Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat had ik met de C4, water ertussen, niet beslaan. Zo waardeloos dat de verkoper tot drie keer toe een nieuwe pinlock heeft geïnstalleerd zonder succes. Ik reed toen Woon-Werk en dit was echt levensgevaarlijk. Ik had ook nog de ingebouwde communicatie. Ik heb de helm teruggegeven en een Shoei Neotec gekocht. Schuberth wilde er niets aan doen en nam de helm niet terug van de dealer. De helm is daarna in de verhuur gegaan van de dealer, want dan wordt hij in principe toch alleen in de zomer gebruikt. Ik koop geen Schuberth meer sindsdien.
Wat mij hieraan verbaasd is dat je zowel een Schubert C4 als een Shoei Neotech over je hoofd heen krijgt. Ik kreeg met geen mogelijk de Schubert opgezet. De grootste maat die ze hadden was nog te klein. Maar de Shoei past perfect
 
@jbazelmans Dat komt door het personal fitting systeem van Shoei. Mijn helm was de eerste in Nederland die werd aangepast aan mijn bolus (maat 61). Ik kreeg ontzettend last van mijn voorhoofd, maar na twee keer aanpassen zat hij prima. De Schuberths passen altijd goed, evenals de Klim trouwens..
 
Kan dit topic niet zo langzamerhand omgedoopt worden tot "Het grote pinlock topic"?


:o
Of "Het grote welke-helm-past-het-beste" topic.

Gisterenavond mijn (pinlock) vizier gewisseld naar de smoke, vanwege dat ik zuidwaarts moet (laagstaande zon hopelijk) en toch frisjes. Ben benieuwd wat ik vandaag ga meemaken!
 
Doe ff normaal man.

We hebben het over pinlock, niet over het runnen van een motorzaak.
Het ging idd over pinlock waarbij ik vertelde dat er al meerdere motorzaken verteld hebben dat de grens 4 graden was.

Ogri vond dat maar leugens van een motorzaak uit en dat die belang bij leugens hadden. etc.

Dan moet hij ook woorden bij daden voegen. en jij moet dus eerst ( leren) lezen hoe het verlopen is.
 
Ik had vanochtend een slippertje met de SH op een rotonde. Gelukkig geen valpartij, maar toch ff schrikken. Ik zag geen technische aanleiding, dus dat zal dan een oliespoor of iets dergelijks geweest zijn?

Ik heb toch altijd al het gevoel dat rotondes glibberiger zijn, zeker als de weg nog vochtig zijn.
 
Daar lossen vrachtwagenchauffeurs die hun tankdop niet aandraaien regelmatig hun versgetankte diesel.
 
  • Leuk
Waarderingen: JHW
Vandaag leek het erop dat de zondagsrijders een dag te vroeg de weg zijn opgegaan 8)7

1. Vrouw in dikke BMW die bij de afrit vergat te stoppen, en uiteindelijk ruim over de streep toch maar stopte.
2. Vent in jeep die midden op de weg reed, en ik mag maar aan de kant.
3. Witte transporter die voorrang neemt op de rotonde.
4. Zenuwpees die op een meter afstand achter een bus blijft hangen, en met z’n poot constant op de rem trapt.

Dit alles in 2 uur tijd op zaterdagmorgen.
Ter referentie, afgelopen 3 uur op de weg woon werk deze week, geen enkel incident.

En o ja, pinlock is kut, vooral als het al een jaartje oud isO-)
 
Vanmiddag liep er plotseling een loslopende hond de weg op. Ik zag hem al aankomen, dus de vaart was er al uit. Beest gaat vervolgens midden op de weg zitten. Baasje keek er eerst rustig naar, begon vervolgens te roepen, maar se hond reageerde nergens op. Uiteindelijk heeft het baasje de hond toch maar aangelijnd. Waarom laat je je hond los als deze totaal niet luistert?

Verder iets heel raars meegemaakt als native biblebelt bewoner buiten zijn natuurlijke habitat. Vanaf het moment dat ik Zevenaar gepasseerd was en verder naar het zuidoosten richting 's-Heerenberg reed kwam ik in ieder dorp een vreemde optocht tegen met mannen in vreemde pakken en schaars geklede dames. Zulke frivoliteiten zijn wij op de Veluwe natuurlijk niet gewend. Ik heb de motor uit pure noodzaak maar even aan de kant gezet en eens een korte antropologische studie uitgevoerd. Zag er wel gezellig uit :t.
 
Verder iets heel raars meegemaakt als native biblebelt bewoner buiten zijn natuurlijke habitat. Vanaf het moment dat ik Zevenaar gepasseerd was en verder naar het zuidoosten richting 's-Heerenberg reed kwam ik in ieder dorp een vreemde optocht tegen met mannen in vreemde pakken en schaars geklede dames. Zulke frivoliteiten zijn wij op de Veluwe natuurlijk niet gewend. Ik heb de motor uit pure noodzaak maar even aan de kant gezet en eens een korte antropologische studie uitgevoerd. Zag er wel gezellig uit :t.
Is het daar niet nog wat te fris voor? Heb je ze goed bekeken, hadden ze kippevel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan