Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

@reinhoud: Da's køt! Hopen dat het balhoofd en frame niet beschadigd zijn. Goede financiële afhandeling toegewenst. Over het lijf: wees voorzichtig, schouderklachten kunnen lang duren.
@Lert: leuk kennis gemaakt te hebben. Nogmaals veel plezier met de Nomad! :]
 
Donders @reinhoud wat een klap, zonde, je had hem zo mooi opgebouwd
Denk om je zelf, laat je nakijken (ja, ervaring, ook met eigenwijs zijn)
En hoop dat het voor jouw, netjes wordt geregeld

Onderweg meegemaakt, maar dit zijn niet de berichten die we willen lezen hier :N
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Donders @reinhoud wat een klap, zonde, je had hem zo mooi opgebouwd
Denk om je zelf, laat je nakijken (ja, ervaring, ook met eigenwijs zijn)
En hoop dat het voor jouw, netjes wordt geregeld

Onderweg meegemaakt, maar dit zijn niet de berichten die we willen lezen hier :N
Je mag ze overslaan. Maar als deze dingen toch gebeuren kan men ze net zo goed hier plaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Net weer ff zelf een bestelling gereden (moet ik ook echt niet meer doen)
Komt er van een parkeerplaats van rechts, vlak voor me een auto de weg opdraaien, met "stroom los"was dat nog te doen
Ipv dat hij doorrijdt, nee, sukkel gangetje. Komt er een drempel aan, vol op de rem, daar heb ik geen zin in, ruimte genoeg, dus erlangs
Wat blijkt, die remt vlak voor die drempel niet voor die drempel, nee, terwijl ik er langs rijdt, zonder knipper of kijken, vol 90 gr naar links, maar daar reed ik dus, was ff slalommen om de punt van de bumper te ontwijken, maar gelukt
Toch fijn als ze zo voorspelbaar rijden
 
Net weer ff zelf een bestelling gereden (moet ik ook echt niet meer doen)
Komt er van een parkeerplaats van rechts, vlak voor me een auto de weg opdraaien, met "stroom los"was dat nog te doen
Ipv dat hij doorrijdt, nee, sukkel gangetje. Komt er een drempel aan, vol op de rem, daar heb ik geen zin in, ruimte genoeg, dus erlangs
Wat blijkt, die remt vlak voor die drempel niet voor die drempel, nee, terwijl ik er langs rijdt, zonder knipper of kijken, vol 90 gr naar links, maar daar reed ik dus, was ff slalommen om de punt van de bumper te ontwijken, maar gelukt
Toch fijn als ze zo voorspelbaar rijden
Automobilisten die hun richtingaanwijzers gebruiken zijn een uitstervende soort '( Fietsers die voor een bocht hun hand uitsteken zijn er tot mijn verbazing nog wel. En fietsers die op een rotonde aanwijzen of ze afslaan of de rotonde volgen vind ik echt geweldig! *O*
 
Automobilisten die hun richtingaanwijzers gebruiken zijn een uitstervende soort '( Fietsers die voor een bocht hun hand uitsteken zijn er tot mijn verbazing nog wel. En fietsers die op een rotonde aanwijzen of ze afslaan of de rotonde volgen vind ik echt geweldig! *O*
die zijn bijna uitgestorven die moet je laten opzetten voor later.
 
Vandaag was ik een kilometer of 50 onderweg naar Eindhoven, reed ergens rond de 140... Begint mijn voorkant nogal te zwabberen, nu moet ik de gtr 1400 wel een beetje de bochten door trekken, maar rechtdoor gaat als een trein... Toch maar even gestopt, bleek mijn voorband helemaal plat te zijn. Even de quickservice gebeld of ik direct een nieuwe kon halen, en dat kon. Bandje opgepompt en 80 km richting die zaak gaan rijden. Na 5 km gestopt om te kijken hoe die band eruit zag, weer bijna plat.

Uiteindelijk 1.5 uur over die 80 km gedaan en 8 keer lucht bij kunnen pompen. Maar gelukkig zitten er weer 2 nieuwe onder. Valt niet met een platte band te rijden heb ik geleerd.
 
Net weer ff zelf een bestelling gereden (moet ik ook echt niet meer doen)
Komt er van een parkeerplaats van rechts, vlak voor me een auto de weg opdraaien, met "stroom los"was dat nog te doen
Ipv dat hij doorrijdt, nee, sukkel gangetje. Komt er een drempel aan, vol op de rem, daar heb ik geen zin in, ruimte genoeg, dus erlangs
Wat blijkt, die remt vlak voor die drempel niet voor die drempel, nee, terwijl ik er langs rijdt, zonder knipper of kijken, vol 90 gr naar links, maar daar reed ik dus, was ff slalommen om de punt van de bumper te ontwijken, maar gelukt
Toch fijn als ze zo voorspelbaar rijden

Ja hoor, jij treft het steeds.
Inschatten lijkt mij het trefwoord hier.
 
Vandaag een rondje van bijna 600 km in zuid Limburg gedaan. En daar voor het eerst kennisgemaakt net de kennedymars. Ik had daar nog nooit van gehoord, of het gezien. Drukbezocht evenement!
 
Gisteren middag even lekker na het werk een ritje gedaan.
Is de provinciale weg afgesloten.
Veel hulpdiensten aanwezig.
En een scherm op het fietspad.
Een grote ravage.
Later zag ik dat het een verkeerde inhaal poging iemands leven heeft gekost.
De onschuldige automobilist was het slachtoffer.
Automobilist dood bij ernstig ongeluk, twee inzittenden gewond, bestuurder aangehouden

Mijn vrouw zegt altijd als ik op pad ga " kijk je uit"
Maar dat is niet altijd voldoende.
Sterkte voor de nabestaanden.
 
Gisteren middag even lekker na het werk een ritje gedaan.
Is de provinciale weg afgesloten.
Veel hulpdiensten aanwezig.
En een scherm op het fietspad.
Een grote ravage.
Later zag ik dat het een verkeerde inhaal poging iemands leven heeft gekost.
De onschuldige automobilist was het slachtoffer.
Automobilist dood bij ernstig ongeluk, twee inzittenden gewond, bestuurder aangehouden

Mijn vrouw zegt altijd als ik op pad ga " kijk je uit"
Maar dat is niet altijd voldoende.
Sterkte voor de nabestaanden.
hoe vaak gebeurd dat wel niet?
degene die het veroorzaakt komt er genadig van af met lichte verwondingen en degene die het slachtoffer van worden zijn of zwaargewond of konen erbij om.

de zin dat de politie iemand heeft aangehouden bevestigd het weer...
 
Gisteren middag even lekker na het werk een ritje gedaan.
Is de provinciale weg afgesloten.
Veel hulpdiensten aanwezig.
En een scherm op het fietspad.
Een grote ravage.
Later zag ik dat het een verkeerde inhaal poging iemands leven heeft gekost.
De onschuldige automobilist was het slachtoffer.
Automobilist dood bij ernstig ongeluk, twee inzittenden gewond, bestuurder aangehouden

Mijn vrouw zegt altijd als ik op pad ga " kijk je uit"
Maar dat is niet altijd voldoende.
Sterkte voor de nabestaanden.
Erg confronterend, zoiets. Het zijn helaas maar wat te vaak de onschuldigen die de pineut zijn.

Tragisch.
 
hoe vaak gebeurd dat wel niet?
degene die het veroorzaakt komt er genadig van af met lichte verwondingen en degene die het slachtoffer van worden zijn of zwaargewond of konen erbij om.

de zin dat de politie iemand heeft aangehouden bevestigd het weer...

WAT bevestigd dat weer dan :?

Dat zegt iets anders dan de meesten denken.
De laatste tien jaar is dat standaard geworden als er (zwaar) letsel is ontstaan bij de aanrijding.
De standaard is dan dat er ook daadwerkelijk onderzoek word gedaan door de politie en daar hoort dan bij dat een verdachte ook alles mag gebruiken om voor zijn rechten op te komen.
Als hij word aangehouden betekend dat automatisch dat hij recht heeft op een advocaat, of hij die nu zelf betaald of dat hij er een pro deo krijgt toegewezen.


Wat veel mensen niet beseffen is dat als je daadwerkelijk aangehouden word, je ook van rechtswege, een aantal 'voordelen' aangereikt krijgt.
 
Het gebeurd te vaak.
2 baans weg.
Hoe vervelend het soms ook is , dat degene die voor je rijdt wat sloom is.
Inhalen echt niet.
Tenzij je heeel ver vooruit kan kijken of er wat aankomt.
En of er geen zijwegen zijn waar wat vandaan kan komen.
Dit gebeurde in flauwe bocht en een zijweg.
 
Telefoon B|

Daarom mijd ik tweebaanswegen, als ik zo nodig het leven moet laten in een verkeersongeluk heb ik dat liever zelf in de hand...
 
Terug
Bovenaan Onderaan