Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vandaag mijn oude traditie nieuw leven ingeblazen: Op carnaval zondag een tocht over de dijken. Door Corona en andere redenen enkele jaren niet gedaan. Was ook de 1e langere rit dit jaar.
Het was frisjes, maar met de goede kleding best te doen. Jammer van het vochtige wegdek.
Vanaf Niftrik via Alphen langs de Maas, over de W-A brug naar Echteld, in Ochten bij de Veerstoep een lekkere uitsmijter en verder richting Lent. Voorbij Dodewaard mooi nieuw asfalt ( daarom was de dijk afgelopen zomer afgesloten) tot Oosterhout, via Lent, Bemmel naar het Pannerdens Fort. Vanaf daar langs Huissen naar Driel en de dijk weer op.
Ondanks de lage temperatuur en gebrek aan zon was het wegdek daar al een stuk opgedroogd. In Culemborg, vlak aan de dijk een hoogst noodzakelijke sanitaire stop en een kop koffie.
Anders rij ik door naar Vianen en dan via Meerkerk en Arkel naar Dalem om daar de dijk op te gaan naar Waardenburg om daar de A2 op te gaan naar huis.
Voor vandaag vanaf Fort Everdingen een route gemaakt over de Diefdijk richting Asperen om vanaf daar links en rechts de Linge te volgen tot Beesd. Nog even wat regen gehad.
Bij Beesd besloten om naar Vuren te rijden om daar de dijk op te gaan naar Waardenburg. Maar helaas was daar de dijk afgesloten. Daarom de provinciale? weg gevolgd naar Waardenburg.
Pas bij Hellouw waren op het scherm van de XT de rode cirkels op de dijk te zien die aangaven dat de dijk was afgesloten.
Lekker gereden, al is het op een kurkdroog wegdek nog fijner. Ja en die stukken snelweg👎 maar zonder zou het een erg lange dag geworden zijn.
Zo’n 400 km gereden en kennis gemaakt met de Nederlandse benzineprijs.
Paar dagen terug vlak bij huis € 1.589/ltr betaald, vandaag € 2.009/ltr. 😡😤

Frans
 
Gisteren komt er een spoedje binnen van 1 van onze klanten om wat onderdelen te leveren.
De dienstdoende weekendkracht had alles keuring netjes klaargelegd, magazijnmedewerker die ook weekenddienst had komt het ophalen met het werkbusje, laad alles in, wil weg rijden. poort geblokkeerd door een grote gele bestelbus van de DHL!
Goed, aangezien het op diverse manieren duidelijk vermeld staat dat de poort vrij moet zijn en dat er een wegsleepregeling van kracht is en verder niemand in de directe omgeving te zien was werd de sleepdienst direct gebeld. Dus die komt en begint met het "aanhaken" van de bus en merkt daarbij op dat de motor nog goed warm is. Dus die bus is er neergezet nadat onze magazijnmedewerker het terrein is opgereden met zijn werkbus.

Afijn, bus achter de sleepwagen aangehaakt en weg ermee! Al met al een dikke anderhalf uur vertraging! Ondertussen de klant wel gebeld en die ook niet erg gecharmeerd van deze DHL actie maar toonde begrip voor de situatie nadat we hem hadden verteld dat de sleepdienst al ter plekke was.


Vanochtend rond 08:00 staat er ineens iemand op ons terrein te schreeuwen en te blèren als een klein verwend kind, want.....busje is weg!!!
Zo'n bontkraag figuur.

Vent staat de hele boel bij elkaar te schreeuwen, staat tegen onze werkbussen aan te schoppen en te trappen (enkele busjes hebben een fikse deuk hierdoor gekregen) van een enkele werd de zijspiegel gemolesteerd. Dus het magazijn en werkplaats personeel staat erbij met de armen over elkaar stil rustig en kalm. En nadat bontkraagje klaar was met schelden en tieren en vloeken en iedereen maar bedreigen besloot onze bodybuilder (werkplaatsmonteur die aan bodybuilding doet en dus flink gespierd is) om bontkraagje es bij zijn...najah...bontkraagje te pakken en letterlijk naar de poort te slepen met grote stappen zodat bontkraagje geen kans kreeg om zich op te richten.

Douwt onze monteur die vent letterlijk met zijn smoel tegen ons bord aan waarop staat dat de uitrit vrij gehouden moet worden en dat er een wegsleepregeling van kracht is:

"Kan je lezen eikeltje?"

(gemompel iets van) "ja meneer"

"Waarom was jij dan zo dom om jouw bus recht voor onze poort te zetten?"

Vaag gemompel van bontkraagje

"En dat zijn 1, 2, 3, 4, 5 busjes die jij vernielt hebt! Wie gaat dat betalen?"

