet. En dat ligt niet aan die stadsbrug, maar aan het gegeven dat de wethouder van verkeer in Nijmegen geleverd wordt door Groenlinks. Dus, een beetje alsof je een vegetariër directeur maakt van een slachthuis.
Want, gesproken over die nieuwe stadsbrug, en het vastzetten van de Oranjesingel: toen de nieuwe brug in gebruik werd genomen stond er in de krant dat de oude Waalbrug nu (uiteraard) minder verkeer te verwerken kreeg, en dat daarom de voetgangerslichten op de Oranjesingel langer op groen konden staan. Laat dat even op je inwerken, en realiseer je wat dat betekent voor het ophouden van het verkeer, en het vastzetten van de singel.
 
Nee hoor, helaas niet. En dat ligt niet aan die stadsbrug, maar aan het gegeven dat de wethouder van verkeer in Nijmegen geleverd wordt door Groenlinks. Dus, een beetje alsof je een vegetariër directeur maakt van een slachthuis.
Want, gesproken over die nieuwe stadsbrug, en het vastzetten van de Oranjesingel: toen de nieuwe brug in gebruik werd genomen stond er in de krant dat de oude Waalbrug nu (uiteraard) minder verkeer te verwerken kreeg, en dat daarom de voetgangerslichten op de Oranjesingel langer op groen konden staan. Laat dat even op je inwerken, en realiseer je wat dat betekent voor het ophouden van het verkeer, en het vastzetten van de singel.
Je mist de logica.
 
Die DHL' ert is vast onderaannemer van DHL. Daar ga je geen geld vinden.
Deze bezorg-bontkraag toont precies hoe bij DHL wordt gewerkt.

Zelf sowieso ontevreden over DHL.
Vanmiddag bleek mijn DHL-pakketje gewoon buiten tegen de voordeur gezet. De buuf sprak mij erover aan.
Geen briefje in de bus, maar ook geen poging gedaan om bij de buren af te leveren.
Wanneer ik thuis kom, is dat meestal via de achterdeur. Dan weet ik niet eens dat er een pakketje is.
Als pakket lang buiten ligt, dan is ie òf verdwenen òf helemaal nat geregend.

Natuurlijk is in volg-systeem aangeduid dat pakket is bezorgd.
Als pakket tussentijds bij de voordeur gestolen wordt, zijn er dikke problemen om deze misser weer recht te trekken.
 
Na een volle week en 4400km met hobby bak te hebben gestuurd door 7 verschillende landen,
vandaag weer op de brommert.

En jawel:
Een Linksplakkende Pool die uiteindelijk er bij Barendrecht afgaat
Afrit Hoogvliet afgesloten en dus verplicht door de Benelux (heen en weer)
In de Benelux haast voor mijn sokken gereden worden door een of andere mafklappert in een blauwe bouwvakkersbus

Was een lekker begin van het eerste trippie weer,,,

*O* *O* |(
 
En jawel:
Een Linksplakkende Pool die uiteindelijk er bij Barendrecht afgaat
Mijn rijlessen zijn alweer even geleden maar ik hoorde pas dat je rechts mag passeren zolang je maar niet inhaalt. Het verschil is wel of niet naar de linkerbaan invoegen nadat je hem bent gepasseerd. Het leek mij raar maar ik hoorde dat het in Duitsland ook zo is.
Snel even gezocht maar mag helaas alleen onder bijzondere omstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan