Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Reed gisteren over de autobahn richting het zuiden, toen ik ineens een regenbui met spullen over de snelweg zag vliegen. Skistokken, ski's, skischoenen, tassen, alles vloog bij mensen tussen hun wielkasten met 130km/h+ terwijl er verderop een auto vol de vluchtstrook inremde met een open dakkoffer. Een auto had een skischoen onder z'n bodemplaat voor een afstand van 3km tot ie er onderuit schoot.

Was wel een spektakel op zich. Gelukkig reed ik in de auto en kon ik alles ontwijken.
 
Reed gisteren over de autobahn richting het zuiden, toen ik ineens een regenbui met spullen over de snelweg zag vliegen. Skistokken, ski's, skischoenen, tassen, alles vloog bij mensen tussen hun wielkasten met 130km/h+ terwijl er verderop een auto vol de vluchtstrook inremde met een open dakkoffer. Een auto had een skischoen onder z'n bodemplaat voor een afstand van 3km tot ie er onderuit schoot.

Was wel een spektakel op zich. Gelukkig reed ik in de auto en kon ik alles ontwijken.
Lag oma nog wel in de dakkoffer :+?
 
Die merkt niet eens dat de politie hem probeert te achtervolgen. :+
Dat doet mij terugdenken aan de tijd dat ik nog een CBR had :+

Mede Fireblade rijder had dat ook niet door, was ook hoogst verbaasd toen hij 40 minuten later zijn rbw kon inleveren.
Vooral de opmerking dat je niet in je spiegels kijkt vind ik nog het meest kwalijke, kreeg hij te horen.
 
Dat zegt niet alles. Fanatisme en rücksichtloosheid doen veel.
Ik heb wel wat ervaring maar als ik Rico Verhoeven nu voor mij zou hebben ga ik toch testen of ik harder kan rennen dan Rico. Met alle respect, iemand als Rico ga je het echt niet van winnen al is je mindset nog zo fantastisch. Rico maakt puree van je voordat je om je mamma hebt kunnen gillen.

Het is goed om niet bang te zijn maar soms moet je ook weten wanneer het verstandig is om niet in zo'n situatie te komen en bij wie je wel of niet iets gaat proberen. Stoere praatjes heb je echt geen reet aan bij iemand wiens leven het is om te vechtenbb
 
Ik heb wel wat ervaring maar als ik Rico Verhoeven nu voor mij zou hebben ga ik toch testen of ik harder kan rennen dan Rico. Met alle respect, iemand als Rico ga je het echt niet van winnen al is je mindset nog zo fantastisch. Rico maakt puree van je voordat je om je mamma hebt kunnen gillen.

Het is goed om niet bang te zijn maar soms moet je ook weten wanneer het verstandig is om niet in zo'n situatie te komen en bij wie je wel of niet iets gaat proberen. Stoere praatjes heb je echt geen reet aan bij iemand wiens leven het is om te vechtenbb
Dat dus, ben bijna mijn hele leven actief als vechtsporter. Ben niet zo bang maar inmiddels 60 met een postuur van 1.66 en 65 kg. Nou probeer ik lekker mee te doen maar wat doe je tegen stevige gasten van 25: heel weinig. Op straat proberen te ontwijken, diegenen die erop uit zijn komen ook niet met blote handen. Je kunt alleen maar verliezen.
 
Dat dus, ben bijna mijn hele leven actief als vechtsporter. Ben niet zo bang maar inmiddels 60 met een postuur van 1.66 en 65 kg. Nou probeer ik lekker mee te doen maar wat doe je tegen stevige gasten van 25: heel weinig. Op straat proberen te ontwijken, diegenen die erop uit zijn komen ook niet met blote handen. Je kunt alleen maar verliezen.
Ik denk juist door je vechtsportervaring dat je beseft wat wel en niet meer verstandig is. Het eerste wat je leert bij bijvoorbeeld Krav Maga is dat je eerst gaat proberen om weg te komen.
 
Vanavond een wandeling gaan maken. Op de brug over de snelweg stond een enigszins aangeschoten carnavalsvierster te zwaaien naar auto's. Bleek aan de andere kant van de brug een gezinnetje met pech te staan. Zover ik in het donker kon zien stond mevrouw met baby achter de vangrail en was meneer een band aan het vervangen (denk ik).

De man lag niet per sé onveilig, maar ze stonden op een donkere plek en ik heb net wat teveel verhalen in het nieuws gelezen over mensen die op de vluchtstrook aangereden zijn in de afgelopen weken dus toch maar even 112 gebeld. Ook met het akelige gevoel dat de carnavalsvierster net de afleiding kan zijn die je niet kunt gebruiken in die situatie...
 
Ik bedoel... Je zult toch maar in een wereld leven waar je elkaar blijkbaar écht alleen maar hoort als je schreeuwt en daarbij elk derde woord aan kreeften moet refereren. Wat een ellendige, gefrustreerde en verdrietige staat van zijn.
ik heb het wel eens andersom meegemaakt.
reed een keer snachts de hele tijd achter een auto op de snelweg zonder verlichting.
de auto gaat de snelweg af waar ik ook af moest en kom beneden bij de afrit naast die persoon te staan.
ik mijn raampje naar beneden tik op hun raampje, raampje gaat open en zie ik daar 2 dames in de auto zitten.
een onvriendelijke wat moet je was het eerste wat uit hun mond kwam.
ik: mevrouw, ik rij al een half uur achter u aan op de snelweg en daarbij merkte ik op dar u zonder verlichting aan rijdt zou u zo vriendelijk willen zijn om uw autoverlichting aan te doen om ongelukken te voorkomen.


De 10 seconden daarna heb ik heeeeeel veeeeel scheldwoorden en enge ziektes aan mijn vocabulair mogen toevoegen...

Ik raampje dicht en dacht bij mezelf, stik er dan maar lekker in!

2 dagen later las ik toevallig op internet dat er daar vlakbij 2 nachten terug ( die bewuste nacht dus) een auto met 2 personen de bocht uit gevlogen zijn een sloot in.

ik hoopte van niet dat het die 2 dames waren maar als ze het toch waren..... karma is a bitch :t
 
Niets met de motor meegemaakt, maar met sporten een ongelukje, na 10 dagen tobben met mijn enkel toch maar ff naar de dokter, foto's, blijk ik mij kuitbeen gebroken te hebben. 4 weken gips, gelukkig is het nog winter maar ik wil soms toch wel ff rijden. Nog ff geduld dus :-(
Noem je dit winter? :(

Maar overigens beterschap gewenst! Tien dagen doorlopen met een gebroken kuit :}
 
Niets met de motor meegemaakt, maar met sporten een ongelukje, na 10 dagen tobben met mijn enkel toch maar ff naar de dokter, foto's, blijk ik mij kuitbeen gebroken te hebben. 4 weken gips, gelukkig is het nog winter maar ik wil soms toch wel ff rijden. Nog ff geduld dus :-(
Beterschap!
 
Oude Dacia (ken de modellen niet, deze had een kort kofferbakje) komt in de avondspits links op de 3e baan voorbij hobbelen. Veel geluid, niet teveel snelheid, er hangt een enorm dikke uitlaat onder, lullig gezicht wel. Als een Lada met rally-spatlappen.

Twee km verder beginnende file. Vooraan staat de Dacia waarvan nu de einddemper eraf ligt, het ding heeft bijna het formaat van een melkbus. Eigenaar staat er achter de oren krabbend bij te kijken. Ik kon er ondanks het geköt wel om lachen :+
 
Goed, gisteravond de motor onder mijn kont geslingerd om naar moeders te rijden.
kom ik aan bij een rotonde, wacht ff netjes tot de weg vrij is en ik de rotonde op. Ik moet de 3de afslag af dus de eerste zonder problemen voorbij.
kom bij de 2de aan en ben met voorwiel net voor de oprit/afslag als er ineens een idioot in zo'n opgefokte Golf besluit om vol gas door te kachelen en op een haar na mij bijna raakt. moest dus vol in de remmen om een aanrijding te voorkomen!
Duikt die persoon de 3de afslag op en stuift vol gas door om op de bumper van zijn voorganger te duiken en dat blijft zo enkele kilometers doortuffen. ellende is dat het een 80 km weg is met veel verkeer van beide kanten en hoop van die vluchtheuvels daar waar er zijwegen zijn.
Pech voor die Golf figuur, voorganger moest ineens keihard op de remmen voor een scooter die zonder ergens acht op te slaan of op te letten ineens besluit om vanaf het naastgelegen fietspad af te slaan de weg over te steken.

Voorgang dus hard in de remmen, Golf keihard erachter op. aangezien ik erachter reed maar meer dan voldoende afstand had stond ik mooi op tijd stil achter het hele spul.
kofferbak van voorganger (oude Opel Vectra) zat ergens tegen de achterbank aan, golfje motorkap helemaal omhoog gebold.
koelvloeistof stroomde onder de Golf uit voorkant was helemaal aan gort.

gaat die vent van de Golf helemaal los op het oudere echtpaar die in de Opel zat.
echt stond er met open mond en paar klapperende oren naar te kijken.
direct maar ff politie gebeld en die waren binnen 5 minuten ter plekke, 4 man 2 auto's sterk!

iedereen deed zijn verhaal, echtpaar was en bleef rustig en trok zich (wat ik kon inschatten) niks aan van die Golf aso.
Golf aso bleef maar afgaan als een gillende keukenmeid.

ik sta rustig te wachten tot ik aan de beurt ben om gevraagd te worden wat er gebeurd is.
Ik zeg tegen de agent of ie ff mee wil kijken op mijn mobiel want ik heb de camera beelden.

Agent nummer 1 kijkt en roept agent nummer 2 en 3 erbij
1 en 2 en 3 zitten op mijn mobiel te kijken, zien wat er gebeurde roepen agent nummer 4 en de Golf aso verdwijnt in een politie auto.

Hadden ze ondertussen blijkbaar een blaastest afgenomen bij de Golf figuur en die bleek niet helemaal goed voor die Golf rijder uit te pakken.

Gegevens achtergelaten als getuige, de beide oudjes het beste toegewenst, de agenten gegroet en ben maar terug gereden naar huis (voor moeders was het al te laat geworden). thuis het filmpje naar de politie gestuurd vanaf het moment dat die Golf as voor mij volgas opdook op de rotonde tot het moment dat ie vast zat in de kofferbak van die oudjes.

Vanochtend gebeld door het ouder echtpaar. Ze werden gisteravond laat nog door de politie op de hoogte gebracht van wat er verder gebeurd is.
Golf asootje bleek stijf te staan van de drank en drugs en had een flesje lachgas in de auto liggen ook (schijnbaar sinds 1 januari verboden en vallend onder opiumwet?). bleek bij aankomst op het bureau dat meneer Golf aardig wat aan boetes open had staan en de auto was niet meer APK gekeurd. die oudjes werden door de politie al aardig goed geïnformeerd over het hele gebeuren en kregen het advies om toch vooral rechtstbijstand erbij te halen. meneer vertelde dat ie dat nog bij de autoverzekering had meelopen, dus weer een klein mazzeltje.
maar al met al toch wel een behoorlijke droevige situatie voor die mensen

Ik hoop dat hun verzekering welwillend is en meewerkt en dan vooral de verzekering van de tegenpartij.
je schrikt je echt helemaal kapot als je zoiets ineens voor je ziet gebeuren.
 
kofferbak van voorganger (oude Opel Vectra) zat ergens tegen de achterbank aan,
Opel Vectra + deze schade is waarschijnlijk total loss.

golfje motorkap helemaal omhoog gebold.
koelvloeistof stroomde onder de Golf uit voorkant was helemaal aan gort.
Hopelijk idem.

die oudjes werden door de politie al aardig goed geïnformeerd over het hele gebeuren en kregen het advies om toch vooral rechtstbijstand erbij te halen. meneer vertelde dat ie dat nog bij de autoverzekering had meelopen, dus weer een klein mazzeltje.

maar al met al toch wel een behoorlijke droevige situatie voor die mensen

Ik hoop dat hun verzekering welwillend is en meewerkt en dan vooral de verzekering van de tegenpartij.
Ik vrees dat het een gevalletje dagwaarde voor het oudere echtpaar wordt. Daar koop je bij lange na geen fatsoenlijke auto voor. Altijd triest om zo mensen benadeeld te zien worden, terwijl die petjesgolf vandaag al vervangen is voor een andere dubieuze private-lease auto.
 
Vanochtend gebeld door het ouder echtpaar. Ze werden gisteravond laat nog door de politie op de hoogte gebracht van wat er verder gebeurd is.
Golf asootje bleek stijf te staan van de drank en drugs en had een flesje lachgas in de auto liggen ook (schijnbaar sinds 1 januari verboden en vallend onder opiumwet?).

Klopt is strafbaar nu en wordt best wel wat mee gedaan gelukkig!

Morgen misschien maar weer eens op de motor als het dit weer blijft :9~ beurtje staat ook gepland en dan kunnen we er weer tegenaan.
 
@2-wiel rijder
goed dat je gebleven bent. vele zullen er om heen zijn gereden en hun eigen weg zijn gegaan.:t
zo'n figuur achter mij hebben is wel een van de nachtmerries die ik heb, rij veel woon werk over een enkel baans 80 (of is het dubbel?) maar dan haal ik af en toe wel eens in terwijl het niet mag als er een bumperklever achter me zit...
of een vrachtwagen die dicht op rijdt daar krijg ik ook kriebels van
 
Goed, gisteravond de motor onder mijn kont geslingerd om naar moeders te rijden.
kom ik aan bij een rotonde, wacht ff netjes tot de weg vrij is en ik de rotonde op. Ik moet de 3de afslag af dus de eerste zonder problemen voorbij.
kom bij de 2de aan en ben met voorwiel net voor de oprit/afslag als er ineens een idioot in zo'n opgefokte Golf besluit om vol gas door te kachelen en op een haar na mij bijna raakt. moest dus vol in de remmen om een aanrijding te voorkomen!
Duikt die persoon de 3de afslag op en stuift vol gas door om op de bumper van zijn voorganger te duiken en dat blijft zo enkele kilometers doortuffen. ellende is dat het een 80 km weg is met veel verkeer van beide kanten en hoop van die vluchtheuvels daar waar er zijwegen zijn.
Pech voor die Golf figuur, voorganger moest ineens keihard op de remmen voor een scooter die zonder ergens acht op te slaan of op te letten ineens besluit om vanaf het naastgelegen fietspad af te slaan de weg over te steken.

Voorgang dus hard in de remmen, Golf keihard erachter op. aangezien ik erachter reed maar meer dan voldoende afstand had stond ik mooi op tijd stil achter het hele spul.
kofferbak van voorganger (oude Opel Vectra) zat ergens tegen de achterbank aan, golfje motorkap helemaal omhoog gebold.
koelvloeistof stroomde onder de Golf uit voorkant was helemaal aan gort.

gaat die vent van de Golf helemaal los op het oudere echtpaar die in de Opel zat.
echt stond er met open mond en paar klapperende oren naar te kijken.
direct maar ff politie gebeld en die waren binnen 5 minuten ter plekke, 4 man 2 auto's sterk!

iedereen deed zijn verhaal, echtpaar was en bleef rustig en trok zich (wat ik kon inschatten) niks aan van die Golf aso.
Golf aso bleef maar afgaan als een gillende keukenmeid.

ik sta rustig te wachten tot ik aan de beurt ben om gevraagd te worden wat er gebeurd is.
Ik zeg tegen de agent of ie ff mee wil kijken op mijn mobiel want ik heb de camera beelden.

Agent nummer 1 kijkt en roept agent nummer 2 en 3 erbij
1 en 2 en 3 zitten op mijn mobiel te kijken, zien wat er gebeurde roepen agent nummer 4 en de Golf aso verdwijnt in een politie auto.

Hadden ze ondertussen blijkbaar een blaastest afgenomen bij de Golf figuur en die bleek niet helemaal goed voor die Golf rijder uit te pakken.

Gegevens achtergelaten als getuige, de beide oudjes het beste toegewenst, de agenten gegroet en ben maar terug gereden naar huis (voor moeders was het al te laat geworden). thuis het filmpje naar de politie gestuurd vanaf het moment dat die Golf as voor mij volgas opdook op de rotonde tot het moment dat ie vast zat in de kofferbak van die oudjes.

Vanochtend gebeld door het ouder echtpaar. Ze werden gisteravond laat nog door de politie op de hoogte gebracht van wat er verder gebeurd is.
Golf asootje bleek stijf te staan van de drank en drugs en had een flesje lachgas in de auto liggen ook (schijnbaar sinds 1 januari verboden en vallend onder opiumwet?). bleek bij aankomst op het bureau dat meneer Golf aardig wat aan boetes open had staan en de auto was niet meer APK gekeurd. die oudjes werden door de politie al aardig goed geïnformeerd over het hele gebeuren en kregen het advies om toch vooral rechtstbijstand erbij te halen. meneer vertelde dat ie dat nog bij de autoverzekering had meelopen, dus weer een klein mazzeltje.
maar al met al toch wel een behoorlijke droevige situatie voor die mensen

Ik hoop dat hun verzekering welwillend is en meewerkt en dan vooral de verzekering van de tegenpartij.
je schrikt je echt helemaal kapot als je zoiets ineens voor je ziet gebeuren.
Goed verhaal, en je bent blijkbaar een nuttige getuige.
Maar wat ik me afvraag, waarom en hoe heb je alles met je mobiel gefilmd als je een normaal ritje op je motor gaat maken naar je moeder?
Is je mobiel ook een dashcam?
 
Terug
Bovenaan Onderaan