Weer wat vaag gemompel van bontkraagje.

Ondertussen politie gearriveerd. Stapt een agent op onze monteur af die bontkraagje met zijn smoel tegen het bord aangedrukt houdt. Agent ziet hoe afgetraind onze monteur is, doet een stap terug en vraagt maar es heel beleefd of hij die jongeman wil loslaten.

Bontkraagje is meegenomen naar politiebureau, we hebben alle filmmateriaal van onze beveiligingscamera's afgestaan.

Vraag het me af wat het eigenlijk kost om zo'n grote zware bus te laten wegslepen, want de wegsleepkosten en daar aanhangende (administratieve) kosten komen uiteraard voor rekening eigenaar.

Maar goed, ondanks dat de agenten niet fijn vonden dat bontkraagje een (lichte) afdruk van dat wegsleepbord in zijn gezicht had staan gaven deze ons wel gelijk om die bus weg te laten slepen omdat het duidelijk aangegeven was met bebordingen.

Ben benieuwd wat hieruit volgt!
 
geen idee, maar denk niet dat die daar wakker van ligt!
Dat klinkt stoer maar met pech heb je dus dan een strafblad.
Heb eens inbreker met m.n klauwhamer op z.n hoofd geslagen.
Ik zat savonds om 23.00 nog op het buro.
Heb gelukkig geen aantekening gekregen omdat de politie het inbrekertje gewoon bij naam kende.
Het kan heel vervelend uitpakken.
 
Ik ben vandaag voor de eerste keer met de motor naar mijn werk gereden. :)
Spannend! Haha.
Bekende weg natuurlijk maar is toch een andere beleving.
Het is maar 6 km, dwars door Rotterdam Zuid, wat een drukte, het viel mij in de auto nooit zo op. :?
Op een gegeven moment toch maar tussen de auto's naar voren gaan rijden, beetje voorzichtig, gelukkig waren er ook vriendelijke mensen die mij zagen en dat ook lieten merken (plek maakten). Ik ben natuurlijk iets lomper dan zo'n naked die je hier overal in de stad ziet.
Nou, het zal vanzelf beter worden, gewoon flink oefenen. :]
 
Hebben ze tegenwoordig 'onopvallende' flitspalen??

Vorige week op radio waar flitsers worden aangegeven met wegnummer en km-paal dat ik 2x op genoemde plek niets kon waarnemen.
Ik heb er nog extra op die plek op gelet en er ook met nette snelheid voorbij gereden.
Helemaal NIX te zien bij betreffende hectometer-paal???

Ik heb een scherp oog voor flits-apparatuur langs de weg. Altijd net op tijd in de ankers.
Maar als je dan nu niets meer kan zien, dan ben je (te) makkelijk 'de Sjaak'.
Ik vind dat de politie het spel wel eerlijk moet spelen!
Zijn valse meldingen aan flitsmeister.
 
Niet elke flitser staat er continu
Heeft niks met niet continu staan te maken. De gemiddelde melder zie alles met een camera als flitser aan.

Daardoor heb je gewoon veel valspositeve.

Mooi voorbeeld. Op de A12 richting Oberhausen word er vaak een 100kmh mobiele flitser gemeld op zowel tomtom als flitsermeister vlak voor het tankstation Bloemheuvel. Dat is een camera die Iiig vrachtverkeer peilt.
 
Heeft wel degelijk met continuiteit te maken,want tussen Hilversum en Bilthoven geeft de Tom Tom hem aan terwijl hij er bijna nooit staat
 
Heeft wel degelijk met continuiteit te maken,want tussen Hilversum en Bilthoven geeft de Tom Tom hem aan terwijl hij er bijna nooit staat
JE begrijpt dus niet hoe het werkt.

Lees dit deel eens ff een keer goed door.
De gemiddelde melder zie alles met een camera als flitser aan.
Hoe moet flitsmeester/tomtom/garmin anders weten waar wat staat? Het moet ergens door gemeld zijn toch? Of mensen moet standaard melden dat ie er staat.

Las die montitor op de A12 weer eens als flitser erin staat duurt het 5 dagen met melden dat er geen flitser staat voor ie weg is.
 
Er zijn best vaak mooie dagen om te rijden, daarom zet ik mijn motor niet in winterstalling.
Juist dit soort dagen buiten hoogseizoen is het lekker rijden op plekken als de Veluwe.
Mijn motorfietsen zijn nu nog in diepe slaap.
Voor mij is de Veluwe 'vaste kost', nu nog met de auto op werkdagen. Het bos is bij mij om de hoek.

Het is nu idd nog erg stil. Motoren rijden er al wel maar heel weinig.
In de zomer heb ik nog genoeg tijd om met de nodige rondjes de schade in te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan